Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

889 reacties

Reputatie 1
Hoi,

ik ben nieuw en heb een vraag we zijn overgestapt van 500 mb naar 750 mb
nu haal ik max 550mb op playstation ik heb het vermoeden dat ik nog niet ben omgezet
ik heb al verschillende utp kabels verbruikt.en kom maar niet hoger
Reputatie 3

Hoi @NeHoX en @Baudewyn ,

Ik zie dat jullie problemen vielen onder de problemen die zijn beschreven in dit topic (link is klikbaar). Inmiddels is er een fix geweest en lijken de problemen verholpen. Vaak wil dan een reset van het modem nog net het tikje geven, wat nodig is.

Bij @Rosel lijkt de verbinding vanaf onze kant weer hersteld. Ervaar je nog problemen? Ook dan wil ik graag bovenstaande reset aanraden. Ik hoor het graag van je!

@Boris Ik heb net even getest, en tot nu toe ziet het er weer goed uit. 900 down, en 930 up. Wel zijn de latency waardes wat hoger als ik van jullie gewend was, maar wellicht heeft dat weer te maken met het onderzoek wat nog loopt naar de problemen met VPN en gaming servers. Ik zal nog een paar keer testen tijdens de piektijden, want daar was het allemaal begonnen. Mocht er wat afwijkends zijn, dan hoor je het nog.

In ieder geval bedankt dat je de moeite hebt genomen om even een update te geven.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @nederhoed, bedankt voor je (herstel)melding, fijn dat alles zo snel weer werkte! 😄👍 We zagen uitval in een paar regio's, maar gelukkig is het gros daarvan opgelost. Veel plezier met jouw verbinding!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @L. Wi. 

Zodra alles weer werkt kun je een vergoeding verwachten van 1/30 van je maandelijkse kosten × het aantal dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de T-Mobile thuis diensten.

Al sinds de start van mijn abonnement valt dagelijks het internet uit voor 5 a 10 minuten, daarna doet het het weer. Of ik met een kabel of via wifi verbonden ben maakt geen verschil, een kabel verwisselen ook niet. Wat valt hier aan te doen?

Ik wil ook nog even melden dat het nummer van de klantenservice niet bereikbaar is.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @H.de.W,

Bedankt voor je uitleg! Ik heb naar de DHCP logging gekeken, maar zie geen uitvalverschijnselen naar voren komen, ook je verbinding ziet er zeer stabiel uit. Hoe vaak treden die spontane reboots op?

Het MAC-adres komt overeen met wat ik uitlees in de meting, dus een kruising is ook uitgesloten.

Nog een aantal vragen op een rijtje zodat helemaal duidelijk is wanneer het euvel optreedt en wat er precies aan de hand is (sorry voor de standaardvragen, maar dit is nodig voor het complete plaatje):

-Brandt de power LED constant (op het modem)?
-Is het modem direct aangesloten op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt DSL)?
-Is het modem aangesloten met de juiste DSL-kabel (anderhalve meter lang)?
-Welke lampjes branden allemaal wel op het modem en branden die alle groen?
-Hoe ziet het ISRA eruit (meterkast of woonkamer), zijn er opvallende uitsteeksels?
-Valt de verbinding op bepaalde, vaste momenten weg of volledig willekeurig?
-Wat is het serienummer van de Huawei?

Alvast bedankt voor je antwoorden! Ik zal dit bericht ook in het topic plaatsen voor de volledigheid. Sorry voor mijn veel te late reactie trouwens!

Hoi @mishavanhaaren, ik zet jouw uitleg meteen door naar de technische dienst en neem daarbij het rapport van de Guidion monteur van 30 oktober ook mee als notitie. Zo is volledig helder wat je aan snelheid binnenkrijgt en wat er allemaal nog niet goed gaat. Sorry dat je tot op heden nog geen sluitende oplossing gekregen hebt. De huidige verwerkingstijd is opgelopen en bedraagt momenteel vijf tot elf dagen. Dat is natuurlijk frustrerend in een periode als deze, maar ik wil wel eerlijk naar je zijn en aangeven dat je langer zult wachten dan gebruikelijk. 

Hoi @sjansens, dat is niet de bedoeling, daar gaan we meteen wat aan doen! Werkt het modem ook niet op een ander stopcontact? Kun je me jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht toesturen alsjeblieft? Dan gaan we het zo snel mogelijk oplossen voor je!

