Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

889 reacties

Kom dan ten minste met vouchers die langer geldig zijn dan 5 dagen. Alle systemen in huis zijn afhankelijk.. en ben niet steeds in het land om de 5G router te activeren met een SMS code. Om terug te komen op je reactie. Ik ga eens informeren wat een redelijke termijn is in consumenten recht. Staat me iets bij van 2-weken. Maar dat is aan de mensen die er verstand van hebben. 

Maar het blijft kansloos dat er geen spares aanwezig zijn, mede daar andere gebruikers blijkbaar wel een verbinding hebben (die op een andere switch zitten).

12 dagen verder…. steeds geen internet, tv en een trage 5G T-Mobile connectie….

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TommyGun1337, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik help je hier graag mee. Als het ONT niet goed geregistreerd is zul je een constante 500 Mbit/s zien op een 1000 Mbit/s verbinding. Als dit schommelt is dit hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak. Ik heb daarom een lijnmeting gedaan en het is me opgevallen dat je een eigen modem aangesloten hebt zitten, zoals je zelf ook al aangeeft. Hierdoor krijg ik geen volledige lijnmeting. Toch wil ik je vragen om het Zyxel modem er aan te hangen zonder dat je Asus modem er tussen zit. Dan wil ik je vragen om de volgende speedtest uit te voeren om een zo'n goed mogelijk beeld te krijgen van de situatie. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @CarolineWeesenaar, geen zorgen! Ik zie inderdaad dat je een verouderd modem hebt. Dit heb ik meteen vervangen en je ontvangt alle informatie hierover per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😄 Groetjes, Ishana

13 dagen verder…. geen updates, geen internet, geen tv en nog steeds een trage 5G T-Mobile connectie plus kids in hun proefwerk / exam periode. 

Heb de afgelopen paar weken telkens last van tijdelijke uitval van mijn internet, heb de router al gereset dit fixt niks, heb aan uit zetten daarvoor gedaan dit helpt ook niet. En elke keer als het zo is is het in het weekend aangezien ik doordeweeks geen tijd heb om achter mijn pc te zitten. Kan hierdoor ook nooit contact op nemen met iemand behalve die bot die altijd me hier naartoe stuurt wat niks helpt. Heb net de andere posts hier gelezen en gevonden dat hun 6 jaar geleden dit zelfde kut probleem hadden. Ik wil gewoon graag dat het verholpen word of dat ik in iedergeval met iemand over een mogelijke oplossing kan praten.

Met vriendelijke groet 

Rick Witte

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rick Witte 

Heb je thuis een glasvezel of DSL aansluiting en welke modem heb je?

Valt het internet alleen via de WiFi weg of ook bedraad en brandt het internet lampje dan rood op de modem?

Hallo @Rick Witte 

Heb je thuis een glasvezel of DSL aansluiting en welke modem heb je?

Valt het internet alleen via de WiFi weg of ook bedraad en brandt het internet lampje dan rood op de modem?

Heb dsl aansluiting de modem is een zyxel t-54 het is men bedraade internet die weg valt telkens voor 30 sec tot 10 min het internet lampje zie ik niet rood worden aangezien de modem beneden staat en mijn pc boven. Heb de kabels vervangen dit hielp niet. Een paar straten verder zijn ze glasvezel aan het leggen maar naar mijn weten zou dat niks aan mijn verbinding moeten veranderen. 

Met vriendelijke groet

Rick witte

Reputatie 2

Vandaag na omzetten naar odido, modem gereset (aan/uut) ivm trage verbindingen. Helaas is daarna wifi helemaal niet meer beschikbaar (mijn ssid is weg...)  maar ook geen bekabeld internet meer... ook benaderen van router op vast ip adres lukt niet . Das niet zo'n goede start, odido...

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten en zou je alle andere bekabeld aangesloten apparatuur eens kunnen verwijderen dus alleen met je pc testen?

@Rick Witte

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten en zou je alle andere bekabeld aangesloten apparatuur eens kunnen verwijderen dus alleen met je pc testen?

De modem is direct aangesloten. Heb alleen een mediakastje die aangesloten was op men modem heb die er vanochtend afgehaald heb nu geen volledige uitval gehad sinds dat ik dat heb gedaan maar heb op momenten minder download snelheid, heb normaal gezien maar 3 mb/s ik weet is nie veel maar ja het is wat het is. Bij een terugval moment daalt dit naar 500kb/s

@Rick Witte

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt waarop ook de KPN kabel is aangesloten en zou je alle andere bekabeld aangesloten apparatuur eens kunnen verwijderen dus alleen met je pc testen?

Internet licht er nu volledig uit zowel WiFi als bekabeld er was geen rood lampje

14 dagen verder … geen reacties vanuit T-mobile, nog steeds geen TV, Internet en hebben een trage 5G verbinding. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Kan je eens een foto delen van het aansluitpunt waarop de modem is aangesloten?

