Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere

Toon eerste reactie

333 reacties

Ik heb op 28 september mijn eerste melding gedaan en sindsdien is er nog niet veel veranderd, begin er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee te zijn. Zet dan het oude terug en werk achter de schermen verder. Het is nu net alsof ik in een testomgeving terecht kom. Verbeteren is prima, dit werk is ingewikkeld, maar doe het wel goed.

Eerder heeft het bijna 2 jaar geduurd voordat mijn internetbundel weer de ‘oude’ was nadat deze plots wegviel, heb nu minder geduld.

Reputatie 7

Hi @Borssie, heel graag gedaan! Ik zie dat het onderzoek inmiddels is afgerond en deel graag de uitkomst met je. De technische dienst heeft dit uitvoerig getest en alles werkt aan onze kant zoals het zou moeten en het loopt synchroon. Klopt dat jij de afgelopen dagen ook weer probleemloos hebt kunnen genieten? Mijn collega van de technische dienst laat weten dat het mogelijk een hardware issue is bij je als blijkt dat je hier nog steeds last van hebt. Kan je aangeven of de issues inderdaad voorbij zijn?

Super tof dat je graag deel wilt nemen aan de testgroep! Ik heb jouw verzoek doorgezet naar mijn collega. Zou jij alvast jouw e-mailadres naar mij willen doorzetten in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan kan ik dat direct doorzetten! 😊

Hi @Gladstone, ik wil je graag ook het volgende laten weten! Mogelijk heb je al een terugkoppeling gekregen van mijn collega die het verzoek heeft ingeschoten bij de technische dienst, maar zojuist heb ik ook de status hiervan gecheckt. Ik zie dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling om hierbij te helpen. Het kan dan ook wat langer duren voordat hier wat uitrolt, maar ik hoop dat zij tot een geschikte oplossing zullen komen! 

Reputatie 1

Hallo T-Mobile,

Hoewel jullie hier aangeven dat de wens voor een Android TV versie van de app duidelijk is, lijkt er maar weinig te gebeuren.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk vrij irritant om jullie extra kastje te moeten gebruiken omdat ik met deze:

  • Geen bluetooth afstandsbediening heb, dus kan niet uit het zicht worden geplaatst.
  • überhaupt geen fijne afstandsbediening heb.
  • de User Interface echt om te huilen vind.
  • het kastje op zichzelf ook om te huilen vind.
  • elke keer van input moet wijzigen als ik TV wil kijken. In mijn geval moet ik dan de telefoon erbij pakken om de input van mijn receiver te wijzigen (staat uit het zicht). Jullie afstandsbediening werkt hiervoor namelijk niet. Dit is omslachtig als ook gewoon alles met 1 afstandsbediening mogelijk moet zijn (die van mijn Android TV).

Een extra kastje om TV te kunnen kijken is achterhaald. Je zou denken dat een “gewone” Android app aanpassen naar een andere GUI, die werkt met een afstandsbediening, niet bijster veel werk is. Jullie collega’s in het oostblok hebben de app al lang voor elkaar en zeker nu ook KPN eindelijk de app heeft uitgebracht (en Ziggo die hem al had), kunnen jullie echt niet meer achterblijven. Gas op die lolly zou ik zeggen.

De KPN app is trouwens momenteel de populairste app in de Play Store (en de Ziggo app op 2). Dat zegt volgens mij genoeg over de wens van ons, klanten, van jullie, TV aanbieders... 

 

Reputatie 3

nog een ding:

Als je iets terug kijkt en je stopt halverwege, dan moet je de volgende dag weer van voor af aan beginnen. Dit is extra vervelend omdat je bij veel omroepen niet kan doorspoelen.

Dat niet kunnen doorspoelen is een grote ergernis en voor ons een reden om ons op een andere provider te oriënteren.

Reputatie 7

Hi @Esdamion, ik wil je graag laten weten dat dit issue nog volop wordt onderzocht door onze IT-afdeling! De technische dienst heeft de hulp van deze afdeling ingeschakeld, zodat er met nog meer mensen naar een oplossing gezocht kan worden. Excuses dat het al enige tijd duurt. Ik hoop snel wat nieuws met jou te kunen delen!

Hi @Gladstone, aan jouw issue wordt ook nog steeds volop gewerkt! Mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat er vandaag weer wordt gevraagd aan de IT-afdeling of er al een status update gedeeld kan worden. Zodra hier meer over bekend is, dan deel ik dat gelijk. Ontzettend bedankt voor jouw geduld! 

