Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

896 reacties

Reputatie 1
Hoi T-Mobile, ik heb traag internet thuis. Het gaat om een 500Mbit aansluiting, waar ik bedraad op internet. De verbinding is al een geruime tijd traag waarbij ik niet de volledige snelheid haal. Ik heb dit zowel in de meterkast bij de router (laptop met kabel) als bij mijn vaste desktop. Ik haal op jullie speedtest 158/124 ipv de (ongeveer) 500/500. Is het mogelijk een lijn te meten of te testen?

Router is al gereset, zonder resultaat.

dubbele post, staat verkeerd in wifi topic!
Reputatie 3

@Cal @Lisa 

Helaas zijn de problemen voor mij nog niet opgelost door de werkzaamheden van Donderdag op Vrijdag.

Download snelheid is inmiddels tussen 21:00 en 22:00 ingezakt en schommelt tussen de 16 en de 100 Mbit, afhankelijk van welke server je pakt op de speedtest app. Upload lijkt nu wel aardig goed te gaan.

Het probleem van de IPTV weten jullie inmiddels zag ik aan de storingen pagina, dus dat is er bij gekomen. Is niet echt handig dit, de TV anywhere app staat ook regelmatig stil, waarschijnlijk door de lage download. 

Reputatie 7

Hi @passeur, heel erg goed dat jij via deze weg aan de bel trekt! Ik ben gelijk jouw profiel ingedoken om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen. Mijn excuses dat de overstap zo is verlopen, want dit is zeker niet hoe het hoort te gaan. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat jij zo snel mogelijk online komt. Ik zie dat mijn collega's achter de schermen al druk bezig zijn om dit ook zo snel mogelijk in orde te maken. De technische dienst zit hier ook al voor jou bovenop en als het goed is, heeft KPN een nieuwe afspraak met jou ingepland. Klopt dit? Ik hoop enorm dat er op korte termijn een afspraak is ingepland, zodat jij zo snel mogelijk van alle diensten kunt genieten. Ik hoor het heel graag van je. Laat het ook vooral weten als jij nog andere vragen hebt, want ik help je graag! 😊

Reputatie 7
Badge +14

De technische dienst voor individuele problemen is er alleen door de weeks. De respons tijd is binnen 5 werkdagen.  Dat is vaak sneller, maar anderhalve dag is dus nog niet echt 'lang'. Moderators kunnen een unlimited voucher voor een mobiele T-Mobile,/ Tele2 of Ben simkaart ter beschikking stellen.  Dan heb je unlimited internet via wifi hotspot. 

Reputatie 3
Hi brian,

Gisterochtend 28-08 is de verbinding weer weggevallen en heeft mijn zoon de router moeten uit/aanzetten om de verbinding te herstellen. Hoe laat weet ik helaas niet. Dan nog lijkt het vervangen van de Draytek nog steeds een valide optie om dit vervelende probleem te verhelpen.
Reputatie 3

Kan één van de moderators mijn melding oppakken in topic: 

 

Probeer het maar op deze manier omdat het personeel aan de telefoon liever de verbinding verbreekt dan je te woord wilt staan.

Ik vind het niet meer van deze tijd,dat je niet binnen 24 uur een afspraak  kan maken voor een afspraak met een monteur,ten tweede is me twee keer verteld door de helpdesk dat ik de zelfde dag nog aan afspraak kon maken dat ik een link zou krijgen.dit is ni al de tweede keer dat ik zolang zonder tv en internet zit.ik vind het gewoon slecht is mijn mening.

Reputatie 3
Aanvulling: net om ong. 20:35 was de lijn weer weg. Modem uit en weer aan en opgelost.

Sinds een paar maanden valt mijn internet 3 x per week uit, gister avond zelfs 2 x . Mijn postcode is 1274 KV.

Graag hoor ik wat van u hoe dit opgelost kan worden.

Hier 3544 postcode hetzelfde gaande. Ben al bijna drie jaar glasvezel 200mbit klant.

Drie jaar geleden was de verbinding weleens om de paar dagen plotseling heel traag, bleek een bekend probleem op de postcode (Leidsche Rijn, Utrecht) en werd opgelost. Sindsdien heb ik geen problemen gehad.

