FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244540 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 3

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Ik heb nog steeds de hoop dat ze tussendoor ook toestellen binnenkrijgen en dat het dus niet zo negatief is als ze communiceren. Hoe kan iemand hierboven vandaag opeens te horen krijgen dat zijn Pro Max 256 blauw op voorraad is? Dan moeten ze toch iets binnen hebben gekregen. Lijkt me niet dat ze die opeens nog ergens in een doos vonden ofzo. 

Reputatie 3

Blijft lachwekkend natuurlijk dat het enige wat Odido doet in hun eigen community is af en toe een nieuwe levertijd droppen zonder toelichting of wat dan ook. 

Inderdaad, ik vind het allemaal zeer onduidelijk en wazig. Ik heb 14:11 de bevestiging mail ontvangen, maar ik heb nu dus geen enkel idee of ik 6-8 weken moet wachten. Ik heb bestelnummer 20079xxxx , zwarte pro max 256 gb. 
 

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Maar is dit voor mensen die op dit moment nog geen iPhone hebben? Of geldt dit voor mensen die pas s’avonds hebben besteld ? Erg onduidelijke uitleg, waar je eigenlijk niets aan hebt…

Reputatie 2

Blijft lachwekkend natuurlijk dat het enige wat Odido doet in hun eigen community is af en toe een nieuwe levertijd droppen zonder toelichting of wat dan ook. 

Inderdaad, ik vind het allemaal zeer onduidelijk en wazig. Ik heb 14:11 de bevestiging mail ontvangen, maar ik heb nu dus geen enkel idee of ik 6-8 weken moet wachten. Ik heb bestelnummer 20079xxxx , zwarte pro max 256 gb. 
 

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Maar is dit voor mensen die op dit moment nog geen iPhone hebben? Of geldt dit voor mensen die pas s’avonds hebben besteld ? Erg onduidelijke uitleg, waar je eigenlijk niets aan hebt…

Ik heb zelf 15-09 rond 14:24 besteld. Bestelnummer 200796xxx dus als het goed is voor iedereen die op 15 september heeft besteld en nog niets heeft ontvangen 

Reputatie 3

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Ik heb nog steeds de hoop dat ze tussendoor ook toestellen binnenkrijgen en dat het dus niet zo negatief is als ze communiceren. Hoe kan iemand hierboven vandaag opeens te horen krijgen dat zijn Pro Max 256 blauw op voorraad is? Dan moeten ze toch iets binnen hebben gekregen. Lijkt me niet dat ze die opeens nog ergens in een doos vonden ofzo. 

Precies inderdaad, dat denk ik ook dat ze regelmatig toestellen krijgen. Moet ook wel dus goede hoop blijven houden 

Reputatie 2

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Reputatie 3

Blijft lachwekkend natuurlijk dat het enige wat Odido doet in hun eigen community is af en toe een nieuwe levertijd droppen zonder toelichting of wat dan ook. 

Inderdaad, ik vind het allemaal zeer onduidelijk en wazig. Ik heb 14:11 de bevestiging mail ontvangen, maar ik heb nu dus geen enkel idee of ik 6-8 weken moet wachten. Ik heb bestelnummer 20079xxxx , zwarte pro max 256 gb. 
 

Net iemand van de klantenservice gesproken. Gaf aan dat inderdaad vanaf 15 september 6 tot 8 weken levertijd geldt. Heel jammer dat het verder zo slecht naar ons gecommuniceerd wordt en dat er in eerste instantie werd gezegd vanaf 15 september 4/6 weken. Waar komen die extra weken ineens vandaan voor de mensen die al vanaf 15 september wachten? 

Maar is dit voor mensen die op dit moment nog geen iPhone hebben? Of geldt dit voor mensen die pas s’avonds hebben besteld ? Erg onduidelijke uitleg, waar je eigenlijk niets aan hebt…

Ik heb zelf 15-09 rond 14:24 besteld. Bestelnummer 200796xxx dus als het goed is voor iedereen die op 15 september heeft besteld en nog niets heeft ontvangen 

Ik heb 200790xxx. Lijkt me sterk dat iedereen nu 6 tot 8 weken moet wachten, dan zouden er 0 leveringen vanuit apple komen en dan ineens een mega drop. 

