Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 6
Badge

Ziggo sport zie ik niet snel beschikbaar komen voor de EU. Dit heeft alles te maken met de uitzendrechten per land van sportwedstrijden. Hier gaan miljoenen in om. 

Reputatie 2

Hopelijk komen de premium zenders ook naar de nieuwe TV Anywhere - Apple TV App en kun je deze ook binnen de EU bekijken.

Het is niet ideaal om op vakantie weer met routers en VPN verbindingen te moeten klooien om bv Ziggo Sport te kunnen kijken.

Reputatie 7

 

Een exacte tijdslijn heeft T-Mobile nog nooit gegeven, maar wél heel veel mis-communicatie en nog meer halfslachtige beloftes en toezeggingen. Dus om nu te zeggen dat je hieromtrent voorzichtig bent gaat volledig voorbij de realiteit. Ik ga er in ieder geval van uit dat het omzetten voor mezelf te laat komt aangezien m'n contract per augustus afloopt. En wie weet zit het mee, gaat de implementatie snel en goed, en lukt het toch vóór die tijd. Dat blijkt dan de komende weken vanzelf. Maar gevoelsmatig reken ik er in ieder geval niet op.😏

Om nu nog een maandje in te stappen als tester lijkt me niet verstandig en ook niet eerlijk ten opzichte van T-Mobile van mezelf.

 

Zaken willen delen in ons enthousiasme heeft inderdaad in dit geval niet in ons voordeel gewerkt gezien de vertraging die we op hebben gelopen. Het alternatief is dan helemaal niks meer delen tot alles zeker is. Een lastig dilemma waar we zeker in kunnen verbeteren maar we leren elke dag.

Reputatie 7
Badge

Lokaal kan je alle zenders opnemen, op Cloud Opnemen kan dit op ~95 zenders. Als je wilt weten op welke zenders, kijk dan op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx 

@Hans_68 

Kleine correctie op de zenderaantallen voor Cloud Opnemen. Het zijn er momenteel 83, waarvan 42 in het basispakket zitten. De functie ‘Terug Kijken’ is op 95 zenders beschikbaar, waarvan 43 in het basispakket.

De filter ‘Doorspoelen’ in de zenderlijst is van toepassing op de functies ‘Terug Kijken', ‘Begin Gemist’ en ‘Pauzeren’. Zoals aangegeven is doorspoelen bij Cloud Opnemen altijd mogelijk.

Reputatie 6
Badge

Zijn er al mensen die een mail hebben gehad dat ze overgezet worden naar T-Mobile Tv? Of zijn er al mensen naast de bèta testers de zijn overgezet?

Reputatie 7
Badge

Doorspoelen kan niet RTL en SBS bij bijv begin gemist i.v.m rechten. Maar geldt dat ook voor de cloud opnames?

Is er een verschil in het aantal zenders dat je kunt opnemen bij lokaal opnemen of Cloud Opnemen?

Bij Cloud Opnemen is doorspoelen altijd mogelijk! 

Lokaal kan je alle zenders opnemen, op Cloud Opnemen kan dit op ~95 zenders. Als je wilt weten op welke zenders, kijk dan op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx 

Doorspoelen kan niet RTL en SBS bij bijv begin gemist i.v.m rechten. Maar geldt dat ook voor de cloud opnames?

Is er een verschil in het aantal zenders dat je kunt opnemen bij lokaal opnemen of Cloud Opnemen?

Reputatie 3

@Hans_68

@Croman

@BeMu @wijbro2 Het omzetten gaat gefaseerd, we gaan geen 1300 dagen nodig hebben maar we beginnen inderdaad wel met kleine groepen en breiden natuurlijk uit als alles goed verloopt. We willen voorkomen dat er ergens iets massaal misgaat bij het omzetten, daar wordt niemand blij van.:wink:  Ik heb nog geen exacte tijdlijn, dit zal ook afhangen van hoe soepel het verloopt maar als/wanneer we meer hierover kunnen delen dan zullen we dat zeker doen! Gezien de ervaringen in het verleden en de eerdere vertragingen die we op hebben gelopen ben ik hier nu wat voorzichtig mee. :sweat_smile:

@wijbro2 De TV Anywhere test is inderdaad open zoals @stefan.1997 zegt dus meld je daar zeker voor aan! Ik zou graag iedereen die ooit aangegeven heeft te willen testen persoonlijk een bericht sturen maar dat is A. te veel werk en B. kunnen we juist ideaal de community pgebruiken om direct iedereen in één keer te bereiken. Scheelt mij weer 3 dagen mailtjes/privéberichten uitsturen haha.