SInds medio maart dit jaar wordt nu de verbinding random verbroken. De modem geeft aan dat de uplink disconnected is. En op de Mediabox gaat lichtjes uit. Dit duurt een minuutje, en daarna is er weer verbinding. Meestal enkele disconnects achter elkaar, voordat de verbinding weer goed is voor enkele dagen. Mediabox ingesteld op alleen jumper 3+4 aan.

Ik heb geen klantenservice gebeld omdat mijn vorige ervaring alleen frustratie oplevert: een uur in de wacht, om te horen, "ik zie dat er geen storing is in je postcode".

 

Help aub!

Reputatie 3
Hi Jean-Paul, ook hier even een reactie. T-Mobile verbiedt het gebruik van eigen apparatuur absoluut niet. Alleen geen officiële ondersteuning. A.s. woensdag wordt ik aangesloten, en nadat Guidion de Draytek werkend heeft opgeleverd gaat deze eraf en ik sluit mijn eigen router aan met een mediaconverter (MC220L van TP-Link) en een Ubiquity Edgerouter Lite. Het "kan" en "mag" dus wel. Alleen niet iedereen wil dit, omdat ze dan zelf de apparatuur moeten betalen.
Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Laurinespijker 

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik heb ook gelijk een kijk genomen, maar zo te zien zou de verbinding de afgelopen 2 dagen goed hebben gewerkt. Heb je na jouw bericht nog problemen ervaren of is het opgelost?

Daarnaast geef je aan dat je zowel met de Wifi alsmede het 5G netwerk problemen ervaart, spelen deze problemen enkel op één apparaat? Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat zowel de Wifi als ook het 5G netwerk tegelijkertijd problemen geven, en de kans is daarom veel groter dat het bij een apparaat zelf ligt. Vrijwel altijd is dit op te lossen door het apparaat opnieuw op te starten, en anders kan je het beste de fabrikant contacteren zodat zij jou de meest adequate hulp kunnen beiden. Ik hoor het ook heel graag als ik nog iets voor je kan betekenen!

Reputatie 7
Badge +14

De storing die jij beschrijft klinkt als een individuele storing. Zou zeker de klantenservice bellen. Zij kunnen metingen uitvoeren en eventueel een monteur aansturen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @KevinJK88 ,

 

Zou je het zoals de huisregels voor schrijven, bij één topic willen houden? Dit om het duidelijk voor de moderators te houden. Dit helpt echt niet om sneller geholpen te worden, eerder werkt dit onduidelijkheden in de hand.

Dus vraag ik bij deze of de moderators antwoord willen geven in je “eigen”topic:

De moderators pakken je bericht vanzelf op. Ze werken op volgorde van binnenkomst.

Reputatie 3
Hi,

Klopt. Dat heb ik ook eerder aangegeven in mijn discussie met T-Mobile. Punt is dat wij ook een vast nummer hebben en dat nou net juist die SIP-gegevens niet worden verstrekt. Dat zou in mijn geval beteken dat ik de draytek in bridge-modus (o.i.d) zou moeten zetten waarbij dat modem alleen als SIP-point fungeert maar de rest van diensten (internet + TV) door een andere router. En dat gaat ook niet. 'Du Moment' dat ik de SIP-gegevens heb kan (en ga) ik ook een andere oplossing optuigen 😉
Reputatie 2

Hi allemaal, zoals Boris al aan @Baudewyn heeft aangegeven, hebben klanten lage downloadsnelheden bij ons gemeld en is er sprake van packet loss in de avonduren. Dit issue speelt zich af in de regio Dordrecht. Het probleem lijkt gevonden en een netwerkchange in de nacht van 08-04 op 09-04 zal dit probleem verhelpen. Laat het daarom vooral aan ons weten of jullie hier morgen verbetering in merken. 

Hi @Baudewyn, om nog terug te komen op jouw laatste vraag. Ook dit heeft te maken met het bovenstaande issue. Packet loss en trage ODF resulteert in onbereikbare datacenters. Dit merk je vooral bij VPN. Ook dit probleem zal dus hopelijk vanaf morgen verholpen zijn. Laat het vooral weten als jij nog andere vragen hebt! 

Hi @NeHoX, dit geldt inderdaad ook voor jou! Ik hoop daarom dat jij vanaf morgen ook gelijk verschil merkt. 

