Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3146 reacties

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

7. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Wij willen graag een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Echt alles geprobeerd, ook nieuwe batterijen.maar slechts enkele toetsen op de AB werken.

Toeval of niet, maar dit is begonnen na de wijziging van T Mobile naar Odido.

Vast bedankt.

 

dit heb ook. Met de TXT knop op de afstandbediening krijg ik geen teletext zoals het zou moeten zijn maar ondertiteling voor dove personen van de televisieprogramma's het resetten van de afstandbediening lukt niet, ook niet van de tweede afstandbediening die ik heb. Beide afstandbedieningen geven ondertiteling in plaatst van teletext.  en zijn alle twee niet te resetten volgens de instructies Odido. Dus kan geen teletext gebruiken. Sinds T-mobile veranderd is in Odido heb ik steeds problemen met de tv waaronder deze.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere App. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jennyy2, welkom op onze Community!

Je zult bijna denken dat de kabouter hem hebben ingenomen. Gelukkig hebben we een goede voorraad en heb ik je meteen een nieuwe opgestuurd. Houd je de nieuwe afstandsbediening goed in de gaten voordat hij weer verdwijnt?😋 

Goedemorgen,



Helaas heeft onze afstandbediening de reis in de wasmachine niet overleefd.



Graag ontvang ik een nieuwe afstandbediening, hoe gaat dit in zijn werk?



Alvast bedankt.



Groeten,



Ilse Verschoor
Reputatie 7
Aww kijk nou wat een lieve lobbes 😍
Reputatie 7

Hi @Jacq748 en @ariew92, @mike-hiero , @jleenderts, @Bpwoerde, @JeroenTGT  ik heb een nieuwe voor je besteld. Reken op 3-5 werkdagen voordat deze op de mat valt. 

 

Hoi @Antoine61, excuus, mijn collega had je bericht gemist. Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest en de AB is opgestuurd. 

 

Hoi @GlennS, ik kan geen gegevens vinden op je e-mailadres, wil je mij een privébericht (klik op mijn naam) sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan stuur ik een nieuwe afstandsbediening op. 

 

Hoi @moonenthoven, ook voor jou is een fonkelnieuwe afstandsbediening onderweg. Mag ik als tegenprestatie een foto van de boef? Vinden we leuk! :poodle:

 

 

 

 

Goedenavond,

Zo vaak de TV Box aan/uit gezet, dat de aan/uit knop op de afstandbediening steeds vaker dienst weigert. Andere knoppen op de AB doen het goed… Zou ik een nieuwe afstandsbediening toegestuurd kunnen krijgen?

Goedendag,

 

mijn afstandsbediening is versleten waardoor deze vrijwel niet meer reageert op drukken. Batterij wisselen helpt niet.

Graag een nieuwe opsturen.

 

groet,

Hans Boerwinkel

Goedemiddag, kunt u mij helpen aan een nieuwe afstandsbediening? Model rechts, met de grijze knop. De bediening werkt nauwelijks meer, krijgen met moeite 2 cijfers ingetoets, als dat al lukt.

 

Guido

Hoi T-Mobile,

We kunnen onze afstandsbediening niet meer vinden. Al de hele week gezocht maar zonder resultaat. Kan ik een nieuwe bestellen? 

 

 

Goedeavond kan ik via deze weg een andere afstandbediening bemachtigen ?

 

Goedendag,

 

Mijn afstandsbediening werkt niet meer.

Ik heb degene met de grijze knop en heb alles al gebrobeerd. Ik kan alleen de tv en de ontvanger aanzetten ermee en het geluid doen, de rest van de knoppen werken niet meer.

Groet,

Wendy

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ReneVoor, dit is bij de bestelling van Thuis van T-Mobile gebeurt. Uiteraard kan ik je een TV Box opsturen, hier zitten wel extra maandelijkse kosten aan verbonden ca. €5 per maand. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Reputatie 7
Hi @iilsaaaa,



Had de afstandsbediening een schoonmaakbeurt nodig? Ik begrijp dat hij nu iets té schoon is. Ik stuur je graag een nieuwe op. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen?
mijn afstandsbediening is kwijt, kun je nog een andere sturen

Ik van alles geprobeerd om de afstand bediening te laten werken. Echter zonder resultaat.

