Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

896 reacties

Reputatie 2

Goedemiddag, 

 

sinds vannacht geen internet meer in huis, internet lampje op de modem brandt ook niet.  

televisie doet het echter wel !! bij het verbinding maken, geeft de huawei router ook aan, kan geen verbinding maken.

zowel bekabeld als via wifi dus geen verbinding mogelijk met het internet.

HELP IK WERK VANUIT HUIS !!  

 

Gr, 

Daniel

Reputatie 3
Hallo,

Ik denk het niet want dit is al het 3e modem wat we nu in gebruik hebben 🙂 Iedere keer als ik T-Mobile bel is de eerste oplossing om het modem te vervangen maar dat is al 3x gebeurt en lost niets op... Doorverbinden naar de 2e lijn of een techneut met meer verstand van zaken mogen ze blijkbaar niet doen.
Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Bowtie ,

Gebruik je om te bellen de vaste telefoon via T-mobile thuis? Dan kan het kloppen dat je dit bericht hoort. Als je lampje rood is betekent dit dat je geen verbinding hebt en je ook niet met de vaste telefoon kan bellen. Heb het net even met mijn mobiel geprobeerd, daar geven ze aan dat het nummer momenteel iet bereikbaar is , het zou kunnen dat zij ook last van een storing hebben. Je kan proberen om de modem en eventueel de media converter(bij glasvezel) opnieuw laten opstarten. Dus even ongeveer 20 seconden van de stroom halen en daarna opnieuw de stroom er weer op. Dit wil some helpen het probleem op te lossen. Wil je laten weten of dit gelukt is?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Baudewyn, je hoeft het Zyxel modem niet kort van het stroom af te halen, maar het kan ook zeker geen kwaad. :wink: Ondertussen ziet het er aan onze kant een stuk beter uit, hopelijk ook bij jou? Laat het gerust weten en wij proberen er bovenop te zitten!

Reputatie 7

Hi @marcovdijk, merci voor het mooie compliment! Yes, ik ben het helemaal met je eens dat je te allen tijde een stabiele verbinding dient te hebben. Hoe jammer ik het ook vind dat je ons gaat verlaten, hoop ik natuurlijk wel dat jouw nieuwe abonnement zonder problemen verloopt. Uiteraard lijkt het me heel tof als wij je in de toekomst weer met open armen mogen ontvangen. Maak er een hele mooie dag van! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gpassero, we are receiving reports that some of our customers are experiencing problems with Internet, TV and Land Line. We are currently looking for the cause and solution. Apologies for the inconvenience. We will keep you updated in this topic: 

 

Reputatie 7
Hoi jiepiewie,

Ik ga je op weg helpen. Ik heb gekeken naar de geschiedenis van onze technische dienst, om erachter te komen wat zij hebben kunnen doen. Zij hebben jouw verbinding 1.5 dag aaneensluitend in de gaten gehouden en constateerden dat er toen geen onderbreking in de internetverbinding heeft plaatsgevonden. Daaruit concluderen ze dat jouw verbinding in orde is en wordt er geen actie ondernomen om Reggefiber aan te sturen. Mijn vraag is daarom: hoe vaak valt jouw internet uit? Is hier een patroon in te herkennen, bijvoorbeeld iedere dag, of iedere drie dagen? Ik hoor graag van je, zodat ik deze informatie door kan geven aan het onderzoek van de technische dienst.
Reputatie 7
Badge +7

@Sander ,

 

Hier op postcode 3864DK ook al een uur geen verbinding. Volgens de site geen storing. Kunnen jullie dit nakijken. Al verschillende malen alles opnieuw opgestart. Nog steeds geen verbinding, rood wereldbolletje

@soepkip67 Dank voor je reactie. Ik probeer inderdaad ook te bellen via mijn mobiel. Alles resetten via stroom eraf heb ik inderdaad al geprobeerd.

Reputatie 3

Hoi @Baudewyn, je hoeft het Zyxel modem niet kort van het stroom af te halen, maar het kan ook zeker geen kwaad. :wink: Ondertussen ziet het er aan onze kant een stuk beter uit, hopelijk ook bij jou? Laat het gerust weten en wij proberen er bovenop te zitten!

@Cal Ik heb inmiddels weer de Zyxel ertussen gezet om te kijken of het inderdaad wat beter gaat. Tot nu toe stort de download nog niet echt in heb ik het idee, maar snelheden boven de 700 mbit zitten er ook nog niet in. Inmiddels is sinds gisteren avond laat ook de iptv verbinding gaan stotteren. Het beeld blokt op alle zenders, en bij gemist of terug kijken wordt dat alleen maar ergen. Vandaar dat ik de Zyxel modem zojuist weer ingeschakeld heb, om uit te sluiten dat het aan mijn eigen setup lag. Voordat ik de Zyxel heb aangesloten, heb ik ook de media converter meer dan twee uur van de stroom gehad. Maar het beeld blijft slecht.

