Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

896 reacties

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Ik was benieuwd of er inmiddels al weer een update is m.b.t geen diensten hier in huis. 

Als ik inlog op mijn personlijke odido zegt hij namelijk dat er geen storing is.

Echter is dit helaas nog steeds het geval.

 

Alvast bedankt.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen 

Een moderator moet denk ik een monteur aansturen om deze te vervangen maar er branden altijd wel lampjes.

Wacht even op de reactie van een moderator.

Reputatie 7
Badge +15

@faartsen 

Goed om te horen! Bij een werkende verbinding zie je op dat kastje de lampjes power, PON en LAN groen branden, zo niet dan is er misschien wat met de lampjes.

@faartsen

Goed om te horen! Bij een werkende verbinding zie je op dat kastje de lampjes power, PON en LAN groen branden, zo niet dan is er misschien wat met de lampjes.

Dank!

 

Nee er staat niks bij Algemene storing en ook niet bij Lokale storingen.

 

@Waqqas 

Heb je nog een idee wat ik zou kunnen doen om het werkend te krijgen?

Reputatie 7
Badge +15

@Ralf_Uje 

Er lijkt geen glasvezel signaal binnen te komen, als klant kan ik je hier niet veel meer bij helpen helaas..

Oké dank.

Ongeveer 2 uur geleden viel alles uit, er lijkt geen signaal meer binnen te komen. Op het kastje waar de glasvezel verbinding zit naar je modem brand een groen en een rood lampje. Kan niet goed zijn. Hiervoor 6 jaar bij kpn gezeten,  nooit problemen.  Heb er nu al spijt van

Reputatie 7
Badge +5

Hi @plofkonijn, het onderzoek loopt nog! Ik kan momenteel nog geen nieuwe ontwikkelingen delen. We zijn achter de schermen heel druk voor je bezig. Je zult dit inderdaad niet in Mijn Odido terug kunnen vinden, hier plaatsen we enkel algemene storingen vanuit de netwerkbeheerder. Bij jou gaat om een ander issue. Weet dat we je niet vergeten zijn en je het meteen laten weten als we nieuwe informatie hebben. Voor nu moet ik je om geduld vragen. Weet dat we een vergoeding aanmaken voor deze periode zodra je weer online bent!

Reputatie 7
Badge +9

@j0ch3m het ticket is nog steeds bij ons in behandeling. Het klopt inderdaad dat het ticket op 12 juni weer bij ons is ingeschoten en dat er geen stroom zit op de switch. Ik ga ervan uit dat dit zo spoedig mogelijk gefixt wordt!

Wat is een redelijke herstel tijd in jullie ogen? Misschien kabel in een andere switch prikken? Het is allemaal niet zo complex. 

Reputatie 7
Badge +9

@j0ch3m er is een stuk hardware defect in de wijkcentrale. Als het niet zo complex was zou het al opgelost zijn! We doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen, maar ik kan er echter geen definitieve tijd aan hangen wanneer dit opgelost is.

 

Reputatie 7
Badge +16

@DonF Als melding na de meting krijg ik de mogelijkheid van een probleem in de centrale. Kan het zijn dat er recent stroomstoring geweest is bij jullie in de wijk? Kun je een foto maken van de witte converter (ONT)? Ik ben benieuwd naar de status van de inkomende verbinding. Als er geen licht op het FTU (aansluitpunt) binnenkomt, denk ik dat we de netbeheerder moeten aansturen.

Beste @Tommie, zijn er geen vrije poorten meer op de andere switch dan? En neem aan dat een club als T-Mobile toch wel spares op voorraad heeft. Hoe moeilijk is het om iets om te prikken? Begreep namelijk dat niet alles eruit ligt…… 

Ben aan het werk, dus word lastig. Maar linkerlampje knippert groen, die daarnaast knippert rood. En het meest rechtse lampje brand groen 

Reputatie 7
Badge +9

@j0ch3m als dat kon had ik dat graag voor je in gang gezet, ik zal het toelichten.

Je wordt gepatcht aan twee kanten, aan de ODF kant waar de kabel van de woning de POP in komt en aan de PPL zijde (ons apparatuur). Daar zit momenteel dus ook het issue met stroom. Aan beide kanten zijn poorten gereserveerd voor jou. Aan de ODF kant is dit gewoon altijd één en dezelfde poort, aan de PPL kant veranderd de poort nog wel eens wanneer een klant gepatcht wordt. Deze zitten gekoppeld aan de access switch, die heeft nu dus geen stroom. Dus de mogelijk 32 klanten op die splitter hebben nu geen diensten. De PPL (en dus ook access switch) zitten direct bij de ODF zijde. We kunnen je daarom niet simpelweg in een andere access switch zetten zodat je wel diensten hebt. Fysiek en administratief is dit niet mogelijk.

En dit gezien met de bekabeling van onder

Haal mogelijk wel weg… groups app van de wijk gaat los op het niet werken. Maar wederom.. switch vervangen? Of administratie omgooien. Bedoel.. is wat werk, maar nu is de keuze — we gaan lekker wachten totdat er iets binnen is en dan moeten we onze onderaannemer naar locatie sturen … dat gaat zo weken duren (ja, werk in de sector). En wederom, neem aan dat jullie spares hebben… 

 

neemt niet weg dat jullie de “verplichting” hebben

om snel een oplossing te bieden en dit riekt naar je spullen als organisatie niet op order hebben. Derhalve komt het recht tot annuleren van het contract nu aan de orde… blijkbaar hebben jullie collega’s van kpn de zaken beter op orde namelijk. 

