Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

889 reacties

Reputatie 1

Ik ervaar de problemen met Netflix, YouTube en Boom Beach (iets anders doe ik s’avonds niet).

Die geven eerst aan dat er geen verbinding is, terwijl mijn tablet aangeeft: Verbonden; Netwerksnelheid Erg Sterk.

Als er weer verbinding is gaan die programma's niet vanzelf verder. Ik moet dan een promt geven of opnieuw starten. 

Reputatie 1
Hoi Brian, bedankt voor het nakijken van de verbinding. Sinds mijn laatste poging (en dus ook toen je de verbinding hebt getest) branden alle 4 de lampjes (Power, WAN, Internet en WiFi) op het Huawei modem zonder te knipperen (zie bijlage). Als de verbinding wegvalt, knipperen volgens mij de 2 rechtse (Internet en WiFi), en branden de linkse 2 continue. Ik kan dit vanavond nog even extra controleren. Het modem is rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt (hoofdcontactdoos in de woonkamer), middels de korte DSL kabel. Ik heb ook al een andere DSL kabel geprobeerd om problemen daarmee uit te sluiten, maar met beide DSL kabels valt de verbinding weg dus daar lijkt me het probleem niet in zitten.

Goedenavond T-Mobile sinds mijn overstap richting T-mobile glasvezel internet ben ik zwaar ontevreden, kunnen jullie mij uitleggen waarom mijn internet zo belabberd is tussen 20.00 en 23.00?

Ik heb 100/100 pakket en ik haal binnen deze tijden snelheden tussen 45-45/80-80 download + upload verschillend per test moment. Overigens is mijn connectie binnen deze tijden totaal niet stabiel waarbij gamen zo goed als onmogelijk is met ping tijden die constant schommelen tussen 40-140ms

Ik zit op kabel, en nee het heeft niets met software te maken aangezien ik buiten deze tijden constante snelheden heb met 97/96 up + down en 10 tot 20ms max.


Kunnen jullie mij uitleggen hoe dit komt? Met mijn vorige provider had ik hier totaal geen last van...

 

Overzicht hoe instabiel het is..
test 1 avond spitstijden
test 2 avond spitstijden
Ochtend buiten spits tijden is mijn internet stabiel met de snelheid die je verwacht

 

I’m in Houten and I recently had T-Mobile Glass fiber connection installed in my house. It has been very unstable and since this afternoon it has fully stopped working.

The internet light signal is red in the modem (zyxel t-54) and the modem’s page at 192.168.1.1 shows ‘Connection down’ even though ‘WAN’ is online. 

I tried following all the steps I found in the community except resetting the modem but the issue persists.

Reputatie 1
@JoostdeJong Ik heb ook meteen jouw verbinding gecontroleerd maar ik krijg geen verbinding met je modem. Op het moment dat het wegvallen gebeurt welke lampjes zie je dan nog branden? En heb je de modem rechtstreeks aangesloten op je ISRA-punt (waar je internetverbinding de woning binnen komt) met de meegeleverde korte netwerkkabel? Ik hoor het graag!

Hoi Brain, een update van mijn kant. Ik heb het modem opnieuw uit- en aangezet door er 10 sec. de stroom vanaf te halen. Na een paar minuten bleven ditmaal 3 lampjes branden (Power, WAN en WiFi), maar was er in tegenstelling tot eerst géén enkel moment verbinding met internet. Aangezien ik nu meer dan een week géén werkende internetverbinding heb, zou ik graag z.s.m. maar uiterlijk binnen 3 werkdagen een oplossing zien. Daar kun je vast mee helpen :)

Met vriendelijke groet,
Joost

Hi @chrborra, dank voor de informatie! Ik heb even meegekeken met je verbinding en deze ziet er goed uit maar ik zie inderdaad op een aantal dagen tussen 20:30 uu en 22:00 uur een “hick-up” maar daarna herstelt het zich weer. Je geeft aan dat je het bevroren programma weer moet activeren, wat bedoel je hier mee? Ervaar je de problemen tijdens het gebruik van een specifiek programma op je laptop/pc? 

