FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244296 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

Toon eerste reactie

538 reacties

Reputatie 3

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Ik heb nog steeds de hoop dat ze tussendoor ook toestellen binnenkrijgen en dat het dus niet zo negatief is als ze communiceren. Hoe kan iemand hierboven vandaag opeens te horen krijgen dat zijn Pro Max 256 blauw op voorraad is? Dan moeten ze toch iets binnen hebben gekregen. Lijkt me niet dat ze die opeens nog ergens in een doos vonden ofzo. 

Reputatie 3

Blijft lachwekkend natuurlijk dat het enige wat Odido doet in hun eigen community is af en toe een nieuwe levertijd droppen zonder toelichting of wat dan ook. 

Inderdaad, ik vind het allemaal zeer onduidelijk en wazig. Ik heb 14:11 de bevestiging mail ontvangen, maar ik heb nu dus geen enkel idee of ik 6-8 weken moet wachten. Ik heb bestelnummer 20079xxxx , zwarte pro max 256 gb. 
 

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Maar is dit voor mensen die op dit moment nog geen iPhone hebben? Of geldt dit voor mensen die pas s’avonds hebben besteld ? Erg onduidelijke uitleg, waar je eigenlijk niets aan hebt…

Reputatie 2

Blijft lachwekkend natuurlijk dat het enige wat Odido doet in hun eigen community is af en toe een nieuwe levertijd droppen zonder toelichting of wat dan ook. 

Inderdaad, ik vind het allemaal zeer onduidelijk en wazig. Ik heb 14:11 de bevestiging mail ontvangen, maar ik heb nu dus geen enkel idee of ik 6-8 weken moet wachten. Ik heb bestelnummer 20079xxxx , zwarte pro max 256 gb. 
 

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Maar is dit voor mensen die op dit moment nog geen iPhone hebben? Of geldt dit voor mensen die pas s’avonds hebben besteld ? Erg onduidelijke uitleg, waar je eigenlijk niets aan hebt…

Ik heb zelf 15-09 rond 14:24 besteld. Bestelnummer 200796xxx dus als het goed is voor iedereen die op 15 september heeft besteld en nog niets heeft ontvangen 

Reputatie 3

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Ik heb nog steeds de hoop dat ze tussendoor ook toestellen binnenkrijgen en dat het dus niet zo negatief is als ze communiceren. Hoe kan iemand hierboven vandaag opeens te horen krijgen dat zijn Pro Max 256 blauw op voorraad is? Dan moeten ze toch iets binnen hebben gekregen. Lijkt me niet dat ze die opeens nog ergens in een doos vonden ofzo. 

Precies inderdaad, dat denk ik ook dat ze regelmatig toestellen krijgen. Moet ook wel dus goede hoop blijven houden 

Reputatie 2

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Reputatie 3

Blijft lachwekkend natuurlijk dat het enige wat Odido doet in hun eigen community is af en toe een nieuwe levertijd droppen zonder toelichting of wat dan ook. 

Inderdaad, ik vind het allemaal zeer onduidelijk en wazig. Ik heb 14:11 de bevestiging mail ontvangen, maar ik heb nu dus geen enkel idee of ik 6-8 weken moet wachten. Ik heb bestelnummer 20079xxxx , zwarte pro max 256 gb. 
 

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Maar is dit voor mensen die op dit moment nog geen iPhone hebben? Of geldt dit voor mensen die pas s’avonds hebben besteld ? Erg onduidelijke uitleg, waar je eigenlijk niets aan hebt…

Ik heb zelf 15-09 rond 14:24 besteld. Bestelnummer 200796xxx dus als het goed is voor iedereen die op 15 september heeft besteld en nog niets heeft ontvangen 

Ik heb 200790xxx. Lijkt me sterk dat iedereen nu 6 tot 8 weken moet wachten, dan zouden er 0 leveringen vanuit apple komen en dan ineens een mega drop. 

Reputatie 3

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Inderdaad, dat is ook een stuk logischer, en nieuwe bestellingen 6/8 is ook wel logisch dan, als je bijna dagelijks toestellen binnen krijgt dan moet dat ook wel.. 

Reputatie 1

Ik snap het niet zo goed,

ik heb hem gekocht met de pre order om 14:36 en gekozen voor thuisbezorging

nu staat er dat het 6 tot 8 weken duurt?? En in de winkel zeggen ze dat ik hem binnen een paar dagen kan verwachten? Ik vind het best onduidelijk allemaal!

Vind het fijn om te weten wanneer ik hem kan verwachten en heb niet zo’n zin om 8 weken te moeten wachten :/

Reputatie 4

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Inderdaad, dat is ook een stuk logischer, en nieuwe bestellingen 6/8 is ook wel logisch dan, als je bijna dagelijks toestellen binnen krijgt dan moet dat ook wel.. 

