Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

889 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Rjahanbakhshi

I hope the problem stays away.

If the problem does return than connect the T-Mobile modem once to see if the problem persists or not.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @kwlee13 

Kun je eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto plaatsen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Monero, sorry dat het Internet nog niet werkt en fijn dat je hier om hulp vraagt! Omdat je een eigen topic hebt geopend zal ik de behulpzame reactie van @Waqqas verplaatsen naar jouw eigen topic: Interloze klant bij t-mobile anno 2022. Graag wil ik je vragen om, conform de huisregels, één topic te gebruiken voor een vraag zodat de informatie overzichtelijk blijft en de oplossing adequaat is. Ik hoop dat je snel weer in de lucht bent met de tips die daar worden gegeven!

Reputatie 1
Mijn modem gaat sinds maandag aan en uit ,, klantenservice al gebeld zit nu 4 dagen zonder tv en internet ik vermoed dat de modem het niet meer doet
ben er ook een een beetje klaar mee gebeurd gewoon helemaal niks

als de modem aan het opstarten is valt ie weer uit
Reputatie 7
@imco Jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik zou je wel adviseren om onze meegeleverde Draytek modem te gebruiken, op andere modems/router kunnen wij namelijk geen ondersteuning bieden. Ervaar je de problemen alleen met Wifi of ook wanneer je verbonden bent met een netwerkkabel? Als het alleen gaat om wifi probeer dan eens de stappen in ons WiFi topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-help-mijn-wifi-valt-weg-276063.

@ramonvv @Jurrian Ook jullie hebben mogelijk wat aan de tips in bovenstaand topic, mochten de problemen zich blijven voordoen neem dan even telefonisch contact op via 0800 0092, dan kijkt één van mijn collega's direct met jullie mee!

@zone30 Is het inmiddels gelukt met je internetverbinding? Zo niet stuur mij dan even en privéberict met je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee. Je kan een privébericht sturen door te klikken op je Profiel en dan op privébericht.
Reputatie 1

Heb ook al een apart topic aangemaakt echter krijg ik daar weinig response op.

Vandaar doe ik hier nog een poging.

In februari heb ik mijn T-mobile contract om laten zetten van 100mbps naar 1000mbps. Hier is een monteur voor langs geweest om dit te realiseren. Wanneer ik onder mijn contract kijk op T-mobile zie ik geen contract staan. Overgang als bestaande klant loopt niet heel soepel en je wordt lastig gevallen met zaken waar je niets mee te doen hebt. Contractopzegging, omzetting in centrale wijkkast, andere lijn, nieuwe mediaconverter. Maar goed, het probleem wat ik eerder had met de 100mbps is nog niet verholpen.

Huidige situatie:
Huawei mediaconverter - Zyxel T50 router

Hier direct een Macbook bekabeld op aangesloten en wanneer ik dan een snelheidstest doe dan haal ik rond de 500mbps (download) en rond de 900mbps upload. Op dat moment is er geen enkel ander apparaat aangesloten.

Zowel bekabeld als via wifi regelmatig last van haperingen. Wifi is uitgeschakeld op de Zyxel T50 en gaat via een mesh-netwerk van Orbi. Hiervoor nam ik glasvezel af bij KPN en had eigenlijk nooit verbindings problemen (zowel bedraad als wifi niet).

Met thuiswerken maak ik gebruik van een VPN verbinding. Tijdens het werken ondervind ik de meeste problemen met MS Teams.

Graag heb ik een analyse waarom de downloadsnelheid niet boven de 500mbps komt en waarom er regelmatig haperingen optreden.

Hoor het graag.

ik heb sinds gisteren 3-4-2018 T-Mobile thuis
en ben zeer tevreden alles is netjes geinstalleerd mijn snelheid zit boven de 750 mb
en mijn tv werkt goed ,dus al met al dik tevreden
Reputatie 1

Hi, ik maak al een aantal jaren dankbaar gebruik van T-Mobile glasvezel met een verouderd Draytek modem.