Reputatie 4

Van een glasvezel verbinding van 500 Mbit en totale abonnementskosten van meer dan 100€ verwacht ik meer dan op dit moment geleverd wordt door T-Mobile. Los van het onbruikbare Wifi signaal vanaf de Draytek router (dat was bekend, dus er draait sinds jaren een Netgear Orbi Mesh Wifi netwerk), is dat modem gewoon een grote bottleneck. Dagelijks valt het Wifi signaal vanaf één van de drie Orbi punten zeker 15 tot 20 keer weg. Vaak komt het signaal dan wel weer terug, soms echter ook niet. Dan rest niets anders dan de Draytek router (weer) te resetten. Graag verneem ik van één van de moderatoren hier, of er inmiddels niet een beter en stabiele glasvezel modem/router beschikbaar is.

En ik kan verzekeren overigens dat het probleem niet aan het Netgear Orbi Mesh netwerk of de componenten ligt. Deze zijn volledig up to date en voorzien van de laatste firmware.

Reputatie 6
@Thomas95 Er bestaat niet zoiets als Cat5e of Cat6 aansluitingen. Deze categorieren hebben betrekken op kabelkwalificaties.

Misschien goed om te weten dat 100Mbps maar 4 aders van een ethernetkabel gebruikt. Voor Gigabit worden alle 8 aders gebruikt. Het is zeer goed mogelijk dat die wandcontactdoos nog uit de tijd is dat 100Mbps de norm was en dus maar 4 draadjes zijn doorgelust. Of wel 8 draadjes, maar dan b.v. 1 of meerdere slecht verbonden of zodanig tegendraads gedraaid dat de hogere frequenties van Gbit ethernet te veel gedempt worden en de modem en computer dan maar weer terug schakelen naar 100Mbps.
Als je handig bent met naald en draad kun je misschien wel in die RJ45 connectoren draadjes bijknutselen, mocht het maar 4 aderig zijn. Zo deed ik dat vroeger in ieder geval.

Naast een adersprobleem kan het ook zijn dat er 1 a 2 dagen overheen gaan voordat een snelheidsverhoging daadwerkelijk actief is in snelheidsbegrenzers/centrales/knooppunten enz.

Zie ook:
https://www.electronics-notes.com/articles/connectivity/ethernet-ieee-802-3/cables-types-pinout-cat-5-5e-6.php
Reputatie 2

Top, dankjewel!

Reputatie 4

Dat gebeurt helaas vaak. Ik heb mijn modem al laten vervangen door een nieuwer Zyxel modem, maar ondanks dat (te) vaak uitval. Zowel vast als over mijn Orbi Mesh netwerk.

In Amsterdam ook geen internet. Meerdere malen de modem en fiber converter herstart dat mocht niet baten. Modem geeft wel aan dat hij is verbonden naar het internet. Google kon ik bezoeken en zelf zoeken. Pingen maar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 werken maar overige publieke IP adressen zoals: 1.1.1.1 werken niet.
 

Ik ben vorig jaar overgestapt van KPN glasvezel naar T-Mobile en in een jaar tijd heb ik 5x storing meegemaakt en bij KPN was het in tien jaar tijd 2x voorgekomen. Tevens vind ik jullie storing meldingen ronduit slecht. 
Het is jammer dat T-Mobile de problemen niet weten op te lossen. 
 

Het is tijd om weer naar KPN te gaan. Helaas maar waar!

Reputatie 6
Wat zou het nog kunnen zijn? Mijn inziens modem/router (Huawai) of de aansluiting in de wand zelf..
Kijk in de modem bij DSL-Informatie wat daar aan getallen m.b.t. download en upload staan. Dat zou een hint kunnen geven in welke richting je moet denken om wel de geadverteerde 100Mbps Download te krijgen.
Reputatie 1

Fabriekreset niet uitgevoerd, omdat afgelopen dagen verbinding niet meer is uitgevallen. Misschien moet het apparaat even warm draaien:yum: .

Indien probleem weer voorkomt. Zal ik uw advies proberen.

Reputatie 1

Dit had ik ook na overstap naar T-mobile. vervolgens is er iemand van t-mobile langs gekomen, heeft nieuwe modem en de adsl kabel vervangen naar een koperdraad en sindsdien heb ik weer normaal internet. 

Reputatie 1
Het modem staat vrij. Al weet ik dat de buurman zendamateur is.. misschien dat hij met zijn units toch interferentie veroorzaakt. Ik had helaas geen mogelijkheid (nog) om een kabel aan te leggen dus ik gemakshalve maar een homeplug setje aangeschaft. ( https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4010p-kit-powerline-zonder-wifi-2-stuks-nl/9200000021008407/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170247395-S-441309789093-9200000021008407&gclid=EAIaIQobChMIzKjBqMHZ4AIVCM53Ch3POwv_EAQYASABEgJ8DfD_BwE ). Gelukkig zijn beneden en boven dezelfde groep dus ik haal nu 87 Mbps. 25-30 Mbps op tablet en telefoon vind ik voldoende. De upload is echter 50Mbps.. wat erg hoog is maar ik vind het acceptabel en wel goed zo 😉. Bedankt allemaal!
Reputatie 5
Badge
Sinds vandaag ineens last van een trage Internetverbinding, pagina’s laden niet of heel traag?

