Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

@Lisa mijn nieuwe box is geïnstalleerd. 

Reputatie 7

Hi @larsvanroosmale, wat leuk om te lezen! Ik heb gelijk de wisseling van de TV Box in werking gezet. Dat kun je ook terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/VGR19785-C005. Geef jij hier een (virtuele of een echte haha) gil zodra jouw nieuwe TV Box is geïnstalleerd? Dan ga ik - of één van de andere moderators - vervolgens verder met het in orde maken van de versnelde migratie naar het nieuw tv-platform. Als je hier nog vragen over hebt, stel die dan gerust! 💪

Hi @larsvanroosmale, tof dat je je dit afvraagt! Super dat @Gerrit078 dit al aan je toelicht. Als jij inderdaad eerder over zou willen, dan maak ik dat graag voor je in orde. Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Dat lijkt me een prima plan! Dank voor je ondersteuning. 

Reputatie 7
Badge +1

Op de eerste pagina van dit topic staat ergens een berekening hoe lang het zou kunnen duren voor iedereen is overgezet,  zoals aangegeven gebeurt dit in kleine batches.

T-Mobile heeft pakweg 650.000 tv klanten dit is een ruwe schatting, stel dat er 500 klanten per dag worden overgezet, (dit is hoog ingeschat)  dan zou het 1300 dagen :joy: duren voor alles is afgerond, zonder onderbreking door weekenden of feestdagen.

Reputatie 7

Hi @larsvanroosmale, tof dat je je dit afvraagt! Super dat @Gerrit078 dit al aan je toelicht. Als jij inderdaad eerder over zou willen, dan maak ik dat graag voor je in orde. Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Als ik het goed begrijp is de uitrol van het nieuwe platform inmiddels al ruim een jaar bezig. Wanneer zou ik worden omgezet vraag ik me af?

Omzetten gebeurt in (zeer) kleine batches, mensen krijgen hierover vanzelf bericht. Geduld is dus een schone zaak. Als je echt omgezet wilt worden naar het nieuwe platform dan kan een moderator dit voor je in gang zetten en kan het binnen zeer korte tijd al rond zijn.

Als ik het goed begrijp is de uitrol van het nieuwe platform inmiddels al ruim een jaar bezig. Wanneer zou ik worden omgezet vraag ik me af?

Reputatie 7

Hi @Vincenzo26, top dat je dit bij mij checkt! Ik had je graag willen verblijden met het antwoord het antwoord dat dit kan, maar dit is jammer genoeg niet mogelijk. In het zenderoverzicht op onze website kun je aan de hand van de legenda zien welke programma's beschikbaar zijn voor onder anderen Terug Kijken: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Weet jij zo voldoende? 💪

Reputatie 2

Hoi @Lisa ,

 

Is er een mogelijkheid om programma's die uitgezonden worden op de Belg (zender21) terug te kijken? 

 

Groet Chantal 

Reputatie 7

Hi @Jack kusters, merci voor de terugkoppeling! Excuses, ik denk dat hier inderdaad sprake is geweest van een miscommunicatie Zojuist wilde ik je dan ook gelijk overzetten, maar ik zie dat één van mijn collega's dit gisteren voor jou in orde heeft gemaakt. Binnen twee weken zit jij dus op het nieuwe tv platform. Ik hoop dat jij hier heel veel plezier van gaat beleven en dat alle problemen hiermee definitief verdwenen zijn. Wanneer jij weer tv kunt kijken, laat het dan zeker even weten in dit topic. Dan maak ik namelijk graag de vergoeding voor jou in orde van de periode dat je geen tv hebt kunnen kijken. Als ik je ook nog ergens anders mee kan helpen, laat het dan zeker weten! 😊

Hoi Lisa,

Als ik het goed lees is dus nog helemaal niks gedaan. En dat terwijl ik al meer dan 3 weken geleden een melding heb gekregen dat ik overgezet zou zijn. Vanaf dat moment heb ik geen TV meer. Zoals gemeld heb ik inmiddels wel de TV box maar kan nog steeds geen TV Kijken. Dus graag aktie om zowel te zorgen dat ik echt over ga naar dat nieuwe netwerk en  tussentijds gewoon TV kan kijken. Zodra ik de TV aan zet krijg ik direct een error melding. Dat heb ik reeds meerdere keren gemeld en eea zou door de technische dienst worden opgelost. Maar die heeft het blijkbaar heel druk. Dus mijn vraag is om eea voortvarend op te pakken. Zowel de aanmelding op het nieuwe netwerk alsmede zorgen dat we weer normaal TV kunnen kijken. Vol verwachting klopt mijn hart…….

Reputatie 7

Hi @Jack kusters, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Wat balen om te lezen dat jij al meerdere weken geen tv meer kan kijken. Ik ga je hier meteen bij helpen, want dit dient zo snel mogelijk te worden opgelost. Ik zie achter de schermen dat wij jou juist graag naar het nieuwe tv platform over willen zetten, zodat jij zo snel mogelijk weer zonder problemen tv kunt kijken. Wanneer jij een akkoord op de onderstaande voorwaarden kunt geven, dan maak ik dit graag in orde voor je:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Jij zult geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan ga ik meteen jou aan de slag! 