Ik las dat er nog steeds SMS-berichten worden ontvangen. Zoals @Zorro83 al heeft opgemerkt, lijkt het echter onwaarschijnlijk dat er plotseling een iPhone 15 in een doos wordt aangetroffen. Zou het kunnen dat er dagelijks kleine voorraden van deze berichten binnenkomen?

Wat betreft het ordernummer, ben ik er vrijwel zeker van dat dit willekeurig wordt toegewezen. Helaas heeft Odido geen antwoord gegeven op deze vragen.

 

Reputatie 3

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Inderdaad, dat is ook een stuk logischer, en nieuwe bestellingen 6/8 is ook wel logisch dan, als je bijna dagelijks toestellen binnen krijgt dan moet dat ook wel.. 

Ik las dat er nog steeds SMS-berichten worden ontvangen. Zoals @Zorro83 al heeft opgemerkt, lijkt het echter onwaarschijnlijk dat er plotseling een iPhone 15 in een doos wordt aangetroffen. Zou het kunnen dat er dagelijks kleine voorraden van deze berichten binnenkomen?

Wat betreft het ordernummer, ben ik er vrijwel zeker van dat dit willekeurig wordt toegewezen. Helaas heeft Odido geen antwoord gegeven op deze vragen.

 

Ja idd, ik denk dat er dagelijks bestellingen binnen komen bij Odido en die ook weer door sturen naar de koper. 
 

dus het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben met dat jou toegewezen toestel binnen komt.. 

ik ben er van overtuigt dat ze meerdere keren per week toestellen binnen krijgen

Reputatie 3

Vodafone heeft ook de levertijden aangepast maar maakt onderscheid tussen 15-9 besteld en daarna. Voor bijvoorbeeld de Pro Max zwart 256 GB is dat 2-3 weken als je ‘m op 15-9 had besteld en 4-6 voor daarna. 

Reputatie 4

Vodafone heeft ook de levertijden aangepast maar maakt onderscheid tussen 15-9 besteld en daarna. Voor bijvoorbeeld de Pro Max zwart 256 GB is dat 2-3 weken als je ‘m op 15-9 had besteld en 4-6 voor daarna. 

 

Reëel en transparant! Odido, kijken we mee?

Reputatie 1

@Zorro83 

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

Ik hoop het zo erg! 
ik neem aan als ik op de 18de toen hem heb besteld ik ook nog onder de pre order periode val? 😅

Reputatie 2

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

3 weken vanaf de 15e of 3 weken vanaf vandaag? 

Reputatie 3

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

Ik hoop het zo erg! 
ik neem aan als ik op de 18de toen hem heb besteld ik ook nog onder de pre order periode val? 😅

Alles voor 22ste is pre order 

Reputatie 3

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

Iedereen 3 weken of maximaal? 

"Hallo, echt leuk, je iPhone is er. Je krijgt binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging. Hou je mail in de gaten en check ook je spamfolder. Tot gauw, Odido"

 

Verrassing! Die mail is na anderhalve dag nog steeds niet binnen dus ontbreekt het weer aan elke vorm van duidelijkheid. 

Ik heb gekozen voor ophalen in de winkel en daar wisten ze vandaag natuurlijk weer van niks toen ik langs kwam voor opheldering.

Het is ondertussen wel mooi geweest met "OdIdO"

Reputatie 4

"Hallo, echt leuk, je iPhone is er. Je krijgt binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging. Hou je mail in de gaten en check ook je spamfolder. Tot gauw, Odido"

 

Verrassing! Die mail is na anderhalve dag nog steeds niet binnen dus ontbreekt het weer aan elke vorm van duidelijkheid. 

Ik heb gekozen voor ophalen in de winkel en daar wisten ze vandaag natuurlijk weer van niks toen ik langs kwam voor opheldering.

Het is ondertussen wel mooi geweest met "OdIdO"


 


“…,zullen wij die delen via onze Community”. Uhu🤓

Reputatie 2

Ze updaten steeds wel leuk de levertijden. Nu zijn die van de normale 15 dus langer dan de vorige update. En zegt klantenservice dood leuk. Dat zijn actuele tijden voor iedereen. dus ook pre orders. En nu bestellers. Hier klopt toch helemaal niks van. Genoeg mensen vragen duidlelijkheid .En de community moderators zeggen helemaal niks inhoudelijk om alle open vragen. 

 

Ze zeggen wel leuk. Als er nog vragen zijn  stel ze hier. Maar inhoudelijk reageren doen ze ook niet. Zijn nu de levertijden vanaf? Of tot max 6 weken of wat is het nu?? onduidelijk voor iedereen.

