Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 3

@TMTV : Ik dacht echt dat ik meer dan 2 zenders tegelijk op kon nemen, maar goed, met 2 zal het niet veel problemen geven. Ik hoop dat die bug snel opgelost is. Het lijkt wel of de nieuwe software dus niet getest is van te voren.
Bedankt voor de tip over het doorspoelen, dat wist ik niet, maar werkt bij mij wel. Misschien moet t-mobile eens aangeven waar een handleiding te vinden is. Het zou  ideaal zijn als je een gekozen aantal minuten vooruit kon spoelen.

Verder is het nog steeds een bagger-systeem. Ik begrijp niet hoe men zo iets in productie kan nemen. Ik heb nog steeds geen voordelen gevonden en dat geldt volgens mij niet alleen voor de ouderen.

Reputatie 7
Badge +16

Dus als ik het goed begrijp kan het nog even duren voordat ik alle zenders weer op kan nemen op de HD-recorder?

 

We zijn hard bezig om de opnamemogelijkheid op de Amulet volledig toegankelijk te maken voor een ieder die gekozen heeft, voorafgaand aan de migratie naar het nieuwere platform, om op de fysieke recorder te blijven opnemen. Indien je voor Cloud Opnemen gekozen hebt, zal je beperkt zijn tot de mogelijkheden die die toepassing biedt. Een tijdsindicatie kan ik nog niet bieden, we hopen hier komende week meer duidelijkheid in te kunnen verschaffen.

Reputatie 7
Badge +16

@wj.b Een externe recorder is hierop niet van toepassing en is altijd uitgesloten geweest van deze discussie. We bespreken op dit moment de toepassingen en functionaliteit van de Amulet 515 hdd recorder, niet van externe harde schijven. 

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

Maar op een externe HDD recorder kon, als het goed is, niets opgenomen worden en dat is waar ik in het kader van dit topic aan refereer.

Reputatie 2

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

@Henk de Vries en @MartinSh2 Jullie feedback wordt meegenomen in een volgende vergaderronde. Ik heb hier nu geen uitsluitsel op, sorry. Hoe frustrerend sommige bugs of veranderingen ook zijn, probeer te begrijpen dat het voor ons niet mogelijk is om elke zaak a la minute op te pakken. De veranderingen die “working as intended” zijn zoals het bewegende beeld achter de gids, zullen niet hoog op een prio-lijst komen te staan (nog niet) omdat hier geen technisch mankement aan voorafgaat. 

Bedankt voor jullie begrip en tot dinsdag! Fijn weekend allemaal!

Dus als ik het goed begrijp kan het nog even duren voordat ik alle zenders weer op kan nemen op de HD-recorder?

Reputatie 7
Badge +16

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

@Henk de Vries en @MartinSh2 Jullie feedback wordt meegenomen in een volgende vergaderronde. Ik heb hier nu geen uitsluitsel op, sorry. Hoe frustrerend sommige bugs of veranderingen ook zijn, probeer te begrijpen dat het voor ons niet mogelijk is om elke zaak a la minute op te pakken. De veranderingen die “working as intended” zijn zoals het bewegende beeld achter de gids, zullen niet hoog op een prio-lijst komen te staan (nog niet) omdat hier geen technisch mankement aan voorafgaat. 

Bedankt voor jullie begrip en tot dinsdag! Fijn weekend allemaal!

Reputatie 7
Badge +6

@AlyZo Als je glasvezel had, kon je voorheen echt maar twee programma's tegelijk opnemen. Nu is dat er door een bug 1, maar daar wordt aan gewerkt. Via cloudopnemen kun je reclame gewoon doorspoelen en kun je - tot 200 uur - onbeperkt tegelijk programma's opnemen. Wat betreft het doorspoelen zou je dat ook moeten kunnen met de cijfertoetsen van de afstandsbediening. Als je ‘15’ intoetst, ga je naar de 15e minuut van de opname. Ik heb dit op een andere versie van het TV-platform getest, dus ik kan het niet met 100 procent zekerheid zeggen.

@Henk de Vries Het lijkt erop dat bij jou de leeftijdsrestrictie aan staat. Ik heb de TV-box nu niet in de buurt, dus even uit mijn hoofd: als je in het menu naar Account > Profielen gaat, zie je daar een optie ‘Leeftijdsgrens’ of iets dergelijks. Deze zal nu op AL staan. Maak daar 18 van en je hoeft de pincode niet meer in te voeren.