Hi @Koenvw123, heel erg bedankt voor de aanvullende informatie!

Hi @Jasper176, ik kan jou hier zeker mee helpen! Ik ben gelijk mee gaan kijken in jouw verbinding en ik wil graag het volgende aan jou vragen. Heb jij deze problemen zowel met de bekabelde verbinding als met de Wifi? Zou jij voor mij willen checken of het modem goed zit aangesloten op het aansluitpunt (ISRA-punt)? En ik wil jou daarnaast vragen om te checken of de kabel op de juiste poort in het modem zit aangesloten. Op het modem die jij hebt, zijn de poorten genummerd van rechts naar links. Poort 1 en 2 die zich aan de rechterkant bevinden, zijn voor het Internet. Wil jij eens proberen om de kabel te wisselen naar deandere LAN-poort? Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen. 

 

 

 

Nou Lisa, het leek even beter, maar het is nu helemaal drama sinds gisteren. Download snelheid is 3-7Mb/s, op TV krijg ik geen beeld meer buiten blokjes, haperend geluid en de packetloss in games is nog erger. Leuke van het verhaal is, is dat buiten postcodegebied 3328 nu heel Dordrecht er last van lijkt te hebben. Afgelopen dagen is er dus meer stuk gegaan dan gerepareerd. 

Hi @passeur, heel erg goed dat jij via deze weg aan de bel trekt! Ik ben gelijk jouw profiel ingedoken om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen. Mijn excuses dat de overstap zo is verlopen, want dit is zeker niet hoe het hoort te gaan. Ik wil er dan ook heel graag voor zorgen dat jij zo snel mogelijk online komt. Ik zie dat mijn collega's achter de schermen al druk bezig zijn om dit ook zo snel mogelijk in orde te maken. De technische dienst zit hier ook al voor jou bovenop en als het goed is, heeft KPN een nieuwe afspraak met jou ingepland. Klopt dit? Ik hoop enorm dat er op korte termijn een afspraak is ingepland, zodat jij zo snel mogelijk van alle diensten kunt genieten. Ik hoor het heel graag van je. Laat het ook vooral weten als jij nog andere vragen hebt, want ik help je graag! 😊

Hoi Lisa, dank voor je reactie, gisteren stonden er plotseling 2 monteurs van KPN op de stoep zonder vooraankondiging, gelukkig was er iemand thuis, ze hebben wel wat gedaan maar de verbinding was aan KPN kant prima, daar kon het niet aan liggen, T-Mobile kon uitlezen dat de verbinding ook goed was, edoch geen TV en/of internet. Contact met Ricardo van T-Mobile gehad, hij moest eerst de terugkoppeling van KPN krijgen voor er een afspraak met Guidion gemaakt kon worden, als tussenoplossing een weekje unlimited data op een mobiel gekregen als noodoplossing. 3 uur later nogmaals TV en internet geprobeerd en jawel, alles deed het weer, vraag niet hoe het kan, maar profteer ervan….   De internetverbinding lijkt nog niet helemaal stabiel maar dat kan zomaar nog verbeteren, download komt niet boven de 400Mbps, zou mooi zijn als als dat nog richting contractuele 1000Mbps zou gaan, upload wel oké, ik wacht het even af, voor nu ben ik vooral happy weer online te zijn, mochten de problemen net zo spontaan terugkomen als ze verdwenen zal ik me hier zeker weer melden, voor nu: bedankt!

 

Reputatie 3
Probleem waar je bij T-Mobile tegenaan loopt is dat de Drayteks via glas rechtstreeks worden aangesloten. Andere providers hebben daar een aparte media converter tussen zitten (zoals de NT van KPN) en dan je de router van de provider voor telefonie erop houden, je kan dan met eigen L2 switch het VLAN voor VOIP eruit filteren en de andere VLAN's voor internet (en eventueel IPTV) naar je eigen router laten lopen. Zodra T-Mobile de Huawei gaat leveren voor glasvezelklanten moet het technisch mogelijk worden om dit zo aan te sluiten. Overigens houdt ook KPN het SIP account verborgen in zijn Experiabox, dus daar is T-Mobile niet de enige in. Alleen daar kan je dus de splitsing maken zodat je VLAN VOIP naar de Experiabox laat lopen.
Reputatie 1

Hoi @Laurinespijker 

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik heb ook gelijk een kijk genomen, maar zo te zien zou de verbinding de afgelopen 2 dagen goed hebben gewerkt. Heb je na jouw bericht nog problemen ervaren of is het opgelost?

