Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11290 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

262 reacties

@UmKa Door het vervangen van je router heb je nu een ander IP-adres. Is dat ook in een andere range? Dan zou het nog steeds kunnen dat je IPTV-provider een (reeks) IP-adres(sen) geblokkeerd heeft. De Zyxel T54 zou niets moeten blokkeren, dus vanuit T-Mobile is het zeker geen opzet, maar misschien is het een bug. Vandaar mijn vraag of het met een ander apparaat op de T54 wel werkt.

Met de T54, kan ik met andere apparaten streamen.

@Lisa, ook bij mij werkt iptv niet meer goed sinds nieuwe abonnement met Zyxel T54. Zou ook hier de fix doorgevoerd kunnen worden?

@Sven-TMT  @Lisa  Ik heb ook zelfde issue graag ook bij mij de fix doorvoeren. bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +6

@UmKa Heb je de suggesties van hierboven (2,4GHz en 5GHz scheiden, WPA3 en Wifi 6 uit) geprobeerd? Dan lijkt het sterk op hetzelfde probleem als dat van @TheJoker40. Op welk apparaat werkt het streamen niet? En welke IPTV-dienst gebruiken jullie? Misschien kunnen we zo een gemeenschappelijke oorzaak en oplossing vinden, al lijkt het erop dat een eigen router (of een wifi-punt) in dit geval de enige oplossing is.

Sinds de nieuwe modum t54 werkt mijn iptv ook niet meer, de fix aub ook bij mijn doorvoeren.

 

alvast bedankt

Het werk op elk type apparaat, telefoon, Android box, PC. maar niet via TV.

stb.iphd.tv is mijn streamer.

Ik heb de IP range ook van de Zyxel omgezet zoals in de fritz maar geen oplossing tot nu toe. 

Reputatie 7
Badge +4

@Henk van Beuzekom De fix is toegepast. 

@bjkboy Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kan ik de fix bij je doorvoeren.

Reputatie 2

@TMTV 

 

ik ga vandaag meerdere dingen proberen:

 

  1. ik heb thuis nog een router liggen van tp-link of linksys is het dan de bedoeling dat ik deze gewoon middels een LAN kabel verbind met mijn zyxel t54 modem en dan vervolgens mijn TV verbind met het wifi punt van deze router (linksys/tp-link?)
  2. ik heb een POWERLINE adapter besteld zoals je dat suggesteerde, deze zal ik ergens naast de tv aansluiten om te kijken of deze op de wifi / utp poort (bekabeld) werkt

@Waqqas 

ik heb niet echt een android kastje maar dat is een optie om te testen, dat is mijn laatste hoop als alle bovenstaande opties niet werken. Maar dit betekend toch dat er een fout zit in de modem van TMOBILE ? Nogmaals ik heb vrienden die wel glasvezel of normaal verbinding hebben in combinatie met een samsung tv en een iptv vanuit zelfde provider en deze werkt gewoon op de tv en alle apparatuur…

 

@UmKa 

welke model fritzbox heb je geprobeerd? En hoe heb je deze aangesloten? Heb je dan de zyxel t54 buiten gelaten ofzo en de kabels rechtsstreeks in de fritzbox gedaan? Kan je me hierover mee informeren ajb.

 

 

by the way de streaming werkt wel op andere apparatuur zoals

mijn samsung tablet s8 of iphone met hetzelfde wifi punt. 

Ergens zit er een fout in deze type modem…

@TMTV

 

ik ga vandaag meerdere dingen proberen:

 

  1. ik heb thuis nog een router liggen van tp-link of linksys is het dan de bedoeling dat ik deze gewoon middels een LAN kabel verbind met mijn zyxel t54 modem en dan vervolgens mijn TV verbind met het wifi punt van deze router (linksys/tp-link?)
  2. ik heb een POWERLINE adapter besteld zoals je dat suggesteerde, deze zal ik ergens naast de tv aansluiten om te kijken of deze op de wifi / utp poort (bekabeld) werkt

@Waqqas

ik heb niet echt een android kastje maar dat is een optie om te testen, dat is mijn laatste hoop als alle bovenstaande opties niet werken. Maar dit betekend toch dat er een fout zit in de modem van TMOBILE ? Nogmaals ik heb vrienden die wel glasvezel of normaal verbinding hebben in combinatie met een samsung tv en een iptv vanuit zelfde provider en deze werkt gewoon op de tv en alle apparatuur…

 

@UmKa

welke model fritzbox heb je geprobeerd? En hoe heb je deze aangesloten? Heb je dan de zyxel t54 buiten gelaten ofzo en de kabels rechtsstreeks in de fritzbox gedaan? Kan je me hierover mee informeren ajb.