Reputatie 1

Iedereen roept maar wat. De klantenservice weet zelf ook niks. Ben al 3x gaan bellen en 3x langs de winkel geweest en allemaal zeggen ze wat anders. Winkel zegt je staat bovenaan de lijst en je krijgt hem zeker op vrijdag! Uiteindelijk helemaal niks. Na wat heen en weer bellen zegt klantenservice je krijgt hem zaterdag of maandag zeker! Eindstand weer niks. Ik wist sowieso al dat ik hem niet zou krijgen, maar geef dan ook geen kansloze informatie weg aan klanten. Ik denk gewoon dat ze af en toe minimale leveringen krijgen (minst gewilde kleuren en modellen), maar die titanium pro max kunnen we op ons buik schrijven dat gaat minimaal een maand of anderhalf duren. Zelfs die snelle chinees van optie 1 zegt dat het voor hem 3 tot 4 weken gaat duren!

Reputatie 3

Waarom is er geen enkele moderator hier aanwezig? Er kan toch wel iemand van de Odido kant iets meer uitleg geven inplaats van dat iedereen hier gaat lopen gissen? Uitermate slecht, en een lachertje als je aan die reclame denkt ‘ het kan ook zo’, nou als het zo zou gaan waren heel wat bedrijven failliet. Misschien de reclame aanpassen met ‘hoi, wij zijn odido. Voor iedereen die een pre-order heeft geplaatst: Bedankt voor het geld! We laten je ooit iets horen.’

Ik snap dat ze afhankelijk zijn van Apple. Maar ze kunnen toch wel iets verduidelijken over de levertijd die vermeld word ? Of van we verwachten dat iedereen die voor 14:30 heeft besteld hem binnen 3 weken heeft, maar dit is geen garantie. Communicatie is echt HEEL SLECHT via hier.

 

Reputatie 2

Dat er niet gereageerd word vanuit Odido is 1. Maar er is totaal geen gerichte info naar de klant toe. Niet op de bestel status pagina. Er staat ook niks bij of deze tijden die gelden op de verschillende pagina's nu voor iedereen is. of voor nieuwe bestellingen. Op de bestel pagina staan dezelfde aantal weken als op deze pagina's. Dus mijn brein zegt alleen maar dat deze tijden die ook hier in de community staat voor nieuwe bestellingen is. En niet voor de huidige nog wachtende bestellingen.

Maar ze verwijzen overal door naar deze community. Dus als nieuwe mensen die een iPhone gaan bestellen. Deze pagina's met ontevreden klanten zien. Schrikt dat toch deels af. Dat is marketing technisch ook niet bevordelijk voor Odido. Een “nieuwe” speler op de markt. Bijna niemand buiten de abone's weet eigenlijk dat dit voormalig T-Mobile/Tele2 is.

Ik gaf al eerder aan, hoe moeilijk is het om een cijfer te plakken achter de bestelling. Waar je kan zie waar je in de wachtrij staat. En dan kleine updates eronder over hoeveel er van dat soort uitgeleverd zijn op de verschillende dagen. En de verwachte leveringen. Dan kan je Odido niet ophangen aan hun beweringen. Want het zijn verwachtingen. En dan zakt je nummer ook langzaam. Dan is het voor iedereen duidelijk. En heb je een kleine houvast wanneer je, je nieuwe toestel kan verwachten.

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

Reputatie 4

"”

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

 

Ik heb deze opmerking ook al eens gemaakt afgelopen week. @Marciano van Odido zijn antwoord was dat Odido niet bewust dit forum overslaat. Slaan ze hem dan onbewust over? Snap niet dat ze in elk communicatiemiddel verwijzen naar deze community.. Enige informatie die we hier opdoen is dat men (gelukkig voor hen) laten weten dat PostNL onderweg is.

Een simpele update met: “vandaag zijn er weer xx iPhone 15's opgestuurd!” of zoals er werd benoemd een persoonlijke update met: “je hebt plek 2450 op de ranglijst. Indicatie is 2-3 weken”. Dan heb je enig beeld bij hoeveel er per dag de deur uitgaan. Zijn dit er 10,100,1000? Odido mag het weten..

 

@Hajar van Odido  heb jij al een update?


Aanvulling: Tevens zie ik dat Odido op Trustpilot ook niet best scoort, zie https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl.

Reputatie 4

"”

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

 

Ik heb deze opmerking ook al eens gemaakt afgelopen week. @Marciano van Odido zijn antwoord was dat Odido niet bewust dit forum overslaat. Slaan ze hem dan onbewust over? Snap niet dat ze in elk communicatiemiddel verwijzen naar deze community.. Enige informatie die we hier opdoen is dat men (gelukkig voor hen) laten weten dat PostNL onderweg is.

Een simpele update met: “vandaag zijn er weer xx iPhone 15's opgestuurd!” of zoals er werd benoemd een persoonlijke update met: “je hebt plek 2450 op de ranglijst. Indicatie is 2-3 weken”. Dan heb je enig beeld bij hoeveel er per dag de deur uitgaan. Zijn dit er 10,100,1000? Odido mag het weten..

 

@Hajar van Odido  heb jij al een update?

Is er toch voortgang bij Odido!

Zijn ze van stap 1 naar 2 gegaan in de leercirkel van Maslow.

Reageer