Reputatie 2

En ook is het vervelend dat ik bij elke keer wisselen van zender mijn pincode moet invoeren terwijl er bij ‘vergrendelde zenders’ geen enkele zender is ingesteld. Dus: ik kan de zenders die ik wil opnemen niet meer opnemen en ik kan niet meer normaal zappen. Nu al een week, wanneer wordt dit eindelijk opgelost?

Wanneer kan ik een reactie verwachten van T-Mobile op de tekortkomingen bij het TV kijken?

Hoi @Henk de Vries, je kon met de harddiskrecorder elke zender opnemen die je wilde omdat hier geen restricties op kunnen zitten. Je neemt immers zelf op een harde schijf op. 

Dat is natuurlijk niet zo, ook het opnemen op een HDD kan geblokkeerd worden.

Reputatie 2

En ook is het vervelend dat ik bij elke keer wisselen van zender mijn pincode moet invoeren terwijl er bij ‘vergrendelde zenders’ geen enkele zender is ingesteld. Dus: ik kan de zenders die ik wil opnemen niet meer opnemen en ik kan niet meer normaal zappen. Nu al een week, wanneer wordt dit eindelijk opgelost?

Reputatie 2

De gids met de blijvend bewegende en zichtbare achtergrond is storend en slecht leesbaar. Komt nog bij dat de font kleiner geworden is. Bij andere schermen zijn er teveel verschillende fonts, lettergroottes en tekstkleuren tegelijk in beeld, wat lezen bemoeilijkt. De hele update is voor de oudere kijker alles behalve een vooruitgang.

Reputatie 2

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

Als ik op op de AB op de knop opnemen druk krijg ik de melding “deze zender staat opnemen niet toe.”
Ik heb twee TV boxen met HD en Cloud opnemen niet geactiveerd. Het werkt dus duidelijk niet zoals ik gewend ben. Als het anders werkt vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar verneem ik graag hoe het wel werkt.

Als het goed is, is dit gisteren gecorrigeerd voor de zenders ARD en ARTE. Kun je dit controleren en daarna melden of het weer opneembaar is? Ik vermoed dat de overige zenders in etappes gebeuren zodat het direct getest kan worden.

Nee, dit is nog niet gecorrigeerd! Ik kan ARD en ZDF niet opnemen. ARTE heb ik niet.

Reputatie 3

@Jason Ik begrijp niet veel van je uitleg. Ik heb al jaren glasvezel, dus waarom je het hier over DSL hebt snap ik niet, of ik weet niet waar DSL voor staat. Ik bedoel met gelijktijdig opnemen dat ik meerdere zenders tegelijk kon opnemen, of die nu gelijktijdig beginnen maakte niets uit. En dit was niet beperkt tot 2, volgens mij minstens een stuk of 4. Ik wil niet opnemen via de cloud, want dan zul je de reclame wel niet door kunnen spoelen en bovendien moet je daar extra voor betalen.

Bijkomend probleem is nu ook nog dat als ik 2 programma's die elkaar direct opvolgen, wil opnemen, ik het laatste stuk van het eerste programma mis en  het begin van de tweede.

Ook het versneld vooruit spoelen zou nu 64x kunnen, maar dit gaat nog langzamer dan de 16x bij het oude platform.

NOGMAALS: ga alsjeblieft terug naar het oude systeem!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AlyZo, doel je op het opnemen van programma's die gelijktijdig gestart zijn en gelijktijdig “live” uitgezonden worden? Zo ja: dit klopt, voor DSL was dat één tegelijk op de fysieke recorder (dat was hiervoor ook al zo) en voor Glasvezel twee. Met Cloud Opnemen heb je echter geen definitieve max - wel een theoretische - maar zit je bijvoorbeeld niet vast aan maximaal één of twee gelijktijdig. Je kunt er zoveel je wilt tegelijkertijd opnemen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

Als ik op op de AB op de knop opnemen druk krijg ik de melding “deze zender staat opnemen niet toe.”
Ik heb twee TV boxen met HD en Cloud opnemen niet geactiveerd. Het werkt dus duidelijk niet zoals ik gewend ben. Als het anders werkt vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar verneem ik graag hoe het wel werkt.