Het modem vertoont al ruim 6 maanden kuren. De internetverbinding valt elke dag geregeld weg. Uit- en inschakelen van het modem is dan het enige wat helpt om de verbinding weer te herstellen.

In de gehele keten is het de Draytek die de problemen veroorzaakt.

Ik wil dan ook graag het modem z.s.m. laten vervangen. Hoe kan ik dit het beste regelen?

Hoi Jason, 

 

Ik moet zeggen: ik heb dit weekend de snelheid gecheckt en die was aanzienlijk beter dan de afgelopen 2 weekenden. Voor mij compleet onverklaarbaar, maar wel prettig. Mocht het probleem zich alsnog voordoen, zal ik gelijk screenshots van bekabelde verbinding meesturen. 

 

Groeten,
Hielke 

Reputatie 2

Alles is op het moment okee, en ja uiteraard op de pc een antivirus/firewall programma. Als dat het zou zijn zou wifi/telefoon toch niet tegelijk ook geen verbinding hebben?

Ja na de laatste fabrieks-reset is het nog een paar keer voorgekomen, maar heeft het zich na wisselende tussenpozen vanzelf hersteld, ik neem dus aan dat er even een probleempje was met de bereikbaarheid van de dns-servers.

bij de weg, jij ook bedankt voor de hulpvaardigheid.

Mvg.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Quivver, top dat je het aankaart, ik ga de Draytek omruilen voor de Zyxel T-50. Je haalt hiermee een hogere wifisnelheid binnen en er is nog een legio aan verbeterde functies die de Draytek mist.

Je ontvangt straks een e-mail met daarin de bevestiging. Ook ontvang je een afspraaktool per sms en e-mail om een afspraak in te plannen met Guidion; de Zyxel + Media Converter dienen namelijk geïnstalleerd te worden door een gediplomeerde technicus. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd wordt en behoud jij de servicegarantie op alle losse onderdelen.

De Draytek kun je straks, na aansluiting van de nieuwere apparatuur, bij het grofvuil deponeren of naar een milieustraat brengen - deze hoeven we niet langer terug te hebben! 😊

Reputatie 1

 

 

Hierbij de verzamelde printscreens.
Zoals te zien is verschilt de snelheid steeds behoorlijk.

Meting is steeds met dezelfde laptop gedaan, op dezelfde plek en bekabeld.

Reputatie 7

Hey @nepdance,

Hier gaan we wat aan doen! Ik heb zojuist een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Reputatie 2

Hey @nepdance,

Hier gaan we wat aan doen! Ik heb zojuist een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Ik zal van't weekend alles nog een keer resetten en als dat niet helpt maak ik maandag gelijk de afspraak. 

Reputatie 1

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

Hoi @Boris,
Waarschijnlijk heeft dit er ook mee te maken en kan het jullie misschien wel helpen. Sinds 18-03-2021 zie ik dat er packet loss tussen ongeveer 15:00 en 22:00. Dit is vanaf postcode 3317(ligt naast 3328).

Zoals je in de screenshots vanuit smokeping kan zien is er dan een iets verhoogde ping maar ook packet loss wat het gamen dan onmogelijk maakt.

 

Reputatie 1

Hoi @Quivver, top dat je het aankaart, ik ga de Draytek omruilen voor de Zyxel T-50. Je haalt hiermee een hogere wifisnelheid binnen en er is nog een legio aan verbeterde functies die de Draytek mist.

Je ontvangt straks een e-mail met daarin de bevestiging. Ook ontvang je een afspraaktool per sms en e-mail om een afspraak in te plannen met Guidion; de Zyxel + Media Converter dienen namelijk geïnstalleerd te worden door een gediplomeerde technicus. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd wordt en behoud jij de servicegarantie op alle losse onderdelen.

