Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Toon eerste reactie

673 reacties

Reputatie 1

Hi @Darkentrophy, hele goede vraag van je! Tof dat je je aanbiedt om mee te willen testen. Zodra wij dit gaan testen, dan kan je hier zeker aan mee helpen. Tegen die tijd vraag ik dan jouw e-mailadres en zorg ik dat jij aan de groep wordt toegevoegd. Hoe graag ik je ook wil voorzien van meer duidelijkheid, kan ik nog niks zeggen over wanneer dit eraan komt. Zelf hoop ik ook dat wij hier snel meer over horen, zodat wij dit met jullie kunnen delen. Sorry! 

Ik blijf graag op de hoogte, voorlopig streamen wij via onze Chromecast 😉

Reputatie 7

Hi @Valentijn77, ik wil je heel graag laten weten dat ik het onderzoek dat ik voor jou heb ingeschoten nog steeds volop in de gaten houd! Het issue is onlangs doorgezet naar onze IT-afdeling. Er wordt nog heel druk aan gewerkt. Zodra ik een concrete update doorkrijg, dan hoor je dat van me. Merci voor jouw geduld! 

Reputatie 7
Badge +14

@TMTV  Sorry Als die vraag al is langsgekomen maar waar vind ik dan mijn opgenomen programma’s via de app op TV?

Is er enig zicht op een app voor Samsung tv's van voor 2018?

Anders ISP's lukt dit wel gewoon namelijk en kan je op oudere smart tv's gewoon de app van installeren.

Hoeven we dit dan helemaal niet meer te verwachten ooit?

Reputatie 2

En nu blijkt dat de odido tv app nog steeds gewoon t-mobile te zijn ( huisstijl) en moet je Samsung tv opeens vanaf 2019 zijn ipv 2018! @Demi van Odido 

Reputatie 7

Super dat jullie tot die tijd gebruik kunnen maken van de Chromecast @Darkentrophy😁 Yes, ik laat het hier weten zodra dit bekend is. Voor nu alvast een heel fijn weekend!

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, goed dat je dit aangeeft! Wat gek dat dit niet werkt, want dit zou wel moeten. Heb jij de App al eens geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren? Als dit het probleem niet oplost, kan je dan aangeven welke tv en afstandsbediening jij gebruikt? Dan ga ik een verzoek voor je indienen bij de technische dienst! Ook wil ik bij je checken of het volgende issue nog steeds bij je speelt, dat als je op pauze drukt bij een opname de tijd dan terug loopt en er gekke tekens in beeld komen? Hier ben ik namelijk nog in afwachting van voor een reactie. Dankjewel alvast topper! 💪

Hi @FrankZalm, top dat je dit checkt! Hier kan ik je jammer genoeg geen concrete update over geven. Maar zodra dit eraan komt, dan laten we dat zeker aan jullie weten. Ik hoop dat ik je op korte termijn met dit nieuws kan verblijden! 🎈

Hi @Kwartje77, super dat je dit addreseert! Dit is uiteraard niet de bedoeling en ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt. Ik wil dit dan ook graag laten onderzoeken door onze technische dienst. Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Als je daarnaast ook jouw type tv en afstandsbediening kunt benoemen, dan heb ik alles om voor je aan de slag te gaan! 😊

Reputatie 2

Als aanvulling op mijn voorgaande bericht hierboven merk ik dat er geen enkel geluid uit mijn surround speakers komt. Ik merk dit bij alle zenders en alleen bij de T-mobile app.
 

De instellingen van de app staan gewoon op surround maar ook bij stereo instellingen hoor ik niets uit de surrounds komem. Dit heeft het eerst altijd wel gedaan.

 

Wel gênant dat je voor €2000,- aan audio apparatuur hebt staan zonder dat het werkt zoals het hoort te werken. Dit is te danken aan de aller beste app ontwikkelaars die men in dienst heeft bij T mobile! Chapeau! 

