[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15177 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 7

@forward en @Ralf K.: reset uitgevoerd! Ik weet niet welk effect deze reset heeft noch voor hoelang dit zal duren. Bij één klant bleek dit effectief, dus ik hoor graag jullie bevindingen. Alles wat een mogelijke impact heeft op de beeldkwaliteit hoor ik graag. 

ik ben ook benieuwd heb ook een entone kastje en een draytek modem… Het lijkt wel alsof t-mobile het niet wil erkennen dat npo 1, 2 en 3 problemen geeft (en de andere zenders niet)?


Dat hebben ze allang erkend (alleen niet dat het samenhangt met de firmware update; wat bij mij ook niet het geval was aangezien ik het al had een dag vóór de een firmware update binnehaalde) en zijn ook naar de oorzaak aan het zoeken. NPO 101-103 zou van een andere bron afkomstig zijn is al eerder gepost en qua beeldhaperingen geen issues moeten hebben (maar dat van het geluid heb ik ook een tijdje gehad op zowel NPO 1-3 als 101-103 en is inmiddels ook al een tijdje niet meer een issue).

Bij mij dus wel, het stotteren is er nog steeds, net alsof het uit sync loopt en dan ineens wil inhalen, en dan is het beeld ineens verder…. het vervelende is dat het niet continue is maar willekeur is kwa stotteren… 

we blijven hopen 🤞

Ik heb inmiddels in mijn post: (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/npo1-2-en-3-vervelende-audio-video-haperingen-al-weken-317812#post1533091) antwoord dat Regio Dordrecht het probleem sinds 11 november heeft en tot heden naar een oplossing zoekt. Ik ben niet helemaal zeker of we het nu over het zelfde probleem typen, want het lijkt mij heel sterk dat iedereen op het forum uit Dordrecht komt? Ik wacht het in ieder geval even af.

+1 Vodafone tijdperk, Draytek modem + Entone kasje en haperingen op het beeld al geruime tijd. Gehoopt dat het minder zou worden maar het lijkt eerder erger te worden. Dit kan ook gevoelsmatig zijn omdat de ergernis groter wordt :wink: .

Bij mij is het ook niet gelimiteerd tot NPO. Ik woon ter info in de regio Arnhem. 

Graag hoor ik of ik kan ondersteunen met een test met nieuwe hardware o.i.d. 

Groeten,

Reputatie 2

Vandaag wat opnames teruggekeken en wat mij opviel is dat de opnames dezelfde haperende kwaliteit laten zien. Een van de opnames was van RTL4 en als proef op de som dezelfde opname eens via Videoland teruggekeken en daar geen enkele hapering waargenomen.

De opname is van oudjaarsavond en die hebben wij toen niet gekeken omdat wij bij vrienden in Krommenie waren. Zij hadden het programma ook op staan en kijken via KPN. Daar geen problemen gezien. Wij zijn zelf in Alkmaar via het telefonienetwerk aangesloten op T-Mobile.

Toch geeft het je te denken dat de eigenlijke uitzending en de opname haperen en de teruggekeken versie via Videoland dit niet heeft. :disappointed:

Reputatie 1

Hallo, kleine update. Uit de Bilt. Vodafone tijdperk. Draytek en Entone zonder hdd. via Onkyo avr naar LG Oled 55.

NPO123 wordt eerder erger dan minder. 123gos geen probleem maar dan ontbreekt dolby signaal. Andere zenders lijken ook geen probleem te ondervinden. Kijk inmiddels naar NPOstart, dan ook geen probleem met stotteren, alleen is de beeldkwaliteit (resolutie) dan beneden pijl.

Duurt inmiddels wel erg lang allemaal. Is bitrate voor die zenders wel hoog genoeg? Ik vind dat er door T-mobile wel wat proactiever informatie verstrekt mag worden over wat er aan gedaan wordt. je kan mij niet meer wijsmaken dat ze nog steeds niet weten wat er aan de hand is.

Overigens kan iemand mij uitleggen waarom de rollback gedaan is? Native 1080p is toch beter dan interlaced, of te wel half hd? En maakt verder geen enkel verschil dus voor wat betreft het stotteren.

