Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

896 reacties

Reputatie 7

Hey @Kirillov,

Super! Bedankt voor de resultaten, die komen goed van pas! Ik heb zojuist een melding ingediend bij onze techneuten. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard proberen op te lossen. Zodra we een bericht ontvangen, nemen we wederom contact met je op. :relaxed:

Reputatie 2

Inmiddels zijn we weer bijna een week verder… nu is er eindelijk iets van internet maar doet de tv nog steeds niks.. hij kan nog steeds niet connecten met ACS en knippert nog steeds… WiFi is ook nog steeds niet om over naar huis te schrijven… gelukkig nog maar 8 dagen dit gezeik met T mobile en dan snel weg… verwacht niet echt dat het jullie nu lukt om opeens te achterhalen wat er mis is… is de afgelopen maand al niet gelukt dus waarom zou het nu wel zijn…

Ik heb nu ruim 2 dagen last van dezelfde 'haperende' internetproblematiek die al een jaar geleden(!!) voor het eerst aangewezen is door gebruiker Marco30. Internet en TV-via-internet vallen totaal uit. Van 80mbit/s naar 0. Het WAN licht gaat knipperen en het beeld op de TV hangt. Dit uitval duurt van enkele seconden tot enkele minuten, waarna het internet weer terug komt van enkele seconden tot een half uur.


"grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen. "

"Hier precies hetzelfde random dc's op verschillende tijden."

"Doordat het signaal telkens weg valt kan ik niet eens internetbankieren of thuis aan het werk."

"De laatste tijd steeds vaker last van "strubbelende" en "sputterende" internetverbinding, "



Hiervoor maak ik al 4 maanden zonder problemen gebruik van het T-mobile thuis internet, echter nu heb ik niet langer dan 30 minuten achter elkaar verbinding. Meestal minder.
Het lijkt me vrij duidelijk dat het hier gaat om een standaard probleem. Is er nog geen standaard oplossing?
Reputatie 2

Hi @Gijsenkalk ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik zie dat er inmiddels dat er contact is geweest met onze telefonische helpdesk en dat er een onderzoek is aangemaakt bij onze technische dienst. We gaan ervoor zorgen dat jij deze laatste weken nog kan genieten van een stabiele verbinding. We houden je op de hoogte! Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit in de tussentijd voor je klaar! 

Met alle respect… hier ga ik niet eens op in… lees eerst alle voorafgaande berichten voordat je een halfbakken starters antwoord geeft…

Reputatie 7
@OguzhanC Excuses voor de late reactie! Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad, is het gelukt met de tips van mijn collega?

@TurielID 'Haperend' internet kan meerdere oorzaken hebben, hier is dus niet één "standaard" oplossing voor maar in jouw geval gaan we een monteur langs sturen om de verbinding te testen en de modem te vervangen indien nodig!
Reputatie 7
Badge +16

@Rnolten Aah geen haast, maar zodra we de bekabelde screens binnen hebben, kunnen we ook jouw case naar de techneuten doorsturen!

Reputatie 3
Hallo,

Normaliter ben ik niet iemand die op een forum gaat klagen maar nu is het helaas noodzakelijk. Sinds 1-1-2018 overgestapt van Telfort glasvezel naar T-Mobile thuis vanwege de hogere snelheid (750 MB). Alle jaren voor 2018 zonder een probleem internet en tv via glasvezel van Telfort.

Helaas sinds de overstap regelmatig problemen met het internet. Iedere zoveel tijd 'klapt' het internet eruit: het enigste dat helpt is het modem uit/aan doen. Vaak meerdere malen per dag en dan gaat het opeens dagen weer goed. Al 3x is het modem vervangen en nog steeds niets opgelost.

Vandaag ook weer: monteur voor de deur om de storing te verhelpen. Hij kijkt in de meterkast en zegt 'he, hier ben ik al vaker geweest!' Ja dat klopt: iedere keer om het modem te vervangen wat niet helpt. Iedere keer weer bel ik met de klantenservice en iedere keer 'we gaan het doorzetten naar de technische dienst' die de call dan vrolijk weer sluit want er is nu toch signaal?!?!