Ik ervaar problemen dat mijn internet rond deze tijden totaal niet stabiel is waardoor gamen totaal niet chill is… met schommelende ping tijden van 40-140ms… Met mijn vorige provider ook glasvezel had ik hier totaal geen last van.

Hi @Lemontree, hmm dat klinkt alsof er iets niet goed gaat in de modem zelf. Je hebt het vast al geprobeerd maar even een dubbelcheck, heb je de modem al eens helemaal een fabrieksreset gegeven (dus niet alleen een restart)? Heb je toevallig een paar tijdstippen en datums beschikbaar waarop dit gebeurde? Dan kijk ik graag of ik aan deze kant wat kan ontdekken. Het niet kunnen resolven van nih.gov is een losstaand issue en dit hebben we al gemeld aan onze technische dienst, dank hiervoor!

 

Ik heb nog niet geprobeerd om het modem een fabrieksreset te geven. Dat heeft ie toch net gehad (2 maanden geleden)? Mijn vorige ‘modem’ (let’s face it: it’s a router) heeft nooit een fabrieksreset gehad en hoefde buiten z’n halfjaarlijkse software-updates nooit opnieuw opgestart te worden.

Ik wil best meewerken om de oorzaak te achterhalen, maar naar welke staat moet ik ‘m dan resetten? Puur de fabrieksinstellingen is voor mij niet aanvaardbaar; ik heb een aantal port forwarding rules en statische dhcp’s die ik niet wil missen. Hebben jullie wat aan een reset met onmiddelijke herprogrammering van deze? Lijkt me niet? Probleem is dat ik niet een paar dagen kan gaan wachten in een verkeerde configuratie tot zich een probleem aandient.

Tijden kan ik je wel geven, aangezien ik al begonnen was een log bij te houden:

14/4/2020  7:00 - Cloudflare kan nu.nl niet meer vinden, ook niet met "nslookup nu.nl 1.1.1.1"
14/4/2020 16:15 - Alle addressen geven een DNS error. nslookup geeft "DNS request timed out"
14/4/2020 16:17 - DNS statisch veranderd naar Google 8.8.8.8. nslookup geeft nog steeds "DNS request timed out"
14/4/2020 16:25 - Modem + media converter gereset via spanning eraf: alles werkt weer.
19/4/2020  9:00 - Alles opnieuw opgestart (stekker uit + in) voor de zekerheid vanwege online wedstrijd die niet onderbroken mag worden
21/4/2020 20:10 - Internetsnelheid bij T-Mobile aangepast naar 1Gb/s
21/4/2020 20:12 - Beetje cynisch: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET
21/4/2020 20:14 - Modem opnieuw opgestart via webinterface
21/4/2020 20:19 - Of zoiets, het duurt eeuwig: internet werkt weer.
21/4/2020 20:44 - Speedtest: 916Mb/s. Cool. Was er nou een verband met het veranderen van de snelheid?

Je ziet, ik heb zelfs m’n snelheid verhoogd, want als alles werkt, werkt het ook goed. 2.4GHz Wifi is minder dan ik eerst had (printer op zolder doet het nauwelijks nog) maar 5GHz Wifi is erg goed (telefoon op zolder haalt 200Mb/s).

Reputatie 7
Hi Joost, dat kan ik zeker! 🙂 Bedankt voor het controleren, ik krijg vanuit hier nog steeds geen verbinding met je modem ondanks de reset dus ik heb onze technische dienst ingeschakeld om het probleem te verhelpen! Ik verwacht, gezien de problemen, dat we een monteur bij je langs gaan sturen om de aansluiting te controleren en dit zo snel mogelijk op te lossen!
Reputatie 7
Badge +16

@chrborra Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst eergisteren een ticket uitgezet hebben naar Guidion. Je kunt nu met hen een afspraak maken om na te gaan wat de oorzaak is van de wegvallende diensten. Geen zorgen, ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om jouw probleem te verhelpen! :smile:

 