Reputatie 7
Badge +8

Update 27-7-2022: 

 

Voor Android TV is versie 1.3.1567 mogelijk om te testen. Je kunt deze versie testen via: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmobile.tv.nl. Mochten jullie ergens tegen aan lopen of problemen ervaren? Laat het dan vooral in dit topic weten!

Reputatie 1

Is er al meer bekend mbt webOS support? Heb zojuist een LG tv gekocht, ging er eigenlijk al vanuit dat dit er wel al zou zijn.

Reputatie 7

Hi @tonlabee, wat fijn om te lezen! 

Heel goed dat je dit aanvult en wat ontzettend rot dat de App meer achteruit lijkt te gaan bij jullie. Ik heb dit meteen aan het onderzoek toegevoegd wat momenteel wordt uitgevoerd door onze IT afdeling. Ik hoop echt dat er snel een permanente oplossing komt waarmee jij in één keer van alle issues af bent, zodat je optimaal kan genieten van de App.

Reputatie 7

Hi @MrNickert, top dat je dit checkt! Dit zit er inderdaad aan te komen voor LG, maar er is nog geen exacte datum bekend. Zodra wij hier meer over horen, dan laten we dat weten. Het staat in ieder geval op de planning. 

Ik ben ook benieuwd naar de app voor LG tv's. Ik ben onlangs overgestapt en kwam erachter dat op mijn nieuwe LG de tv app niet geïnstalleerd kan worden. Aangezien tv de eerste 6 maanden gratis is, laat ik het nog even lopen, maar zodra ik ervoor moet betalen en de app nog niet beschikbaar zijn, dan zal ik helaas mijn tv abonnement opzeggen aangezien ik er dan vrijwel geen gebruik van zal kunnen maken.

“Deze klant maakte eerder geen gebruik van de back-knop en nu hij sinds een paar dagen wel afsluit met de back-knop in de App, heeft hij geen last meer van de tv-gids die blijft laden. Willen jullie de back-knop ingedrukt houden tot de app verdwijnt (zo'n 1-2 seconden) en checken of het probleem hierdoor verdwenen is? Ik wacht in spanning jullie reacties af!”

Waar vind ik die back-knop in de app, die de app laat verdwijnen?

Reputatie 1

Hoi @Jaapblankestijn, alle verschillen tussen TV Anywhere en de TV app hebben we hier op een rijtje gezet! Ik heb de notities van de collega bekeken en ik denk dat het iets verkeerd is overgebracht. Mijn collega heeft niet ingelogd via de TV app, maar via de browser. De browser staat gelijk aan TV Anywhere en kan dus met elke provider gebruikt worden. De TV app is enkel beschikbaar wanneer verbonden met het thuis van T-Mobile netwerk.

Hallo Ginny, heb nog steeds geen antwoord op mijn reactie gezien. 

Reputatie 7

Hi @MrNickert, super lief dat je mee wilt gaan testen - dankjewel topper! Hier kom ik zeker bij je op terug als deze optie er is. 

Ook bij mij wil het menu met enige regelmaat in de app niet laden. Waardoor opgenomen programma's niet bekeken kunnen worden. Na een harde reset van de tv wil het soms wel lukken om het menu te openen. Vaak pas na 2 of 3 keer de tv te resetten wil het menu pas openen. Ik heb de app al een 2x weggegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering.

  • Welke afstandsbediening gebruik je? Samsung smart control
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN) Samsung QE55Q60AAUXXH
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? Niet gevonden
  • Wat is de software versie? T-NKLADEUC-2101.0, BT-S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 30/12/2021 versie 1.016
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Sinds dat een T-Mobile abonnement heb. (TV en abonnement gelijktijdig in gebruik genomen)
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)? Ja, op mijn andere Samsung Smart tv.

Hallo. Ik kijk nu via een Samsung tv met de app en sinds een aantal dagen heb ik bij de radio zenders geen geluid meer. Wanneer je er eentje aan zet hoor je af en toe een korte hapering. Maakt niet uit op welke zender.

Tv kijken gaat wel zonder problemen. Het betreft dus alleen de radio zenders.

Iemand een oplossing of hier ook ervaring mee?