Wie o wie kan nu eens dit probleem oplossen? Zijn er geen andere modems te vinden die ik kan gebruiken?
Reputatie 7
Hi jiepiewie, daar duik ik graag eens in! Op het moment dat het gebeurt welke lampjes branden er dan nog op de modem? En gaat het dan om de vaste verbinding die er uit klapt, de WiFi of beide? Mocht het WiFi nog wel werken op het moment dat het gebeurt dan heb ik een vermoeden wat de oorzaak kan zijn. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1

Waarom is het zo moeilijk voor T-Mobile om fatsoenlijke service te bieden? Ik heb geen internet in het weekend, en op de site wordt ik van kastje naar muur gestuurd.

- check je storing op het forum (nee, want volgens jullie is er niks aan de hand)

- praat op Facebook of Twitter (nee, want dat werkt niet in het weekend!)

- ga naar de community (nee, dat wil ik niet, ik wil gewoon iemand spreken!)

 

Hoe moeilijk is het voor T-Mobile thuis om een telefoonnummer op de site te zetten?

Reputatie 3

Hoe lang duurt het in de regel totdat Guideon contact met je opneemt voor het plannen van een afspraak? Gisteren heb ik telefonisch met de helpdesk gesproken en zij zouden een monteur inschakelen voor mijn storing, waar ik een sms over zou krijgen met daarin een planning met bloktijden o.i.d. Ik begrijp dat de feitelijke afspraak wellicht niet op heel korte termijn kan, maar ik zou wel graag z.s.m. weten waneer hij komt, met het oog op eventuele alternatieven te regelen voor volgende week. Met 3 kinderen die via internet school gaan volgen en 2 ouders die tegelijkertijd thuiswerken, gaat mijn telefoon hotspot niet redden heb ik gisteren gemerkt.

Aan medewerkers van T-Mobile Thuis,

Ik kom praktisch nooit op fora om mijn ervaring te delen, maar aangezien ik nu in de afgelopen periode volgens mij alles geprobeerd heb om de verbinding stabiel of überhaupt staande te houden, kom ik hier.

De laatste tijd, zegge 2 weken, hebben wij bijna alleen maar disconnects met buitenwereld qua internetverbinding.
Daarvoor was het dan wel dan niet, vaak op te lossen met modem even van stroom halen en weer laten opstarten.

Sinds een kleine tijd hebben de buren ook T-Mobile Thuis, waarbij lijkt dat de problemen erger zijn geworden.

Het probleem:
De lampjes WAN en INTERNET branden niet op de modem. Een probleem van buitenaf, volgens mij. Heel soms knippert WAN.
WIFI brandt altijd en daarnaast kunnen wij daarmee ook verbinden, zij het zonder internetconnectie.

Stekker zo'n 10sec uit wcd, fabrieksreset, boos worden, schelden, afstand nemen, wifi kanaal gewijzigd, noem het maar op: Geen resultaat!
Telefonie werkt overigens ook niet.
Maar wel abonnementsgelden betalen...

Wat is hier toch het probleem?
Terugdenkend bemerk ik dat de voornaamste problemen ontstaan zijn bij verhuizing vanuit Den Haag naar Rotterdam en wij een nieuwe modem moesten krijgen van een medewerker van T-Mobile. Hiervoor hadden wij een Vodafone modem; waarlijk 0 problemen gehad daarmee.

Graag zie ik een oplossing hiervoor! Alvast dank.
Reputatie 7

Hi @JeroenTGT, zo moeilijk is het niet hoor, je vindt het telefoonnummer onder andere hier en hier, kostte letterlijk 10 seconden Googlen.:wink: Daarnaast zijn we in het weekend ook gewoon bereikbaar via Telefoon, Chat en op Facebook en Twitter. En op de Community kan je altijd terecht maar hier duurt een reactie vaak iets langer. Eitje toch?

Reputatie 1

nu net ….

