FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244540 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 1

 Gister het sms’je gehad en vannacht van PostNL een mailtje dat m’n pakketje vandaag komt tussen … 8.30-21.30 🤦🏻‍♂️  nu hopen dat t vroeg op de dag is, anders kan ik de hele dag voor het raam zitten wachten😂

Trouwens als afzender bij PostNL staat “Helemaal voor Jou” nog meer die deze afzender hadden?

Welke heb jij besteld en wanneer, als ik vragen mag? :)

De NT 256gb Pro Max, besteld en betaalbevestiging gehad in de mail op 15-09 om 14.07 (verlenging en toestel)

Reputatie 2

Is er al iemand die gisteren (4 oktober) een sms heeft gekregen dat zijn/haar iPhone onderweg is naar een Odido Shop, en die inmiddels ook al een aflever/ophaal sms heeft gekregen? 



 

My partner placed the order on 16-09 at 11:51 am for the iPhone 15 Pro Max 256GB in Blue Titanium, with order number 2008788XX. We chose to pick it up at the Odido store in Harderwijk.

Yesterday, on 4-10 at 12:03 pm, we received a text message stating that the phone was on its way to the store. Today, on 5-10 at 10:47 am, we received an SMS confirming that the phone is ready to be picked up. We went directly to Odido Harderwijk and successfully picked up the phone. Good luck to all !

Reputatie 2

Zojuist gebeld door Odido dat ik mn telefoon aan het einde van de middag kan ophalen bij de gekozen Odido shop. (15 sep in de avond pas besteld)

Kan niet wachten tot vanavond

Zojuist gebeld door Odido dat ik mn telefoon aan het einde van de middag kan ophalen bij de gekozen Odido shop. (15 sep in de avond pas besteld)

Kan niet wachten tot vanavond

Which one did u get? :)))

Reputatie 2

Ben ik de enige die zich niet druk maakt? Ik snap best dat we allemaal die iPhone meteen in onze handen hebben. Maar als er veel mensen gepreorderd hebben ben je gewoon niet aan de beurt op dag van release. Bij levertijden staat alles ook duidelijk aangegeven. En ja dat veranderd nog wel eens afhankelijk van wat ze binnen krijgen volgens mij werkt het overal zo. Zoals het er eerst uitzag moest ik ¾ weken wachten. Zie nu dat ik 4 tot 6 moet wachten want ik heb na 16e besteld. Tja niks aan te doen toch? Bij iemand anders bestellen kan altijd als je denkt dat je daar eerder aan de beurt bent. 

Mag ik vragen of je bevestiging per e-mail heb gekregen? Ik heb bestelling op 22e geplaatst en nog steeds niks gehoord. En status is “we konden bestelling niet vinden”. Is het normaal?

Hey, ik heb pas op 19-09 besteld. Maar ik kreeg meteen betaallink en bevestiging en het contract in de mail. Ik moet alleen nog wachten tot hij op voorraad is en dan krijg ik vanzelf bericht

Reputatie 3

Ben ik de enige die zich niet druk maakt? Ik snap best dat we allemaal die iPhone meteen in onze handen hebben. Maar als er veel mensen gepreorderd hebben ben je gewoon niet aan de beurt op dag van release. Bij levertijden staat alles ook duidelijk aangegeven. En ja dat veranderd nog wel eens afhankelijk van wat ze binnen krijgen volgens mij werkt het overal zo. Zoals het er eerst uitzag moest ik ¾ weken wachten. Zie nu dat ik 4 tot 6 moet wachten want ik heb na 16e besteld. Tja niks aan te doen toch? Bij iemand anders bestellen kan altijd als je denkt dat je daar eerder aan de beurt bent. 

Mag ik vragen of je bevestiging per e-mail heb gekregen? Ik heb bestelling op 22e geplaatst en nog steeds niks gehoord. En status is “we konden bestelling niet vinden”. Is het normaal?