@Kirillov Heb je hier op meerdere apparaten last van? De lijnmeting toont namelijk een stabiele verbinding. Dit betekent natuurlijk absoluut niet dat je er geen last van hebt, maar dan wil ik een aantal zaken uitsluiten. :wink:

Reputatie 1

Hi @marcovdijk, ik had echt heel graag gelezen dat je juist ontzettend te spreken was over de helpdesk! Weet dat wij altijd ontzettend ons best doen om ervoor te zorgen dat je zo snel en goed mogelijk wordt geholpen. Ik baal ervan dat je dit gevoel hebt, want dat is absoluut niet wat we willen overbrengen. Ik ben heel blij dat jouw verbinding er weer doet, want je hoort natuurlijk tot de laatste dag van je abonnement een goede verbinding te hebben. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik probeer iedereen altijd met liefde te helpen! 😊

Lisa, ik had beter de ICT helpdesk moeten zeggen. Jullie aan de voorkant hebben er alles aan gedaan om mij te helpen. Maar staan letterlijk met je handen in je haar tegen een muur aan te boxen. 
 

en een oplos tijd van 5 dagen was voor mij een lachertje om te horen. Ik dacht ach. Nog 4 dagen. Dan is het gedoe afgelopen.

 

ik verwacht een stabiele verbinding of deze nu 40 50 of 60 euro per maand kost. 
 

marco

Reputatie 1
Fijn dat er een monteur langskomt om de aansluiting te controleren. Nemen jullie contact op voor het maken van een afspraak, en zo ja, wanneer nemen jullie contact op? Of moet ik zelf contact opnemen met de technische dienst? Zou je me in dat laatste geval een nummer via PM kunnen sturen waarop zij direct te bereiken zijn?

@chrborra Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst eergisteren een ticket uitgezet hebben naar Guidion. Je kunt nu met hen een afspraak maken om na te gaan wat de oorzaak is van de wegvallende diensten. Geen zorgen, ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om jouw probleem te verhelpen! :smile:

 

@Kirillov Heb je hier op meerdere apparaten last van? De lijnmeting toont namelijk een stabiele verbinding. Dit betekent natuurlijk absoluut niet dat je er geen last van hebt, maar dan wil ik een aantal zaken uitsluiten. :wink:

Hey @Jason yes op de apparaten aangesloten met draad aan de modem en ook de wifi trouwens. De lijn is stabiel dat geloof ik ook want het internet werkt goed buiten de tijden 20.00-23.00. Binnen deze tijden is het internet belabberd het lijkt alsof jullie lijn de drukte niet aan kan.
Zie hier mijn speedtest van nu:

 

Reputatie 7

Hi @selinalabas ,

Thank you for your message and welcome to the Community! I see you’ve already contacted my colleagues from customer service and with their help we’ve found the issue and working hard to fix the issue. Currently KPN is fixing the issue at the grid hub. I have good faith that the issue will be resolved ASAP. Please let me know if you have any questions in the meantime. We’re here for you!

Reputatie 1

Hoi T-Mobile, ik merk met het thuiswerken dat ik tijdens Team meetings haperingen ondervindt waarbij het beeld bevriest, dan reconnecting doet, en soms helemaal wegvalt. Dit overkomt mijn echtgenote ook met de applicatie Bluejeans welke haar werkgever gebruikt voor online overleg.

Wat mij opvalt is dat ik in het log van de modem op die momenten zie dat die ook aangeeft dat de verbinding dan verbroken is. De verbinding valt helemaal weg op het moment dat het onderbreken langer dan 10 seconden duurt.

Ik heb al geprobeerd of het vervangen van de Zyxel T50 met een Fritzbox 7590 hielp, maar ook met de Fritzbox hetzelfde probleem. In het thuis netwerk heb ik dit zowel bedraad aangesloten als op de wifi getest, maar dat maakt geen verschil.

Is er iets aan te doen?

Dag allen/Sander (auteur) voor het oplossen van exact dezelfde problemen als door andere klanten in dit topic beschreven heb ik contact gehad met de helpdesk. Medewerker van helpdesk heeft wat instellingen in de frequentie aangepast en hebben samen nogmaals alle troubleshoot acties doorlopen zoals op https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/wifi-signaal-versterken/ beschreven staat. Het mocht helaas niet baten, geen verbetering..