Bij de Internetsnelheidstest krijg ik steeds deze melding;

LATENTIETESTFOUT

Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals.
We hebben issue op postcode 2632BJ met Fibre vwb connectie naar Playstation Netwerk(wired). Lijkt DNS issue te zijn, UK websites laden snel, sites als Telegraaf hebben af en toe langere laadtijden.

@faartsen

Een moderator moet denk ik een monteur aansturen om deze te vervangen maar er branden altijd wel lampjes.

Wacht even op de reactie van een moderator.

Goed, ik heb geen idee wat voor magische krachten er te werk zijn geweest, maar alle lichtjes op het Zyxel modem zijn weer aan en de verbinding (inclusief diensten) zijn weer hersteld.
Wie of wat het ook geweest is, dank voor de support en ondersteuning (ook jij dus Waqqas)

@Brian dat is helemaal top, hopelijk lost een de nieuwe modem ook gelijk het wifi probleem op! Bedankt voor de snelle reactie en voor het snelle toesturen van de nieuwe modem. 👍🏻 Vriendelijke groeten
Reputatie 7
Badge +15

@MrIsmail

Als je een WiFi 6 telefoon hebt en een WiFi 6 router dan moet er geen probleem.

De nieuwste router van T-Mobile de Zyxel-T54 heeft WiFi 6 maar deze wordt alleen geleverd bij nieuwe glasvezel en DSL aansluitingen.

Ik heb bijna hetzelfde probleem. Pas sinds 2-3 dagen geleden is dit ineens voorgekomen uit het niets en heb daarvoor nooit problemen met internet gehad behalve storingen aan jullie kant. Ik zit normaal League of Legends te spelen, en ineens disconnect de game mij voor geen enkele reden. Ik zit ondertussen op het communicatieplatform Discord en daar is niks mis mee, mijn vrienden horen mij namelijk nog steeds praten. Het kan niet zo zijn dat er iets mis is aan mijn kant want een vriend van me die dichtbij in de buurt woont heeft precies hetzelfde probleem. Ik wil graag dat dit zo spoedig mogelijk opgelost wordt. Begint me echt te irriteren.
Reputatie 7
Badge +15

@MrIsmail

Ik denk het niet maar de Zyxel-T50 is een prima router die geschikt is voor 1000 Mbps, mocht je echt WiFi 6 willen dan kan je een WiFi 6 versterker aanschaffen en WiFi op de Zyxel uitschakelen.

Reputatie 3
Beste Sander,

Dit is dus waar ik op wijs dat er niet geluisterd wordt!! Het ligt niet aan de thuis installatie het ligt aan de kant van T-Mobile, zoals ik duidelijk omschrijf hebben 2 vrienden exact hetzelfde probleem op exact hetzelfde moment. Ik woon in Spijkenisse, 1 in Rotterdam en 1 in Schiedam
Verbinding valt op de sec op exact hetzelfde moment weg en op exact hetzelfde moment maakt het weer verbinding. Dit probleem hebben wij nooit gehad toen het nog Vodafone was. Als ik zo rondzoek op het internet zijn er veel meer mensen met dit probleem. Aan mijn Thuis installatie is NIETS veranderd, box is 2 keer gerest 3 keer van stroom geweest, andere kabel ander apparaat / wifi al die stappen zijn al lang doorlopen!

Ik wil een serieuze oplossing en snel

Ps: de tips hierboven slaan totaal niet op het probleem, kijken of er lampjes branden super oplossing man!
Reputatie 7
Badge +5
Ik snap je punt @f.vosveld. Webcare ervaart haar drukste periode tot nu toe, maar we doen ons best om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. Dat beloof ik! Ik blij om te lezen dat je verschil merkt na het onderhoud. Het lijkt mij een goed idee als we naar jouw verbinding kijken. Ik hoop natuurlijk dat er ondertussen al actie is ondernomen, maar zo niet, stuur mij dan een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Ik kom dan zo snel mogelijk bij je! 👋🏼
Op het moment gaat het redelijk, voor we verdere stappen gaan ondernemen kijk ik het wel even aan.
Ik zit midden in de verbouwing en verhuizing, dus weinig tijd en de pc moet ook nodig een keer leeg al te lang geleden.

Maar bedankt voor je antwoord

Reageer