LS, Het zou fijn zijn dat eerst de storing wordt opgelost zodat ik normaal TV kan kijken voordat de uitrol naar een nieuw systeem werkelijkheid wordt. Ik heb ruim 4 weken geleden te horen gekregen u bent aangemeld en vanaf dat moment kan ik geen TV meer kijken, is een monteur voor niks langs geweest en doet de servicedienst niks om het al meermaals aangegeven probleem op te lossen. Voor alle duidelijkheid ik kan dus al een aantal weken niet meer normaal TV kijken.

Reputatie 7

Hi @Eekhoorn205, thanks voor de foto! Check op de website alle functies van de afstandsbediening die jij in huis hebt onderaan de pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/android-tv-gebruiken. Lukt het hiermee om naar je opnames en het home profiel te komen? Laat het mij vooral weten! 💪 

Reputatie 7
Badge +4

Heb je de back toets of de ronde knop in het midden al geprobeerd? Deze zou ik normaliter verwachten.

Je kunt ook kijken of er een update voor jouw tv beschikbaar is. Dit kun je doen via het menu van jouw tv zelf. Dit staat onder instellingen.

@Lisa 

 

Reputatie 7

Hi @Eekhoorn205, top dat je hiervoor aan de bel trekt! Kan je laten weten welke afstandsbediening er bij je tv hoort? Dan weet ik hoe ik je het beste kan helpen. Ter dubbelcheck: beschikt de Sony TV over Android 8 of hoger? 

Ik wil je ook graag verwijzen naar het topic waar je alle ins en outs over de T-Mobile TV App kunt teruglezen: 

Als je dit aan mij kan doorgeven, ga ik voor je aan de slag! 🎈

Ik heb problemen met de Sony tv en deze app.

Ik kan niet naar de opnames komen of het home profiel.

 

Geen enkele knop werkt. Weet  iemand hier het ?

Reputatie 5

Dankjewel @Hans-Juriën ! Dat was wat ik fout deed, op jouw manier werkt het.

 

@Lisa misschien handig om een help pagina te maken waar al deze dingen overzichtelijk zijn uitgelegd. Allemaal goed bedoeld, maar herstarten helpt niets als ik het simpelweg niet goed doe.

Reputatie 7
Badge

@Ginny ik ben inmiddels handig in het doorspoelen door te spelen met die minuten. ALLEEN werkt dat maar tot minuut 59. 60 of hoger werkt niet en dat is bij uitzendingen langer dan een uur wel irritant. Gaan jullie dit oplossen?

Als je bijv. [1][1][5] intoetst, ga je naar 1 uur en 15 minuten. Als je  (in dit voorbeeld) [7][5] probeert, dan werkt het niet.

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, super om te lezen dat jij hier een handigheid in hebt gekregen! Wat gek dat dit maar tot minuut 59 lukt, want dit zou niet moeten. Super goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kan je aan mij uitleggen wat er precies gebeurt als jij dit probeert? 

Zou je eens een zogenoemde powerflip willen doen? 

  1. Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Zorgt dit ervoor dat het wel lukt? Ik hoor het graag van je, want ik wil dit met liefde voor je proberen op te lossen! 💪

Reputatie 5

@Ginny ik ben inmiddels handig in het doorspoelen door te spelen met die minuten. ALLEEN werkt dat maar tot minuut 59. 60 of hoger werkt niet en dat is bij uitzendingen langer dan een uur wel irritant. Gaan jullie dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Vincenzo26 Dit zou zeker niet de oorzaak moeten zijn van het nieuwe TV-platform. Ik heb ook even jouw vaste verbinding onder de loep genomen, maar ook hierin zie ik niks geks terug of dat het Internet eruit lag. Kan het zo zijn dat je problemen ervaart met de wifi in plaats van de vaste verbinding? Wat betreft de TV-zenders, is voor mij niet bekend dat hier een issue mee was. Werken de TV-zenders nu wel weer na het resetten van het modem of ervaar je hier nog problemen mee? 

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

Vannacht lagen alle TV-zenders m.u.v. Ned 1, 2 en 3, filmnet en npo nieuws eruit. Internet ligt er ook vaker uit. Na opnieuw opstarten van de router/modem werkt het weer wel, maar dit begint  vervelend te worden. Ik heb het nu al 4x meegemaakt de afgelopen 2 weken. 

Is dit gebruikelijk metde vernieuwde TV compleet testversie?

 

Groet Chantal 

Reputatie 7
Badge +1

@Jeroen033 Dit is een algemeen probleem bij het nieuwe platform, althans als je alle klachten leest op de diverse topics hierover, aangezien ik gelukkig nog op het oude platform zit kan ik hierover nog geen oordeel geven maar geloof het direct.

De door T-Mobile gebruikte techniek middels streaming is m.i. totaal ongeschikt voor het doel waarvoor het word gebruikt, deze techniek is alleen geschikt voor een tablet of smartphone waarbij beeldkwaliteit minder van belang is.

Momenteel kijk ik op een FHD tv van Panasonic uit 2014 en het beeld met het “oude” platform is strak zonder enige vorm van blokken of flikkeringen gewoon prima, bijna net zo goed als in het begin bij Glashart media.

Wat mij wel opvalt dat T-Mobile halsstarrig blijft weigeren de kwaliteit te verbeteren, wat heel jammer is aangezien ik momenteel zeer tevreden ben over de producten die ik van ze afneem (tv en internet)

Reageer