opeens geen internet. ONT is offline



Toon eerste reactie

237 reacties

Reputatie 3

Na vier keer bellen heb ik weer internet. Ik geef het allemaal op. Ik heb hier ook geen zin meer in.

Reputatie 3

@Tommie 

ik heb zowel de ONT als de zyxel erin.

geen netwerk.

bedankt voor de moeite, maar graag zou ik internet mogen ontvangen. Het is OK zo.

Wel vreemd dit.

Als de Fritz ont aangemeld wordt in het systeem dan werkt de Huawei niet meer.

En andersom precies zo.

Daarom is dat klonen zo mooi.

Even wat anders zorg dat domotica toepassing altijd ook lokaal kan werken.

(Dat is wel achteraf gelul van mij)

Maar voor de toekomst.

 

 

Reputatie 3

@em2023ilm ik snap niet helemaal wat je bedoelt met omzetten naar een normale ONT? Je hebt een ONT van ons geleverd gekregen, als je deze aansluit heb je normaal internet.

Nou, niet dus? Dit heb ik gedaan maar dat werkt niet.

Reputatie 3

Als je dit nummer door hebt gegeven moet het werken.

Werkt dat niet probleem bij T-Mobile.

Laat dan spoedig de Huawei aanmelden.

Al gedaan, ik weet of Tommie hier iets mee doet.

Maar ik heb nu geen internet. Ik kan mijn voordeur en achterdeur niet binnen. Ik kan de rolluik van de garage niet open doen. Ik kan geen essays schrijven. Ik kan take-home-tentamens niet maken………...

Reputatie 7
Badge +9

@em2023ilm ik snap niet helemaal wat je bedoelt met omzetten naar een normale ONT? Je hebt een ONT van ons geleverd gekregen, als je deze aansluit heb je normaal internet.

Als je dit nummer door hebt gegeven moet het werken.

Werkt dat niet probleem bij T-Mobile.

Laat dan spoedig de Huawei aanmelden.

Reputatie 3

@TommieZou je mij kunnen terugzetten naar de normale ONT?
De reden is dat ik vijf tentamens+essays heb van de week en ik kan het niet veroorloven dat ik offline ben. Ik bied mij dan niet ook niet aan als proefkonijn. Als u het (elders) getest heeft, kunnen wij een afspraak inplannen en mij omzetten. Maar de onzekerheid dat ik de hele week geen internet heb wil ik niet. Bij voorbaat dank.

Reputatie 3

http://fritz.box/support.lua

Helemaal onderaan en dan leeg maken dat veld.

Dat kon ik niet. Als ik alle tekens verwijderde en instelling toepaste, bleef er alsnog 8 tekens erin staan (of de browser doet gek?)
Dus heb ik de fritzbox maar weer eens naar fabriekinstellingen gezet, dan NL regio en NL taal, op t-mobile thuis gezet maar alsnog geen internet. Oranje lijn “TRAINING". Dus geen resultaat.

http://fritz.box/support.lua

Helemaal onderaan en dan leeg maken dat veld.

 

Reputatie 3

@em2023ilm

Als het zo aangemeld is in mijn genoemde handleiding zie hier boven.

Moet je het serienummer van de Huawei er wel uit halen.

Dan moet het werken.

 

Met of zonder SN in de GPLOAM werkt het niet. Het blijft op training staan. Bij jou wel?

@peter-keetfm Wat interessant is om te melden. Sinds 7.50 kan ik de SN in de GPLOAM niet meer verwijderen. Hij blijft maar terugkomen.

Reputatie 3

@em2023ilm

Als het zo aangemeld is in mijn genoemde handleiding zie hier boven.

Moet je het serienummer van de Huawei er wel uit halen.

Dan moet het werken.

 

Met of zonder SN in de GPLOAM werkt het niet. Het blijft op training staan. Bij jou wel?

@em2023ilm 

Als het zo aangemeld is in mijn genoemde handleiding zie hier boven.

Moet je het serienummer van de Huawei er wel uit halen.

Dan moet het werken.

 

Reputatie 3

Wellicht informatie voor @Tommie 

Fritzbox geeft aan:

PLOAM-status
O2 – Standby

PLOAM-status
O3 – Serial_Number

PLOAM-status
O4 – Ranging

Dus hij switcht om de paar seconden tussen deze info.

Reputatie 3

Ik heb overigens liever dat je @Tommie telefonisch met mij contact opneemt en dat wij samen kunnen kijken. Ik wil niet hierdoor dagenlang zonder internet zitten. Die toestemming heb ik dan ook niet gegeven. Ik heb vanochtend enkel geinformeerd over hoelang ik offline zou zitten. Dus daarmee heb ik niet impliciet gezegd dat ik een proefkonijn wil zijn. Ik heb gewoon stabiel en fatsoenlijk internet nodig voor mijn werk. Ik hoop dat je dat begrijpt, want met de mobiel alles tetheren is ook niks op het moment.

