Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

896 reacties

Hi, is there internet outage in Eindhoven? My T-Mobile Thuis connection is not working

 

it is back now. I guess a small glitch. 

Gisterenavond was het helemaal een drama, internet was zelfs gewoon een tijdje volledig weg.

Zojuist met de helpdesk gebeld maar die weten niet meer dan “we adviseren je een wifi versterker te gebruiken”. Waardeloos.

Ik hoop dat een mod hier nog iets kan betekenen anders ga ik naar KPN...

Al zes dagen geen internet thuis. Vorige week donderdag middag viel verbinding weg (net als andere T-Mobile klanten in de wijk). Guidion aan de deur gehad, om het modem te controleren (wat het probleem niet was / had ik al aangegeven, lijkt me stug dat meerdere mensen spontaan geen connectie meer hebben maar toch aan het modem ligt en had al aangegeven dat de converter geen signaal meer kreeg)…. Guidion kon niks doen, dus moest KPN maar langskomen.

KPN monteur kwam na het weekend langs en gaf aan dat er een bekend probleem is bij T-Mobile en dat de back office hiervan op de hoogte is (staat geen stroom op de switch, en derhalve geen licht/signaal en KPN mag niet aan de apparatuur van T-Mobile komen). Voor de volledigheid heeft hij nog wel een lijnmeting gedaan, wat allemaal prima was. Ook hij gaf aan dat er alleen issues zijn met de T-Mobile gebruikers.


Daar het stil bleef, zelf maar wederom de klantenservice gebeld en die gaf aan dat ze geen update hadden, na veel aandringen is er contact opgenomen met de Back Office en daar kwam de bevestiging dat er idd een probleem is met apparatuur van T-Mobile en dat men hier naar gaat kijken. Lees wel dit was DINSDAG, vijf dagen nadat dit al bekend was.

 

Nu dag later, nog steeds geen signaal. Thuiswerken is een ramp - gelukkig had ik nog een 5G router liggen om een soort van connectie te hebben. Hoe moeilijk kan het zijn om naar de wijkcentrale te gaan om te kijken wat er aan de hand is. Begreep dat er geen spanning op de switch staat (van de KPN monteur).

Vraag me af hoelang dit nog moet gaan duren… want service/snelheid is ver te zoeken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @j0ch3m, ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent!

Ik snap je hierin volledig, dit moet ook sneller gaan. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen, meestal wordt het sneller opgepakt maar als het druk is lukt dat niet altijd. Omdat er Meerdere keren tickets zijn ingeschoten en KPNNetwerkNL is aangestuurd in plaats van dat het issue meteen duidelijk was, is hier meer tijd overheen gegaan dan zou moeten. Op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Gaat nog wel even duren vrees ik, zit al 2 weken zonder internet en tv... en ze werken met zulke waardeloze onderaannemers, dat is echt verschrikkelijk. Dit echt belachelijk dat het zo lang moet duren! 

Hi @j0ch3m, ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent!

Ik snap je hierin volledig, dit moet ook sneller gaan. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen, meestal wordt het sneller opgepakt maar als het druk is lukt dat niet altijd. Omdat er Meerdere keren tickets zijn ingeschoten en KPNNetwerkNL is aangestuurd in plaats van dat het issue meteen duidelijk was, is hier meer tijd overheen gegaan dan zou moeten. Op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

 

Die heb ik eerder gehoor… maar wacht het af.
Kans is wel erg groot dat er een provider switch aan zit te komen

Reputatie 1

Helaas al vrijwel de hele dag tot op heden geen internet thuis. Ik ben bang dat er weer wat verkeerd is gegaan in de centrale, het is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt. Bij een andere aansluiting gebeurt het helaas vaker dat ze de verkeerde stekker eruit trekken :(.

Sinds een half uur geen internetverbinding meer. Alle resets gedaan, helpt niet. Lampje van de mediaconverter brandt niet zoals het hoort.

 

Ik zou graag een code krijgen voor de data zodat ik kan overbruggen tot ik morgen iemand kan spreken.