Daarnaast geef je aan dat je zowel met de Wifi alsmede het 5G netwerk problemen ervaart, spelen deze problemen enkel op één apparaat? Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat zowel de Wifi als ook het 5G netwerk tegelijkertijd problemen geven, en de kans is daarom veel groter dat het bij een apparaat zelf ligt. Vrijwel altijd is dit op te lossen door het apparaat opnieuw op te starten, en anders kan je het beste de fabrikant contacteren zodat zij jou de meest adequate hulp kunnen beiden. Ik hoor het ook heel graag als ik nog iets voor je kan betekenen!

Beste Cal,

Dank voor je reactie! Gelukkig werkt internet weer, zowel de WiFi als 5g. Ik denk dat er dus echt een tijdelijke storing was, want normaal ervaar ik eigenlijk nooit problemen. Beiden gaven een ander probleem; de wifi dat hij niet kon verbinden (met telefoon en laptop, dus alle apparaten) en 5g gaf aan dat er een beveiligingsprobleem was, waardoor sites (via telefoon en laptop) niet konden worden geopend. Heel vreemd, maar gelukkig opgelost dus!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @passeur ,

Wat fijn dat je weer online bent. Als het goed is wordt de verbinding steeds stabieler en beter de komende dagen. Voor nu, geniet weer van de verbinding. En mochten er vragen zijn je weet nu de weg naar onze community.

Hallo allemaal,

Hier hetzelfde probleem intussen al veel contact gehad met de helpdesk en andere medewerkers maar we zijn intussen alweer bijna 2 weken verder en helaas nog steeds geen oplossing en het internet thuis word steeds slechter. 

Ik hoop dat ik snel weer terug naar ziggo kan want dit is geen doen op deze manier. 

Reputatie 1
Hoi T-Mobile, ik heb traag internet thuis. Het gaat om een 500Mbit aansluiting, waar ik bedraad op internet. De verbinding is al een geruime tijd traag waarbij ik niet de volledige snelheid haal. Ik heb dit zowel in de meterkast bij de router (laptop met kabel) als bij mijn vaste desktop. Ik haal op jullie speedtest 158/124 ipv de (ongeveer) 500/500. Is het mogelijk een lijn te meten of te testen?

Router is al gereset, zonder resultaat.


Hoi T-Mobile,
helaas nog steeds geen verbetering. Verbinding blijft hangen op 150/120 ipv 500/500. Wat kan ik doen?
Reputatie 7
Badge +8

Hi @yurgr Ik heb het direct voor je gecheckt! Mijn collega aan de telefoon heeft inderdaad een aanvraag gedaan om een monteur jouw kant op te sturen. Wanneer de aanvraag door de juiste afdeling is goedgekeurd, krijgt Guidion een seintje om een bericht jouw kant op te sturen voor het maken van een afspraak. Dit gebeurt vaak 1-3 dagen na goedkeuring.

 

@alex288 Wellicht helpen de tips in dit topic jou met de Wifi!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @passeur 

Is het apparaat waarmee je de speedtest doet bekabeld aangesloten op het modem zonder iets er tussen?

Doe ook eens een speedtest op een andere apparaat of test eens in veilige modus om factoren die je snelheid beïnvloeden te minimaliseren.

Reputatie 7
Hoi jiepiewie,

Ik zie dat Reggefiber is aangestuurd om jouw lijn te onderzoeken. Gelukkig zie ik dat je inmiddels een afspraak met hen hebt kunnen maken. Ik heb er dan ook vol vertrouwen in dat jouw internet helemaal goed gaat werken!
Reputatie 7
Badge +7

@Sander ,

 

Hier op postcode 3864DK ook al een uur geen verbinding. Volgens de site geen storing. Kunnen jullie dit nakijken. Al verschillende malen alles opnieuw opgestart. Nog steeds geen verbinding, rood wereldbolletje

Storing is bekend: Het betreft een storing in een plaatselijke kast van KPN. Monteur is inmiddels op pad gestuurd. 

Reageer