FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244133 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 2

Eindelijk. Voor diegene die het nog willen weten. iPhone 15 Pro Zwart 128 Gb bestel op 19-09 rond 13:00

Reputatie 2

Yessssssssss!! 

 

Foto verwijderd door moderator: let op dat je geen persoonlijke info plaatst in een openbaar bericht.

Eindelijk. Voor diegene die het nog willen weten. iPhone 15 Pro Zwart 128 Gb bestel op 19-09 rond 13:00

Ik heb precies dezelfde dag besteld en ook vandaag een bericht ontvangen dat het onderweg is naar de shop dus gelukkig geen 5 of 6 weken.

 

 

Reputatie 3

Eindelijk. Voor diegene die het nog willen weten. iPhone 15 Pro Zwart 128 Gb bestel op 19-09 rond 13:00

Ook eindelijk een sms voor mijn zwarte pro max 256 ontvangen.

 

Yessssssssss!! 

waarom komt die van jouw niet met postNL?

Reputatie 3

Yessssssssss!! 

Ik zou wel even je mailje weghalen, ik kan gewoon het aflever adres wijzigen, en heb nu al je naw gegevens. Misschien dat iemand van odido dit ZSM kan doen?

 

Reputatie 2

Yessssssssss!! 

Ik zou wel even je mailje weghalen, ik kan gewoon het aflever adres wijzigen, en heb nu al je naw gegevens. Misschien dat iemand van odido dit ZSM kan doen?

 

Hier zat ik ook met schrik naar te kijken. Ik hoop dat niemand hier misbruik van gaat maken. 

Reputatie 3

Yessssssssss!! 

Ik zou wel even je mailje weghalen, ik kan gewoon het aflever adres wijzigen, en heb nu al je naw gegevens. Misschien dat iemand van odido dit ZSM kan doen?

 

Hier zat ik ook met schrik naar te kijken. Ik hoop dat niemand hier misbruik van gaat maken. 

Heb het bericht gemeld, maar er is nooit een moderator te vinden hier… @Marciano van Odido @Hajar van Odido @

Op maandag 18 september 2023 een bestelling geplaatst en tot heden helaas nog geen iPhone binnen. Ik heb ervoor gekozen om de iPhone in de winkel op te halen. 

Bestelnummer: 201007990

iPhone 15 Pro Max, Black Titanium

Iemand een idee wanneer ik mijn iPhone kan verwachten? 

B.v.d.

Reputatie 2

Help hoe kan ik het weghalen???

Reputatie 3

Help hoe kan ik het weghalen???

Op bewerk klikken en dan de foto weghalen

Reputatie 3

Help hoe kan ik het weghalen???

Op bewerk klikken en dan de foto weghalen

moet wel even iedereen die heeft gereageerd ook de foto weghalen, anders blijft de foto zichtbaar.. 

Reputatie 3

Help hoe kan ik het weghalen???

Op bewerk klikken en dan de foto weghalen

moet wel even iedereen die heeft gereageerd ook de foto weghalen, anders blijft de foto zichtbaar.. 

Ik heb haar een iMessage gestuurd. Als het goed is als zij haar foto weghaalt, zal de link vervallen en alle fotos daaropvolgend ook. Anders zal ik mn berichten ook aanpassen natuurlijk!

Help hoe kan ik het weghalen???

Wat was eigenlijk het nut ervan om dit te plaatsen, je kon ook gwn je gezonde verstand gebruiken om eerst alles te checken voordatje iets plaatst.

 

Reputatie 3

Help hoe kan ik het weghalen???

Wat was eigenlijk het nut ervan om dit te plaatsen, je kon ook gwn je gezonde verstand gebruiken om eerst alles te checken voordatje iets plaatst.

 

Jezus, gaan we nu zo reageren? Iedereen maakt wel eens een fout. Ze was gewoon vergeten dat het een persoonlijke link was. Wat ik dom vind is dat de vervoerder geen 2fa gebruikt voor zo’n dure zending! Ook iets voor odido om over na te denken. Überhaupt, ik zie niemand van Odiodo? Hebben die allemaal vakantie?

Help hoe kan ik het weghalen???

Wat was eigenlijk het nut ervan om dit te plaatsen, je kon ook gwn je gezonde verstand gebruiken om eerst alles te checken voordatje iets plaatst.

 

Jezus, gaan we nu zo reageren? Iedereen maakt wel eens een fout. Ze was gewoon vergeten dat het een persoonlijke link was. Wat ik dom vind is dat de vervoerder geen 2fa gebruikt voor zo’n dure zending! Ook iets voor odido om over na te denken. Überhaupt, ik zie niemand van Odiodo? Hebben die allemaal vakantie?

Het woord zegt het al persoonlijke link dat is niet de fout van de bezorger.

Help hoe kan ik het weghalen???

Wat was eigenlijk het nut ervan om dit te plaatsen, je kon ook gwn je gezonde verstand gebruiken om eerst alles te checken voordatje iets plaatst.