De T-Mobile TV-app voor smart tv’s is al jaren een drama, om tal van redenen 😧

  • UI/UX-technisch is het een zware onvoldoende. De app voelt en ziet er uit alsof het jaren niet is geüpdatet en de mensen (met alle respect) die hieraan werken het allemaal wel prima vinden. De app zou in 2010 ‘prima’ zijn, maar kan anno 2023 écht niet meer.

  • Zappen is traag.

  • TV-gids/menu laden werk 75% van de tijd niet (zwart beeld met laad-icon).

  • Continu opnieuw inloggen.

  • Het menu (als het überhaupt laadt) is een lachertje. Onduidelijk en slecht ingedeeld.

  • Terugkijken is een drama.

  • Films huren tegen hoge prijzen bij T-Mobile, doet iemand dit überhaupt?

  • Apps voor iOS en iPadOS idem om op bovenstaande punten.

Ik ken veel mensen met Ziggo en KPN en kan als UI/UX-designer concluderen dat T-Mobile by-far de slechts presterende van de drie als het gaat om apps. Neem een voorbeeld aan apps als NLZiet, Ziggo, KPN of Videoland. Deze apps zijn up-to-date anno 2023, werken snel, bevatten geen bugs, zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. Allemaal punten waar de TV-app een zware onvoldoende op scoort.

Mochten mensen twijfelen om over te stappen naar T-Mobile: test eerst de app bij een kennis, want het gaat je al zeer snel opvallen en irriteren.

 

Reputatie 3

Op mijn Samsung TV (2020) is alleen de bèta versie beschikbaar. Wanneer wordt deze geupdate naar een nieuwere versie? 

Reputatie 7

Hi @henkka en @Bart en Marian, merci voor het aanstippen! Een tijd terug heb ik het onderstaande aangegeven:

Hi allemaal, graag deel ik de uitkomst van het onderzoek met de TV-gids die vastloopt in de Smart TV App! Er is nogmaals uitvoerig onderzoek uitgevoerd en het probleem blijkt een bekend probleem te zijn bij de leverancier. Er wordt aan die kant dan ook hard aan gewerkt om dit op te lossen. Hoe lang dit gaat duren, dat weten we niet. Het heeft in ieder geval hun volledige aandacht. De workaround tot die tijd is om de tv voor 30 seconden van de stroom af te halen en de App opnieuw op te starten. Als jullie hier nog vragen over hebben, stel die dan gerust! 

Deze bug is erkend en gaat in een volgende update gefixt worden, maar wanneer dit gaat zijn dat is niet bekend. Als ik dit wist, had ik jullie onwijs graag meer duidelijkheid gegeven. Gelukkig staat het in ieder geval zeker op de radar. Excuses dat hier nog geen concrete datum voor staat!

Hoi @Lisa

Ik lees in wat oudere posts over problemen met de tv gids via de smart tv app (in mijn geval op een Samsung QLED QE55Q80AATXXN 2021, aanschaf 2 weken geleden). Ik lees ook dat het vastlopen van de tv gids verholpen wordt in de volgende update, maar in welke versie van de app zit die oplossing? Dan kan ik nagaan of het al verholpen zou moeten zijn. 
 

Hoor het graag en alvast bedankt! 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, ik wil je heel graag laten weten dat het onderzoek voor jou is afgerond! Mijn collega heeft aangegeven dat het modem geswapt gaat worden. Hier heb je inmiddels ook al een e-mail over ontvangen. Ik zie dat de afspraak met Guidion al staat om het nieuwe modem te installeren, super. Ik hoor heel graag van je of jij volgende week van de haperingen met geluid af bent. Houd je ons hier op de hoogte? 💪

Reputatie 1

goede dag 

heb nu t mobile thuis maar bij tv app kan ik de tv gids en menu niet laden hij blijft maar laden en maar geen menu te zien wat een slechte app zeg 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vaantjes84 

Houdt er rekening mee dat sinds 24 januari 2022 tv en vast bellen ook een minimale looptijd hebben van 1 jaar en daarna zijn ze maandelijks opzegbaar.

Reageer