FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 243870 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 5

Pro max naturel titanium 256, ordernummer 2007871xx, bevestiging binnen om 14:04 en meteen betaald via de link. Hoe kan het dat zoveel anderen met een ordernummer 2009xxxxx de telefoon al binnenkrijgen. Dit is de eerste keer dat ik het zo meemaak, vind dit echt zonde van mijn tijd aangezien we allemaal de moeite doen om zsm te bestellen om 14:00 en dat het dan eigenlijk niet heel veel uitmaakt

We zitten in het zelfde schuitje, heb wel een sms gekregen met sorry maar dat is de onzin sms die iedereen krijgt.

Reputatie 2

Pro max naturel titanium 256, ordernummer 2007871xx, bevestiging binnen om 14:04 en meteen betaald via de link. Hoe kan het dat zoveel anderen met een ordernummer 2009xxxxx de telefoon al binnenkrijgen. Dit is de eerste keer dat ik het zo meemaak, vind dit echt zonde van mijn tijd aangezien we allemaal de moeite doen om zsm te bestellen om 14:00 en dat het dan eigenlijk niet heel veel uitmaakt

We zitten in het zelfde schuitje, heb wel een sms gekregen met sorry maar dat is de onzin sms die iedereen krijgt.

Vind het echt zo zonde ook dat ze geen toelichting geven op de levertijd, ik kan niet geloven dat een telefoonprovider met meer dan 1 miljoen klanten pas over 3 weken weer een volgende levering krijgt 🤷🏼‍♂️

Reputatie 5

Pro max naturel titanium 256, ordernummer 2007871xx, bevestiging binnen om 14:04 en meteen betaald via de link. Hoe kan het dat zoveel anderen met een ordernummer 2009xxxxx de telefoon al binnenkrijgen. Dit is de eerste keer dat ik het zo meemaak, vind dit echt zonde van mijn tijd aangezien we allemaal de moeite doen om zsm te bestellen om 14:00 en dat het dan eigenlijk niet heel veel uitmaakt

We zitten in het zelfde schuitje, heb wel een sms gekregen met sorry maar dat is de onzin sms die iedereen krijgt.

Vind het echt zo zonde ook dat ze geen toelichting geven op de levertijd, ik kan niet geloven dat een telefoonprovider met meer dan 1 miljoen klanten pas over 3 weken weer een volgende levering krijgt 🤷🏼‍♂️

Nee ik vermoed zelf dinsdag dat ze weer levering krijgen maar ze kunnen dat niet garanderen.

Mensen, ik wil een dringende advies en oproep doen naar de teleurgestelde klanten hier. Aan dat geintje van pre-orderen doe ik al 8 jaar lang niet aan mee, precies om deze redenen. De telefoon wordt op de dag van release beloofd als je stipt een week van tevoren een pre-order plaatst. Dit zorgt vaker voor teleurstelling dan blijdschap. Hoe ik het al jarenlang doe is altijd op de dag van release in de winkels gewoon vroeg de Media Markt binnen lopen en vragen of er nog een specifieke iPhone xxx model op voorraad ligt in de winkel door op die manier rustig mijn abonnement te verlengen terwijl ik het toestel meteen in handen heb zonder ooit een pre-order geplaatst te hebben. Zelfs al staat er op de website van Media Markt dat er geen online en winkelvoorraad is, er zijn altijd 1 of 2 exemplaren die toch onvermeld in de winkel op voorraad ligt. Laat je niet afschrikken. Mensen annuleren hun orders, de ene komt later pas opdagen waardoor het ‘wie het eerst komt die het eerst maalt’ wordt, etc etc. Zo zijn er uiteindelijk altijd beschikbare modellen en kleuren die vooraf helemaal niet aangekondigd zijn in hun winkel en online voorraad. Zo heb ik ook netjes vandaag in de middag rustig zonder pre-order mijn abonnement bij Odido kunnen verlengen en de iPhone 15 Pro Black Titanium 512 GB direct uit de winkel mee kunnen nemen. Zo heb ik al sinds de iPhone SE succes hiermee en vandaag ook weer. Neem de controle en initiatief in eigen handen in plaats van het weg te geven of aan het toeval over te laten, dat scheelt je behoorlijk wat teleurstellingen. Je bent dan misschien wel even aan het rondtrekken langs 1 of 2 Media Markt filialen, maar eind van de rit heb je dezelfde dag vaak wel gewoon succes. 

 

 

I bought the phone in pre-order at Sunday, it was supposed to be delivered today, when I called klantsevice it turned out that I had to wait 6 weeks, is this some kind of joke? why was this information not provided when I bought the phone, it was only promised that I would receive it on Friday. I am very disappointed, no words…

Vandaag rond 17:10 kom ik naar Odido Den Haag om mijn iPhone 15 pro max op te halen, maar hun systeem werkt niet, we wachten een uur maar helaas hebben we het niet gekregen, dus ik kom morgen terug en ik hoop dat Het systeem werkt morgen.

