Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal



Toon eerste reactie

188 reacties

Ik heb inmiddels weer toegang tot mijn PayPal account dankzij de helpdesk van PayPal (0800-2659239). Die hebben tijdelijk de 2FA uitgeschakeld van mijn account, waarna ik kon inloggen. Heb het zelf voorlopig maar even helemaal uitgeschakeld.

De medewerker van de PayPal helpdesk wist niets over hetgeen T-Mobile mij heeft getwitterd, maar zou dit intern wel aankaarten bij PayPal om uit te zoeken wat er van klopte. De medewerker wist mij wel te vertellen dat er geen problemen waren bij andere providers, ook niet bij providers die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile.

Blijf het een vreemde zaak vinden. Als blijkt dat het probleem echt bij T-Mobile zit, dan is het de laatste contractverlenging geweest bij T-Mobile.
Echt schandalig dit. Stom stelletje zakkenvullers! Wat sturen ze nog meer niet door dan?

Eerst er gewoon keihard over liegen en nu gewoon doodzwijgen.

Daar komt nog bij dat het bij PayPal een tijdje niet mogelijk was om via een andere manier in te loggen, nu gelukkig wel weer (maar voor hoe lang)?
Ik zou het werkelijk absurd vinden als dat het geval is. Ik betaal maandelijks een bedrag voor onbeperkt sms-en, internetten en bellen. Dan verwacht ik dat sms-jes gewoon afgeleverd worden bij mij.
Ook vind ik vreemd dat ik meerdere malen door de technische dienst ben gebeld over dit probleem en dat daar meerdere malen tests zijn uitgevoerd en dat er tegen mij werd gezegd dat de sms-jes niet eens op het T-Mobilenetwerk aankwamen door een niet geüpdatete routering bij een derde provider tussen Paypal en T-Mobile in.
Dat kwam als verklaring overeen met het gedrag, dat alleen geporteerde telefoonnummers er last van hadden, dus kon ik dat T-Mobile niet kwalijk nemen.

Nogmaals, áls die verklaring op Twitter klopt, dan zou ik dat T-Mobile wél kwalijk nemen. Niet alleen ben ik als klant de dupe van een conflict tussen T-Mobile en PayPal, maar zou ik het ook niet netjes vinden als ik op die manier misleidende informatie heb ontvangen.
Reputatie 1
Lekker dan, ik dacht dat het weer werkte; maar helaas dus, vandaag wil ik een Paypal betaling doen en weer geen SMS. Kom ik hier en zie ik dat de problemen weer volop terug zijn....

Wat een vaag verhaal van Brenda via Twitter; als dat klopt dan vind ik het schandalig van T-Mobile dat wij hier zo aan het lijntje gehouden worden met 'stuur ons de datum en tijd waarop je geen SMS hebt otvangen' en 'bedankt, we gaan er mee aan de slag'.
Waarom zou Paypal interconnectkosten moeten betalen aan T-Mobile, zij sturen hun SMS-jes toch via een derde partij? Dat is wat er tegen mij verteld is door de medewerker van T-Mobile die mij heeft gebeld over dit issue. Of was dat dan ook niet waar?
En als wat Brenda zegt wel correct is, waarom heeft het dan een paar dagen wèl gewerkt? En waarom betaald Paypal wel aan andere providers, maar niet aan T-Mobile? What's going on??

@David @Jaimy @Hajar @Issam, kunnen jullie dat Twitterbericht ontkrachten of bevestigen en toelichten?
zie nu de twitterreactie, zoals spacemouse benoemde
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1036855873715560448
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1036856020335779840
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1036856078879928320

Best gek dat t-mobile eerst geen idee heeft waarom de sms-en niet aankomen
mensen in dit topic zoet houdt
aangeeft dat het probleem in onderzoek is
lastig technisch, blabla,

En vervolgens na maanden meldt dat paypal niet betaald (maar blijkbaar voor de telefoon gesprekken wel?)
Dus eigenlijk weet t-mobile vanaf dag 1 van de oorzaak van het probleem maar durft zijn klanten niet te informeren ofzo ?
vandaag 4-9-2018 om 11.47 sms aangevraagd bij paypal, niet ontvangen
4-9-2018 om 11.50 opnieuw sms laten verzenden, wederom niet ontvangen.

probleem is dus niet opgelost !
De reactie van t-mobile via Twitter:

Dat betekent dat Paypal ons niet betaalt voor het afleveren van SMS-verkeer op ons netwerk en daarom staan de poortjes bij ons dicht. Het is onduidelijk of en wanneer Paypal zo’n interconnectie-contract zal aangaan. Een oplossing voor nu is om je door een PayPal robot te laten bellen die een code opleest die je vervolgens als 2 staps verificatie moet invullen. Succes!