 

Een exacte tijdslijn heeft T-Mobile nog nooit gegeven, maar wél heel veel mis-communicatie en nog meer halfslachtige beloftes en toezeggingen. Dus om nu te zeggen dat je hieromtrent voorzichtig bent gaat volledig voorbij de realiteit. Ik ga er in ieder geval van uit dat het omzetten voor mezelf te laat komt aangezien m'n contract per augustus afloopt. En wie weet zit het mee, gaat de implementatie snel en goed, en lukt het toch vóór die tijd. Dat blijkt dan de komende weken vanzelf. Maar gevoelsmatig reken ik er in ieder geval niet op.😏

Om nu nog een maandje in te stappen als tester lijkt me niet verstandig en ook niet eerlijk ten opzichte van T-Mobile van mezelf.

Reputatie 3

@wijbro2,

Op dit moment staat er alleen een test open voor TV Anywhere. Je kunt je daar volgens mij nog wel voor aanmelden. Ik weet niet of jij een andere bèta bedoeld?

Ik bedoel de banner hieronder ( even scrollen) waarin testers worden gezocht voor het vernieuwde TV Anywhere.

Dat sluit toch aan met wat ik bedoelde?

 

Dus als ik het goed lees ben ik 1 van de laatste die overgaat, mooi dan is de boel wel genoeg getest in het veld.

Dan wil ik wel de HDD box omgeruild hebben, kom plaats te kort in de kast.

Reputatie 7

@Hans_68 Wat betreft de opnames, op dit moment sturen we ongeveer een week van te voren bericht over de omzetting. We zijn aan het kijken of we dit voor klanten met een TV Box met opnamefunctie twee weken van te voren kunnen doen zodat je nog tijd hebt om al je opnames te bekijken. Deze omzetting is éénmalig, als je daarna kiest voor Cloud Opnemen dan heb je nooit meer gedoe met harde schijven etc. :wink:

@Croman Ik heb vanmiddag een aanvullend topic online gezet en een linkje in de FAQ geplaatst met meer informatie. Als je gebruik maakt van Glasvezel dan hoef je de VLAN instellingen die je nu hebt alleen maar te verwijderen. Voor DSL moet je ze aanpassen, hier hebben we nu het stappenplan voor in het aanvullende topic.

@BeMu @wijbro2 Het omzetten gaat gefaseerd, we gaan geen 1300 dagen nodig hebben maar we beginnen inderdaad wel met kleine groepen en breiden natuurlijk uit als alles goed verloopt. We willen voorkomen dat er ergens iets massaal misgaat bij het omzetten, daar wordt niemand blij van.:wink:  Ik heb nog geen exacte tijdlijn, dit zal ook afhangen van hoe soepel het verloopt maar als/wanneer we meer hierover kunnen delen dan zullen we dat zeker doen! Gezien de ervaringen in het verleden en de eerdere vertragingen die we op hebben gelopen ben ik hier nu wat voorzichtig mee. :sweat_smile:

@wijbro2 De TV Anywhere test is inderdaad open zoals @stefan.1997 zegt, dus meld je daar zeker voor aan! Ik zou graag iedereen die ooit aangegeven heeft te willen testen persoonlijk een bericht sturen maar dat is A. te veel werk en B. kunnen we juist ideaal de community gebruiken om direct iedereen in één keer te bereiken. Scheelt mij weer 3 dagen mailtjes/privéberichten uitsturen haha.

Reputatie 6
Badge

@wijbro2,

Op dit moment staat er alleen een test open voor TV Anywhere. Je kunt je daar volgens mij nog wel voor aanmelden. Ik weet niet of jij een andere bèta bedoeld?

Reputatie 3

@BeMu 500 per dag, zouden ze dát redden?😂 

En nog iets: zie dat er nu ineens weer testers worden gezocht....heb mezelf de afgelopen maanden al diverse keren aangeboden als ervaren en gediplomeerde systeem tester, maar daar was geen behoefte aan.

Je zou zeggen dat iemand binnen T-Mobile zich dat herinnert en dan even een berichtje stuurt?😏

Reputatie 7
Badge +1

T-Mobile heeft ongeveer 650.000 klanten die via DSL of glasvezel tv afnemen als ze per dag 500 klanten overzetten duurt het nog 1300 :grinning: dagen voor alle klanten zijn overgezet, en dan moet men ook op zaterdag en zondag plus feestdagen klanten overzetten.