Als het goed is, is dit gisteren gecorrigeerd voor de zenders ARD en ARTE. Kun je dit controleren en daarna melden of het weer opneembaar is? Ik vermoed dat de overige zenders in etappes gebeuren zodat het direct getest kan worden.

Reputatie 3

@Demi en @Jason : En we kunnen maar een opname tegelijk doen? Met het oude systeem konden we meerder programma’s tegelijk opnemen. Echt waardeloos dit nieuwe platform!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: het gaat langs ons TV-team. Zodra ik meer weet, plaats ik het meteen!

Reputatie 7
Badge +16

@Henk de Vries Het kan zijn dat het om een tijdelijke bug gaat omdat het nieuwe platform nu denkt dat de ab-knop [Opnemen] bedoeld is voor Cloud Opnemen en niet voor het opnemen op de harde schijf. Ik vraag dit voor je na!

Reputatie 2

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

Als ik op op de AB op de knop opnemen druk krijg ik de melding “deze zender staat opnemen niet toe.”
Ik heb twee TV boxen met HD en Cloud opnemen niet geactiveerd. Het werkt dus duidelijk niet zoals ik gewend ben. Als het anders werkt vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar verneem ik graag hoe het wel werkt.

Reputatie 3

@Demi Ik wil de tijd dat een opname langer moet duren eenmalig instellen en niet elke keer bij elke opname.

Via Begin gemist kan ik de reclame niet doorspoelen.

Ik hoop dat de guide en de klok (dimmen en aan tijdens stand-by) spoedig aangepast wordt.

Het is jammer van jullie tijd en geld die jullie in deze update hebben gestoken.

Reputatie 7
Badge +8

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

@AlyZo Extra tijd kun je instellen wanneer je een Cloud Opname inplant. De doorzichtige TV-gids heb ik ook aangekaart bij ons tv-team of er een mogelijkheid kan komen om dit aan te passen. Ik vermoed alleen niet dat dit op korte termijn mogelijk wordt. Hetzelfde geldt voor de klok in stand-by modus. Wanneer een opname nog bezig is, dan kun je uiteraard wel via ‘Begin Gemist’ het programma bekijken. De opname bekijken is voornamelijk bedoeld wanneer het programma al is afgelopen en je dit op een later moment terugkijkt.

Reputatie 3

En ik kan niet beginnen met kijken als de opname nog niet beeindigd is. Ik hoop dat het snel aangepast wordt, anders wordt het uitkijken naar een andere provider.

Reputatie 3

En waarom gaat de klok uit als ik de tv-box uitzet???

Reputatie 3

Hier nu ook het nieuwe platform, maar ik ben er niet blij mee. Ik hoef die wijzigingen niet en bovendien is de te heldere blauwe klok niet te dimmen. Vroeger is dit aangepast. Ik kan de instelling in elk geval niet vinden, evenals het instellen van een bepaalde tijd na de opname.

Ook vind ik het zeer hinderlijk dat er nog een beeld zichtbaar is door de guide heen.

Verder zijn er veel te veel mogelijkheden waardoor het allemaal te ingewikkeld wordt.

Kortom: ik wil wel weer terug naar oude software!

Reputatie 2

Hoi @Henk de Vries, je kon met de harddiskrecorder elke zender opnemen die je wilde omdat hier geen restricties op kunnen zitten. Je neemt immers zelf op een harde schijf op. Met Cloud Opnemen zijn we deels gebonden aan licenties en afspraken. ARD en ZDF zijn inderdaad niet opneembaar in de cloud. Check het zenderoverzicht om te zien welke zenders je kunt opnemen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis.

Dat is voor mij dus een behoorlijke achteruitgang en waarom maken jullie dan geen afspraken met ARD/ZDF. De verplichte overgang wordt gepresenteerd als iets met alleen maar voordelen, terwijl ik er nu toch duidelijk op achteruit ga. Ik heb 2 kastjes met een HD, waarom kan ik daar niet op opnemen?
(En ik hoop toch dat als ik eens wat opneem van een commerciële zender met Cloud Opnemen ik de reclame wel kan doorspoelen)

Reageer