 

Jezus, gaan we nu zo reageren? Iedereen maakt wel eens een fout. Ze was gewoon vergeten dat het een persoonlijke link was. Wat ik dom vind is dat de vervoerder geen 2fa gebruikt voor zo’n dure zending! Ook iets voor odido om over na te denken. Überhaupt, ik zie niemand van Odiodo? Hebben die allemaal vakantie?

Het woord zegt het al persoonlijke link maar sorry voor mijn reactie als het zo zwaar valt.

Reputatie 2

Misschien als iedereen er wat berichtjes onderzet dat het snel verdwijnt! :)
Heb er ook melding van gemaakt. Beetje lief zijn voor elkaar want we wachten allemaal op onze iPhone haha.

Reputatie 3

Misschien als iedereen er wat berichtjes onderzet dat het snel verdwijnt! :)
Heb er ook melding van gemaakt. Beetje lief zijn voor elkaar want we wachten allemaal op onze iPhone haha.

Precies! En aan degenen die het bericht hebben gelinkt, pas zelf ook gewoon je bericht aan en verwijder die foto. Gelukkig blijft de link voor haar bestaan dus mocht iemand een hond willen zijn kan ze precies zien wie/wat/waar!

Reputatie 3

Misschien als iedereen er wat berichtjes onderzet dat het snel verdwijnt! :)
Heb er ook melding van gemaakt. Beetje lief zijn voor elkaar want we wachten allemaal op onze iPhone haha.

Ik bel odido, heb al 3 afdelingen gehad. Zij belt de amp. Ze kan haar bericht ook niet verwijderen zegt ze. ‘Het kan ook zo, Odido’

Reputatie 2

Ik probeer mijn bericht weg te halen, maar het lukt niet om te bewerken!! Zou iedereen in ieder geval zijn of haar reactie met verwijzing naar mijn afbeelding kunnen weghalen? Mij lukt het niet, ik kan alleen op die drie puntjes klikken en kiezen voor ‘melden’ wat ik overigens al 10 keer heb gedaan, of ‘link naar reactie’.

 

Reputatie 3

Misschien als iedereen er wat berichtjes onderzet dat het snel verdwijnt! :)
Heb er ook melding van gemaakt. Beetje lief zijn voor elkaar want we wachten allemaal op onze iPhone haha.

Precies! En aan degenen die het bericht hebben gelinkt, pas zelf ook gewoon je bericht aan en verwijder die foto. Gelukkig blijft de link voor haar bestaan dus mocht iemand een hond willen zijn kan ze precies zien wie/wat/waar!

Kan niet meer, of omdat mensen hebben gemeld, of de tijd is verstreken. Zij kan het bericht niet bewerken, en ik die van mij ook niet.

Reputatie 3

We beginnen gewoon met z’n allen over iets nieuws: hoe brengen jullie je wachttijd door? 
A elk uur bestelstatus pagina verversen 

B elk uur kijken waar je gekozen iPhone eventueel wel op voorraad is

C elk uur op de website van Apple lezen over hoe mooi die 15 is

D all of the above

Reputatie 2

@queencmc  Wat een top idee van jou!!

Precies zo heb ik de afgelopen paar weken doorgebracht…. 
paar keer naar verschillende Odido-shops geweest ook nog, hopen dat toevallig een toestel niet is afgehaald, same bij Mediamarkt…
Twijfelen om te annuleren en bij Belsimpel te bestellen, want ja… 2-4 werkdagen is heel wat anders dan 4-6 weken

 

Reputatie 2

We beginnen gewoon met z’n allen over iets nieuws: hoe brengen jullie je wachttijd door? 
A elk uur bestelstatus pagina verversen 

B elk uur kijken waar je gekozen iPhone eventueel wel op voorraad is

C elk uur op de website van Apple lezen over hoe mooi die 15 is

D all of the above

Reviews kijken op YouTube en erachter komen dat die toch allemaal niet zo rooskleurig zijn als van te voren bedacht? XD 

Nouja tegen de tijd dat mijn iPhone op voorraad is zijn we vast al bij iOS18 met de nodige updates :P

Reputatie 3

We beginnen gewoon met z’n allen over iets nieuws: hoe brengen jullie je wachttijd door? 
A elk uur bestelstatus pagina verversen 

B elk uur kijken waar je gekozen iPhone eventueel wel op voorraad is

C elk uur op de website van Apple lezen over hoe mooi die 15 is

D all of the above

Reviews kijken op YouTube en erachter komen dat die toch allemaal niet zo rooskleurig zijn als van te voren bedacht? XD 

Nouja tegen de tijd dat mijn iPhone op voorraad is zijn we vast al bij iOS18 met de nodige updates :P

 

Mijn vriend heeft de iphone 15pm al in huis, krijgt op fotos hele vage zwarte vlakken. Hopelijk software issue, misschien is wachten zo gek nog niet, even de bugs eruit poetsen. Apple support zei wachten op software update, dan weer contact opnemen.

Reputatie 7
Badge +14

Geen zorgen het wordt verwijderd. (Als er tijd is) 😉 

Reageer