Reputatie 3

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Inderdaad, dat is ook een stuk logischer, en nieuwe bestellingen 6/8 is ook wel logisch dan, als je bijna dagelijks toestellen binnen krijgt dan moet dat ook wel.. 

Reputatie 1

Ik snap het niet zo goed,

ik heb hem gekocht met de pre order om 14:36 en gekozen voor thuisbezorging

nu staat er dat het 6 tot 8 weken duurt?? En in de winkel zeggen ze dat ik hem binnen een paar dagen kan verwachten? Ik vind het best onduidelijk allemaal!

Vind het fijn om te weten wanneer ik hem kan verwachten en heb niet zo’n zin om 8 weken te moeten wachten :/

Reputatie 4

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Inderdaad, dat is ook een stuk logischer, en nieuwe bestellingen 6/8 is ook wel logisch dan, als je bijna dagelijks toestellen binnen krijgt dan moet dat ook wel.. 

Ik las dat er nog steeds SMS-berichten worden ontvangen. Zoals @Zorro83 al heeft opgemerkt, lijkt het echter onwaarschijnlijk dat er plotseling een iPhone 15 in een doos wordt aangetroffen. Zou het kunnen dat er dagelijks kleine voorraden van deze berichten binnenkomen?

Wat betreft het ordernummer, ben ik er vrijwel zeker van dat dit willekeurig wordt toegewezen. Helaas heeft Odido geen antwoord gegeven op deze vragen.

 

Reputatie 3

Klantenservice zit echt niet op 1 lijn. De meeste die ik nu gesproken heb zeggen allemaal dat het binnen nu en 6 weken is. Niet vanaf 6 weken. Dat is voor de mensen die nu zouden bestellen. Lijkt mij echt niet dat ze nu 6 weken lang leveringen gaan opsparen. En dan pas versturen. En klantenservice gaat echt niet zeggen dat het binnen een week komt. Dan heb je een legitiem reden om juist te klagen en nu niet. De levertijden op de bestelpaginas en hier zijn identiek. Dat zegt ook wel genoeg. 

Inderdaad, dat is ook een stuk logischer, en nieuwe bestellingen 6/8 is ook wel logisch dan, als je bijna dagelijks toestellen binnen krijgt dan moet dat ook wel.. 

Ik las dat er nog steeds SMS-berichten worden ontvangen. Zoals @Zorro83 al heeft opgemerkt, lijkt het echter onwaarschijnlijk dat er plotseling een iPhone 15 in een doos wordt aangetroffen. Zou het kunnen dat er dagelijks kleine voorraden van deze berichten binnenkomen?

Wat betreft het ordernummer, ben ik er vrijwel zeker van dat dit willekeurig wordt toegewezen. Helaas heeft Odido geen antwoord gegeven op deze vragen.

 

Ja idd, ik denk dat er dagelijks bestellingen binnen komen bij Odido en die ook weer door sturen naar de koper. 
 

dus het is natuurlijk ook een beetje geluk hebben met dat jou toegewezen toestel binnen komt.. 

ik ben er van overtuigt dat ze meerdere keren per week toestellen binnen krijgen

Reputatie 3

Vodafone heeft ook de levertijden aangepast maar maakt onderscheid tussen 15-9 besteld en daarna. Voor bijvoorbeeld de Pro Max zwart 256 GB is dat 2-3 weken als je ‘m op 15-9 had besteld en 4-6 voor daarna. 

Reputatie 4

Vodafone heeft ook de levertijden aangepast maar maakt onderscheid tussen 15-9 besteld en daarna. Voor bijvoorbeeld de Pro Max zwart 256 GB is dat 2-3 weken als je ‘m op 15-9 had besteld en 4-6 voor daarna. 

 

Reëel en transparant! Odido, kijken we mee?

Reputatie 1

@Zorro83 

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

Ik hoop het zo erg! 
ik neem aan als ik op de 18de toen hem heb besteld ik ook nog onder de pre order periode val? 😅

Reputatie 2

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

3 weken vanaf de 15e of 3 weken vanaf vandaag? 