Ik ben sinds 23 mei 2018 over gestapt van Ziggo naar het standaard abonnement van internet en tv. Tv doet het prima maar wifi en bekabeld internet (meerdere kabels geprobeerd) zijn niet van afgesproken niveau waar voor betaald wordt. Doordat het signaal telkens weg valt kan ik niet eens internetbankieren of thuis aan het werk. Los van de snelheid is dat wel het minste wat je mag verwachten in 2018. Maar dat begrijp je zelf ook. Wil je contact met mij opnemen of aangeven via welke weg ik jou of degene die mij een structurele oplossing biedt kan bereiken?
Reputatie 2

Ik ervaar de zelfde problemen wil je de speed test van t-mobile zelf doen die doet het helemaal niet geeft bij jitter 3 aan en de rest vergeet hij voor het gemak maar pagina's openen niet vanavond al 3 x de boel herstart

en bij een andere speed test krijg je 33 mbps download stream van het grootste pakket wat er voor internet is hmm spijt dat ik over gestapt ben yup vanaf begin af aan al

Reputatie 7

Hi @Lemontree, dank voor de toelichting en de voorbeelden! Ik heb de verbinding ook vanuit onze kant bekeken maar zo te zien blijft de verbinding met de modem gewoon up, het lijkt dus geen hardware issue te zien. Als ik kijk naar de ‘DNS request timed out’ foutmelding (lang leve Google) dan kom ik voornamelijk configuratie problemen tegen. Firewalls die verzoeken tegen houden, onjuist ingestelde DNS servers etc.

Je geeft aan een aantal port forwards en statische IP's te gebruiken en je gebruikt een redelijk aantal apparaten. Zou het mogelijk in de configuratie kunnen liggen waardoor de DNS in sommige gevallen niet resolved wordt? De melding van 21/4/2020 20:12 zou overigens goed te maken kunnen hebben met het aanpassen van de snelheid, waarschijnlijk ben je overgezet op een ander profiel. 

In dit geval zou ik toch eens alle netwerk settings nalopen om te dubbelchecken of deze wel juist zijn. De fabrieksreset is er (onder andere) voor om dit soort zaken als oorzaak uit te sluiten maar ik kan mij voorstellen dat je geen trek hebt om alle settings opnieuw in te moeten voeren. :slight_smile:

 

Reputatie 7

Hey @Kirillov,

Helder! Zou je mij dan een screenshot van de uitslag van de speedtest willen sturen, met hierbij de taakbalk zichtbaar? Met die informatie kan ik onze techneuten van meer informatie voorzien. Alvast bedankt!

Hoi ​​​​@Rnolten,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen. Daarbij wil ik jou ook vragen om ons een paar resultaten te sturen van een bekabelde snelheidsmeting. Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net. Zorg ervoor dat de screenshots het volledige scherm weergeeft, zodat ik de internetverbinding duidelijk kan zien. Bedankt voor de moeite!

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals Boris al aan @Baudewyn heeft aangegeven, hebben klanten lage downloadsnelheden bij ons gemeld en is er sprake van packet loss in de avonduren. Dit issue speelt zich af in de regio Dordrecht. Het probleem lijkt gevonden en een netwerkchange in de nacht van 08-04 op 09-04 zal dit probleem verhelpen. Laat het daarom vooral aan ons weten of jullie hier morgen verbetering in merken. 

Hi @Baudewyn, om nog terug te komen op jouw laatste vraag. Ook dit heeft te maken met het bovenstaande issue. Packet loss en trage ODF resulteert in onbereikbare datacenters. Dit merk je vooral bij VPN. Ook dit probleem zal dus hopelijk vanaf morgen verholpen zijn. Laat het vooral weten als jij nog andere vragen hebt! 

Hi @NeHoX, dit geldt inderdaad ook voor jou! Ik hoop daarom dat jij vanaf morgen ook gelijk verschil merkt. 