Ik ben juist overgestapt naar tmobile omdat tv anywhere werkte op mijn android tv box maar door de nieuwe update werkt het op geen van mijn androidboxen waarom moet iets wat werkt om zeep geholpen worden ,ik weet dat ik binnenkort naar een andere provider ga zoeken want dit is bagger ik heb de forum doorgelezen waar de medewerker vragen stelt over het apparatuur maar ze moeten kijken en beseffen dat wat werkt dat ze dat met rust moet laten. Ik ben zwaar teleurgesteld en ga zeker naar een andere provider opzoek.

Ik heb soortgelijke (gemengde) ervaringen als een hoop andere gebruikers. Een aantal problemen (met name het verlies van sessie) is vervelend maar “acceptabel” en ik verwacht dat deze binnenkort worden opgelost in opvolgende versies.

Misschien was het handig geweest om iets meer te testen voordat er wordt uitgerold ... voel me een beetje een proefkonijn …

Ik heb echter een probleem dat ronduit storend is en TV kijken zo goed als onmogelijk maakt:

  • Glasvezel thuis, 1Gbps
  • TV afspelen via topbox werkt prima (sluit internet/glas probleem uit)
  • TV afspelen op Android werkt prima (sluit beschikbaarheid/bandbreedte uit)
  • TV afspelen op de PC (Windows 10, Chrome 85)
    • geeft iedere 2 a 3 seconden een kleine maar zo vervelende hik (niet stilstaan maar overslaan) waardoor je eigenlijk niet meer kan kijken!
    • bijzonder hierbij is dat NL1-2-3 vlekkeloos afspeelt, maar andere zenders (4+)  het hikje vertonen (sluit app probleem uit?)
    • Edge: zelfde
    • Andere PC: zelfde gedrag
    • Gaat ook door na reboot alle internet apparatuur (lag niet voor de hand, maar toch maar gedaan)

Zijn er meer gebruikers die dit probleem kennen/hebben?

Ik kan meer onderzoek doen of zaken aanpassen/testen als dit nodig is/helpt om dit opgelost te krijgen.

Hallo 

 

Ik heb nu het probleem met de nieuwe app dat hij niet opstart op me Android box (android 10) 

 

De oude app heeft altijd zonder problemen gewerkt. 

 

Al meerdere keren verwijderd en opnieuw gedownload maar geen verandering. Maar kom niet voorbij het roze tmobile scherm en dan gooit hij me eruit 😒😒 zwaar irritant nieuwe app die niet werkt

 

Iemand een oplossing want de oude app werkt ook niet meer kijk nu via me Browser maar zou graag de app gebruiken. 

 

Ik kijk uit naar de oplossing

 

Thanks in advance 

Reputatie 2

Vrijdag, 20 november 2020/19:24

De keuze tussen het oude en de nieuwe T-MobilTV is zéér wenselijk.

Hoogachtend

jjayceeb

Reputatie 3

Hallo ik kijk tv via mijn laptop met Chrome. Nu kon ik voorheen de TV aanzetten op mijn laptop en ondertussen switchen naar mail of andere websites. Nu lukt me dat niet want ik kan het scherm niet klein maken en wanneer ik ESC doe dan gaat de TV uit. Hoe kan ik toch 2 dingen tegelijk doen?

Reputatie 2

voor 20 euro per uur geef ik mij graag op als tester.
ik merk dat er een groot gebrek aan testers zijn voor dat een app live gaat.

Reputatie 2

Hallo, ik was gewend TV te kijken via mijn laptop via Chrome en ondertussen ook mail te checken of andere websites te bekijken. Nu via de nieuwe TV app  kan dit niet. Ik kan het scherm niet kleiner maken waardoor ik kan switchen in de browser. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

ik ondervind het zelfde probleem in firefox onder chrome  werkt het bij mij niet eens

Reputatie 7
Badge +1

Hier in de Achterhoek werd in de beginne in diverse dorpen en steden door Reggefiber glasvezel aangelegd, waarop diverse providers hun diensten aanboden, uit mijn geheugen waren dat o.a. Lijbrandt helden van nu, XMS e.a. Glashart Media verzorgde de tv streams, deze waren van een zeer hoge kwaliteit zelfs beter dan wat KPN e.a. nu aanbieden via glas.

Daarnaast was het grote voordeel dat je via DVB-C weliswaar met wat minder zenders ook tv kon kijken met coax als de tv een DVB-C tuner had, zeg maar slaap of kinderkamer.