 

Reputatie 3

@Jochem020 dát is ook precies mijn vraag. Als ik het topic op Tweakers goed heb gelezen gaat het voor met name glasvezel klanten nóg wel een tijdje duren. Zou zomaar nog een halfjaar of nog langer kunnen worden. Aangezien klanten al sinds eind 2019 aan het lijntje worden gehouden, heb ik er niet veel vertrouwen in dat het nu alsnog snel gaat gebeuren. Wat mij betreft gaat het sowieso te laat zijn, mijn abonnement loopt in augustus af en dan ga ik op zoek naar een partij die wél opnemen in de cloud aanbied, zoals mij dit vorig jaar al door T-Mobile al was beloofd. Maar ja dat was achteraf natuurlijk een verkooppraatje en heel naïef van mij.🤭

 

 

Reputatie 2

“Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?
Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen van je modem of router. “

@BrianIk zou hier wel wat extra toelichting op willen. Krijg ik dan de avond ervoor een e-mail dat het ‘s nachts wordt omgezet en ik de vlan 640 eruit moet halen? Of moet ik een ander vlan nummer invullen?

Goedemorgen, 
 

Ik vroeg me af naar wat voor tijdverloop ik moet kijken hoelang de overzettingen gaat duren naar T-Mobile TV. Moet ik dan kijken naar 1 maand, een paar maanden, of kan het ook nog een jaar duren voordat iedereen er gebruik van kan maken :)

Reputatie 7
Badge +4

Eerste minuten kun je op T-Mobile TV spoelen. :)

Reputatie 2

Goedemiddag @Hans_68,

Daarom komt er ook een nieuw platform voor TV en opname. Juist omdat de oude niet meer voldoet. Het nieuwe moet meer stabiliteit en zekerheid bieden. Dat opnames dan gewist worden is eenmalig. Je kunt dan ook op de meeste zenders 7 dagen terug kijken, dus mocht je die week iets mis lopen kun je dat zeker nog terugkijken via de gids of zoekfunctie.

Normaal gaat een snelheidswijziging binnen 24 uur in. Soms is het nodig om je mediaconvertor en router even van het stroom af te halen en opnieuw op te starten. Heb je dit ook uitgevoerd? Anders kan webcare altijd mee kijken of er iets mis is gegaan. Zij lezen hier mee.

 

Dat laatste geldt alleen voor ODF en niet WBA .Na het verhogen van de snelheid meldt T-Mobile zelf ook dat het even gaat duren. 

Wij hebben wel oudere opnames dan 14 dagen op de harddisk staan. En het terugkijken is zeker niet een vervanger. Bij NPO zijn een gewone een aantal programma die je nooit kunt terug kijken i.v.m rechten. Dat is bij KPN en Telfort (oud) cloud platforms ook zo.  Bij RTL en SBS zenders kun je de reclame ook niet doorspoelen dat is voor ons een reden om op te nemen.  Waarom is de functie van tot de eerste 9 minuten van doorspoelen niet ingebouwd als een programma later dan de EPG begint kun je gewoon naar het begin spoelen terwijl de eerste reclame nooit eerder dan 9 minuten begint. Dit was een handige functie van het ITNS platform (telfort oud)

In de tekst van topic dat gisteren is verwijderd kun je wel lezen wat de volgorde is. Entone ontvangers komen achteraan (zo lees ik het wel). In het najaar en winter hebben wij meer opnames. 

Wij zijn een jaar geleden over gestapt naar T-Mobile omdat Telfort stopte met het ITNS platform . Voor zowel TV als intenet nooit een probleem. Omdat KPN nog steeds niet de beste HD zenders op 1 hebben staan vallen een groot deel providers al af. Ik wist wel dat de Entone niet bekent staat als een goede ontvanger (Caiway heeft deze ontvanger ook gebruikt gehad) en T-mobile al langer bezig is met een nieuw Amino platform. Als een er goed los alternatief voor tv was  hadden we de tv optie al lang uitgeschakeld. 

 

 

Reputatie 3

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Dan een AirPlay app of een dedicated TV app?

De dedicated TV app. Staat ook bij de TV Anywhere vraag en antwoord van dit nieuwsbericht:

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
Zijn we druk mee bezig! Binnenkort worden functies zoals Verder Kijken, Video on Demand en Kijkprofielen ook beschikbaar via TV Anywhere.

Reputatie 7
Badge +4

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Dan een AirPlay app of een dedicated TV app?

Reputatie 3

Erg goed nieuws over T-Mobile TV! Ben ook erg benieuwd naar de planning! 

Reputatie 3

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

 

Als ik de berichtgeving en antwoorden op het forum zo  lees, vermoed ik dat er nu wel gewerkt wordt aan de nieuwe Apple TV app.

Als we effe opschieten, HDD is leeg, donderdag moet er weer wat op dus dan kan het effe duren voordat ik kan kijken, maandag op VAKANTie, sorry voor het schreeuwen maar ben een beetje hyper omdat ik er hard aan toe ben na al die Corona drukte op ons beider werk.

Reputatie 6
Badge

Haha ja dacht al. Heel stom

Reageer