Reputatie 3
Hallo Brian,

Alle lampjes branden nog (denk ik: ik zal de volgende keer even opletten) en het is altijd de vaste verbinding die eruit klapt. Wifi staat niet aan op die router: daar heb ik een andere (betere) AP voor. Dus als de verbinding eruit gaat heeft niemand in huis nog internet. de TV werkt wel gewoon door. Modem uit en aan doen en het probleem is opgelost. Vandaag ook weer 2x gebeurd :-(

Maar dan nog ben ik nieuwsgierig wat jouw vermoeden is. Mijn vermoeden is dat de verbinding van T-Mobile over een niet goed gelaste glasvezeldraad/ader loopt. Telfort had misschien de ene vezel in gebruik en met de overgang naar T-Mobile is de andere ook in gebruik genomen. Dus moet Reggefiber misschien een lijnmeting uitvoeren of iemand in de PoP de patch controleren?

Eind april de overstap gemaakt van Tele2 naar T-Mobile voor de glasvezel aansluiting, op de aansluitdag 5 uur voor jan L gewacht, geen monteur van Guidion geweest, veel sorry's en smoesjes gehoord en week later volgende afspraak gemaakt, opnieuw bijna 5 uur gewacht voor een installatie van 20 minuten...na 10 uur wachten eindelijk glasvezel, eerst 100Mbps (wat gehaald werd)  maar later opgeschroefd naar 1000Mbps, hier werd echter lang de beloofde snelheid niet gehaald! 2 weken geleden plotseling geen TV en internet meer, das niet zo fijn voor de thuiswerkers bij mij thuis, sterker nog,,,das een ramp, prachtige sport moeten missen...vorige week monteur van Guidion aan de deur met als conclusie > het ligt aan KPN :thinking: ...afspraak voor afgelopen maandag gemaakt met monteur KPN tussen 08:00 en 10:00...om 11:00 maar eens gebeld waar ze bleven...dame van de planningsdesk KPN : de monteur was verhinderd :nerd: niet ff bellen of zo...Ik zou zsm worden teruggebeld. Vandaag maar weer gebeld, dame planningsdesk één groot vraagteken, onzinnige vragen, ik zeg dat ik alleen zsm een afspraak wil met een monteur maar dat was niet mogelijk, ik wordt wel teruggebeld :angry: Morgen zit ik 2 weken zonder internet en TV, prachtige sport ga ik anders beleven en de thuiswerkers alhier balen stevig, ik had me van de overstap wel iets anders voorgesteld!

Reputatie 3
Update 13-08 : verbinding viel weer weg. ACT knippert consistent, WAN knippert random en FIBER blijft branden. Router uit en weer aan maakt niets uit qua lampjes maar zorgt er wel voor dat het netwerk weer werkt. Ook de pc die direct op de router in poort 2 zit aangesloten is dan trouwens zonder internet dus het ligt niet aan de switch achter poort 1.

Bij mij zelfde problemen als die ik hierboven lees: op dalmomenten (ma-vr overdag) prima verbinding (dwz tenminste 50% van de max snelheid bij mijn abonnement), maar op piekmomenten (weekend en dan mn. tussen 20.00 en 22.00/23.00 uiterst beroerd). Op dit moment probeer ik dit bericht te versturen terwijl mijn download snelheid 0,4 mb/s is. Nogal matig. Dit is zowel voor bekabeld als Wifi. Omdat het doordeweeks prima gaat, is er met het systeem an sich niets mis. Wel wil ik graag weten wat er wel mis is. Ik kan nu dus via internet bijv. niet eens WIDM kijken. Best balen. Hiervoor (6 maanden terug) zat ik bij Telfort en daar heb ik dit nooit gehad. Dit mag dan wel wat goedkoper zijn, maar nu kwalitatief ook beduidend minder. Kunnen jullie mij verder helpen? Ik hoop dat dit te verhelpen is, anders ben ik alsnog genoodzaakt weer overstappen. 

 

groeten,
Hielke 

Reputatie 7
@John-B Dit klinkt inderdaad verdacht veel als een probleem met de binnenkomende verbinding of het modem. Zie je mij via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en dan laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan kijk ik graag met je mee!