Heb al aangegeven dat die optie niet meer aanwezig is. Lekker handig van T-Mobile om zonder enige vorm van communicatie die boel dicht te zetten.
Zo het heeft een paar dagen gewerkt en de problemen zijn weer terug! Ontvang weer geen sms van PayPal. Gelieve nu permanent oplossen. Want ik gebruik het erg vaak namelijk
Ondanks dat dit topic door iemand op 'beantwoord' is gezet werkt het hier nog altijd niet. Wanneer wordt het daadwerkelijk opgelost?

Voor alle zekerheid nog maar weer een voorbeeld:

Uiteraard van PayPal:
3-9-2018, rond 17:30. Niet ontvangen.
4-9-2018, 8:32. Niet ontvangen.
Reputatie 2
Ik vraag mij ook af wanneer dit wordt opgelost, zeer frustrerend als je PayPal niet kan gebruiken, of uberhaupt niet kan inloggen.😫
Ligt er nu al geruime tijd uit. En zonder inloggen bij Paypal kun je 2FA niet wijzigen.
Is al enig zicht op verwachte oplos termijn??
Hier heb ik ook last van, wat hebben jullie voor gegevens nodig om dit op te lossen?
2FA verificatie sms om 17.04 vandaag laten versturen. Niks binnen.
2FA verificatie sms om 17.00 vandaag laten versturen. Niks binnen.

Al meerdere keren geprobeerd afgelopen week maar niks binnen.
Ik heb er ook last van. Dacht dat het een PayPal probleem was. Goed om te weten dat het probleem bij T-Mobile zit. Hoef ik PayPal klantenservice hier morgen niet mee lastig te vallen.
Ook hier werkt het niet.
Zelfde probleem op 02-09-2018 rond 18:30 meerdere sm's niet aangekomen. Eerste keer dat ik dit probleem heb. Ik had vorige week geen problemen aangezien ik toen nog op een iphone 5S draaide. Nu voor het eerste de verificatiecode op mijn Samsung S8 en het werkt niet meer. Gek is wel dat ik 3 dagen geleden wel een verificatie code van zowel Whatsapp als Steam heb ontvangen op de S8 waarom paypal niet wilt geen idee. Hierdoor moet ik toch concluderen dat A. het iets te maken heeft met de androidversie/telefoon of B. toevallig de service er nu uitligt.
Dinsdag 28-08 een Paypal SMS onvangen (+32 code)
Maar vandaag geprobeerd in te loggen en geen SMS meer.
Ben nu toch benieuwd naar de uitleg voor dit probleem.
Oh, 02-09 om 13:19: werkt niet meer.

Blijf dit raar vinden.
Zojuist om 23:49 gelukkig wel weer een SMS van PayPal ontvangen (+32 nummer)!
Hier ook hetzelfde probleem paar dagen geleden werkten het eindelijk weer,
En nu krijg ik ze weer niet binnen, Heb dit probleem nu al sinds Juli....
Ook hier werkte het enkele dagen geleden weer en nu niet.

PayPal - 01-09-2018 - 14:08.

Echter heeft PayPal voor mij de optie weggehaald om gebeld te worden, dus ik kan helemaal niet meer inloggen!
Hier is het probleem ook terug. Geprobeerd om 22:35.
Wat enorm treurig is dit. Gister werkte alles goed. En boem volgende dag werkt het weer niet. Weet je wat ik ga wel naar een andere provider. Blijkbaar zijn smsjes te hoog gegrepen voor T-mobile.
Reputatie 7
Hoi Vonsrr, Wesley en Ferry,

Bedankt voor de voorbeelden, gaan we gelijk mee aan de slag!
Hier werkt het nu ook niet meer zojuist om 12:41 @David
Reputatie 2
Zojuist om 01:08 nog een poging gedaan om bij Paypal in te loggen, hier kwam de sms niet door.

Reageer