Reputatie 1

Hallo, kleine update. Uit de Bilt. Vodafone tijdperk. Draytek en Entone zonder hdd. via Onkyo avr naar LG Oled 55.

NPO123 wordt eerder erger dan minder. 123gos geen probleem maar dan ontbreekt dolby signaal. Andere zenders lijken ook geen probleem te ondervinden. Kijk inmiddels naar NPOstart, dan ook geen probleem met stotteren, alleen is de beeldkwaliteit (resolutie) dan beneden pijl.

Duurt inmiddels wel erg lang allemaal. Is bitrate voor die zenders wel hoog genoeg? Ik vind dat er door T-mobile wel wat proactiever informatie verstrekt mag worden over wat er aan gedaan wordt. je kan mij niet meer wijsmaken dat ze nog steeds niet weten wat er aan de hand is.

Overigens kan iemand mij uitleggen waarom de rollback gedaan is? Native 1080p is toch beter dan interlaced, of te wel half hd? En maakt verder geen enkel verschil dus voor wat betreft het stotteren.

 

Die rollback voor mij en vele andere een wereld van verschil. Het uitzendsignaal werd namelijk geforceerd 1080p/60HZ (waarbij met name dat laatste de problemen opleverde) wat die kastjes niet trokken.

 

Native (qua wat zenders uitzenden) is 1080i/50HZ, dus dat moeten Tmobile lekker zo laten.

Reputatie 6
Badge

Met 1080p@ 60Hz waren hier ook geen grote problemen (en bij nog meer gebruikers hier), enkel de bijkomende judder vanwege de mismatch. Dat het de kastjes waren die het niet trokken lijkt me iig niet de conclusie. Al merkte ik toen wel dat als je naar de NPO schakelde je meteen een haperingen te pakken had (inmiddels niet meer en ook de rest van de avond nog maar nauwlijks/zo goed als niet). Misschien moeten ze wat minder op de randzaken focussen die er nog meer op het kastje staan (laat staan onzin als Netflix op je tv kastje implementeren er nog bij doen).

NPO 1-3 heeft een bitrate van 12Mbps iirc, wat gewoon het originele signaal is (zoals ook Ziggo die ontvangt); tenzij je de KPN streams ontvangt natuurlijk maar ook daar is de bitrate die van HD+ (ook iets van 12-13Mbps).

In de instellingen kan je ook het geluid op Stereo ipv AC3 zetten, misschien iets om te testen ipv naar 101-103 te kijken.

Reputatie 1

@apis4 

Dank voor de tip. Stereo zorgt er inderdaad voor dat het stotteren op NPO123 veel minder wordt. Het is echter niet over!

Ik ben misschien een zeikerd, maar ik vind goed geluid net zo belangrijk als goed beeld. Stereo luister ik al 25 jaar niet meer als ik het ff kan voorkomen.

Reputatie 1

Met 1080p@ 60Hz waren hier ook geen grote problemen (en bij nog meer gebruikers hier), enkel de bijkomende judder vanwege de mismatch. Dat het de kastjes waren die het niet trokken lijkt me iig niet de conclusie. Al merkte ik toen wel dat als je naar de NPO schakelde je meteen een haperingen te pakken had (inmiddels niet meer en ook de rest van de avond nog maar nauwlijks/zo goed als niet). Misschien moeten ze wat minder op de randzaken focussen die er nog meer op het kastje staan (laat staan onzin als Netflix op je tv kastje implementeren er nog bij doen).

Dat komt omdat er meerdere problemen door elkaar heen zijn gaan lopen. Je hebt de vertraging (die dus komt/kwam door het geforceerde 1080p/60 HZ waar de entones 510 het...laten we zeggen moeilijk mee hebben 😉 en je hebt de haperingen in zijn algemeenheid waar sommige gebruikers last van hebben.

Ik hoorde zelf bij de eerste groep, de andere hebben last van het netwerk zelf. Hun problemen zijn dus niet aan de update van de firmware gerelateerd (en waar dit topic over gaat), de andere wel.

Een bekende van mij heeft van een (te loslippige?) klantenservice medewerker begrepen dat de haperingen lokale overbelasting betreft (en daarom ook niet bij iedereen voorkomt) en dat men streeft naar een oplossing in Q1.