Hey, ik heb pas op 19-09 besteld. Maar ik kreeg meteen betaallink en bevestiging en het contract in de mail. Ik moet alleen nog wachten tot hij op voorraad is en dan krijg ik vanzelf bericht

Hey voor mij het zelfde 🙋‍♂️, wat heb je besteld? 😃

Reputatie 2

Zojuist gebeld door Odido dat ik mn telefoon aan het einde van de middag kan ophalen bij de gekozen Odido shop. (15 sep in de avond pas besteld)

Kan niet wachten tot vanavond

Which one did u get? :)))

Blauwe Pro Max 256Gb

Ben ik de enige die zich niet druk maakt? Ik snap best dat we allemaal die iPhone meteen in onze handen hebben. Maar als er veel mensen gepreorderd hebben ben je gewoon niet aan de beurt op dag van release. Bij levertijden staat alles ook duidelijk aangegeven. En ja dat veranderd nog wel eens afhankelijk van wat ze binnen krijgen volgens mij werkt het overal zo. Zoals het er eerst uitzag moest ik ¾ weken wachten. Zie nu dat ik 4 tot 6 moet wachten want ik heb na 16e besteld. Tja niks aan te doen toch? Bij iemand anders bestellen kan altijd als je denkt dat je daar eerder aan de beurt bent. 

Mag ik vragen of je bevestiging per e-mail heb gekregen? Ik heb bestelling op 22e geplaatst en nog steeds niks gehoord. En status is “we konden bestelling niet vinden”. Is het normaal?

Hey, ik heb pas op 19-09 besteld. Maar ik kreeg meteen betaallink en bevestiging en het contract in de mail. Ik moet alleen nog wachten tot hij op voorraad is en dan krijg ik vanzelf bericht

Same here! Alleen dan besteld op 18-09

Reputatie 2

Ben ik de enige die zich niet druk maakt? Ik snap best dat we allemaal die iPhone meteen in onze handen hebben. Maar als er veel mensen gepreorderd hebben ben je gewoon niet aan de beurt op dag van release. Bij levertijden staat alles ook duidelijk aangegeven. En ja dat veranderd nog wel eens afhankelijk van wat ze binnen krijgen volgens mij werkt het overal zo. Zoals het er eerst uitzag moest ik ¾ weken wachten. Zie nu dat ik 4 tot 6 moet wachten want ik heb na 16e besteld. Tja niks aan te doen toch? Bij iemand anders bestellen kan altijd als je denkt dat je daar eerder aan de beurt bent. 

Mag ik vragen of je bevestiging per e-mail heb gekregen? Ik heb bestelling op 22e geplaatst en nog steeds niks gehoord. En status is “we konden bestelling niet vinden”. Is het normaal?

Hey, ik heb pas op 19-09 besteld. Maar ik kreeg meteen betaallink en bevestiging en het contract in de mail. Ik moet alleen nog wachten tot hij op voorraad is en dan krijg ik vanzelf bericht

Hey voor mij het zelfde 🙋‍♂️, wat heb je besteld? 😃

iPhone 15 Pro 128 GB Zwart

Reputatie 4

U zult het niet geloven!!

15 september rond 14:10 een Iphone 15 pro 256gb zwart besteld.

Zojuist het volgende SMS’je gehad:

 

 

Na dit SMS’je is het vrij vlot gegaan, tot op heden. Na 3 uur een mail gehad van PostNL dat er een verwachte levering op 5-10 is. Vanochtend van PostNL de bevestiging dat hij tussen 15:30 en 17:30 geleverd zal worden.

Kennelijk maakt het bij PostNL niet uit door wie, maar dat, de handtekening gezet wordt. Naar mijn mening gevaarlijk voor zulke duren spullen, maar goed dat is voor zover niet het probleem van/door Odido. Dus hopelijk mag mijn partner hem zo meteen in ontvangst nemen voor mij. Ik wacht in spanning af!

Tevens de update van IOS 17.0.3 voorbij zien komen, waarbij er een oplossing is voor het te heet worden van de iPhone 15. Al met al tot op heden goed nieuws en ik hoop vanaf 17:30 een gelukkige eigenaar te zijn van de iPhone 15 Pro 256gb zwart.

Reputatie 1

Heeft hier iemand al een Pro Max 512GB Zwart Titanium ontvangen?

ik heb 15 sept 14:15 uur besteld, bestelnummer 2007950xx. 

Irritant dat het zo lang duurt. Tegen de tijd dat je iPhone wordt bezorgd ben je zo’n beetje al toe aan early renewal voor de 16 😅. 

 

Ennuh wie bedenkt in hemelsnaam dat Odido een goede naam is.

Iemand nog iets gehoord? 

