Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

896 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik helemaal @plofkonijn, ik durf niet te zeggen wanneer ze het komen oplossen maar ik hoop heel snel! 

Hi @srobinot, thanks for reaching out, I would love to get you back online as soon as possible! I immediately checked your internet connection, but it has been stable and online for 16 hours now. If the TV Box is also working properly, the cable internet should work well. Could you check if the Wifi is working properly? I would advise trying a spare internet cable for your computer.

I suspect that all of your devices will soon be reconnected to the internet with these steps! 😃

Thanks a lot. I have disconnected everything (i am using a tp-link device to display the connection in my house and to my computer which is really far from the box) and tested the connection directly on a lap-top with the cable. Everything is working so I am suspecting the tp-link device to have an issue. I plugged and unplugged everythng and now everything is back to normal. Thanks for your help. 

I need to find a new way to connect my computer to the internet but I don’t know any other way than using this TP-link.

And I also hope that fiber will be proposed soon to my house.

 

have a nice day

 

Hoi @Awarnach, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik help je graag direct verder! Je kunt TV-kijken via Odido Online TV: TV kijken met Odido online TV | Odido. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Dat werkt helaas niet, ja enkel op mobiel, maar niet op de tv. App op tv werkt niet als je verbinding hebt via hotspot :(

En het vreemde is dat buren paar huizen verderop nog wel gewoon internet hebben, dan moet het probleem van het ontbreken van het signaal bij ons huis toch vrij snel gevonden zijn?

Support medewerkster zei gisteravond dat we bij een ODIDO winkel een 4/5G voor thuis router in bruikleen konden krijgen. Helaas wist de medewerkster niet hoe ze dit administratief in het systeem kon verwerken en dus zijn we met lege handen weer huiswaarts gekeerd :(

Hello,

I've been experiencing internet issues for the past 2-3 days on all my home devices. Websites load slowly or not at all. I've tried the usual fixes like restarting and unplugging the router, but the problem persists. Speed tests show normal speeds, yet there seems to be packet loss. No global and local outages. You can probably find my account details in my forum profile for more information. Can you help?

Thanks.

Reputatie 1

Hallo,

 

Op dit moment heb ik ontzettend traag internet. Ben al sinds 2019 klant en het is altijd goed en snel geweest. Er is iets raars aan de hand. Postcode is 2403AR.

 

Gr,

 

Moni

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Awarnach, voor de app op de tv heb je inderdaad echt een vaste internetverbinding nodig. Wel kan je de mobiele tv app streamen naar de tv of bijvoorbeeld een laptop met de tv verbinden en via die weg tv kijken. Het is nu voor je doorgezet naar Open Dutch Fiber en zij gaan hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de oorzaak snel gevonden wordt. Zodra hier een update over is laten we dit gelijk aan je weten. 

Echt een router in bruikleen krijgen is niet mogelijk, maar je kan wel een extra simkaart ophalen in een van onze winkels. Als je mij de foto van de bon stuurt, dan zorg ik ervoor dat de kosten van deze simkaart vergoed worden op de volgende factuur. Ik kan dan ook gelijk een voucher voor je regelen met onbeperkt internet, zodat je hiervan gebruik kan gaan maken! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mghaoui 

Helpt het om de mediaconverter en/of router voor even van het stroom te halen?

Hi @Awarnach, voor de app op de tv heb je inderdaad echt een vaste internetverbinding nodig. Wel kan je de mobiele tv app streamen naar de tv of bijvoorbeeld een laptop met de tv verbinden en via die weg tv kijken. Het is nu voor je doorgezet naar Open Dutch Fiber en zij gaan hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de oorzaak snel gevonden wordt. Zodra hier een update over is laten we dit gelijk aan je weten. 