Reputatie 3

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

Ik hoop het zo erg! 
ik neem aan als ik op de 18de toen hem heb besteld ik ook nog onder de pre order periode val? 😅

Alles voor 22ste is pre order 

Reputatie 3

@Zorro83

ik had vandaag gebeld naar odido en ze zeggen Mensen die hem nu bestellen moeten 6 tot 8 weken wachten.

de mensen die hem hebben ge pre orderd die wachten 3 weken… dus dan gaan we daar maar vanuit

Iedereen 3 weken of maximaal? 

"Hallo, echt leuk, je iPhone is er. Je krijgt binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging. Hou je mail in de gaten en check ook je spamfolder. Tot gauw, Odido"

 

Verrassing! Die mail is na anderhalve dag nog steeds niet binnen dus ontbreekt het weer aan elke vorm van duidelijkheid. 

Ik heb gekozen voor ophalen in de winkel en daar wisten ze vandaag natuurlijk weer van niks toen ik langs kwam voor opheldering.

Het is ondertussen wel mooi geweest met "OdIdO"

Reputatie 4

"Hallo, echt leuk, je iPhone is er. Je krijgt binnen 24 uur een mail met informatie over de bezorging. Hou je mail in de gaten en check ook je spamfolder. Tot gauw, Odido"

 

Verrassing! Die mail is na anderhalve dag nog steeds niet binnen dus ontbreekt het weer aan elke vorm van duidelijkheid. 

Ik heb gekozen voor ophalen in de winkel en daar wisten ze vandaag natuurlijk weer van niks toen ik langs kwam voor opheldering.

Het is ondertussen wel mooi geweest met "OdIdO"


 


“…,zullen wij die delen via onze Community”. Uhu🤓

Reputatie 2

Ze updaten steeds wel leuk de levertijden. Nu zijn die van de normale 15 dus langer dan de vorige update. En zegt klantenservice dood leuk. Dat zijn actuele tijden voor iedereen. dus ook pre orders. En nu bestellers. Hier klopt toch helemaal niks van. Genoeg mensen vragen duidlelijkheid .En de community moderators zeggen helemaal niks inhoudelijk om alle open vragen. 

 

Ze zeggen wel leuk. Als er nog vragen zijn  stel ze hier. Maar inhoudelijk reageren doen ze ook niet. Zijn nu de levertijden vanaf? Of tot max 6 weken of wat is het nu?? onduidelijk voor iedereen.

Reputatie 1

Iedereen roept maar wat. De klantenservice weet zelf ook niks. Ben al 3x gaan bellen en 3x langs de winkel geweest en allemaal zeggen ze wat anders. Winkel zegt je staat bovenaan de lijst en je krijgt hem zeker op vrijdag! Uiteindelijk helemaal niks. Na wat heen en weer bellen zegt klantenservice je krijgt hem zaterdag of maandag zeker! Eindstand weer niks. Ik wist sowieso al dat ik hem niet zou krijgen, maar geef dan ook geen kansloze informatie weg aan klanten. Ik denk gewoon dat ze af en toe minimale leveringen krijgen (minst gewilde kleuren en modellen), maar die titanium pro max kunnen we op ons buik schrijven dat gaat minimaal een maand of anderhalf duren. Zelfs die snelle chinees van optie 1 zegt dat het voor hem 3 tot 4 weken gaat duren!

Reputatie 3

Waarom is er geen enkele moderator hier aanwezig? Er kan toch wel iemand van de Odido kant iets meer uitleg geven inplaats van dat iedereen hier gaat lopen gissen? Uitermate slecht, en een lachertje als je aan die reclame denkt ‘ het kan ook zo’, nou als het zo zou gaan waren heel wat bedrijven failliet. Misschien de reclame aanpassen met ‘hoi, wij zijn odido. Voor iedereen die een pre-order heeft geplaatst: Bedankt voor het geld! We laten je ooit iets horen.’