@jiepiewie Bedankt voor de update! Je geeft aan dat het netwerk weer terug komt zodra je de router reset, wat gebeurt er met de verbinding wanneer de router niet aangesloten is (dus alleen alles rechtstreeks op de modem)? Zou je dit eens willen testen?
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @klinkhamer,

 

Doordat Wifi van te veel externe factoren afhankelijk is kunnen we op Wifi zelf geen garantie leveren qua snelheid en dekking. Wat we wel doen is servicegarantie aanbieden. Dit houdt in dat wanneer jij storingen ervaart met Wifi, welke wij niet direct kunnen oplossen aan onze kant, we een monteur kunnen aansturen die hier naar gaat kijken en oplossingen aanbiedt. Hieronder heb ik nog wat tips neergezet die de sterkte van Wifi uitleggen: De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-haal-het-maximale-uit-jouw-wifi-276063. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal Succes met de tips!

Als je er niet uitkomt, geen zorgen. Laat het me weten, dan gaan we samen een oplossing zoeken. :smile:

Reputatie 7

Hi @peterhanraets, heel goed dat je dit hier meldt! Ik zou je graag willen verwijzen naar het onderstaande topic: 

Mijn collega Boris pakt dit issue via deze weg verder op! Zou jij alvast een tracert in dat topic willen delen? Hopelijk zijn de problemen nóg sneller op te lossen als er zoveel mogelijk informatie wordt doorgezet naar onze netwerkspecialisten. Wil jij daar een tracert delen waarop aangetoond is dat het om een bekabelde verbinding gaat? Dit kun je als volgt doen: 

Start --> Zoek op CMD --> vul /tracert 'website' in (/tracert www.google.nl bijvoorbeeld) ---> deel resultaat

En wil je daarnaast een tracert laten lopen over het mobiele netwerk? Dit kan door middel van verschillende apps, waaronder deze. Dankjewel alvast, topper! 😊

Reputatie 3
@jiepiewie Bedankt voor de update! Je geeft aan dat het netwerk weer terug komt zodra je de router reset, wat gebeurt er met de verbinding wanneer de router niet aangesloten is (dus alleen alles rechtstreeks op de modem)? Zou je dit eens willen testen?

Ik heb zo ongeveer alles al getest: andere switch, pc direct aan lanpoort 2, een 2e switch etc. Niets helpt. Als de internetverbinding eruit vliegt is er totaal geen internet meer: ook niet op de direct aangesloten pc. TV werkt dan nog wel. Ik denk er serieus over om maar op zoek te gaan naar een andere provider...

@Jason : het gaat om zowel Wifi als bekabeld, dus ook via de kabel is het signaal uiterst zwak, maar compleet in lijn met het wifi-signaal. Dus via beide manieren is het signaal zwak. Redenen voor traag wifi ken ik, maar als het ook via de kabel zo gaat, dan wordt het wat mij betreft een ander verhaal. 

Groeten,
Hielke 

Reputatie 7

Hoi @WhySoSerious en @Wolffwolff,

 

[26-10-2020]

11:30 Sommige klanten melden dat zij weer online zijn na een herstart van het modem (en converter). Zie hier voor uitleg bij de herstart: herstart modem.

 

11:00 We ontvangen meldingen dat een aantal klanten problemen kan ervaren met vast Internet in Leeuwarden. Het probleem is in onderzoek en we werken hard aan de oplossing. Updates volgen. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

@klinkhamer Dan gaan we een andere oplossing zoeken, geen zorgen die zijn er altijd! Mag ik je verzoeken een bekabelde speedtest te doen op de laptop of pc? Dit kan via speedtest.net en wil je daar een screenshot van maken? Deze kun je in dit topic posten, dan zullen de techneuten onderzoeken waar het vandaan komt. Zorg er alsjeblieft voor dat de screenshot de hele desktop laat zien, zo zien wij dat het om een bekabelde verbinding gaat. :relaxed: Alvast superbedankt voor je medewerking!

Ik heb problemen met mijn internet. Het lampje is rood op de Zyxel T50. Alles al geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik probeer de klantenservice te bereiken via 0800 0092 maar ik krijg te horen dat het nr niet in gebruik is. Overigens is mijn mobiele provider ook T-mobile.

Reageer