Zoveelste keer in korte tijd dat de verbinding ineens niet meer werkt..

Reputatie 5
Badge +4

Hi @plofkonijn, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je al telefonisch contact hebt gehad met ons. Mijn collega die je gesproken hebt, heeft dit gelijk voor je doorgezet naar onze technische dienst zodat zij kunnen onderzoeken wat hier aan de hand is en je zo snel mogelijk weer online kunnen krijgen! Zodra er een update is, zul je hier gelijk bericht van krijgen. 

Reputatie 1

@Nora van Odido Goedemiddag, goed om te horen dat de melding is doorgezet, ik zit nu al meer dan 24 uur zonder service, ik was benieuwd of jullie al wat meer weten. Het begon gisteren al begin middag, en heb later pas de melding doorgegeven. Ik dacht dat er wellicht werkzaamheden waren. Nu is mijn ervaring van eerder, dat er een stekkertje niet goed zit in de wijkcentrale wellicht hebben ze mij er uitgetrokken of verplaatst toen een ander een aansluiting kreeg. Mijn overbuurman heeft gewoon diensten, dus ik verwacht zoiets. 

 

Is er inmiddels als een monteur naar de centrale onderweg?

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket is nog niet opgepakt @plofkonijn. Ik ga er vanuit dat onze techneuten het ticket zo spoedig mogelijk oppakken en gaan onderzoeken. Dan kunnen we de juiste aansturing bieden! 

Reputatie 1

Ik ben hier een beetje verbaasd over. We zijn bijna 24 uur verder sinds de eerste officiële melding. Je zou zeggen als groot bedrijf, waar nu klantenservice op nummer één zou staan, je er zo snel mogelijk achteraan zou zitten om een storing waar geen één van de diensten werken, probeert op te lossen. Maar de ticket moet nog in behandeling worden genomen... Gezien het tijdstip, verwacht ik nu ook geen monteur meer in de richting van de wijkcentrale.

Dag later… nog geen update gezien.

Hier inmiddels dik 2 weken geen internet en tv, ben hier zo klaar mee. Zou al meerdere keren worden teruggebeld,  maar het blijft stil.... kan ik niet gewoon van jullie af? 

Hi Odido,

Vandaag zit ik in een digitale trainingssessie. De verbinding is er sinds vanochtend 09:00 3x uitgeklapt. Het is een korte onderbreking van een minuut of 4/5. Daarna werkt alles weer. Ik heb een modem van Huawei, een HG659.

Ik heb wel vaker dat de verbinding er even mee stopt. De modem is volgens mij vrij oud, en daarnaast van een Chinees bedrijf. Gezien de laatste berichtgeving niet een heel prettig idee. 

Kunnen jullie mij verder helpen? 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @TommyGun1337, super bedankt! Ik wilde graag aan de slag met de speedtest en een infra-monteur voor je aansturen die je verbinding tot aan de wijkcentrale onder de loep neemt. Ik wacht hier echter mee omdat ik zie dat je inmiddels hebt gekozen voor een andere provider. Op 30-01-2023 zal onze lijn worden overgenomen door een ander. Ontzettend jammer om dit te zien, ik had graag niet opgegeven en er een stokje voor gestoken. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. Hou er wel rekening mee dat het momenteel drukker is op de Community en dat we topics oppakken op volgorde van binnenkomst!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @iarvl, ik zie dat het inmiddels gelukt is om contact met ons op te nemen en dat mijn collega een vouchercode naar je toe heeft gestuurd. Ook is dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken en ervoor kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent. Mocht je nog vragen hebben, start hier dan gerust een nieuw topic voor! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @plofkonijn, ik zie dat er zojuist een monteur geweest is en een nieuw ticket voor je heeft ingeschoten voor de onderaannemer. De switch in de wijkcentrale blijkt defect te zijn en zal vervangen moeten worden. 

Hello. Since this morning I am experiencing issues with my internet. The box is ok, I have wifi but my computer ethernet isn't working. I rebooted everything, unplugged and replugged all cables, cleared the cache from IP and DNS (the error message is “Ethernet has no valid auto-assigned IP address"). Any clue about what to do ?

