Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2838 reacties

Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan kan dit topic je helpen. Heb je alleen problemen met je Wifi, kijk dan bij: ons grote Wifi-topic. Als je met een bekabelde verbinding tussen het modem en je PC of laptop niet op internet komt, dan helpt dit topic jou verder!

Algemene storing?
Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile Thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.

Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:
  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.
  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.
Media Converter

Check, check, dubbelcheck
Werkt het nog steeds niet, dan helpen de lampjes op het modem ons verder. Controleer deze op het moment van wegvallen!
  • Brandt geen enkel lampje, dan is er misschien iets mis met de stroomvoorziening (controleer je stoppenkast of je wandcontactdoos) of de adapter (dan heb je de klantenservice nodig).
  • De lampjes WAN en FIBER of Internet gaan over de verbinding met de buitenwereld. Branden deze niet, dan werkt ook je TV en telefoon niet. Klopt dat? Probeer de fabrieksreset van het modem.
  • Branden al deze lampjes wel, dan ligt het probleem niet buitenshuis of in het modem, maar aan de kabel of (oh-oh) de computer. De TV en telefoon werken dan waarschijnlijk wel. De Wifi op je mobiele telefoon of tablet waarschijnlijk ook. Tijd voor een computercheck of kabelcheck!

Heb je vragen over de supportpagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders!

323 reacties

Reputatie 1
Goedemiddag T-Mobile,

Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.

Dit probleem is ontstaan na de overname!
als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.

Er wordt echter totaal niet geluisterd!

Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.

Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.

Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!

Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!

Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.

En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!

Met vriendelijke groet,
Marco

Hi @AndyS,

Oei daar gaan we meteen naar kijken! Je kan de factory reset zeker proberen, je hoeft niet bang te zijn dat je hierme wat stuk maakt. Een factory reset wil zeggen dat je modem terug gaat naar de fabrieksinstellingen en daarna de laatste updates weer op gaat halen. Eventuele instellingen zoals het aanpassen van de naam van je Wifi netwerk gaan dan wel verloren dus dit zal je dan even opnieuw in moeten stellen.

Mocht het probleem zich voor blijven doen laat dan even weten welke lampjes je nog ziet branden op de modem op het moment dat het gebeurt, dan kijk ik graag met je mee!
Beste Brian,

Ik had meteen een factory reset uitgevoerd na mijn post en het internet was een tijdje goed. Vandaag helaas weer meerdere malen uitvallen, ik heb gekeken en wat opvalt is dat de lampjes wel gewoon aan blijven (ACT die blijft knipperen, WAN, fiber + WLAN aan als het internet uitvalt). Nu ik zo de bovenstaande posts lees ben ik waarschijnlijk ook 1 van de zeldzame mensen die lijd aan een foutieve Draytek glasvezel-modem. Baal er wel helaas van, het is erg onbetrouwbaar momenteel .. (Vooral als je net lekker in bed loopt te Netflix-en) Hoe ga ik nu verder te pas om dit op te lossen? :)

Hoor het graag!

Nog even voor iemand die precies dezelfde klachten als ik ervaarde:

Inmiddels ben ik geholpen door de fijne mensen hier van T-Mobile en heb ik de Draytek modem vervangen voor een Huawei modem + Mediaconverter. Sindsdien geen problemen meer wat betreft de LAN-verbinding die plots uitvalt. Ontzettend fijn!

T-Mobile Thuis klantenservice hulde voor jullie en bedankt!
Reputatie 6
Badge +11
@Thomas95 Er bestaat niet zoiets als Cat5e of Cat6 aansluitingen. Deze categorieren hebben betrekken op kabelkwalificaties.

Misschien goed om te weten dat 100Mbps maar 4 aders van een ethernetkabel gebruikt. Voor Gigabit worden alle 8 aders gebruikt. Het is zeer goed mogelijk dat die wandcontactdoos nog uit de tijd is dat 100Mbps de norm was en dus maar 4 draadjes zijn doorgelust. Of wel 8 draadjes, maar dan b.v. 1 of meerdere slecht verbonden of zodanig tegendraads gedraaid dat de hogere frequenties van Gbit ethernet te veel gedempt worden en de modem en computer dan maar weer terug schakelen naar 100Mbps.
Als je handig bent met naald en draad kun je misschien wel in die RJ45 connectoren draadjes bijknutselen, mocht het maar 4 aderig zijn. Zo deed ik dat vroeger in ieder geval.

