FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 243866 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 2

Eindelijk nu ook de e-mail van post.nl ontvangen.

Wordt geleverd thuis, tussen 13:00 en 15:30 uur.

 

Was eerst toch beter geregeld met AMP. Kon je gewoon een afspraak maken en evt. op je werk laten bezorgen. Nu moet ik verplicht een halve dag verlof gaan pakken.

Ik heb nogsteeds geen tijd in m’n track en trace, het kan dus erger 😀 hele dag verlof

 

ik zie dit tijdvak toevallig staan in de app van postnl

Reputatie 2

14.05 bevestiging gekregen, maar zag de betaallink in de mail over het hoofd. Pas zaterdag betaald. Nog helemaal geen sms gekregen, ben ik nu achteraan de rij gezet door een te late betaling? Geen iPhone voor mij morgen 😭

Eindelijk nu ook de e-mail van post.nl ontvangen.

Wordt geleverd thuis, tussen 13:00 en 15:30 uur.

 

Was eerst toch beter geregeld met AMP. Kon je gewoon een afspraak maken en evt. op je werk laten bezorgen. Nu moet ik verplicht een halve dag verlof gaan pakken.

Ik heb nogsteeds geen tijd in m’n track en trace, het kan dus erger 😀 hele dag verlof

Dan is je pakket aangemeld bij PostNL, maar nog niet overhandigd. Zodra dit gebeurd, en ook als zodanig door postNL is gescand, dan krijg je info te zien over leverdatum en tijd. 

Reputatie 5

Net effe in de shop wezen checken order staat wachten op voorraad en is nog geen t&r toegewezen

Reputatie 1

14.05 bevestiging gekregen, maar zag de betaallink in de mail over het hoofd. Pas zaterdag betaald. Nog helemaal geen sms gekregen, ben ik nu achteraan de rij gezet door een te late betaling? Geen iPhone voor mij morgen 😭

Eindelijk nu ook de e-mail van post.nl ontvangen.

Wordt geleverd thuis, tussen 13:00 en 15:30 uur.

 

Was eerst toch beter geregeld met AMP. Kon je gewoon een afspraak maken en evt. op je werk laten bezorgen. Nu moet ik verplicht een halve dag verlof gaan pakken.

Ik heb nogsteeds geen tijd in m’n track en trace, het kan dus erger 😀 hele dag verlof

Dan is je pakket aangemeld bij PostNL, maar nog niet overhandigd. Zodra dit gebeurd, en ook als zodanig door postNL is gescand, dan krijg je info te zien over leverdatum en tijd. 

Snap ik, er staat momenteel dan ook alleen bij dat de dag morgen is. Mogelijk komt het tijdvak pas later vanavond na overhandiging, dus ik heb de keuze voor hele dag verlof nu al moeten nemen.

Reputatie 2

14.05 bevestiging gekregen, maar zag de betaallink in de mail over het hoofd. Pas zaterdag betaald. Nog helemaal geen sms gekregen, ben ik nu achteraan de rij gezet door een te late betaling? Geen iPhone voor mij morgen 😭

Eindelijk nu ook de e-mail van post.nl ontvangen.

Wordt geleverd thuis, tussen 13:00 en 15:30 uur.

 

Was eerst toch beter geregeld met AMP. Kon je gewoon een afspraak maken en evt. op je werk laten bezorgen. Nu moet ik verplicht een halve dag verlof gaan pakken.

Ik heb nogsteeds geen tijd in m’n track en trace, het kan dus erger 😀 hele dag verlof

Dan is je pakket aangemeld bij PostNL, maar nog niet overhandigd. Zodra dit gebeurd, en ook als zodanig door postNL is gescand, dan krijg je info te zien over leverdatum en tijd. 

Snap ik, er staat momenteel dan ook alleen bij dat de dag morgen is. Mogelijk komt het tijdvak pas later vanavond na overhandiging, dus ik heb de keuze voor hele dag verlof nu al moeten nemen.

 

 

ik hoop echt voor je dat hij morgen komt🙏🏼

 

 

Reputatie 1

Weet iemand nou of de uitlevering van de telefoons op bestel-voglorde gaat of op betaal-volgorde? Vrijdag 1402 besteld en 1406 bevestiging, kon in de avond pas betalen, voor de iPhone 15 pro Max naturel 256, ordernummer 2007883xx. (Lijkt er voor mij ook op dat ordernummer niet veel zegt)

in case anyone is curious about pick up, i just got a message that my iphone 15 pink 128gb is ready to pick up already! i ordered 2 hours after pre order opened. Considering the pink is arguably one of the most popular versions I think this is good news for stock

Iemand al iets gehoord die de iPhone 15 pro 256gb titanium white heeft besteld?

Iemand al iets gehoord die de iPhone 15 pro 256gb titanium white heeft besteld?