Helaas is dat door KPN allemaal de nek omgedraaid:sob:

Reputatie 7
Badge +16

 

Hi all,

Bij deze een (broodnodige) update wat betreft de lopende issues:

In de Webversie van TVAAlleen fullscreen mogelijk. Hier wordt de functionaliteit van aangepast zodat het scherm ook geminimaliseerd kan worden. Dit is naar verwachting binnen een aantal weken gereed. Als workaround kun je wel gewoon met alt-tab van scherm wisselen, de uitzending blijft dan gewoon doorspelen en je kan dan gewoon andere dingen doen zoals je mail bekijken etc. maar duidelijk dat dit niet ideaal is en dit passen we daarom aan. 

Het verlopen van de sessies/opnieuw in moeten loggen – Hier wordt nog steeds aan gewerkt en heeft prioriteit maar blijkt een hardnekkig issue. Nog geen oplosdatum bekend, zodra er meer duidelijk is laten we dit uiteraard weten!

Programma gids - Er komt een aanvullende variant van de programmagids voor de smartphone versie omdat hier een grote behoefte naar blijkt te zijn.

App crasht op ChromeOS – Hier blijft het gebruik via de browser van kracht.

Favorieten – De aanpassingen van de favorieten heeft prioriteit en komt zo snel mogelijk. De favorieten worden geïntegreerd met je Profiel, je kan straks zelf de volgorde van de zenders bepalen in de programmagids en favorieten instellen per profiel op alle devices. Het niet laten zien van het volgende programma in de Mini-gids wordt binnenkort ook opgelost..

 Programma Gemist stopt voortijdig – Dit lijkt alleen te spelen bij gebruik van Chromecast wanneer je toestel is vergrendeld of wanneer je de app hebt afgesloten. Mocht dit niet het geval zijn dan horen we het graag!
Workaround: Bij aanklikken van het volgende programma zou de uitzending wel weer door moeten lopen.

Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Hier wordt aan gewerkt, nog geen oplosdatum bekend.

Zomertijd weergave bij horizontaal afspelen op tablet – Is bekend, wordt aan gewerkt.

Reputatie 1

Klopt ja, goede oude tijd… Maargoed, als TMobile een unieke positie wil innemen, en dat doen ze op zich al gedeeltelijk door een App aan te bieden die dezelfde kwaliteit geeft als de STB, dan gaan ze voor kwaliteit en schroeven ze de compressie terug en de bandbreedte omhoog!

Kan me niet voorstellen dat ze de streams in deze belabberde kwaliteit inkopen, dus dat moet beter kunnen. En ze kunnen het zo maken dat afhankelijk van je netwerk/internet snelheid je de juiste stream kwaliteit krijgt. Dat zit NB al in de software ingebakken, aangezien je de stream kwaliteit kan selecteren.

Dit geldt enkel voor de AppleTV app (en zoals bekend is het idd eerder een geval van de beeldkwaliteit van de boxen verlagen tot app niveau dan die van app opkrikken tot box niveau. Ik ben gelukkig nog niet omgezet en kan nog steeds kijken naar de streams tot 16Mbps; via de box uiteraard)

Op zich biedt dit hoop, ik was niet op de hoogte van het feit dat het voorheen beter was. Als dat werkelijk zo was snap ik totaal niet dat TMobile hun kwaliteit zo drastisch omlaag gehaald heeft… Welllicht willen ze eerst het nieuwe platform volledig uitrollen, en dan bandbreedte verhogen, geen idee. 

Ook hier weer, @Brian, graag jouw commentaar.

 

Hi @Gladstone, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Dit heb ik direct aan het onderzoek toegevoegd. Er is jammer genoeg nog geen concrete terugkoppeling die ik met je kan delen, anders dat het nog volop in onderzoek is. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om toch een tussenupdate te krijgen, want ik wil je graag duidelijkheid meegeven. Hopelijk kan ik snel wat met je delen! 

Hi @Lisa , dankjewel voor het doorgeven. Het probleem lijkt te zijn verholpen, ik kan (eindelijk) al een paar dagen de app zonder probleem gebruiken. Hartelijk dank!

Ik ervaar een aantal van dezelfde problemen als een hoop andere gebruikers in deze thread. TV kijken op de PC is een beetje een ramp geworden sinds de nieuwe TV Anywhere is begonnen. Gebruik Windows 10 Pro met Chrome versie 86.0.4240.75 en 1Gbps Glasvezel abonnement.

  • Random worden uitgelogd omdat de login is verlopen. Moet vervolgens maar uit zien te vogelen waar ik was gebleven in het programma als het niet live tv was. Nogal frustrerend en vaak heb ik dan de neiging om maar weer te kijken of er iets te zien valt op Twitch of Youtube.
  • Kan geen TV kijken tenzij ik op full screen kijk. Als ik naar een ander tabblad wil kan dat niet, moet nu dus constant een extra Chrome window open hebben als ik ook nog andere pagina's wil bekijken tijdens het tv kijken.
  • Soms kan ik wel vooruit spoelen, andere keren niet. Snap niet helemaal waarom. 