 

 

by the way de streaming werkt wel op andere apparatuur zoals

mijn samsung tablet s8 of iphone met hetzelfde wifi punt. 

Ergens zit er een fout in deze type modem…

 

Het probleem zit in de T54 modem. ik heb friz box 7590Ax aangesloten direct op de media converter (glasvezel omvormer) en de wizard gevolgd in de fritz en alles werk als een zonnetje. 

De bug zit in de Zyxel modem, op een of ander manier blokt hij de stream of de vlan die mix de signalen. 

Reputatie 7
Badge +15

@TheJoker40

Welke TP-LINK router heb je precies? In de interface bij de IPTV tab VLAN 300 invullen voor internet en aansluiten op de mediaconverter.

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-huawei-modem-vervangen-voor-eigen-router-305727

Deze handleiding is hetzelfde voor het vervangen van een Zyxel-T54 door een TP-LINK.

Hi @Sven-TMT ,

 

Nu het trage upload probleem lekker snel opgelost is,top !

zou je voor mij nu ook de fix kunnen doen ?

 

Gr peter

Done!

Hi @Sven-TMT , ik heb zelf de beveiligingsmodus naar WPA2 omgezet en onze IPTV doet het momenteel weer, is dit een blijvende oplossing?

@Sven-TMT  zou je de fix ook voor mij willen doen

Reputatie 7

Helemaal super @Youssef-4 en heel graag gedaan! 😁

Ik heb sinds maandag T-mobile en sindsdien problemen met het opstarten van mijn IPTV. Ik heb begrepen dat er een fix beschikbaar is waarmee ook met de Zyxel modem IPTV gekeken kan worden. 

Is er iemand bekend hoe deze fix gerealiseerd kan worden? Bent u dat @Sven-TMT?

 

 

Als Je je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kunnen we de fix bij je doorvoeren.

Hoi Sven, Ik heb sinds vandaag T-mobile. zou de fix ook voor mij willen realiseren?

 

Hallo Sven, 

Ik heb gereageerd op een oud bericht en weet niet of dit dan bij je overkomt. 

Ik heb sinds vandaag t-mobile. zou je de  fix ook voor mij willen regelen?

 

Alvast bedankt!

Groetjes Kolnkit

 

@Lisa 

@Sven-TMT 

Reputatie 7

Hi @e.a.c, you're very welcome! 😁 I asked on Friday if the fix was already implemented, but I didn't receive a reaction to that question anymore. So I asked if my colleague can let me know tomorrow morning if he already implemented the fix for you. I'll keep you posted. 

Hi @Yasjeozer, heel goed dat je dit doorgeeft! Ik help je hier graag bij en heb jouw klantnummer vandaag doorgezet naar mijn collega. Zodra hij de fix morgen heeft doorgevoerd, dan laat ik dat aan je weten. 

Hallo,

@Jason of @Sven-TMT graag zou ik ook gebruik willen maken van de fix. Kan een van jullie dit voor mij ook uitvoeren?

Hartelijk dank.

Z.Baykal

Reputatie 1

@Demi  Hoi Demi, mijn IPTV werkte prima tot vanavond. Ik heb verschillende apparaten en verschillende apps geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Met 4G/5G werkt het prima. Dus ik kwam dit onderwerp ontdekken dat een oplossing zou kunnen zijn voor mijn probleem. Kun je ook de oplossing voor mijn router geven? Bedankt!

Reputatie 2

@John1157 Het “vervangen” van de router met een eigen / andere merk is meer een workaround. Ik heb een kennis die exact zelfde modem heeft, ook een samsung tv van 2021 en exact zelfde iptv provider en bij hem werkt het gewoon wel.

 

Bij hem hebben ze het ergens in de maand Juni geplaatst zijn glasvezel verbinding en die van mij is in de maand November geplaatst (zit een verschil in de firmware) Ik geloof dat er ergens in het firmware een bug zit en dit zou opgelost moeten worden door Tmobile. Ik heb tmobile genomen omdat ze op dat moment een aantrekkelijke aanbieding hadden en wil eerlijk gezegd niet 50-100 euro + nog geld spenderen aan een eigen router.. zou zonde zijn van de aanbieding. Tmobile heeft mijn melding doorgezet naar de backoffice en ben nog in afwachting op een reactie.