Naast een adersprobleem kan het ook zijn dat er 1 a 2 dagen overheen gaan voordat een snelheidsverhoging daadwerkelijk actief is in snelheidsbegrenzers/centrales/knooppunten enz.

Zie ook:
https://www.electronics-notes.com/articles/connectivity/ethernet-ieee-802-3/cables-types-pinout-cat-5-5e-6.php
Reputatie 3
Badge +2
Ik snap je punt @f.vosveld. Webcare ervaart haar drukste periode tot nu toe, maar we doen ons best om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. Dat beloof ik! Ik blij om te lezen dat je verschil merkt na het onderhoud. Het lijkt mij een goed idee als we naar jouw verbinding kijken. Ik hoop natuurlijk dat er ondertussen al actie is ondernomen, maar zo niet, stuur mij dan een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Ik kom dan zo snel mogelijk bij je! 👋🏼
Reputatie 6
Badge +11
Wat zou het nog kunnen zijn? Mijn inziens modem/router (Huawai) of de aansluiting in de wand zelf..
Kijk in de modem bij DSL-Informatie wat daar aan getallen m.b.t. download en upload staan. Dat zou een hint kunnen geven in welke richting je moet denken om wel de geadverteerde 100Mbps Download te krijgen.
Het modem staat vrij. Al weet ik dat de buurman zendamateur is.. misschien dat hij met zijn units toch interferentie veroorzaakt. Ik had helaas geen mogelijkheid (nog) om een kabel aan te leggen dus ik gemakshalve maar een homeplug setje aangeschaft. ( https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4010p-kit-powerline-zonder-wifi-2-stuks-nl/9200000021008407/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170247395-S-441309789093-9200000021008407&gclid=EAIaIQobChMIzKjBqMHZ4AIVCM53Ch3POwv_EAQYASABEgJ8DfD_BwE ). Gelukkig zijn beneden en boven dezelfde groep dus ik haal nu 87 Mbps. 25-30 Mbps op tablet en telefoon vind ik voldoende. De upload is echter 50Mbps.. wat erg hoog is maar ik vind het acceptabel en wel goed zo 😉. Bedankt allemaal!
Reputatie 4
Badge +3
Sinds vandaag ineens last van een trage Internetverbinding, pagina’s laden niet of heel traag?

Bij de Internetsnelheidstest krijg ik steeds deze melding;

LATENTIETESTFOUT

Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals.
We hebben issue op postcode 2632BJ met Fibre vwb connectie naar Playstation Netwerk(wired). Lijkt DNS issue te zijn, UK websites laden snel, sites als Telegraaf hebben af en toe langere laadtijden.
Op het moment gaat het redelijk, voor we verdere stappen gaan ondernemen kijk ik het wel even aan.
Ik zit midden in de verbouwing en verhuizing, dus weinig tijd en de pc moet ook nodig een keer leeg al te lang geleden.

Maar bedankt voor je antwoord
@Brian dat is helemaal top, hopelijk lost een de nieuwe modem ook gelijk het wifi probleem op! Bedankt voor de snelle reactie en voor het snelle toesturen van de nieuwe modem. 👍🏻 Vriendelijke groeten
Reputatie 1
Beste Sander,

Dit is dus waar ik op wijs dat er niet geluisterd wordt!! Het ligt niet aan de thuis installatie het ligt aan de kant van T-Mobile, zoals ik duidelijk omschrijf hebben 2 vrienden exact hetzelfde probleem op exact hetzelfde moment. Ik woon in Spijkenisse, 1 in Rotterdam en 1 in Schiedam
Verbinding valt op de sec op exact hetzelfde moment weg en op exact hetzelfde moment maakt het weer verbinding. Dit probleem hebben wij nooit gehad toen het nog Vodafone was. Als ik zo rondzoek op het internet zijn er veel meer mensen met dit probleem. Aan mijn Thuis installatie is NIETS veranderd, box is 2 keer gerest 3 keer van stroom geweest, andere kabel ander apparaat / wifi al die stappen zijn al lang doorlopen!

Ik wil een serieuze oplossing en snel

Ps: de tips hierboven slaan totaal niet op het probleem, kijken of er lampjes branden super oplossing man!
Mijn modem gaat sinds maandag aan en uit ,, klantenservice al gebeld zit nu 4 dagen zonder tv en internet ik vermoed dat de modem het niet meer doet
ben er ook een een beetje klaar mee gebeurd gewoon helemaal niks

als de modem aan het opstarten is valt ie weer uit
Reputatie 6
Badge +7
@imco Jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik zou je wel adviseren om onze meegeleverde Draytek modem te gebruiken, op andere modems/router kunnen wij namelijk geen ondersteuning bieden. Ervaar je de problemen alleen met Wifi of ook wanneer je verbonden bent met een netwerkkabel? Als het alleen gaat om wifi probeer dan eens de stappen in ons WiFi topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-help-mijn-wifi-valt-weg-276063.