@Rick Witte

Kan je eens een foto delen van het aansluitpunt waarop de modem is aangesloten?

Heb nergens anders een aansluit punt dus ik ga ervan uit dat dit het punt is wat u bedoelde.

Vandaag na omzetten naar odido, modem gereset (aan/uut) ivm trage verbindingen. Helaas is daarna wifi helemaal niet meer beschikbaar (mijn ssid is weg...)  maar ook geen bekabeld internet meer... ook benaderen van router op vast ip adres lukt niet . Das niet zo'n goede start, odido...

Hier helaas hetzelfde probleem, na een herstart een rood lampje op het Zyxel modem en een groen snelknipperend ‘PON’ lampje. Dit lijkt mij geen goed nieuws?

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte

Dit is niet het KPN ISRA punt dus er zit een bridge tap in jouw woning.

Kan je eens in je meterkast bijvoorbeeld kijken of je iets van onderstaande ziet of een ander doosje waarin een telefoonkabel is aangesloten?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobertVught 

Hier geen enkele problemen ondervonden maar het snel knipperende PON lampje betekent dat er ergens in het netwerk een stoorzender zit, wanneer deze is verwijdert dan zal het internet ook weer moeten werken.

Af en toe het Huawei kastje herstarten kan helpen.

@Rick Witte

Dit is niet het KPN ISRA punt dus er zit een bridge tap in jouw woning.

Kan je eens in je meterkast bijvoorbeeld kijken of je iets van onderstaande ziet of een ander doosje waarin een telefoonkabel is aangesloten?

 

Ik kan niet de kabel vinden in de meter kast, heb een bouw tekening  in men meterkast waarop staat dat de Telekom kabel daar wel binnen komt maar daar is een gele pvc buis omheen gedaan en ik kan niet zien welke pvc buis welke kabel bevat.

 

Reputatie 7
Badge +9

@j0ch3m ik had je graag willen verblijden met een nieuwe update hierover, echter is de status nog steeds het zelfde. 

Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen. Dit kan per e-mail of per telefoon gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rick Witte 

Heb je een kruipruimte? Wellicht zie je daar de blauwe KPN kabel. Je zou ook nog eens kunnen kijken of je ergens anders wat kan vinden.

@Tommie… krijg steeds te horen dat ik een update krijg. Dit is pure onwil…

2 weken geen internet… nog 2 weken en dan ben ik weg bij T-Mobile incl. zakelijke contracten. Wat een service… 

@Rick Witte

Heb je een kruipruimte? Wellicht zie je daar de blauwe KPN kabel. Je zou ook nog eens kunnen kijken of je ergens anders wat kan vinden.

Heb geen kruipruimte er is wel een water reservoir wat rondom men fundering loopt, kan daar alleen niet in want daar staat water in en weet nie hoe diep de slip laag is die er in zit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rick Witte, fijn dat je al deze informatie kon delen, super! Hoewel ik het met Waqqas eens ben dat er best een bridge tap op je verbinding kan zitten, meet ik eigenlijk vrijwel geen instabiliteit op je verbinding. Ik zie dan ook dat je bekabelde verbinding de afgelopen 20 uur volledig stabiel online is geweest. Heb je deze afgelopen 20 uur zelf nog problemen ervoeren? Enkel via de Wifi of ook via het kabelinternet?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Dag 15 van het T-Mobile customer frustratie service… eens kijken of iemand vandaag de moeite

neemt om een planning door te geven toegezegd. Het ergste is nog dat de organisatie al 15 dagen weet waarom internet / tv van meerdere mensen in de wijk niet werkt maar er niks aan doet… en dan ook de klanten (althans zo voel ik me niet meer) niet op de hoogte houden, compenseren of de optie geven om het contract op te zeggen. T-mobile: wil

het Contract ontbinden - heb in mijn carrière niet zo’n slechte Serivce meegemaakt (ja ken de sector te goed…).

 

Hoi @Rick Witte, fijn dat je al deze informatie kon delen, super! Hoewel ik het met Waqqas eens ben dat er best een bridge tap op je verbinding kan zitten, meet ik eigenlijk vrijwel geen instabiliteit op je verbinding. Ik zie dan ook dat je bekabelde verbinding de afgelopen 20 uur volledig stabiel online is geweest. Heb je deze afgelopen 20 uur zelf nog problemen ervoeren? Enkel via de Wifi of ook via het kabelinternet?

Ik ben benieuwd, ik denk graag met je mee! 🙂

Na mijn laatste bericht van gister waren er geen problemen, ben op het moment ook nie thuis, de problemen zijn heel sporadisch heb het nog maar een week of 3 en elke keer als het gebeurt is het maar heel kort. 

Reageer