Hi @Koenvw123, heel erg bedankt voor de aanvullende informatie!

Hi @Jasper176, ik kan jou hier zeker mee helpen! Ik ben gelijk mee gaan kijken in jouw verbinding en ik wil graag het volgende aan jou vragen. Heb jij deze problemen zowel met de bekabelde verbinding als met de Wifi? Zou jij voor mij willen checken of het modem goed zit aangesloten op het aansluitpunt (ISRA-punt)? En ik wil jou daarnaast vragen om te checken of de kabel op de juiste poort in het modem zit aangesloten. Op het modem die jij hebt, zijn de poorten genummerd van rechts naar links. Poort 1 en 2 die zich aan de rechterkant bevinden, zijn voor het Internet. Wil jij eens proberen om de kabel te wisselen naar deandere LAN-poort? Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen. 

 

 

 

Sinds de kerstdagen (weet niet precies wanneer het beginnen is) lijken er routeringsproblemen met sommige duitse sites te zijn. Ik ervaar problemen met dhl.de, post.de en ebay-kleinanzeigen.de maar mogelijk zijn er meer. In het begin hielp het om op de telefoon de wifi uit te zetten maar het mobiele netwerk van T Mobile heeft vergelijkbare issues. Als ik een VPN verbinding start op mijn telefoon kan ik weer gewoon verbinden met deze sites. 

Sinds gisteren heb ik geen internet verbinding meer.
Ik vermoed dat het draytek modem het heeft begeven. De meest rechtse 3 ledjes blijven knipperen. Volgens draytek’s website zou hij in tftp mode staan.
Gisteren contact gehad met de klanten service van t mobile, maar hij kon mij ook niet verder helpen, en het zou doorgezet worden naar de technische dienst.
tot op heden heb ik nog niets vernomen en mijn internet werkt nog steeds niet, wel een automatische email gehad met de bevestiging dat het is doorgezet naar de technische dienst en dat het wel tot 5 werkdagen kan duren voor een update.
dit vind ik toch wel erg lang, tegenwoordig is 5 dagen zonder internet erg lastig
Reputatie 7
Badge +16

@Kirillov en @Rnolten Hopelijk hebben jullie een prachtige jaarwisseling gehad! Lukt het met de screenshots? Zodra we die binnen hebben, gaan we zo snel mogelijk voor jullie aan de slag. :smile:

@Jason zie screenshots, heb verschillende servers gepakt en op jullie eigen t-mobile site is het al helemaal een ramp. Zoals ik eerder heb aangegeven zijn de internet snelheden zeer triest tussen de tijden van 20.00-23.00 (Buiten deze tijden werkt mijn internet in orde en haal ik constant rond de 96/96) met mijn vorige provider had ik nergens last van.

Zeer trieste snelheden op dit moment
LOL
Mocht je nog twijfelen dat het alleen toevallig deze dagen zijn zie hier een totale webhistory, alle dalen zijn rond het tijdstip 20.00-23.00 genomen de stabiele pieken zijn de tijden zoals middag ochtend en nacht

 

Reputatie 7

Hi @yobster, onze diepe excuses voor de problemen die jullie ervaren! Dit is ook zeker niet wat wij voor ogen hebben. Wij hadden gehoopt dat we snel met een oplossing kwamen, maar jammer genoeg blijft deze uit. Weet dat wij alles op alles zetten om de verbinding zo snel mogelijk te herstellen.

De laatste tijd steeds vaker last van "strubbelende" en "sputterende" internetverbinding, maar gisterenavond deed echt wel de das om. Ik kon niet meer normaal streamen (steeds bufferen) en heb de WK-wedstrijden aan me voorbij moeten laten gaan. Erg zwakke of zelfs tijdelijk ontbrekende internetverbinding. Ik weet niet of er sprake was van een storing maar dit is niet waar ik voor betaal. Overigens, dat gezegd hebbende... de 100 Mb/s haal ik nooit aldus diverse apps waarmee je je internetsnelheid kunt meten. Ik overweeg weer serieus te downgraden want ik betaal gewoon voor lucht.

Reageer