@ramonvv @Jurrian Ook jullie hebben mogelijk wat aan de tips in bovenstaand topic, mochten de problemen zich blijven voordoen neem dan even telefonisch contact op via 0800 0092, dan kijkt één van mijn collega's direct met jullie mee!

@zone30 Is het inmiddels gelukt met je internetverbinding? Zo niet stuur mij dan even en privéberict met je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee. Je kan een privébericht sturen door te klikken op je Profiel en dan op privébericht.
ik heb sinds gisteren 3-4-2018 T-Mobile thuis
en ben zeer tevreden alles is netjes geinstalleerd mijn snelheid zit boven de 750 mb
en mijn tv werkt goed ,dus al met al dik tevreden
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Joost!

Onze technische dienst heeft een monteur aangestuurd om jouw lijn te herstellen. Ons monteursbedrijf heet Guidion, vanuit deze naam zul jij een telefoontje of e-mail krijgen om een afspraak te maken. Heeft dit inmiddels al plaatsgevonden?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Geis

Internet en Wifi worden steeds belangrijker, ik snap dat een onderbreking ongewenst is. Wij communiceren altijd vijf werkdagen, om geen valse verwachtingen te creëren. Het ligt er een beetje aan hoe diep het euvel in het netwerk zit hoe lang zoiets duurt. Is het binnenshuis, dan sturen we de monteurscentrale aan. Het kan even duren voordat zij contact opnemen. Het kan ook in het netwerk zitten, dan sturen we de netwerkbeheerder aan. Die controleert dan de lijn en maakt eventueel een afspraak met jou om de lijn door te meten. Maar eerst doet onze technische dienst onderzoek om uit te sluiten waar het probleem zit. Dit kan uiteraard sneller gaan dan vijf dagen. Er zijn twee dingen die jij kunt doen. Allereerst de lampjes op het modem in de gaten houden. WAN/Fiber en Internet zijn de belangrijkste twee. Branden ze weer dan is de lijn hersteld. Wij nemen daarna contact op via telefoon of e-mail om je in kennis te stellen. Houd daarnaast de telefoon in de gaten, mocht de monteur bellen. Let op: er kan anoniem ingebeld worden. Dan weet je dat vast.

Laat het wel duidelijk zijn, wij staan aan jouw kant: wij willen jou zo snel mogelijk weer online hebben! We zetten dus alles in het werk om dit asap op te lossen.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo jiepiewie,

Volgens mij is het probleem opgelost als het modem vervangen word. Een moderator zal dit gaan oppakken en voor je oplossen.
Heb je het klantnummer toegevoegd aan je profiel ? dan kunnen ze meteen aan de slag.
Hoi,

ik ben nieuw en heb een vraag we zijn overgestapt van 500 mb naar 750 mb
nu haal ik max 550mb op playstation ik heb het vermoeden dat ik nog niet ben omgezet
ik heb al verschillende utp kabels verbruikt.en kom maar niet hoger
@jiepiewie

Update!

Er is iets onderweg naar jou! Ik verwacht dat dit na het weekend geleverd wordt. Ik zal dan ook meer vertellen over het wat en hoe. Goed nieuws in ieder geval. :)

Ik wacht het wel af maar ben een beetje sceptisch. 🤷‍♂️
@jiepiewie

Update!

Er is iets onderweg naar jou! Ik verwacht dat dit na het weekend geleverd wordt. Ik zal dan ook meer vertellen over het wat en hoe. Goed nieuws in ieder geval. :)

Gisteren een pakket ontvangen van T-Mobile met daarin een nieuw modem! Onverwacht maar eindelijk 😉 Mijn vingers jeuken om het te installeren maar een sticker die "zegt" dat een monteur dat moet doen(?) weerhoudt mij daarvan. Moet dat? Of mag ik het toch zelf doen?
Hey @bernieTM,

Fijn dat je internet nu wél stabiel is. Wanneer ik je modem uitlees dan zie ik op dit moment geen problemen, ziet er allemaal prima uit! Je TV signaal lijkt op één TV Box nog steeds niet helemaal goed te lopen. Krijg je ook storend beeld te zien wanneer je deze TV Box rechtstreeks op je modem aansluit?

