Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11290 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

262 reacties

Reputatie 2

@TechRacing93 

Mijn modelnaam: DX5401-B1 

Mijn firmware versie : v5.17 (ABZC.0) T54C_b17_0826

—-

modelneem van vriend : DX5401-B0

firmware versie van vriend : v5.17 (ABZC.0) T54C_b12

 

ik heb even op de website van Zyxel gekeken maar als ik dan een firmware wil gaan zoeken verwijst deze mij weer naar mijn Internet service provider (tmobile), dus van het kastje naar de muur verhaal. Ze hebben echt een vage website… Ik heb Tmobile afgelopen Maandag gebeld om te vragen of ze mijn versie kunnen downgraden naar een oudere versie of een andere modem kunnen opsturen, ik ben nog in afwachting. Inmiddels zijn we al 2-3 weken verder met zelfde problemen, nu heb ik een andere probleem erbij gekregen dat mijn apparaten geen verbinding maken met de 2.4ghz en 5ghz wifipunt, of dat de verbinding automatisch wordt verbroken met dat wifi punt en dan kan ik het niet herstellen (gebeurt af en toe).. Wat een ellendige apparaat is dit zeg….ik wacht tot maandag af en als ik dan niks hoor ga ik een officiele klacht indienen, het moet nergens niet zo moeilijk zijn om een nieuwe modem te kunnen krijgen

Vanaf vanmiddag overgestapt van KPN naar Tmobile internet thuis en ook ik kan geen iptv meer kijken. Iptv provider ziet geen issues aan zijn kant en toevallig kom ik nu dit ticket tegen wat mij dus aan t denken zet… ben dus niet de enige die hier last van heeft. Workaround, prima als dat een oplossing is, maar dat lijkt mij niet de juiste manier of methode vanuit tmobile. Dit schijnt een issue te zijn bij de type t54 modems met blijkbaar t zelfde firmware wat hetgene blokkeert…. 
 

Laat eens wat slimmere mensen naar dit probleem kijken vanuit tmobile en gooi svp een ander firmware de deur uit! 

Reputatie 2

Vanmorgen overgestapt van kpn naar tmobile. Monteur geweest en alles leek goed te werken tot dat ik erachter kwam dat iptv bedraad niet werkt...op de mobiel via de wifi werkt het wel. Dan denk je ik ga vanaf de tv ook met wifi ipv bedraad maar dit werkt dus ook niet. Baal hier goed van ....nu de topics te hebben gelezen zijn we in principe genaaid betreft iptv. Pas die firmware aan is dat nou zo moeilijk. Jammer dit denk er nu al aan om de boel terug te sturen. Bah


@Lisa Ik heb precies hetzelfde probleem: Samsung QLED tv in combinatie met de modem. Ik kan niks streamen. Graag bij mij ook een fix doorvoeren aub.
Alvast bedankt.

Reputatie 2

Heb wat ontdekt. Op mijn LG tv werkt iptv allemaal prima bedraad...op mijn nieuwe Samsung QN93B dus niet....Samsung lijkt me de issue....heb er 2 verschillende iptv apps op gebruikt ...smartens en hotiptv beide werken ze niet dwz er kan niets mee worden afgespeeld, het overzicht van films wordt wel weergegeven. Op de lg draai ik de smartens app deze werkt daar prima op. Dus is iets met de samsung tv of in combi met de T54,.weet alleen nog niet wat het is.

Reputatie 7
Badge +8

@TheJoker40 De fix kon voor jou niet uitgevoerd worden omdat niet het juiste modem aangesloten staat. Zou je ons Zyxel modem aan kunnen sluiten en mij een seintje willen geven zodra deze aangesloten staat? Dan kan mijn collega alsnog gelijk de fix ook voor jou doorvoeren. Ik hoor het graag!

@Lisa 

Hi Lisa,

Sinds gisteren ook nieuwe klant bij T-mobile en ervaar hetzelfde probleem.Kan geen gebruik maken van mijn iptv.Zou je de Fix ook mij kunnen doorvoeren? 
Mijn dank is groot.

Groetje Amina 

Hier ook over gestapt en hetzelfde probleem, kan dit opgelost worden door 1 van deze t-mobile helden? Grt

@Sven-TMT kan ik er vanuit gaan dan dat die fix bij ons nog niet is uitgevoerd😬want de IPTV werkt nog niet op kabel...er is bij ons een firmware update gedaan is dat hetzelfde als een fix want ook daarna deed ie nog steeds niks op de kabel 😬

Reputatie 2

@Chriscross76 

 

wat toevallig dat we de zelfde tv hebben.

ik heb inderdaad ook de 65QN93B 2022 Neo QLed. 
Maar zoals je ziet geven meerdere mensen aan last te hebben voor deze probleem dus dat betekent dat het niet aan deze type tv kan liggen. Iemand van de klachten afdeling heeft mij benaderd om hulp te bieden dus we gaan even kijken wat hij voor mij kan betekenen. Jammer dat het to zo ver moest komen maar een firmware pushen of een andere modem uit de plank halen met een oudere software is ook niet mogelijk. Een t50 is een downgrade weer naar wifi 5 en verlies je weer snelheden.