Uk wil grasg een vervangend exemplaar

Goedemorgen, 

Onze afstandbediening is kwijt. Kunnen jullie een nieuwe bestellen? 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

@moosputto Je afstandsbediening is dan wel op een waardige en avontuurlijke wijze ten onder gegaan, dat scheelt! 😉 Ik stuur je meteen een nieuwe toe. Houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd en veel kijkplezier toegewenst alvast.

@Witties64 Dat is geen prettige manier om met je ab te zappen en de TV te besturen; ik heb je een nieuwe toegestuurd. Veel kijkplezier toegewenst straks!

@StijnSp Ook jij ontvangt binnen maximaal één week een nieuwe ab!

Voor iedereen geldt het volgende: wanneer je een nieuwe ab ontvangt, let er dan wel op dat deze niet automatisch volledig gekoppeld is aan je (smart) TV → knoppen als volume en van zender wisselen werken wel, evenals de TV Box uitzetten, want dat signaal loopt direct naar de TV Box zelf. Wanneer je de nieuwe ab wilt koppelen zodat je nog maar één ab nodig hebt ter bediening, kijk dan op onze website voor uitleg: Hoe koppel ik de magenta afstandsbediening?

*Vergeet niet om de tip van @TMTV te gebruiken, mocht je een USB-toetsenbord thuis heb liggen. Dat maakt het zappen net iets fijner!

Stay safe!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @j timmer, oei dan denk ik dat ze wel heel lekker ruiken en smaken. Een touwtje aan het plafond hangen, klinkt als een een briljante oplossing, tenzij je hond ineens Spiderman na gaat doen! 😉 Je ontvangt binnen vier tot zeven dagen een nieuwe ab!

Hoi @hansboerwinkel, er komt een nieuwe afstandsbediening aan binnen vier tot zeven dagen. Om toch nog TV te kunnen kijken, kun je de tips op pagina één van dit topic gebruiken. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Hallo!

Onze afstandsbediening is defect. Nieuwe batterijen geprobeerd, dat werkte niet. Er rammelt ook iets aan de binnenkant, er is iets los. Ben bang dat hij iets te vaak gevallen is🥴

Is het mogelijk een nieuwe te verzenden?

Groet & bedankt! 

Onze afstandsbediening  is defect.

Nieuwe batterijen enz werkt niet.

Kunnen jullie svp een nieuwe naar ons opsturen? Alvast bedankt.

Mvg lars

Goedenavond,

Na mijn verhuizing kan ik afstandsbediening niet meer vinden. Ik zou graag een nieuwe willen ontvangen.

Hartelijk dank alvast.

Gr Niek

Na jaren trouwe dienst doet mijn afstandsbediening het niet meer. Zou je een nieuwe mogen ontvangen? Bedankt!

Hallo T Mobile



Onze afstandsbediening reageert niet meer lekker. Dwz er zijn een aantal knoppen die niet meer reageren (het rode lampje licht bij die knoppen ook niet op).



Met behulp van dit forum heb ik al een paar stappen ondernomen: nieuwe batterijen geplaatst, de tv-box gereset (stroom eraf en netwerk kabel eruit) en tot slot de afstandsbediening gereset (code 2051) en vervolgens weer aan de TV gekoppeld (code 991 CH+). Echter niets hielp vooralsnog....



Hebben jullie suggestie welke stappen ik nog kan ondernemen??

Of is het misschien tijd voor een nieuwe?

Hi,  

De afstandsbediening van onze TV box is helemaal dood na een boze worp door ons jongste kindje.

We hebben de batterijen vervangen maar er gebeurt helemaal niks meer mee.

Zouden we een nieuwe kunnen ontvangen?

Veel groeten,

Boris

Mijn afstandsbediening is kwijt geraakt. Kunt U mij svp een nieuwe opsturen?

Reageer