 

thanks

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RobertAYB, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat je gebruikmaakt van een verouderd modem. Ik heb deze daarom gelijk omgewisseld voor een Zyxel T-54! Ik weet zeker dat hiermee ook jouw verbindingsproblemen opgelost zullen worden. Zodra het modem verzonden is, krijg je een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet meer terug te sturen, maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met het nieuwe modem! 

Sinds kort glasvezel van ODIDO in Hoorn. Sinds afgelopen woensdag geen internet en dus geen tv meer. Gebeld. Unlimited internet op mobiel gekregen (gelukkig zitten we met mobiel ook bij ODIDO). Vanmorgen weer gebeld, want desondanks is thuis werken zo niet echt een optie. Ook kunnen we dus geen tv kijken, want app op tv en decoder werkt niet via hotspot?! Ook via gewone PC dus geen mogelijkheden om het internet te bereiken. ODIDO heeft probleem nog niet kunnen lokaliseren. Er zijn wel meer aansluitingen in de buurt, maar al die buren hebben nog geen abonnement, dus zijn wij nu de enige met een klacht/probleem en heeft het dus geen prio voor ODIDO. Ze nemen nu contact op met Open Dutch Fiber en die nemen dan contact met ons op wanneer ze tijd hebben, wordt waarschijnlijk pas maandag a.s.

Wat een slechte service!

Tevens bedrijf aan huis, maar je kan geen zakelijk glasvezel nemen icm TV, dus is ons destijds particulier abonnement aangeraden.

Voor de vaste PC dan maar een wifi-kaart kopen :(

Hoe kunnen we nu toch tv kijken?

8 Dagen verder dacht ga klantenservice maar eens bellen.

Doodleuk het antwoord dat volgens het systeem het issue 12 juni zou zijn opgelost… wel apart als ik twee dagen geleden nog te horen krijg dat het bij de back office ligt. Zojuist te horen gekregen dat het nog wel even kan gaan duren want T-mobile heeft geen stroom in de wijkcentrale.

Nu zit ik toevallig in deze wereld… en wat het jammere is, is dat er een switch is die geen stroom heeft. Maar de rest wel! De centrale (kpn ed. staan er ook), werkt prima… nog mooier mijn buren die KPN gebruiken hebben nergens last van. 

Op de vraag of ik mijn abbo kan annuleren/stopzetten om over te stappen naar KPN kwam een negatief antwoord. Ondertussen is werken vanuit huis een regelrechte ramp, kinderen zitten in toetsweek en klagen ivm trage verbinding. Dit is niet meer van deze tijd… dacht dat tegenwoordig een internet connectie bij de primaire levensbehoefte zat.

Puntje bij paaltje denk ik dat er iemand een schop onder zijn/haar reet moet krijgen om een PDU, PSU of wat dan ook te vervangen.. het is geen glaskabel die in tweeën is getrokken oid.

En terugbellen…. dat kent T-mobile niet. 

Hi @j0ch3m, ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online bent!

Ik snap je hierin volledig, dit moet ook sneller gaan. We hanteren een standaard verwerkingstijd van 5 dagen, meestal wordt het sneller opgepakt maar als het druk is lukt dat niet altijd. Omdat er Meerdere keren tickets zijn ingeschoten en KPNNetwerkNL is aangestuurd in plaats van dat het issue meteen duidelijk was, is hier meer tijd overheen gegaan dan zou moeten. Op dit moment staat het ticket nog open en heb ik geen nieuwe update. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht! 

Die vijf dagen halen jullie niet.

Reputatie 1

@Tommie van Odido Goedemorgen Tommie / Odido,

 

Hebben jullie een indicatie wanneer de switch vervangen wordt? Het hele huis laten werken via een hotspot is ook niet echt ideaal. 😅

 

Ook niet voor de batterij van mijn telefoon.. 🤓

 

Bedankt alvast.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Awarnach, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik help je graag direct verder! Je kunt TV-kijken via Odido Online TV: TV kijken met Odido online TV | Odido. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer