Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal



Toon eerste reactie

188 reacties

Reputatie 2
Ik vind het ronduit belachelijk dat T-Mobile verantwoordelijkheid bij haar klanten neerlegt om maar even met Paypal te bellen en te laten zeggen wat er volgens T-Mobile gedaan moet worden.
Reputatie 1
Ook ik ben inmiddels door een techneut van T-Mobile gebeld mbt tot dit probleem. Volgens hem moest ik wederom contact opnemen met PayPal om te vragen of mijn nummer in een andere database geplaatst kon worden, zodat de verificatie-sms via een andere route op het T-Mobile netwerk zou binnenkomen.
Zo gezegd zo gedaan, maar de PayPal medewerker die ik zojuist heb gesproken moest hier wat om lachen en zei dat dit helemaal niet mogelijk is en benadrukte nogmaals dat dit probleem ontstaan is doordat T-Mobile instellingen in de firewall heeft aangepast. Fijn kastje naar de muur verhaal dus... 😕
Dit probleem is breder dan alleen PayPal; het speelt voor mij in ieder geval ook voor andere buitenlandse verificatieberichten uit o.m. de VS. Als gevolg hiervan kom ik inmiddels een maand enkele van mijn accounts niet in. Voorheen werkte dit alles prima.

Het advies om maar gewoon contact op te nemen met PayPal is (zeker ook gezien de eerdere reactie van T-Mobile in deze thread) compleet misplaatst en eigenlijk ronduit beledigend.

T-Mobile, wanneer is er een oplossing waardoor deze toch redelijk basale functionaliteit weer gewoon beschikbaar is zoals het hoort?
Hier hetzelfde probleem, ik krijg ook geen berichten van Paypal binnen!
Reputatie 1


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.
Klopt helemaal! maar als het niet binnen komt op hun netwerk... Je moet het probleem bij de bron aanpakken en dan kijken waar het mis gaat. niet andersom. Je heb het over een netwerk breed probleem met het ontvangen van smsjes van Paypal... dus wij met zijn allen kunnen geen sms ontvangen van 1 PayPal, het is dus helemaal geen rare gedachten om met zijn allen bij PayPal te gaan klagen.

Het is niet alleen van PayPal. Maar ook van Google niet en vele verificatie diensten. Ook apps die sms verificatie vereisen kunnen nu niet geactiveerd worden. 2FA van buitenlandse banken en vast nog vele andere diensten.
Dat het een netwerk breed probleem is verwacht je juist wat actie en bekendmaking van een probleem wat blijkbaar alle of het merendeel van de klanten treft.
Echter schuiven ze het af als je ze belt. Het ligt aan alle andere partijen.
Als klant boeit het mij niet waar het probleem ligt. Als ik een berichtje verstuur en daarvoor betaal verwacht ik dat die afgeleverd wordt. Sluit ik een abonnement af waarbij staat dat dit voor x minuten bellen, gebeld worden, x GB data, x SMS bundel en ontvangen en staan hier verder geen beperkingen genoemd dan ga ik er vanuit dat ik dat ook krijg.
Met een supermarkt die leveringsproblemen heeft (of dat echt leveringsproblemen of onderhandelingen zijn over de prijs boeit niet, het product is tijdelijk niet beschikbaar) heb je geen contract. Je heb niet afgesproken en een contract ondertekend dat die supermarkt altijd voor jouw dat bepaalde type en merk melk voor jouw op voorraad heeft. Daarnaast ook al heb je geen contract zorgen ze altijd dat er een vervangend en vergelijkbaar product wel in de schappen ligt. Ligt dat er niet is het er morgen of kan je naar een andere supermarkt. Bij T-Mobile ben je wel gebonden met een contract en ook overeengekomen datje bepaalde diensten afneemt. Echter worden die op dit moment niet volwaardig geleverd maar betaal je wel hiervoor. Is een trein toelaat krijg je geld terug. Ook al ben je wel op je bestemming gekomen. Valt je TV of vaste internet verbinding weg krijg je een vergoeding en bij langdurige problemen een alternatief aangeboden. Bij T-Mobile krijg je het antwoord dat het aan al die andere ligt in combinatie met toevallig hun netwerk.
Reputatie 7
Badge +4


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.


Klopt helemaal! maar als het niet binnen komt op hun netwerk... Je moet het probleem bij de bron aanpakken en dan kijken waar het mis gaat. niet andersom. Je heb het over een netwerk breed probleem met het ontvangen van smsjes van Paypal... dus wij met zijn allen kunnen geen sms ontvangen van 1 PayPal, het is dus helemaal geen rare gedachten om met zijn allen bij PayPal te gaan klagen.
Reputatie 1
@MichaelW1998 @bshogeman T Mobile is alleen de postbode.
als je een rekening niet heb gekregen dan kan je ook niet a aan PostNL vragen dit op te lossen.


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.
Maar ook dat kan je blijkbaar niet van ze verwachten. Nu is hier ook nog een paal van T-Mobile uitgevallen waardoor binnenshuis geen bereik meer is. Dit wordt binnen 43 dagen opgelost. Maar daar zouden ze volgens jouw dan ook niet over gaan. Want het is immers de 'postbode'. Ook van een postbode wordt verwacht dat deze de brieven en pakketjes bezorgt. Daar wordt hij immers voor betaald en dat is ook zijn beroep. Dat is in geval van T-Mobile ook zo. Daar verwacht je ook van dat een dienst geleverd wordt en niet alleen geld geïncasseerd wordt. Dat zou neerkomen op dat je naar de supermarkt gaat met je boodschappenlijstje en je met een lege winkelwagen bij de kassa komt en je toch 150 euro moet afrekenen voor wat op je lijstje stond. Morgen kan je terug komen dan is het wel op voorraad maar kost het je opnieuw 150 euro. Maar dat is dan blijkbaar normaal. Ik zou niet betalen als ik niets kreeg. Maar blijkbaar denkt hier niet iedereen zo over.
Reputatie 7
Badge +4
@MichaelW1998 @bshogeman T Mobile is alleen de postbode.
als je een rekening niet heb gekregen dan kan je ook niet a aan PostNL vragen dit op te lossen.
Ik kan ook geen 2FA aanvragen bij Paypal en ook niet bij Patreon. Erg frustrerend dit.
Net even test gedaan met DigiD daar krijg ik de sms gewoon van binnen. De verificatie van paypal kan ik helaas niet doen want daar komt de sms niet van binnen.
Reputatie 1
Ik werd vrijdag gebeld door een medewerker van de technische dienst, deze had een heel verhaal met mogelijke oorzaken etc. Echter het kwam erop neer dat ik zelf PayPal nog maar eens moest bellen omdat PayPal klachten 'vaker naast zich neer legt'. Heel apart dat ik als klant ineens actie moet ondernemen voor iets dat T-mobile en PayPal samen moeten uitzoeken.

Ja ik vindt de service van T-Mobile ook echt erg slecht hierin. Als klant moet je maar een oplossing gaan zoeken bij alle mogelijke sms diensten om een netwerk breed probleem van T-Mobile zelf op te lossen.
Eigenlijk vindt ik dit een niet geleverde dienst en daarmee contractbreuk. Zeker over de periode dat dit probleem nu al speelt zonder enig zicht op een oplossing.

Beste T-Mobile wat willen jullie aan dit probleem gaan doen? Of mag iedereen met dit probleem vrij overstappen binnen de contract periode?
Ik werd vrijdag gebeld door een medewerker van de technische dienst, deze had een heel verhaal met mogelijke oorzaken etc. Echter het kwam erop neer dat ik zelf PayPal nog maar eens moest bellen omdat PayPal klachten 'vaker naast zich neer legt'. Heel apart dat ik als klant ineens actie moet ondernemen voor iets dat T-mobile en PayPal samen moeten uitzoeken.
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!

Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.

Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!


Beste Jaimy,
Bedankt voor de update.
Ik heb u in een privébericht de details gestuurd van een bericht dat niet is aangekomen. Ik hoop dat het jullie kan helpen.
Beste T-Mobile,

Graag zou ik van jullie willen weten of er enig zicht is op een oplossing voor dit probleem. Als ik dit forum topic bekijken zijn er toch redelijk wat klanten die al geruime tijd problemen ervaren. De sms berichten komen overigens wel binnen op mijn zakelijke nummer welke niet bij T-mobile zit maar bij Vodafone.

Hierbij voor de goede orde 2 voorbeelden:
10-08-2018 om 21:45
10-08-2018 om 21:47
Dat mensen hun account nu niet meer in kunnen is hun eigen fout. Ik kan ondanks die SMSjes gewoon me paypal account nog in MBV geheime vragen en antwoorden.

Die Authy meuk help hier nu niet mee maar als dit uitgebracht was toen ze het voor de VS uitbrachten hadden we dit gezeik met die SMS dienst nu niet, Think about it...
Het ligt aan Paypal en zoals ik al eerder zei: als die lui gewoon eens 2-Step Auth voor Authy zouden uitbrengen in de Benelux is het gezeik afgelopen
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.


Het ligt waarschijnlijk niet aan Paypal, maar aan de 3e partij die gebruikt word om SMS-jes te versturen (een Twillio bijvoorbeeld). Also.. heel leuk, dat "2-Step Auth voor Authy", maar wat hebben we daar nu aan? Inderdaad, helemaal niks.. Er zijn mensen die momenteel hun account helemaal niet meer in komen; zie het topic op Tweakers.
Het ligt aan Paypal en zoals ik al eerder zei: als die lui gewoon eens 2-Step Auth voor Authy zouden uitbrengen in de Benelux is het gezeik afgelopen
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.
Feit alleen, kpn klanten hebben er ok last blijkt.
De sms komt via buitenlandse partij, gaat via tussenweg naar de providers. Kpn en T-Mobile voor zover ik weer hebben er problemen mee.

Waar gaat het fout? Tis super vervelend namelijk.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!

Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.

Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!
Reputatie 7
Badge +3
Paypal zou gewoon eens van zijn gat af moeten komen en gewoon een 2-Stap verificatie mogelijk ICM Authy of Google Authenticator moeten uitbrengen dan is dit gezeik ook meteen afgelopen.

Ik moet nu ondertussen al 4 weken ofzo inloggen met een omzeilingsmethode om op me paypal te moeten komen, ronduit irritant!


Klopt, een authenticator is veiliger ook dan sms. SMS optie kunnen ze bewaren voor mensen zonder smartphone. FreeOTP is ook een handig klein appje.
Paypal zou gewoon eens van zijn gat af moeten komen en gewoon een 2-Stap verificatie mogelijk ICM Authy of Google Authenticator moeten uitbrengen dan is dit gezeik ook meteen afgelopen.

Ik moet nu ondertussen al 4 weken ofzo inloggen met een omzeilingsmethode om op me paypal te moeten komen, ronduit irritant!

Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.Klopt, hier heb je wel 'n punt in. Er kan een middle man tussen zitten die dus alles aftapt. Helemaal mee eens.


Ah complot theorieën! Hackers, alles!

Paypal gebruikt (net zoals ieder ander bedrijf) een SMS-dienst om de smsjes te versturen, heeft niks met aftappen te maken, zo werkt het gewoon...

Hier overigens hetzelfde probleem en het begint enorm vervelend te worden.. Nieuwsbericht bij tweakers.net ingezonden.. misschien dat een beetje druk op de ketel helpt.
Reputatie 1
Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.

Klopt, hier heb je wel 'n punt in. Er kan een middle man tussen zitten die dus alles aftapt. Helemaal mee eens.
Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.
Reputatie 1
Het probleem is dat de smsjes WEL verzonden wordt via Paypal, échter laat T-mobile ze niet door pushen tot 2 weken geleden.

Aan de kant van Paypal werkt alles, aan de kant van T-Mobile loopt de zaak stroefjes.
Als dit lang op zich laat wachten, dan stap ik over.

Reageer