Ik snap dat ze afhankelijk zijn van Apple. Maar ze kunnen toch wel iets verduidelijken over de levertijd die vermeld word ? Of van we verwachten dat iedereen die voor 14:30 heeft besteld hem binnen 3 weken heeft, maar dit is geen garantie. Communicatie is echt HEEL SLECHT via hier.

 

Reputatie 2

Dat er niet gereageerd word vanuit Odido is 1. Maar er is totaal geen gerichte info naar de klant toe. Niet op de bestel status pagina. Er staat ook niks bij of deze tijden die gelden op de verschillende pagina's nu voor iedereen is. of voor nieuwe bestellingen. Op de bestel pagina staan dezelfde aantal weken als op deze pagina's. Dus mijn brein zegt alleen maar dat deze tijden die ook hier in de community staat voor nieuwe bestellingen is. En niet voor de huidige nog wachtende bestellingen.

Maar ze verwijzen overal door naar deze community. Dus als nieuwe mensen die een iPhone gaan bestellen. Deze pagina's met ontevreden klanten zien. Schrikt dat toch deels af. Dat is marketing technisch ook niet bevordelijk voor Odido. Een “nieuwe” speler op de markt. Bijna niemand buiten de abone's weet eigenlijk dat dit voormalig T-Mobile/Tele2 is.

Ik gaf al eerder aan, hoe moeilijk is het om een cijfer te plakken achter de bestelling. Waar je kan zie waar je in de wachtrij staat. En dan kleine updates eronder over hoeveel er van dat soort uitgeleverd zijn op de verschillende dagen. En de verwachte leveringen. Dan kan je Odido niet ophangen aan hun beweringen. Want het zijn verwachtingen. En dan zakt je nummer ook langzaam. Dan is het voor iedereen duidelijk. En heb je een kleine houvast wanneer je, je nieuwe toestel kan verwachten.

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

Reputatie 4

"”

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

 

Ik heb deze opmerking ook al eens gemaakt afgelopen week. @Marciano van Odido zijn antwoord was dat Odido niet bewust dit forum overslaat. Slaan ze hem dan onbewust over? Snap niet dat ze in elk communicatiemiddel verwijzen naar deze community.. Enige informatie die we hier opdoen is dat men (gelukkig voor hen) laten weten dat PostNL onderweg is.

Een simpele update met: “vandaag zijn er weer xx iPhone 15's opgestuurd!” of zoals er werd benoemd een persoonlijke update met: “je hebt plek 2450 op de ranglijst. Indicatie is 2-3 weken”. Dan heb je enig beeld bij hoeveel er per dag de deur uitgaan. Zijn dit er 10,100,1000? Odido mag het weten..

 

@Hajar van Odido  heb jij al een update?


Aanvulling: Tevens zie ik dat Odido op Trustpilot ook niet best scoort, zie https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl.

Reputatie 4

"”

De moderators reageren ook niet op hun @ reacties. Helemaal niks. Alleen geven ze aan dat de levertijden zijn geupdate. En voor de normale 15 zijn ze dus meer geworden. En als iemand dat duidelijkheid vraagt of de oude tijden die er op staat dus een leugen waren. 0 respons.

Er staat onder de eerste post. Bij vragen laat ze hieronder acher. Moeten ze wel reageren…..

 

Ik heb deze opmerking ook al eens gemaakt afgelopen week. @Marciano van Odido zijn antwoord was dat Odido niet bewust dit forum overslaat. Slaan ze hem dan onbewust over? Snap niet dat ze in elk communicatiemiddel verwijzen naar deze community.. Enige informatie die we hier opdoen is dat men (gelukkig voor hen) laten weten dat PostNL onderweg is.

Een simpele update met: “vandaag zijn er weer xx iPhone 15's opgestuurd!” of zoals er werd benoemd een persoonlijke update met: “je hebt plek 2450 op de ranglijst. Indicatie is 2-3 weken”. Dan heb je enig beeld bij hoeveel er per dag de deur uitgaan. Zijn dit er 10,100,1000? Odido mag het weten..

 

@Hajar van Odido  heb jij al een update?

Is er toch voortgang bij Odido!

Zijn ze van stap 1 naar 2 gegaan in de leercirkel van Maslow.

Reageer