 

ik houd jullie wel up to date, laat deze topic een voorbeeld zijn.

 

 

Reputatie 7

Helemaal super @rbib33! 💪 Merci voor het doorgeven en veel kijk-plezier.

Reputatie 2

@Jason

 

Men kan zelf een community post starten, het fix zou niet individueel moeten worden toegepast maar er zou een fix/update moeten komen.

 

hoe meer community posts hoe meer Tmobile gaat zien dat ZIJ fout zitten.

Maar na een “restart/reset” ben je deze verloren heb ik begrepen. Dus tot jullie alle klanten hebben behandeld die hier binnenkomen kan dit tot einde van het jaar duren.

 

ik heb nog altijd geen antwoord gehad wat jullie op de achtergrond hebben aangepast👍😉

Hi, ik zou graag ook een fix willen aanvragen. klant nr is  MOD EDIT. 

groet, 

Mohamed. 

Reputatie 2

@Lisa 

 

Wat gaat er veranderen? Ik heb al 5x melding uitgezet naar backoffice en altijd zijn ze afgekeurd. Ik heb alle hoop verloren en ik zal je uitleggen waarom.

Gisteren heb ik nog een keer servicedesk via de chat benaderd en een ene Frank gesproken. Heb hem de hele situatie uitgelegd (nog een keer natuurlijk want ik heb daarvoor de tijd..) EN EXPLICIET GEVRAAGD OF IK EEN VERVANGENDE MODEM KAN KRIJGEN?. 
 

Frank: “Ja hoor meneer wat ik voor u ga doen is ik ga een monteur sturen” , ik zeg tegen hem voordat je een monteur langs stuurt moet ik wel weten of hij een MODEM bij zich heeft anders HEEFT HET GEEN NUT. Frank: “Ja Hoor je hoeft geen zorgen te maken” de standaard klantenservice leugen dat ik al een maand lang moet aanhoren. En ja dank je Frank, en een minuut later een mail ontvangen dat ik een afspraak kan inplannen met Guidion voor vandaag tussen 14:00-16:00. En voordat ik verder ga maak ik nog een teleurstelling mee, want wat doe onze meneer Frank van de servicedesk, je zou denken dat er nu in de werkbon iets zou staan van het vervangen van een modem nee hoor hij doet niet wat er gevraagd wordt en is zeer laks om zelf wat te typen in de werkbon en neemt precies de werkbon over van afgelopen 12 December wat een andere collega heeft getypt. Zeer laks en onkundig, dus ik heb zelf toevoeging gedaan aan de werkbon (dat kan blijkbaar bij het maken van een afspraak), vervolgens bel ik later Guidion nog om te vragen of ZE EEN MODEM meenemen voor deze afspraak want ik weet het van de vorige bezoek dat die monteur zei: wij hebben geen modem bij ons , deze moet tmobile sturen. En de mevrouw zegt van nee helaas gaat de monteur geen modem vervangen. Dus lekker weer een dag verder een meer kosten gemaakt want tijd kost geld en nog een stapje hoger kwa frustratie. Dus bij deze wil ik Frank van de servicedesk bedanken! toppie kerel! Monteur is langs gekomen heb het aan hem verteld dat ales kwa internet, meting, etc alles goed werkt en dat er alleen in combinatie met randapparatuur en de modem dingen niet goed werken. 
 

en om dit nu 1000% te bevestigen heb ik maar de zyxel t54 modem van meegenomen van mijn vriend en bij mij aangesloten en alles werkt perfect. Maar goed bedankt Tmobile toppie klantenservice. Monteur heeft maar wat uitgetypt in de werkbon en weet niet wat  er nu gaat gebeuren. Ik betaal lekker volle pond voor een halfwerkende modem. Dus wat kan JIJ voor mij betekenen wat de anderen al hebben geprobeerd?