Reputatie 7
Badge +16

@DonF Ben je na werk in de gelegenheid om een foto ervan te maken? Ik snap dat het wellicht wat onhandig is en sorry dat het vraag, maar ik wil graag alles uitsluiten zodat we niet te lang bezig zijn met mogelijke problemen.

 

@Ralf_Uje Heel graag gedaan, alvast veel plezier met de nieuwe apparatuur toegewenst! 

Hi @Awarnach, voor de app op de tv heb je inderdaad echt een vaste internetverbinding nodig. Wel kan je de mobiele tv app streamen naar de tv of bijvoorbeeld een laptop met de tv verbinden en via die weg tv kijken. Het is nu voor je doorgezet naar Open Dutch Fiber en zij gaan hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de oorzaak snel gevonden wordt. Zodra hier een update over is laten we dit gelijk aan je weten. 

Echt een router in bruikleen krijgen is niet mogelijk, maar je kan wel een extra simkaart ophalen in een van onze winkels. Als je mij de foto van de bon stuurt, dan zorg ik ervoor dat de kosten van deze simkaart vergoed worden op de volgende factuur. Ik kan dan ook gelijk een voucher voor je regelen met onbeperkt internet, zodat je hiervan gebruik kan gaan maken! 

@Nora van Odido Hoi, helaas werkt het casten ook niet, want beide apparaten zitten niet in hetzelfde netwerk, want dat is nu juist het probleem; er is geen (wifi)netwerk actief en dus kan telefoon geen verbinding maken met de chromecast/airplay van de televisie.

Het idiote is gewoon dat wij woensdag een klacht indienden n.a.v. het ontbreken van het internetsignaal en dat pas na herhaaldelijk bellen afgelopen vrijdag een ticket is ingeschoten bij ODF. Zij zeggen vervolgens dat zij weer iemand in moeten schakelen en dat dat wel 5 werkdagen kan duren. Dat betekend dus dat we straks bijna twee weke zonder internet (en tv) zitten als de monteur het direct op kan lossen.

En dan het ding met de 4G router… je collega van de helpdesk heeft het toch echt tegen ons gezegd. Nu blijkt het toch niet mogelijk. Het wordt zo langzamerhand wel ingewikkeld, moet allemaal extra kabels gaan kopen om toch laptops maar in het lokale netwerk te kunnen zetten zodat we ook bij de NAS kunnen, want ook dat werkt natuurlijk niet via het mobiele netwerk :(


Die 4G/5G router zou de ideale tussenoplossing zijn geweest!

Verder lijkt ons verheel heel erg op:

Dus ik hoop dat de monteur als die langskomt meteen reserve spullen bij zich en dat we dan niet ook nog eens dagen moeten wachten als het aan de omvormer ligt.

Nou, vanmorgen waren er twee jongens van ODF langsgekomen. Eentje bleef bij onze meterkast en de andere ging naar de schakelkast een kleine kilometer verderop. Daar bleek al snel wat het euvel was: een andere ‘monteur’ moet dus vorige week ‘per abuis’ ons stekkertje daar uit het kastje getrokken en niet teruggestoken. Euvel opgelost. Echter had dit wat ons betreft dus ook vorige week opgelost kunnen worden en had dit in eerste instantie niet hoeven gebeuren als de eerder monteur niet zo’n domme fout had gemaakt. En oh ja, vanwege te kort aan personeel kwamen de twee jongens dus helemaal vanuit Gouda naar Hoorn.

@j0ch3m er is een stuk hardware defect in de wijkcentrale. Als het niet zo complex was zou het al opgelost zijn! We doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen, maar ik kan er echter geen definitieve tijd aan hangen wanneer dit opgelost is.

 

Ondertussen is het maandag.  Is er inmiddels al een update? 
Dit riekt naar nalatigheid… 

Reputatie 7
Badge +9

@j0ch3m op dit moment heb ik geen nieuwe update hierover.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Awarnach, ik ben blij om te horen dat het nu eindelijk opgelost is! Ik ben het verder helemaal met je eens dat dit niet had hoeven gebeuren. Echter zien sommige wijkcentrales er erg rommelig uit en kan er een foutje ontstaan. Hopelijk gebeurt dit niet nog een keer. Ik wil je nog wel een prettige zonnige dag wensen! 

@j0ch3m op dit moment heb ik geen nieuwe update hierover.

Hi Tommie, heeft jullie legal afdeling ook een e-mail adres? Of moeten echt alle klachten enzo via de post? Ga T-Mobile ontbinden.. dit werk niet, niet het gevoel dat jullie dit probleem serieus nemen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @j0ch3m , er is sowieso geen email voor klanten met t-mobile.  Je ziet op de contactpagina welke opties er wel zijn. Ingebrekestellingen zou je beter aangetekend naar hun postadres kunnen sturen. Maar ook dan zul je een redelijk termijn moeten geven om de storing op te lossen anders houdt het geen stand als je naar de rechter stapt.

Maar maak het jezelf makkelijk.  T-mobile snapt echt wel dat ze je niet te lang aan de mobiele vouchers kan houden bij storingen. Daarom geldt dat 30 dagen nadat je de storing hebt gemeld er zonder juridische zaken ontbinding kan worden gevraagd bij de klantenservice.  Zie ook het bericht van een moderator in een ander topic.

Reageer