 

ik heb zelf op de website van Zyxel gekeken en kon op de support website niet even snel een firmware update zien voor deze modem (nog al onduidelijke website).

hallo @Sven-TMT ik zag dat IPTV permanent gefixt kan worden, zou je dat ook bij mij willen doen?

klantnr: EDIT

 

أهلاً تضمين التغريدةو

مرحبًا بك في المجتمع!

كما وصفته ، لا يبدو أنه يرجع إلى تلفزيونك وحده (بعد كل شيء ، إنه يعمل عبر نقطة اتصال) وليس فقط إلى T54 (بعد كل شيء ، يعمل iPhone). لذا فإن تخميني هو مزيج من الاثنين. قرأت قصصًا هنا وهناك تفيد بأن بعض الأجهزة قد تواجه مشكلة مع WPA3 ، والذي يتم تشغيله افتراضيًا على T54. لحسن الحظ ، يمكنك إيقاف ذلك أيضًا. للقيام بذلك ، قم بتسجيل الدخول إلى T54 ( 192.168.1.1 ) وانتقل إلى Network Setup> Wireless. في الجزء السفلي يوجد شيء مثل WPA3 / WPA2. قم بتغيير هذا الإعداد إلى WPA2 فقط.

إذا لم يفلح ذلك ، يمكنك أيضًا محاولة إيقاف تشغيل WiFi 6. يمكنك القيام بذلك عبر إعدادات الشبكة> لاسلكي> أخرى. هناك ، يشير وضع 802.11 إلى أن 802.11a / n / ac / ax مختلط. قم بتغيير هذا الإعداد إلى 802.11a / n / ac Mixed (لذلك بدون فأس).

نأمل أن يؤدي أحد الإعدادات أعلاه إلى الحيلة!

Ik heb beide methoden geprobeerd, ook ik heb geen resultaat gekregen, kun je me helpen 

@Amr777 @Johan86 Ik heb voor jullie ook de fix aangevraagd bij mijn collega. Omdat het momenteel weekend is, verwacht ik dat dit na het weekend wordt opgepakt. Zodra dit is doorgevoerd, kunnen jullie ook weer genieten van het streamen en ik houd jullie op de hoogte zodat jullie kunnen testen of het weer echt werkt! 😁

@Demi 

Ik zie dat jij onze nieuwe held bent aangezien Lisa geen Moderator meer is op de Community.

Ik ervaar hetzelfde probleem als de anderen dus zou je voor mij ook zo’n fix kunnen laten uitvoeren?

Nog een update, zelfs als ik de Zyxel in mijn netwerk als access point wil gebruiken, verstoord hij de IPTV signaal. Ook als ik hem aan een separate poort aansluit.

@TMTV  ik zou willen verzoeken om de firmware aan te passen zodat men zelf een vlan kan selecteren. 

Ik heb sinds maandag T-mobile en sindsdien problemen met het opstarten van mijn IPTV. Ik heb begrepen dat er een fix beschikbaar is waarmee ook met de Zyxel modem IPTV gekeken kan worden. 

Is er iemand bekend hoe deze fix gerealiseerd kan worden? Bent u dat @Sven-TMT?

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@UmKa Ik ben geen medewerker, dus ik kan de firmware niet aanpassen. Dat zal een medewerker ook niet kunnen, maar ik denk dat dat niet de oplossing is. Als je geen TV van TM afneemt, wordt er geen verbinding gemaakt via dat VLAN. De instellingen worden dan niet gebruikt en kunnen ook niet in de weg zitten. Het probleem lijkt in de combinatie van de T54 en de TV te zitten. Je kunt die eigen router blijven gebruiken. Als je dat niet wilt, kan een moderator wellicht je T54 omruilen voor een T50, maar ik weet niet zeker of dat kan.

@TheJoker40 Op je eerste vraag: ja, dat kan. Als je hem als router aansluit, maak je een apart netwerk. Dat is op zich geen probleem, zo lang je niet vanaf een ander apparaat in je netwerk streamt, omdat ze dan niet in hetzelfde netwerk zitten. Dat probleem is er niet als je hem als access point aansluit. Geef dat wifi-netwerk dan wel een andere naam, zodat je zeker weet dat de TV deze kiest. Wat betreft het tweede punt: ik bedoelde eigenlijk een wifi-punt van T-Mobile, maar een powerline-adapter kan ook werken. Of dat stabiel genoeg is, is op voorhand niet te zeggen. Dat is een kwestie van uitproberen.