Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3147 reacties

Beste T-mobile, ik zou graag een nieuwe afstandbediening willen bestellen.
Hoe moet ik dat doen?
groet Caroline
 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SharHil en @Anno1981, ik heb meteen twee nieuwe afstandsbedieningen besteld. Deze zullen ongeveer over vier tot zeven dagen (maximaal) bij jullie aankomen. Veel kijkplezier toegewenst straks - jullie kunnen in de tussentijd, als je een USB-toetsenbord hebt liggen, die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! → Thanks @TMTV! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Bri92, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven dagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen TV. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de TV

Staat de TV op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

6. Koppelen TV en TV Box

 Koppelen TV en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de TV te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de TV, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de TV nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.
• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk TV op in deze lijst en voer de juiste TV code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen TV en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de TV powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de TV uit gaat.
  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de TV dan weer aan met dezelfde TV Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Het is mij nog niet ercht duidelijk hoe ik een nieuwe afstandsbediening kan bestellen.

Goeiemorgen, 

Mijn afstandsbediening is kapot, pup had hem te pakken, alles geprobeerd, zelfs nieuwe batterijen reageert nergens op. Kan ik een nieuwe krijgen?

Vriendelijke groet, 

Irene

Hallo, mijn afstandsbediening is kapot is het ook mogelijk om een nieuwe te krijgen?

Hallo, 

ook hier een hond die de afstandsbediening aanzag voor een speeltje 😬
graag ontvangen we een nieuwe ☺️

 

groeten

Hoi Sterre,



De AB reageert nergens meer op, dus ik heb er nieuwe batterijen ingedaan. Logische eerste stap als je het mij vraagt! Nog steeds doet de AB niks, er gaat zelfs geen ledje meer branden als ik toetsen indruk.



Dus naar mijn inziens heeft het arme ding de geest gegeven.
Dag,



Ook mijn afstandsbediening heeft het begeven. Kunt u mij alstublieft een nieuwe opsturen?

Hartelijk dank.



Mvg.

Mijn afstandbediening is gevallen , sindsdien werkt de aan/uit knop voor het mediakastje niet meer .

heb 2 kastjes , maar erg onhandig om deze maar met 1 afstandbediening voor zowel boven als beneden te gebruiken

 

 

Graag zou ik een nieuwe willen ontvangen

 

Grt , Mike

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Frenchlinq, dan ben je aan het juiste adres in dit topic! :smile: Mag ik vragen waarom je een nieuwe afstandsbediening wilt hebben? Heb je alle tips van Sander op pagina 1 in dit topic al geprobeerd? Zo ja, geen zorgen, dan regel ik dat er een nieuwe ab jouw kant op komt. Houd dan rekening met, onder normale omstandigheden, 3 tot 5 werkdagen levertijd. Wegens het nieuwe corona-protocol van PostNL kan het ietwat langer duren, sorry voor het ongemak.

Goedemiddag, 

Mijn hond heeft gisteravond helaas de afstandsbediening kapot gebeten. Kan ik een nieuwe bestellen?

Met vriendelijke groet, 

Marion

Hallo, onze hond vond het nodig om de afstandbediening als kluif te gebruiken. Helaas is het ding er nu dusdanig aan toe dar enkel de batterijen nog (her)bruikbaar zijn. Ik hoop dat je een oplossing hebt waardoor we de boel weer vanaf de bank kunnen bedienen. Gelukkig kon ik de 2e set verplaatsen dus zitten we niet geheel zonder. Alvast hartelijk dank.

Erwin

Beste Medewerker van T-mobile,

Mijn afstandsbediening hapert regelmatig en ik moet om de week de batterijen verwisselen, wilt u een nieuwe opsturen?

Met vriendelijke groet Henri 

Hallo T Mobile



Onze afstandsbediening reageert niet meer. Er zijn nog een aantal knoppen die werken de 1,2,4,5,7,en 8 en de aan/uitknop werkt nog. De rest niet. lampje gaat wel branden, maar er gebeurt niets.

Ik heb al nieuwe batterijen erin gedaan, dit helpt niet. Ook de TV Box van stroom afgehaald en weer aangesloten, veranderd het probleem ook niet.

Dit is wel erg lastig. Kunt u mij helpen?
Goedenavond, helaas is mijn afstandsbediening, twee week in gebruik voor tweede tv, meegewassen in de was op 60 graden. Hier kan die niet helemaal tegen 🙄, is het mogelijk een nieuwe te krijgen.



vr gr ida

Onze afstandsbediening is kwijt, hoe kunnen we aan een nieuwe komen (en wat zijn eventueel de kosten)?

Goedemorgen 

Na de storing gisteren werkt mijn afstandsbediening niet meer😠we hebben alles wat we op de site konden vinden 2 x uitgevoerd maar helaas werkt nog steeds niet kunnen jullie een nieuwe toesturen bvd

Reputatie 1

Goedendag

 

Sinds kort reageert me afstandsbediening nog amper, ik heb de adviesstappen al opgevolgd. Zouden jullie een nieuwe afstandsbediening kunnen opsturen?

Alvast bedankt

 

Groet

 

Reputatie 1

Goedenavond,

Een tijdje terug voor beneden een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. En nu voor boven reset geprobeerd uiteraard ook andere batterijen maar ik denk dat hij echt "op" is. Graag wil ik een nieuwe aanvragen. Bij voorbaat onze dank!

 

Groet Cristel

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zarathustra, @mldonker, ik heb jullie direct een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn. Alvast veel kijkplezier!📺

 

@maassie mag ik je vragen om één aanvraag te doen in plaats van vijf? Zo houden we de Community samen schoon! Als je niet bekend bent met onze Huisregels, neem ze dan gerust door! Ik wilde ook voor jou een nieuwe afstandsbediening bestellen maar ik kan geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer in je profiel zetten? Dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in My T-Mobile → Gegevens → Boven aan staat: Jouw klantnummer: ABC12345. Dan stuur ik je met alle plezier een nieuwe afstandsbediening op!

Reputatie 7
Hoi @koosraijmakers,



Helemaal goed dat je nieuwe batterijen hebt geprobeerd! Het klinkt alsof jouw afstandsbediening gereset moet worden. Zo doe je dat:



• Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.

• Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.

Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV.



Mocht dit niet helpen, probeer dan een reset van jouw TV Box. Ik hoor graag de uitslag!
Goededag t-mobile,



heb laatst en bericht bij jullie geplaats of mij afstandbediening die stuk was gegaan.

nou zou er een nieuw opgestuurd worden.

jullie collega Brian stuurde dat terug.

inmiddels is het 22 dagen geleden en hebben wij nog steeds geen nieuw ontvangen.

Mijn vraag is wanneer die zou moeten komen??



afwachting op een reactie

alvast bedankt.

Goedendag,

Enkele toetsen van de afstandsbediening werken niet. Andere haperen. Graag ontvang ik een nieuwe.

Benno Woerde

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @blondie 5, dat is niet de bedoeling! Goed dat je alle tips op de website al uitgeprobeerd hebt, jammer dat het nog niet lijkt te werken. Er komt een nieuwe afstandsbediening jouw kant op. Houd rekening met 3 tot 5 werkdagen levertijd, onder normale omstandigheden. Wegens het speciale veiligheidsprotocol dat PostNL ingevoerd heeft, kan het iets langer duren dan gebruikelijk. Sorry voor het ongemak alvast! 

Reageer