Reputatie 1

Ik heb op 15 januari om 15:00 mijn abonnement verlengd voor de iPhone 15 Pro Max Natural Titanium.

Om 15:01 kreeg ik de bevestiging in de mail. 

Op zondag kreeg ik een sms van Odido Amsterdam Damrak dat mijn bestelling in goede orde ontvangen was en dat de iPhone voor mij besteld is.

Bestelnummer: 2008xxxxx


Vandaag een sms van Odido dat de iPhone op een ander moment komt dan verwacht. Ik ga kijken of ik morgen langs deze shop kan gaan. En anders is het afwachten ben ik bang.
 

 

15-9 om 14:04 mijn bestelling doorgekomen, mijn bestelnummer is 200788xxx en heb nog helemaal geen sms gehad. Niet dat het klaar ligt en ook niet dat het later geleverd word. Contact gehad met odido klantenservice en ze hebben me aangeraden een paar dagen te wachten. Ik heb een iPhone 15 Pro Max 256GB Blauw besteld … Zucht was zo blij dat het eindelijk zo ver was vandaag maar nee ..

Dus hiermee zeggen ze dat ze in de komende dagen nieuwe levering krijgen? Of begrijp ik het verkeerd 

Ik ben na werk even langs geweest bij de odido shop, ze hadden mn iPhone liggen maar kon het nog niet meekrijgen omdat hun systeem een storing heeft en ze geen contracten konden aanmaken 🥲… morgen ochtend een afspraak gemaakt om 10:00

Reputatie 1

15-9 om 14:04 mijn bestelling doorgekomen, mijn bestelnummer is 200788xxx en heb nog helemaal geen sms gehad. Niet dat het klaar ligt en ook niet dat het later geleverd word. Contact gehad met odido klantenservice en ze hebben me aangeraden een paar dagen te wachten. Ik heb een iPhone 15 Pro Max 256GB Blauw besteld … Zucht was zo blij dat het eindelijk zo ver was vandaag maar nee ..

Dus hiermee zeggen ze dat ze in de komende dagen nieuwe levering krijgen? Of begrijp ik het verkeerd 

Ik ben na werk even langs geweest bij de odido shop, ze hadden mn iPhone liggen maar kon het nog niet meekrijgen omdat hun systeem een storing heeft en ze geen contracten konden aanmaken 🥲… morgen ochtend een afspraak gemaakt om 10:00

Ja ik ga het morgenochtend ook even proberen langs te gaan. Had jij een sms ontvangen van Odido vandaag over het niet op tijd kunnen leveren van de iPhone?

Vandaag langs de winkel gegaan om opheldering te vragen vanwege het gebrek aan informatie. De manager gaf aan dat alle bestellingen voor thuis bezorging voorrang hebben op die van de winkel. En grootere winkels krijgen ook meer toestellen vergeleken met de kleinere, zelfs wanneer ze evenveel pre-orders hebben. 
Na de naamswijziging gaf Odido aan er voor de klant te zijn, meer service en betere communicatie. Helaas is er niets veranderd!!  

Reputatie 1

vanochtend naar de odido shop bij mij om de hoek gegaan om te kijken of ze mij wat konden vertellen. Helaas niets, maar wel m’n ordernummer achtergelaten. Nu ben ik net voor ‘n weekendje in london en werd ik rond 18.00 gebeld dat ie op te halen is! Ik ben tevens m’n zonnebril op de balie vergeten tijdens het noteren van m’n ordernummer, dus die hebben ze bij m’n order gelegd ;) gaat om een 15 pro max in natural titanium, 200787xxx

Met alle respect, een bedrijf wat zo hoog in het vandaal stond heeft zichzelf maar weer van ze slechtste kant bewezen. Internet/bereik sinds de fusie is bagger, vrijdagavond een iPhone besteld en vervolgens krijg ik een sms niet op voorraad. Wat heeft ‘t dan voor nut om het te pre-orderen precies helemaal niks. Communicatie uitermate slecht sterker nog op de dag van release kreeg ik pas een bericht. Ik geef ‘t tot dinsdag indien ik niks te horen krijg annuleer ik m’n bestelling per direct. Odido schaam jullie dat er niet eens moeite wordt genomen om het van te voren te communiceren dat ‘t wordt vertraagd. 

Gisteren ontving ik mijn nieuwe iPhone 15 (512) pro per post. Dat was een verlenging met toestel. Later ontving ik een e-mail met het onderwerp contract. Maar dat was leeg geweest. met voorbewerkte naam in plaats van naam waren er voor de rest ook alleen maar stippen.