Echt een router in bruikleen krijgen is niet mogelijk, maar je kan wel een extra simkaart ophalen in een van onze winkels. Als je mij de foto van de bon stuurt, dan zorg ik ervoor dat de kosten van deze simkaart vergoed worden op de volgende factuur. Ik kan dan ook gelijk een voucher voor je regelen met onbeperkt internet, zodat je hiervan gebruik kan gaan maken! 

@Nora van Odido Hoi, helaas werkt het casten ook niet, want beide apparaten zitten niet in hetzelfde netwerk, want dat is nu juist het probleem; er is geen (wifi)netwerk actief en dus kan telefoon geen verbinding maken met de chromecast/airplay van de televisie.

Het idiote is gewoon dat wij woensdag een klacht indienden n.a.v. het ontbreken van het internetsignaal en dat pas na herhaaldelijk bellen afgelopen vrijdag een ticket is ingeschoten bij ODF. Zij zeggen vervolgens dat zij weer iemand in moeten schakelen en dat dat wel 5 werkdagen kan duren. Dat betekend dus dat we straks bijna twee weke zonder internet (en tv) zitten als de monteur het direct op kan lossen.

En dan het ding met de 4G router… je collega van de helpdesk heeft het toch echt tegen ons gezegd. Nu blijkt het toch niet mogelijk. Het wordt zo langzamerhand wel ingewikkeld, moet allemaal extra kabels gaan kopen om toch laptops maar in het lokale netwerk te kunnen zetten zodat we ook bij de NAS kunnen, want ook dat werkt natuurlijk niet via het mobiele netwerk :(


Die 4G/5G router zou de ideale tussenoplossing zijn geweest!

Verder lijkt ons verheel heel erg op:

Dus ik hoop dat de monteur als die langskomt meteen reserve spullen bij zich en dat we dan niet ook nog eens dagen moeten wachten als het aan de omvormer ligt.

Hallo,

Sinds gisteren (din 30/05) ochtend/middag geen internet meer thuis.

Alle stappen met stroom eraf/op en fabrieksreset helpen niet. Lijkt alsof er geen signaal binnenkomt via glasvezel ofzo.

Kunnen jullie eens kijken wat er mis gaat?

B.v.d.

Postcode: 5401GX

Modem: Draytek

Reputatie 5
Badge +3

Hi @retroboy, I checked it immediately! The measurements show no unusual features. I recommend that you give the modem a factory reset. You can find the instructions here: Factory Reset modem (Fabrieksreset) | Odido community. Will you let us know if this fixed it? Greetings, Ishana

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ralf_Uje 

Staat er ook niks in je My T-Mobile account onder storingen over een storing op jouw adres?

Nee er staat niks bij Algemene storing en ook niet bij Lokale storingen.

Goedemiddag,

Sinds ruim een half uur geleden is er geen signaal meer op het modem.
Daardoor zijn alle diensten (internet/tv) van tmobile niet meer beschikbaar.

Alle stappen met stroom eraf/op en fabrieksreset hebben niets uitgehaald.
Dit omdat er ubrhaupt geen sginaal binnenkomt (zo is ook te zien op de modem pagina)
Kunnen jullie zien of en wat er aan de hand is om met die informatie de diensten weer beschikbaar te maken?


Bij voorbaat dank.

Postcode: 2724NS
Modem: Zyxel (VMG8825-T50)
Verbinding: Glasvezel

En nee, op geen enkele storingspagina wordt melding gemaakt van storingen in mijn postcode gebied

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @faartsen 

Welke lampjes zie je branden of knipperen op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de router?

Hallo @faartsen 

Welke lampjes zie je branden of knipperen op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de WAN poort van de router?

De kabels zijn sinds de aansluiting niet eruit geweest, dus de WAN kabel loopt van een klein vierkant (glas) kastje naar het Zyxel modem (in de WAN aansluiting)

Als het kleine vierkante kastje waar het glas in aangesloten is de mediaconverter is, dan zijn er geen lampjes op aanwezig.