Zou het toch wel heel fijn vinden als ik gewoon ongestoord online TV kan kijken zonder uitgelogd te worden of worden gedwongen om een tweede browser window open te hebben.

 

Hi @Gladstone, wat een super nieuws zo voor het weekend! Merci voor het melden. Dit heb ik gelijk doorgegeven aan mijn collega's. Omdat het nogal een langlopend issue was en om jou te bedanken voor je engelengeduld, wil ik je graag verblijden met een gratis TV-pakket naar keuze voor drie maanden. Kijk gerust welk pakket jou aanspreekt op onze website, dan maak ik de kosten hiervan in orde en kun jij op ieder gewild moment het pakket aanzetten en tijdig weer uitzetten. Ik hoor het graag! 🎈

 

 

Dat is aardig, ik heb je een DM gestuurd.

Apple TV 4k op een samsung tv met hdmi-cec op de samsung remote.. 

Dan kun je de app dus niet meer afsluiten aangezien die knop niet geimplementeerd is.

Zou handig zijn als de back-knop op de remote vanuit het hoofdmenu ook echt terug gaat naar het apple tv scherm.

Reputatie 7

Hi @bmonninkhof, tof om te lezen dat jij hier graag meer informatie over wilt! Het liefste had ik natuurlijk gelezen dat jullie veel plezier beleven aan de web browser versie. Ik wil je dan ook graag van een update voorzien - mits die er is. Dus ik heb hiervoor één van mijn collega's van een andere afdeling aan de mouw getrokken met de vraag of hier al meer over bekend is. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan laat ik dat aan je weten! 

Reputatie 1

Hi all,

We hebben afgelopen periode veel feedback ontvangen over het nieuwe TV Anywhere en T-Mobile TV, hartelijk dank daarvoor!

Om het enigszins overzichtelijk te houden gaan we vanaf vandaag alle feedback over TV Anywhere bundelen. Heb je feedback over T-Mobile TV? Dat topic vind je hier.

We blijven jullie feedback graag ontvangen dus stuur dit vooral door! Staat het issue hieronder al vermeld? Dan zijn we er al mee bezig en is het niet nodig om het nog een keer te melden tenzij we er specifiek om vragen.

We houden jullie in dit topic graag op de hoogte van waar we mee bezig zijn. We zullen niet individueel op elk bericht reageren maar we lezen elke reactie!

 

Bekende issues:

  • Opnieuw in moeten loggen na een aantal minuten - Status: In onderzoek
  • Via sommige browsers is alleen fullscreen nog mogelijk - Status: In onderzoek
  • (More to come)

Waardeloos!! Ik heb het getest in Chrome, Edge en Firefox. Bij al deze browsers kun je alléén full-srceen kijken. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik was in eerste instantie best tevreden over de app na aanpassing van de leeftijd op 18 werkte het redelijk, echter moet ik dit weer terug nemen en heb met exact de zelfde problemen te kampen als @Ryan05 in zijn topic vermeld.

Men had veel problemen en ontevreden klanten kunnen voorkomen door simpelweg de oude versie aan te vullen met de extra zenders die men nu heeft in de nieuwe versie, deze werkte perfect 1x inloggen en dat was het daarna nooit meer, althans als men het hokje had aangevinkt.

@Brian 

De informatie van superuser Chris tien mbt iOS 14.01 is totaal irrelevant.

mijn ipad heeft een 32 bits processor en kan dus niet bijgewerkt worden naar iOS 11 en hoger.

de vernieuwde app kan niet gedownload worden en dus ook niet meer gebruikt worden.

Krijg ik nu korting op mijn abonnement of krijg ik van jullie een nieuwe ipad.

Andere apps werken probleemloos en ik mag verwachten dat dat met die van jullie ook het geval zal zijn.

Als jullie het niet weten zeg dat dan maar houdt mij niet aan het lijntje.

Reputatie 2

Vanavond heb ik tvOS geupgrade op mijn AppleTV. Helaas is zappen via het zij-menu nu niet meer mogelijk. Het zender-menu verschijnt nog steeds door op de rechter zijde van de afstandsbediening te tappen, maar scrollen hierin werkt niet meer. Dit probleem doet zich voor bij beide AppleTV’s hier in huis.
 

Reputatie 1

Sinds de laatste update heb ik steeds op de web app sessie verlopen log opnieuw in. En kan helemaal overnieuw beginnen. We zijn dus terug bij af. Kan dit opgelost worden, want het is echt heel irritant.

Reageer