Iemand al iets gehoord van de iPhone 15 pro 128 gb natural? Besteld om 16:00 vrijdag

Iemand al iets gehoord die de iPhone 15 pro 256gb titanium white heeft besteld?

Ik heb de iPhone 15 pro 128gb titanium white besteld, met ophalen in winkel. Preorder geplaatst binnen het eerste uur, maar nog niets gehoord over ophaaltijd.

Verwacht dat ik niet bij de eerste batch zit helaas.

Reputatie 5

Iemand al iets gehoord die de iPhone 15 pro 256gb titanium white heeft besteld?

Iemand al iets gehoord van de iPhone 15 pro 128 gb natural? Besteld om 16:00 vrijdag

Heb de Pro Max om de zelfde tijd betaald en ook geen bericht gekregen, denk dat we ergens in Oktober bericht krijgen of ze versturen deze morgen via PostNL

Reputatie 2

Iemand al iets gehoord die de iPhone 15 pro 256gb titanium white heeft besteld?

Yes ik. Die komt morgen. Heb tussen 14 en 14:08 (Toen is de bevestigingsmail aangekomen) besteld de 15e. 

Reputatie 3

Iemand al iets gehoord die de iPhone 15 pro 256gb titanium white heeft besteld?

Iemand al iets gehoord van de iPhone 15 pro 128 gb natural? Besteld om 16:00 vrijdag

De zelfde bestelling ook nog niks gehoord… laten we het hopen dat het snel is 

Iemand al iets gehoord die de iPhone 15 pro 256gb titanium white heeft besteld?

Ik heb de iPhone 15 pro 128gb titanium white besteld, met ophalen in winkel. Preorder geplaatst binnen het eerste uur, maar nog niets gehoord over ophaaltijd.

Verwacht dat ik niet bij de eerste batch zit helaas.

Ik ook, binnen de eerste 10 minuten en ook nog niks gehoord. Heb de hoop dat ik morgen een SMS’je krijg of gebeld wordt. 

 

We gaan het zien…

Ik zie dit bij mijn bestel status, 15 pro 128 GB zwart. Meerdere die dit als status hebben? Kan er zeker wel vanuit gaan nu dat ik hem morgen in ieder geval niet krijg 🥲

Reputatie 1

Nog niks gehoord. Ophalen in Capelle aan den IJssel - iPhone 15 Pro 256GB zwart

Reputatie 2

Hallo,

We zijn er helemaal klaar voor om je bestelling van Odido te bezorgen. Op 22 september 2023 komen we tussen 08:00-18:00 uur langs op...

Waar staat de bestelstatus? Ik kan deze nergens vinden in mijn odido!?

Ik zie dit bij mijn bestel status, 15 pro 128 GB zwart. Meerdere die dit als status hebben? Kan er zeker wel vanuit gaan nu dat ik hem morgen in ieder geval niet krijg 🥲

Waar staat je bestelstatus? Ik kan deze niet eens vinden!?

Reputatie 2

Waar staat de bestelstatus? Ik kan deze nergens vinden in mijn odido!?

Mijn is:

 

We hebben je bestelling meegegeven aan onze bezorger. 

Binnen 3 werkdagen krijg je een e-mail van onze bezorger. Hierin lees je hoe het staat met je bestelling. 
(Alleen als je een telefoon of simkaart hebt besteld.)

Reputatie 1

Ik zie dit bij mijn bestel status, 15 pro 128 GB zwart. Meerdere die dit als status hebben? Kan er zeker wel vanuit gaan nu dat ik hem morgen in ieder geval niet krijg 🥲

Waar staat je bestelstatus? Ik kan deze niet eens vinden!?

https://www.odido.nl/service/bestelling/mobiel/bestelstatus

Ik ben benieuwd, of je net als “vroeger” ook in de winkel alsnog morgen zonder pre order een iphone kan bemachtigen 👀. Wellicht is dat nog sneller dan de pre order…

hey,

ik heb de iphone 15 pro max titanium white op 20 september besteld. weer iemand wanneer ik hem ongeveer kan verwachten? ik heb nog geen sms of update gekregen over de bestelling.

Reputatie 5

Ik ben benieuwd, of je net als “vroeger” ook in de winkel alsnog morgen zonder pre order een iphone kan bemachtigen 👀. Wellicht is dat nog sneller dan de pre order…

Door een groot aantal winkelovervallen is er geen voorraad in de winkel. Alleen afhaal bestellingen zijn er maar dat is maar een handje vol mensen

Ik ben benieuwd, of je net als “vroeger” ook in de winkel alsnog morgen zonder pre order een iphone kan bemachtigen 👀. Wellicht is dat nog sneller dan de pre order…

Door een groot aantal winkelovervallen is er geen voorraad in de winkel. Alleen afhaal bestellingen zijn er maar dat is maar een handje vol mensen

Ahh dat klinkt heel logisch! 
Jammer dat het zo moet, maar begrijpelijk natuurlijk

Reageer