 

 

Beste allen,

had hetzelfde probleem als thejoker40. De smartone app en mijn smarters pro app werkte niet meer sinds mijn overstap naar Tmobile. Heb contact opgenomen met Tmobile en heb gevraagd of ik de T54 om kon ruilen voor de T50 en heb ze uitgelegd waarom. Heb vandaag de T50 binnen gehad en aangesloten. Nu werken beide apps perfect en is mijn probleem opgelost. Hoop dat deze informatie nuttig is voor wie het betreft. Succes 🤞🏽 

Reputatie 2

@Demi 

 

Heb de juiste modem/router aangesloten.

probeer het nogmaals ajb.

@Lisa Zo te zien ben jij de held van dit topic 💪🏼 Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik heb na een week geen internet dan vandaag eindelijk Internet van T-mobile. Nu heb ik dus ook het probleem dat ik geen IPTV stream meer kan laden op mijn TV. Na lang onderzoek kwam ik eindelijk dit topic tegen.

Ik heb dus ook een Zyxel T-54

Kortom, kun jij of een van je collega's deze fix ook bij mij uitvoeren, please??😥

Alvast bedankt voor jullie inzet!

Met vriendelijke groet,

Teysir

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT kan ik er vanuit gaan dan dat die fix bij ons nog niet is uitgevoerd😬want de IPTV werkt nog niet op kabel...er is bij ons een firmware update gedaan is dat hetzelfde als een fix want ook daarna deed ie nog steeds niks op de kabel 😬

De fix is onderdeel van die firmware update. Als het nog niet werkt haal dan je Tv 10 seconden van de stroom en geef het modem eventueel een factory reset. 

@TheJoker40 

zie bovenstaande tekst 👍🏽

Reputatie 2

@Lisa 

 

klopt mijn oude router zat er even in.

heb nu die van jullie aangesloten.

 

kunnen jullie het nogmaals proberen?

alvast bedankt.

Reputatie 2

@Rai-77 

 

Na 3-4x telefonisch contact te hebben gehad met Tmobile en een melding laten doen bij de backoffice (26-27nov) ben ik op een teleurstellende manier erachter gekomen dat ze mijn melding hebben afgesloten zonder enige vorm van terugkoppeling. Gisteren heeft tot 2 personen mij aangegeven dat ze mij telefonisch zouden terugkoppelen over mijn probleem en helaas moest ik vandaag weer tmobile bellen voor mijn probleem (status). Brandon (persoon van klantenservice) heeft mij vandaag goed te woord gestaan en heeft gevraagd voor mij of ze mij ook een T50 modem kunnen geven. 
 

alleen wil ik wel weten of je de volle 1gigabit ontvangt op je mobiel/apparaten en of de wifi signaal goed is vergeleken met de t54.. Ik zou ook de t54 willen behouden gezien het bij een vriend wel werkt , alleen heeft deze een andere software versie dan die van mij. Ik wacht het nog even af en hoop dat het met t50 goed komt en anders moet ik een officiële klacht indienen. Ik heb namelijk van de klantenservice begrepen dat ze dit probleem heel vaak hebben gehoord in de afgelopen korte tijd. Dus dit lijkt een trending probleem met de nieuwe t54 modem.

 

thanks voor de tip!

Reputatie 2

@Demi 

 

ik laat het even voor vandaag zitten en sluit de zyxel t54 modem van Tmobile morgenochtend opnieuw aan en dan wil ik graag dat jullienhet nogmaals proberen

Beste @Sven-TMT,

Kun je de FIX aub doorvoeren op Ordernummer: 79758632, Alvast bedankt.

P.s. of collega van Sven, zie dat zijn status op vakantie is.

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TheJoker40,

Welkom op de Community!

Zoals je het beschrijft, lijkt het niet aan je tv alleen te liggen (via hotspot werkt het immers wel) en ook niet aan enkel de T54 (de iPhone doet het tenslotte wel). Daarom gaat mijn vermoeden naar een combinatie van de twee. Ik lees hier en daar verhalen dat sommige apparaten moeite zouden hebben met WPA3, dat standaard aan staat op de T54. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T54 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax).

Hopelijk is een van bovenstaande instellingen de oplossing!

Reputatie 2

@TheJoker40 ...Ja idd toevallig dat we hetzelfde toestel hebben. Bij mijn wat ouder LG tv met iptv werkt het wel. Wat doet die zyxel T54 dan anders? En als ik in plaats van de app er nu eens een kastje voor iptv tussen zet krijg je het dan ook werkend of maakt dat niets uit?  Zoals je aangeeft dat firmware pushen of een andere router van de plank halen niet gaat gebeuren dan blijft er in mijn ogen weinig tot niets over. Dan kan ik net zo goed weer overstappen naar een andere provider....heb nog 13 dagen bedenktijd. T-mobile zit toch op de kpn lijn waarom dan geen soort overeenkomst met soort gelijke modems.