Reputatie 1

Iedere dag heel hoopvol op mijn telefoon kijken zodra ik een piep of pling hoor van sms en e-mail. 
zodra mij. Telefoon gaat dan ren ik er naartoe… want stel je voor! Het kan zomaar zijn dat ik eindelijk dat felbegeerde berichtje krijg dat de telefoons op voorraad zijn…. 🙏🏼 
3 weeks and counting. Bijna bijna bijna 

Iedere dag heel hoopvol op mijn telefoon kijken zodra ik een piep of pling hoor van sms en e-mail. 
zodra mij. Telefoon gaat dan ren ik er naartoe… want stel je voor! Het kan zomaar zijn dat ik eindelijk dat felbegeerde berichtje krijg dat de telefoons op voorraad zijn…. 🙏🏼 
3 weeks and counting. Bijna bijna bijna 

I feel this! Hahah welke heb jij besteld? 
wacht nu ook idd al 3 weken

Reputatie 1

Iedere dag heel hoopvol op mijn telefoon kijken zodra ik een piep of pling hoor van sms en e-mail. 
zodra mij. Telefoon gaat dan ren ik er naartoe… want stel je voor! Het kan zomaar zijn dat ik eindelijk dat felbegeerde berichtje krijg dat de telefoons op voorraad zijn…. 🙏🏼 
3 weeks and counting. Bijna bijna bijna 

I feel this! Hahah welke heb jij besteld? 
wacht nu ook idd al 3 weken

Echt hè. Ik heb de roze 15 128 besteld. Kan niet wachten. 😂
Welke heb jij besteld?

Reputatie 2

Iedere dag heel hoopvol op mijn telefoon kijken zodra ik een piep of pling hoor van sms en e-mail. 
zodra mij. Telefoon gaat dan ren ik er naartoe… want stel je voor! Het kan zomaar zijn dat ik eindelijk dat felbegeerde berichtje krijg dat de telefoons op voorraad zijn…. 🙏🏼 
3 weeks and counting. Bijna bijna bijna 

Zoooo herkenbaar, ervaar precies hetzelfde 😂

iphone 15 plus roze 128 GB…. Vandaag precies 3 weken aan het wachten 

Iedere dag heel hoopvol op mijn telefoon kijken zodra ik een piep of pling hoor van sms en e-mail. 
zodra mij. Telefoon gaat dan ren ik er naartoe… want stel je voor! Het kan zomaar zijn dat ik eindelijk dat felbegeerde berichtje krijg dat de telefoons op voorraad zijn…. 🙏🏼 
3 weeks and counting. Bijna bijna bijna 

I feel this! Hahah welke heb jij besteld? 
wacht nu ook idd al 3 weken

Echt hè. Ik heb de roze 15 128 besteld. Kan niet wachten. 😂
Welke heb jij besteld?

Ik heb de Iphone 15 pro max zwart 256 besteld

Ja .. cancelen en via Belsimpel. De zwart 256gb pro max zijn op voorraad, morgen binnen. Daaaag odido. Slechte communicatie. 

Hello everyone

Hope you didn't loose the patience like I do🤣

I have ordered a 15 pro 256 Blue, 18 days ago! and I haven't heard from the odido since then!

Based on your experiences, how much more should I wait? Are they going to deliver in the promised 3 weeks or more delays are coming?!

Reputatie 3

Ja .. cancelen en via Belsimpel. De zwart 256gb pro max zijn op voorraad, morgen binnen. Daaaag odido. Slechte communicatie. 

Nu niet meer :(. Nu staat er weer 3 weken levertijd

Reputatie 3

Duurt echt veels te lang dit allemaal en bizar slechte communicatie 🤦🏼‍♀️. Elk ander bedrijf was echt failliet gegaan.

Hello everyone

Hope you didn't loose the patience like I do🤣

I have ordered a 15 pro 256 Blue, 18 days ago! and I haven't heard from the odido since then!

Based on your experiences, how much more should I wait? Are they going to deliver in the promised 3 weeks or more delays are coming?!

One hour after this comment I received an sms😁

Reputatie 1

| Hallo, je iPhone is onderweg naar de Odido Shop. Kan een paar dagen duren. We sms?¿en je meteen als je iPhone er is. Tot dan, Odido |
 

wonderen zijn de wereld nog niet uit! Yay🥳

Reageer