Ik ben bang dat de werkzaamheden die uitgevoerd zijn de zaken er niet beter op gemaakt hebben, eerder veel slechter als je van het iptv platform uitgaat,

Kan je eens kijken wat er mis gaat, mocht dat te zien zijn?

Goedemiddag, sinds vanochtend thuis geen internet. Zyxel modem wil niet verbinden met buitenwereld.

 

We hebben niks veranderd. Gisteravond nog TV gekeken, vanochtend geen internet.

 

Stappen 1 en 2 doorlopen. Geen resultaat.

We hebben glasvezel. Ook glasvezelpunt heb ik herstart voor de zekerheid.

 

Zou T-Mobile kunnen pingen of onze lijn nog intact is? Dank!

Reputatie 3
Hi sterre,

Dat is nu juist het probleem: er is geen regelmaat in te ontdekken. Dit heb ik ook al vaker telefonisch aan de helpdesk verteld en zou in de calls moeten staan. Het kan een aantal dagen goed gaan en dan gebeurt het weer 3x achter elkaar op 1 dag. Het is zelfs 1x 's nachts gebeurd dat de lijn wegviel terwijl er toen niemand van internet gebruik maakte. Als het internet in huis wegvalt is ook de router niet meer te benaderen om daar eventueel in de webinterface e.e.a. te bekijken. Idealiter zou er een mogelijkheid moeten zijn voor mij om een techneut te bellen als de lijn wegvalt zodat hij/zij meteen kan kijken wat er op de lijn is te zien. Het zou natuurlijk ook nog aan de modem/router kunnen liggen maar helaas staat T-Mobile het niet toe om eigen apparatuur te gebruiken zoals bijvoorbeeld een Ubiquiti EdgeRouter X SFP. Dan zou je een vermoedelijke oorzaak (de modem/router) wegnemen..

Wellicht is een aanpassing naar de nieuwe Huawei HG659 modem incl mediaconverter een mogelijkheid? Of werkt deze niet met glasvezel aansluiting? Als dat mogelijk is dan kunnen we het modem als probleempunt afstrepen.

Met vriendelijke groeten,
Jean-Paul
Reputatie 3

@Cal Over de packetloss met het gamen kan ik niet echt een oordeel geven trouwens.

Wellicht kunnen @NeHoX en @Koenvw123 hier wat meer vertellen over hun ervaringen de afgelopen twee dagen?

Ik heb net in ieder geval weer een bedrade speedtest gedaan met de windows app, en kom helaas niet verder dan 260 down, en 300 up, om en nabij.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @plofkonijn, je hebt aangegeven dat er geen diensten zijn en dat de verbinding offline is, maar ik zie dat er een monteur aangestuurd is - deze hebben we inmiddels geannuleerd omdat je zelf tevens gemeld hebt dat het niet langer nodig was. Sorry dat je tijdelijk geen Internet gehad hebt, ben je al voor deze 24 uur compenseren zodat je het bedrag op een volgende factuur verrekend ziet worden.

Mocht er ooit nog iets aan de hand zijn, trek ons dan zeker even aan de mouwen op de Community. Voor nu: een geweldig weekend toegewenst! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Haak1979, gelukkig werkt het inmiddels weer; een paar dagen offline zijn wanneer je klanten hebt die van jouw verbinding afhankelijk zijn, is dat best frustrerend dus ik snap je helemaal! Wist je dat het mogelijk is om een zakelijk Internet contract aan te gaan waarbij je ook voor MKB’ers de mogelijkheid hebt om een stabiele, zakelijke verbinding te waarborgen thuis? Het voordeel hieraan ten opzichte van een particuliere aansluiting is dat je altijd een back-up verbinding hebt: Zakelijk vast Internet | T-Mobile Community. Zo heb je altijd de zekerheid dat je online blijft op een tweede verbinding. Uiteraard houden we je met alle liefde hier bij ons, maar ik kan het me goed voorstellen dat je deze optie wilt overwegen.

 

Hoi @j.jongbloed, heel fijn om te zien dat de snelheid nu eindelijk stabiel en optimaal is. Bedankt voor het delen van jouw herstelupdate en veel plezier met de razendsnelle glasvezelverbinding! 

Reputatie 7
Hi Jean-Paul, ik heb de bevindingen weer doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet eerlijk gezegd niet of het mogelijk is om de modem te vervangen voor een Huawei met en media convertor in dit geval of dat er misschien een monteur van de netbeheerder aan te pas moet komen (die gaan wij dan inschakelen) maar we gaan weer voor je aan de slag. Bedankt voor je geduld!
Reputatie 1

Hoi @WhySoSerious en @Wolffwolff,

 

[26-10-2020]

11:30 Sommige klanten melden dat zij weer online zijn na een herstart van het modem (en converter). Zie hier voor uitleg bij de herstart: herstart modem.