De Draytek kun je straks, na aansluiting van de nieuwere apparatuur, bij het grofvuil deponeren of naar een milieustraat brengen - deze hoeven we niet langer terug te hebben! 😊

Onwijs bedankt voor de snelle opvolging. Afspraak staat al ingepland! Tnx

Reputatie 1

Hi @Haak1979, ik wil je graag laten weten dat we voor het weekend direct aan de mouw hebben getrokken van onze technische dienst! We wilden jou en de rest uit jouw wijk namelijk niets liever dan duidelijkheid meegeven. Mijn collega gaf aan dat wij hier nergens wat van terug zagen. Er is dan ook voor het weekend een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit verder uit te zoeken en zo snel mogelijk op te lossen. Zo heeft mijn collega gevraagd of direct de netwerkbeheerder kan worden aangestuurd in plaats van Guidion. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en ik ben heel blij om te zien dat je alweer enkele dagen online bent. Kun je aangeven of dit inderdaad zo is? Dan kan ik dat terugkoppelen naar mijn collega's. Als je inderdaad weer online bent, dan kan ik gaan regelen dat het Draytek modem vervangen wordt voor een Zyxel modem. 

hi, dank voor je update. Achteraf blijkt dat Volker Wessels ergens met kabels in bezig geweest. Zij waren klaar en het werkte weer. Dus bedankt voor het 'snelle' doorpakken… Ergens gaat er iets mis in de communicatie met Kpn.

Mgoed nog steeds een paar dagen offline, en das best lastig als je thuis werkt als ontwikkelaar. Mijn klant hoor ik denken 'wat een amateur weer die zijn techniek niet in orde heeft'. Het heeft me feitelijk een halve dag omzet gekost. 

Ipv nieuwe modem zou ik nog liever 2 nieuwe tv ontvangers willen. De 2 die ik heb zijn nog uit het Vodafone tijdperk. 

 

 

 

 

 

Lisa

 

ik heb nu momenteel goed verbinging, jouw collega wist niks vraag dan maar na voor mail verkeer op 25 februari, de mail heb ik nog, ik het op 3 maart zelf afgeblazen

 

John

 

Lisa

ik weet niet wat er gebeurt is maar ik heb sinds  dgen goed internet zie afbeelding

Goedemiddag T-Mobile,

Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.

Dit probleem is ontstaan na de overname!
als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.

Er wordt echter totaal niet geluisterd!

Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.

Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.

Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!



Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!

Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.

En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!

Met vriendelijke groet,
Marco

Bijna 2 week heb ik dezelfde probleem. Iedere dag tussen 15:30-16-30 heb ik Internet disconnect. het duurt paar minuten, maar waroom heb ik dit problemen????

gebruik idd t korte kabeltje naar de modem Marcel,de telefoniste zei ook al dat ze zag dat t een onstabiele lijn was
en de wan blijft gewoon aan als de storing voordoet... al heb ik dat niet altijd na gechecked
hoop iig van harte dat de servicedesk of technische dienst me hiermee kan helpen want wordt echt heel frustrerend zo
Maar ben wel blij dat er hier al iemand met me mee wil denken,dus Marcel alvast bedankt,super 😃
Reputatie 1

Hierbij nog wat antwoorden van mij op de vragen die je aan Anton 87 stelde:

-Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst? 

Ik heb geen TV. alleen Internetaansluiting.

-Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

De verbinding is tijdelijk helemaal weg.

-Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

Ik meen dat alles normaal brand, maar het kan zijn dat de storing al weer weg is tegen de tijd dat ik bij het modem ben aangekomen.

-Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

Wegvallen duurt van ongeveer een minuut tot een paar minuten. Verbinding herstelt vanzelf. Ik moet alleen het bevroren programma weer activeren.

-Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Twee dagen geleden in de avond. Het is altijd in de avond. Ik zal proberen het nauwkeuriger bij te houden.