Reputatie 3

@em2023ilm je Fritzbox is opnieuw geregistreerd. Zou je de Fritzbox, zonder dat ons eigen ONT er tussen zit, kunnen aansluiten. Dan kunnen wij checken of de boel het doet. Omdat het gaat om eigen apparatuur gebeurt dit met een omweg. Ik ben het voor jullie aan het onderzoeken.

Ik heb inderdaad geen internet meer. 
De fritzbox is aangesloten en op t-mobile gezet. Hoor graag of ik de gploam omt sn moet toevoegen of niet. Ik heb mijn modemnummer overigens genoemd aan de telefoon, zie ticket 63489184.

mocht ik geen gehoor geven, graag graag voordat je naar huis gaat terugzetten want ik moet een essay schrijven en wat livestreams terugkijken

@Tommie 

Als het weer via een kloon mogelijk wordt graag.

Dan kan ik de Huawei GPON ont als backup gebruiken mocht er wat mis zijn met de Fritzbox zelf.

 

Reputatie 7
Badge +9

@em2023ilm je Fritzbox is opnieuw geregistreerd. Zou je de Fritzbox, zonder dat ons eigen ONT er tussen zit, kunnen aansluiten. Dan kunnen wij checken of de boel het doet. Omdat het gaat om eigen apparatuur gebeurt dit met een omweg. Ik ben het voor jullie aan het onderzoeken.

Ik ben bang dat het klonen niet meer gaat werken.

Zie handleiding van Avm zelf.

Wel jammer.

Dan zal het altijd via de klantenservice moeten.

Als zoiets via een soort service tool via mijn T-mobile zal kunnen zal dat mooi zijn.

 

 

 

Reputatie 3

 

Ik ga volgende procedure volgen,en hoe meer mensen het doen hoe beter.

Wat is de richtlijn klachtenbehandeling van T-Mobile? | T-Mobile

Uiteraard doe ik mee. Ik zal een brief opstellen en dat ook CC’en naar mijn rechtsbijstandverzekering.

Zet ook in de brief duidelijk wat de schade is,deze bestaat vrijwel zeker uit aankoopbedrag van eigen apparatuur zoals fritzbox.Nu is deze onbruikbaar op T-mobile netwerk.

Apparatuur heeft eerst wel gewerkt en consument had nog garantie  erop= zichttermijn om apparatuur terug te sturen mocht die niet werken. Nu kan dat dus niet meer.

Wel T-mobile netjes de tijd geven om probleem op te lossen en mocht dat niet gebeuren in gebreke stellen.

Ik denk ook dat deze oorzaak bij T-Mobile zit.

In combinatie met Fritzbox fiber.

Met mijn Fritzbox 5590 met fritz os 7.50 heeft het een kleine maand (met die versie) stabiel gewerkt.

Vanaf juli al goed gedraaid met eerder versies van Fritz os.

Ik heb al contact opgenomen met iemand van Avm. (Ik ben benieuwd)

T-mobile komt wel met een update 

 Komende nacht misschien is er hoop.

 

Reputatie 3

 

Ik ga volgende procedure volgen,en hoe meer mensen het doen hoe beter.

Wat is de richtlijn klachtenbehandeling van T-Mobile? | T-Mobile

Uiteraard doe ik mee. Ik zal een brief opstellen en dat ook CC’en naar mijn rechtsbijstandverzekering en ACM. Misschien ook iets voor de TV? Iemand grapte kassa en radar, maar zo’n gek idee vind ik het eigenlijk helemaal niet. 

Reputatie 3

 

Ik ga volgende procedure volgen,en hoe meer mensen het doen hoe beter.

Wat is de richtlijn klachtenbehandeling van T-Mobile? | T-Mobile

Reputatie 3

De grootste uitdaging is om T-mobile te bewegen om eens naar de klanten te luisteren die eigen modem/ONT willen gebruiken.

Nu lijkt erop dat ze werkelijk alles doen om de zaak te frustreren.

En het is nogal stil aan de kant van T-mobile op deze forum terwijl ze altijd naar forum verwijzen, opmerkelijk.

Dat. Precies DAT! Provideronwaardig. Wat ze wel kunnen is: mijn username veranderen, mijn topic betreft de werking van t-mobile sluiten, geen ticket aanmaken terwijl ze dat beloven aan de telefoon en 0,0 support leveren. 

 

Oh ja, en ik mag ze afkopen. Dat mag ook. Te triest voor woorden. 

Reputatie 3

De grootste uitdaging is om T-mobile te bewegen om eens naar de klanten te luisteren die eigen modem/ONT willen gebruiken.

Nu lijkt erop dat ze werkelijk alles doen om de zaak te frustreren.

En het is nogal stil aan de kant van T-mobile op deze forum terwijl ze altijd naar forum verwijzen, opmerkelijk.

Reageer