Best Piotr ,
Bedankt voor de reactie, helaas is zowel de stabiliteit van de TV alsook het internet niet verbeterd vergeleken met een maand geleden.
Beide TV's bevriezen regelmatig, en ook het internet signaal dropt regelmatig.

TV
Zoals aangegeven bevriezen ze beide regelmatig, of zijn bevroren bij het aandoen van de TV.
1 van de TV's is rechtstreeks aangesloten op het modem met een ethernet kabel. De andere TV is aangesloten via een UTP-wandcontactdoos (WCD) - rechtstreekse kabel van modem naar WCD, en rechtstreekse kabel van WCD naar TV-box. Om een rechtstreekse kabel van het modem naar deze tv te leggen is moeilijk omdat het een andere ruimte betreft. Ik zou dan meer dan 20 meter kabel nodig hebben.
Internet
Zoals eerder aangegeven is de internet snelheid uitstekend. Echter ik heb nog steeds regelmatig last van drops in het internet. Sommige applicaties hebben er meer last van dan andere, dus ik weet niet hoe vaak het voorkomt.
Bestaat er een tool dat ik kan gebruiken om gedurende een dagdeel de kwaliteit van de internet verbinding te monitoren, en hier een rapportage van te maken? De uitkomst hiervan zou ik dan met jullie kunnen delen.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @jiepiewie

Super dat het modem al aangekomen is! Je kunt een afspraak maken met de monteur, of staat deze al? Zo niet, dan kun je bellen met 088-2000151. Ik adviseer de monteur dit om te switchen, glasvezel is erg fragiel en de kosten hoog als er iets misgaat.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Barrel67, ik zie dat we inmiddels een monteur ingeschakeld hebben maar dat het nog even duurt totdat deze beschikbaar is. Misschien kunnen we in de tussentijd kijken of het misschien op afstand op kunnen lossen. Heb je de modem rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt (ISRA) in de meterkast of maak je toevallig gebruik van een wandcontactdoos in bijvoorbeeld de woonkamer? Als dat laatste het geval is zou je het dan eens rechtstreeks op het aansluitpunt willen proberen? Je kan eventueel een foto maken van het aansluitpunt en de modem, misschien kunnen we hier wat uit afleiden.
Sinds 5 oktober 2018 T-Mobile thuis internet DSL. Overstap van Ziggo naar T-mobile. Mijn grootste nachtmerrie gebleken.

1. Afgesloten 100mb en betaal ook hiervoor. Gisteren per abuis achtergekomen na contact met klantenservice dat ik maar 50mb heb en ook kan krijgen volgens postcode check. Nou die check in augustus/september leverde toch echt wel 100mb op en ook kunnen afsluiten. Medewerker heeft aangeboden om abonnement te beëindigen. Ga ik Zeker Doen. Over misleiding gesproken!
2. Zeer slechte internet, met name in de avond. Continu wegvallende internet. Zowel op wifi router T-Mobile (Huawei) als bekabeld via Devolo dlan 1200+. DSL lijn is gewoon slecht...slecht...slecht. Niet stabiel. Niet eens Champions League kunnen kijken vanavond. Tijdens eerste helft zeker 10x weggevallen. 10x in 45 minuten. Waardeloos!
3. Persoonlijk vind ik de klantenservice niet capabel. Kennis en kunde onder de maat. Gisteren gebeld en na 9 min werd het gesprek beëindigd toen ik ruim 4 min in de wacht stond. Vervolgens 2x gebeld en werd de telefoon direct na oppakken opgehangen terwijl ik geluiden op de achtergrond hoorde.

Mobiel abonnement en kwaliteit is gelukkig Super. Daar klaag ik niet over.

Resumé: internet thuis is T-Mobile een beginneling die helaas waardeloos kwaliteit en stabiliteit levert. Om deze reden kan ik T-Mobile onmogelijk aanraden. Ik zou zeggen blijf uit de buurt. Want ik ren ook weg straks.

Moderator edit: Dit is een dubbel topic. zie dit topic. Dubbele berichten zijn volgens de huisregelsniet toegestaan.
in eerste instantie heb ik de modem via een stopcontact in de woonkamer aangesloten. nu heb ik de modem in de meterkast staan naast het isra punt. het gaat hier trouwens om een Zyxel T-50 modem waarbij het netwerk lampje nog niet is gaan branden. de ISRA ziet er bij mij zo uit.

Reageer