Indien je het modem (Zyxel) als mediaconverter beschrijft dan is het powerlampje opgelicht en knippert het lampje van een netwerk poort

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen

De mediaconverter is het apparaat tussen de glasvezelaansluitpunt en Zyxel router.

Zoals je al aangeeft loopt de internetkabel vanaf hier naar de router, is hij misschien niet uit waardoor je geen lampjes ziet branden?

Hier zeer onregelmatig internet verbinding. Op 5 april gemeld aan helpdesk, medewerker zou monteursdienst inschakelen en binnen 24 uur zou er een afspraak gemaakt worden. Helaas niets meer gehoord. Dit omdat de demping op de lijn te groot zou zijn.

Na 3 weken weer contact opgenomen met odido omdat op 26/04 de internet verbinding weer helemaal weg was. Weer werd beloofd dat er binnen 24 uur een afspraak voor ene monteur gepland zou worden.

Hele weekend geen internet, en ook geen afspraak voor ene monteur.

 

Aan de telefoon ook nog uitgelegd dat er in mijn straat meerdere mensen zijn met verbindingsproblemen, zowel odido als andere providers. Ook aangegeven dat een KPN monteur geconstateerd heeft dat de glasvezel van een van de buren defect is, nameten wees uit dat de storing op een plek zit waar recent 2 laadpalen geplaatst zijn. Ik hoop dat dit door de servicedesk ook gemeld is, zodat men maar 1x hoeft te graven om de glasvezels te herstellen.

@faartsen

De mediaconverter is het apparaat tussen de glasvezelaansluitpunt en Zyxel router.

Zoals je al aangeeft loopt de internetkabel vanaf hier naar de router, is hij misschien niet uit waardoor je geen lampjes ziet branden?

Er is het vierkante kastje waar de glasvezel kabel inkomt en een LAN kabel uitkomt welke naar de WAN port van het zyxel modem gaat. Hier zit verder niets tussen.

Het vierkante kastje heeft een stroomaansluiting, maar extern geen enkele indicator of hij wel/niet aan is.
Zoals ik aangaf stopte alles er spontaan mee terwijl ik aan het werk was dus ‘dat hij uit het niets geen stroom krijgt of uit is’ klinkt onaannemelijk. Los daarvan, heb ik als gevolg van controle/herstel stappen de stroomtoevoer van het vierkante kastje eruit gehaald en seconde of 10 later er weer ingestopt.
En dit had helaas niet het gewenste effect/resultaat

Hier is alles spontaan gestopt.

En geen van de tips / herstelstappen werkt.

Hoe kan dit?

En vooral hoe lossen we dit op?!

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen

Kan je eens een foto maken van het vierkante glasvezelkastje met stroomaansluiting?

@faartsen

Kan je eens een foto maken van het vierkante glasvezelkastje met stroomaansluiting?

 

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen 

Het rechtse kastje is de mediaconverter met 4 lampjes bovenaan, ze zijn allemaal uit en dus lijkt het erop dat hij defect is, voor de zekerheid nog een andere stopcontact geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mghaoui, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @advocaat078, goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt erop dat je waarschijnlijk gekruist bent in de wijkcentrale. Daarom was de monteur niet aangestuurd omdat ze iets anders zagen op de meting wat niet klopt. Ik heb zojuist aan de desbetreffende collega laten weten hoe het zit en hij heeft de monteur nu als nog aangestuurd. Ik hoop dat hij het voor je kan oplossen! 

@faartsen

Het rechtse kastje is de mediaconverter met 4 lampjes bovenaan, ze zijn allemaal uit en dus lijkt het erop dat hij defect is, voor de zekerheid nog een andere stopcontact geprobeerd?

Bij mijn weten hebben er nooit lampjes gebrand.
En ja, hij is vwb stroom aangesloten op dezelfde stekkersdoos als het Zyxel modem (met het powerlampje).

Maar als het dan de mediaconverter is, wat is dan het plan de campagne?
 

Reageer