Reputatie 1
Beste T-Mobile,

Sinds woensdag 16/05 heb ik problemen met internet van T-mobile Thuis. Na ongeveer een maand een perfect werkende verbinding te hebben gehad, valt nu continu de verbinding weg. Het WiFi netwerk is dan nog wel in de lucht (Spotify/Netflix via Chromecast en de gsm geven aan verbonden te zijn met het WiFi netwerk), maar er is dan dus géén internetverbinding beschikbaar. Oók niet op de bekabelde laptop. Het vreemde is dat wanneer ik de boel reset, het een paar minuten wel werkt (ook op volle snelheid van ongeveer 50 mbit/s), en dit zowel bekabeld als via WiFi. Alle lampjes branden/knipperen dan. Vervolgens valt zogezegd de verbinding met internet weer weg, maar blijven lampjes branden/knipperen. Ik heb verschillende ethernet (modem-laptop) en telefoonkabels (wanddoos-modem) getest, maar het probleem blijft bestaan. Waar kan dit aan liggen?
Reputatie 7

Hi @chrborra, dank voor de informatie! Ik heb even meegekeken met je verbinding en deze ziet er goed uit maar ik zie inderdaad op een aantal dagen tussen 20:30 uu en 22:00 uur een “hick-up” maar daarna herstelt het zich weer. Je geeft aan dat je het bevroren programma weer moet activeren, wat bedoel je hier mee? Ervaar je de problemen tijdens het gebruik van een specifiek programma op je laptop/pc? 

Reputatie 2

Wat is dat voor slechte service dat je niet op de hoogte wordt gehouden van storingen in de buurt. Hier in Hilversum al de hele dag afgesloten van internet en TV. Geen updates niks en sorry maar meer dan 12 uur om een blijkbaar lokale storing te verhelpen is bizar. 

Echt slecht dit. Postcode 1217LX. Oplossen via de hotspot op mijn telefoon is “geweldig” met iedere keer opwaarderen met 1gb terwijl je onbeperkt hebt. Gezin is ook erg blij vandaag met allerlei zoom meetings en lessen. Wat een onprofessioneel gekluns dit. 

Topper van de dag: Adam van de helpdesk: Als het internet het weer doet krijg je van ons een email………...

Reputatie 3

Hoi @Baudewyn ,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en speedtest resultaten! Hiermee kunnen we direct aan de slag, super. Ik ben hierop direct de verbinding gaan bekijken en op het eerste gezicht ziet deze er stabiel en netjes uit. Maar omdat je duidelijk kan aantonen dat hier toch problemen zijn, ben ik verder gaan graven voor je.

Ik ben daarop met jouw gegevens en vraagstelling naar onze technische jongens en meiden gegaan en begrijp dat we momenteel bij enkele klanten dezelfde issues zien. Momenteel staat er een onderzoek uit om dit te tackelen en deze problemen permanent op te lossen. Excuses voor het ongemak! Weet dat we met hoge prioriteit op het onderzoek zitten en hopen je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, zitten wij voor je klaar.

@Boris 

Dank voor je reactie, en ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden voor jullie gebruikers in dit postcode gebied. Zojuist klapte weer de snelheid naar beneden, en inmiddels kan mijn vrouw sinds vanochtend geen verbinding meer krijgen met haar VPN netwerk van haar werk,

Ik heb op de Zyxel portforwarding getracht maar geen succes, tevens lukt het mij ook niet meer als ik op mijn eigen Asus router haar laptop verbind. Hij geeft een certificaat error, en weigert verbinding. Het gaat om een VPN verbinding van Global Protect.

Het vreemde is dat als ik haar laptop achter mijn eigen VPN zet (Mullvad), zij met haar VPN verbinding  van Global Protect direct verbinding heeft en alles weer werkt???

Heb je daar nog enig idee over?

Reputatie 7
Hi Peter, leuk om te zien dat je je even voorstelt! We hebben daar ook nog een mooi subtopic voor mocht je interesse hebben. Naar je verbinding kunnen we zeker kijken dus laat je spullen nog even heel! 😉 Inmiddels zijn we de dinsdag voorbij, is het gelukt met mijn collega's? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!

@JoostdeJong Ik heb ook meteen jouw verbinding gecontroleerd maar ik krijg geen verbinding met je modem. Op het moment dat het wegvallen gebeurt welke lampjes zie je dan nog branden? En heb je de modem rechtstreeks aangesloten op je ISRA-punt (waar je internetverbinding de woning binnen komt) met de meegeleverde korte netwerkkabel? Ik hoor het graag!

Reageer