 

11:00 We ontvangen meldingen dat een aantal klanten problemen kan ervaren met vast Internet in Leeuwarden. Het probleem is in onderzoek en we werken hard aan de oplossing. Updates volgen. Sorry voor het ongemak!

nog steeds geen werkend bedraad internet. wifi werkt gek genoeg wel, maar ook de TV box ontvangt geen internet verbinding.

 

Meerdere malen het modem + converter opnieuw opgestart .

Dit mag niks baten, alles brand verder groen op het modem.

Reputatie 1

@Cal Over de packetloss met het gamen kan ik niet echt een oordeel geven trouwens.

Wellicht kunnen @NeHoX en @Koenvw123 hier wat meer vertellen over hun ervaringen de afgelopen twee dagen?

Ik heb net in ieder geval weer een bedrade speedtest gedaan met de windows app, en kom helaas niet verder dan 260 down, en 300 up, om en nabij.

Wat betreft packet loss is het nu weer goed. Bedankt voor de aanpassing!

Wat een top service van jullie vanaf donderdag al geen internet en tv en nog steeds geen monteur.ik ben er klaar mee.ik heb twee keer gebeld nu voor een afspraak nog steeds niks.

Reputatie 3
Hi Brian,

Dank voor de reactie. De monteurs van Guidion kunnen toch ook de Huawei installeren aangezien jullie die vanaf 1-9 gaan uitrollen bij de nieuwe Thuis-abonnee's. Althans: dat denk ik. De lokale monteur in mijn regio moet mijn huis nu wel kunnen vinden 🙂 Als de netbeheerder aan de slag moet (Reggefiber toch) dan lijkt het me sterk dat die de Huawei gaan installeren want zij zijn verantwoordelijk voor de glasvezel an-sich. Ik wacht vol spanning af.

Ter info: probleem is trouwens nog niet verholpen. Van de week weer een aantal keren moeten resetten.
Reputatie 2

@Cal Over de packetloss met het gamen kan ik niet echt een oordeel geven trouwens.

Wellicht kunnen @NeHoX en @Koenvw123 hier wat meer vertellen over hun ervaringen de afgelopen twee dagen?

Ik heb net in ieder geval weer een bedrade speedtest gedaan met de windows app, en kom helaas niet verder dan 260 down, en 300 up, om en nabij.

Packetloss lijkt inderdaad opgelost te zijn. Ook de download snelheden zijn goed maar heb ik nog niet in het spitsuur goed kunnen testen. Ga ik zeker nog doen. Wel ben ik benieuwd of we nog op één of andere manier gecompenseerd gaan worden voor de ellende en frustratie. Ook hier ik graag of ik de Zyxel T50 terug moet sturen of niet?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Retep71 

In het weekend zijn de moderators wat minder aanwezig maar gaat dit om een glasvezel of DSL aansluiting en indien glasvezel, loopt de internetkabel van de mediaconverter naar de WAN poort van de router en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Reputatie 7
Hi jiepiewie, de monteurs van Guidion kunnen dat zeker en klopt, we gaan dit vanaf 1 september inderdaad aanbieden bij nieuwe klanten 🙂 Maar we gaan hier voorzichtig mee starten zodat we eventuele problemen kunnen ondervangen mochten we iets over het hoofd hebben gezien bij het testen. Bij bestaande klanten bieden we dit in eerste instantie dus nog niet aan. De bedoeling is wel om op termijn ook bij bestaande klanten de Draytek te gaan vervangen voor de Huawei op het moment dat bijvoorbeeld de modem defect gaat. Onze technische dienst is voor nu opnieuw je verbinding aan het monitoren (sinds gisteren), mocht je zelf de komende dagen weer problemen ervaren geef het dan zeker even door, dan kunnen we dit vergelijken met onze bevindingen!
Reputatie 3

Hier in postcode 4131 ZZ is de downloadsnelheid ook nu ver beneden de maat. Al enkele dagen is het een drama. Dan weer wat sneller en dan weer langzamer… Ik heb echt mijn buik vol van de producten van t-mobile…. niet alleen het internet, wat het overigens een poos best aardig heeft gedaan maar wat de laatste tijd een drama is. Ook mijn langlopende problemen met het tv product heeft mij doen besluiten per eerste goede mogelijkheid weg te gaan. 

Voor wat het waard is: hierbij een overzicht van mijn speedtest resultaten. De grafiek spreekt voor zich.

Ik hoop dat jullie nu eindelijk eens in actie komen. Wellicht valt er nog iets te redden. 
Iedere keer als ik de reclame van t-mobile op tv ziet (via omwegen kan ik het ding gebruiken) wordt ik boos en onpasselijk. Pure misleiding. Koeien met gouden horens beloven maar tot nu toe moet je aan de achterkant van de koe kijken voor de werkelijke waarde van het product. 

Schaam je t-mobile.

Oh, en reageer niet met een onzinnige suggestie om het modem van de stroom te halen en weer in te schakelen. Dat soort dingen heb ik natuurlijk allang zelf bedacht.

 

Ik ben al vanaf donderdag bezig dat is toch ruim voor het weekend.dit is nu al de tweede keer.

Reageer