 

Ik kan nog steeds geen abonnementen toevoegen aan mijn odido. Het lukt mij niet om mijn Odido  en Tele 2 mobiel onder 1 gebruiker te koppelen in de Odido app. Ik heb ze wel beiden op een  e-mailadres 

Graag een oplossing want ik wil alle abonnementen kunnen zien in 1 account.

The phone was supposed to be delivered today, no phone, no information when it will be delivered, ODIDO, bad start, why are you selling so many orders knowing that you don't have phones in stock?!  
I bought the phone in pre order and was assured that I would receive it on Friday, but it turned out that I had to wait another 6 weeks and the contact was terrible, they only sent a stupid text message!!! You take so much money from people and you do such crap? what a shame! OIDO

Reputatie 2

Gisteren ontving ik mijn nieuwe iPhone 15 (512) pro per post. Dat was een verlenging met toestel. Later ontving ik een e-mail met het onderwerp contract. Maar dat was leeg geweest. met voorbewerkte naam in plaats van naam waren er voor de rest ook alleen maar stippen.

 

Ik kan nog steeds geen abonnementen toevoegen aan mijn odido. Het lukt mij niet om mijn Odido  en Tele 2 mobiel onder 1 gebruiker te koppelen in de Odido app. Ik heb ze wel beiden op een  e-mailadres 

Graag een oplossing want ik wil alle abonnementen kunnen zien in 1 account.

Dat contract in de mail met alleen maar stippen. Heb ik ook. Maar in de app klopt alles wel. Ik heb 2 sms gekregen dat ik een nieuw contract heb gehad. En 1 over dat ik combivoordeel kreeg. Voor mij klopt de rest wel. Alleen dat gestipte contract is vreemd. Nu nog in afwachting van de 2e iPhone. Voordat ik dat contract kan omzetten naar 20 euro de maand. Klantenservice krijg is eigenlijk daarvoor binnen 2 min aan de lijn. Het bestellen duurde telefonisch alleen 30 min. Maar de normale klantenservice is best snel

Zit er een kans in dat mijn 15 Pro Max 256 GB Zwart

volgende week binnen zal komen ofzo? Zal namelijk zooo chill zijn 🙏🏼

ordernummer: 200996XXX

Reputatie 3

Zit er een kans in dat mijn 15 Pro Max 256 GB Zwart

volgende week binnen zal komen ofzo? Zal namelijk zooo chill zijn 🙏🏼

ordernummer: 200996XXX

Heb dezelfde telefoon besteld en ordernummer 200788XXX en ook nog niets vernomen. Hoop dat ze volgende week een grote partij binnenkrijgen en we allebei ons toestel kunnen verwachten. 

Pff ja! Ik hoop het ook, hoop dat jij hem dan eerder hebt, wel zo eerlijk natuurlijk. 
maar hoop die van mij ook zeker! 😫 Hoesje en screenprotector is wel binnen 😂

Zit er een kans in dat mijn 15 Pro Max 256 GB Zwart

volgende week binnen zal komen ofzo? Zal namelijk zooo chill zijn 🙏🏼

ordernummer: 200996XXX

Heb dezelfde telefoon besteld en ordernummer 200788XXX en ook nog niets vernomen. Hoop dat ze volgende week een grote partij binnenkrijgen en we allebei ons toestel kunnen verwachten. 

Bros… I’m like even 1,000 orders ahead of that (based on my order number) and also nothing…. Something fishy about the black models 🤷‍♂️ 

Anyone, when you try to check order status by website, you have also information “We konden je bestelling niet vinden.” ? i have email about order confirmation.

 
 

 

 

Yesterday, I received an SMS saying my phone comes later than they thought. But get a surprised call today from store for picking up the phone. So I guess the delay is just because they need time to prepare for everyone, especially the ones chose to pick up at a store…

Anyone, when you try to check order status by website, you have also information “We konden je bestelling niet vinden.” ? i have email about order confirmation.

 
 

 

 

if you chose to pick up the phone at a store, you are not able to find status on their website unfortunately...

Anyone, when you try to check order status by website, you have also information “We konden je bestelling niet vinden.” ? i have email about order confirmation

if you chose to pick up the phone at a store, you are not able to find status on their website unfortunately...

actually, it is a good news, because I thought that my order was cancelled or smth.

Reputatie 2

Yesterday, I received an SMS saying my phone comes later than they thought. But get a surprised call today from store for picking up the phone. So I guess the delay is just because they need time to prepare for everyone, especially the ones chose to pick up at a store…

when did you order? what time?

Yesterday, I received an SMS saying my phone comes later than they thought. But get a surprised call today from store for picking up the phone. So I guess the delay is just because they need time to prepare for everyone, especially the ones chose to pick up at a store…

when did you order? what time?

15.09 around 14.15. my order number is 200796XXX

Reageer