Ik zou dus niet op een snelle fix rekenen als je in de laatste groep valt (mocht je dat al doen)

Reputatie 1

Ik kijk elke dag even op dit forum in de hoop dat er een update/oplossing, maar het blijft vooralsnog alweer een tijdje angstvallig stil. Snap dat de feestdagen er zijn geweest, maar we zitten ondertussen ook alweer een week in het nieuwe jaar.  

Ik hoor graag - en met mij denk ik velen - weer een keer wat de stand van zaken bij jullie is @Brian @Sander

Helemaal mee eens. Hier nog steeds geen rollback uitgevoerd en aanhoudend probleem. @Sander Graag reactie en rollback uitvoeren. 

 

 

 

Ook in het bezit van een Entone box + Draytek Router en hebben ook sinds enkele weken last van storing in het beeld bij een aantal zenders o.a. NPO 1,2 net5

Wanneer kan dit probleem worden verholpen!?

Reputatie 3

Ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen (Zyxel) en aangesloten. Helaas spelen de problemen nog steeds. Het modem is dus niet de oorzaak…

Ik verwacht spoedig nieuwe ontvangers te krijgen om ook die te testen. Resultaat volgt weer...

Reputatie 7

Dag allen, 

 

De gehoopte resultaten van het uitsluiten van de combinatie Draytek en Entone Kamai blijven vooralsnog uit. We gaan verder met het onderzoek en ik zal, zodra ik meer weet, de vervolgstappen hier delen!

Reputatie 4

Zoals ik al eerder zei, heb entone en aria 610 met draytek router, entone probleem, aria niet. Wat zou u dan de oplossing zijn?

Heb ook een Android media boxje van 3 tientjes die op zijn beurt weer 10x sneller is dan de aria, heeft ook nog eens een digitale audio aansluiting, dus waarom niet voor zoiets gaan met een tmt skin? 

Reputatie 6
Badge

Het is zeker niet de combinatie Draytek en Entone boxen (niet dat het niet vervangen mag worden door een Aria & Zyxel). Hier werkt alles vrijwel weer normaal (met 2 x 510b) en zolang je afstandsbediening het nog naar behoren doet valt het met de traagheid ook nog best mee allemaal. Laatst bij iemand anders weer eens van de Ziggo Horizon box mogen ‘genieten’. Die is minstens zo traag en het beeld haperde daar bij zoveel zenders zoals het hier bij de NPO kanalen was. Vandaag nog Wie is de Mol gekeken en geen enkele hapering te bekennen geweest bij wat toch een van de meest bekeken programma's zal zijn geweest.

Enkel gisteren waren er een paar keer storingen als dit, vergelijkbaar met die in December op de Belgische zenders maar nu op alle zenders (ging blijkbaar om een plaatselijke storing las ik elders en opgelost door wat hardware te vervangen):

 

Reputatie 3

Ik zie zojuist dat mijn ontvangers blijkbaar een update hebben binnen gehaald en warempel… het stroperige beeld lijkt te zijn verdwenen.

Meer mensen de update gehad?

EDIT: op één ontvanger lijkt het.. is er een update geweest @Sander ?

Reputatie 1

Ik zie zojuist dat mijn ontvangers blijkbaar een update hebben binnen gehaald en warempel… het stroperige beeld lijkt te zijn verdwenen.

Meer mensen de update gehad?

EDIT: op één ontvanger lijkt het.. is er een update geweest @Sander ?

Welke firmwarenaam heeft de update?

Bij mij (nog) geen update. 

Reputatie 3

Ik zie zojuist dat mijn ontvangers blijkbaar een update hebben binnen gehaald en warempel… het stroperige beeld lijkt te zijn verdwenen.

Meer mensen de update gehad?

EDIT: op één ontvanger lijkt het.. is er een update geweest @Sander ?

Welke firmwarenaam heeft de update?

Bij mij (nog) geen update. 


Eindigend op .25 en is dus geen nieuwe firmware. Op mijn andere ontvanger heb ik ook geen update. Waar ik dan wel benieuwd naar ben: kastje is herstart geweest, want ik had een blauw lampje dat hij aanstond en het stroperige beeld is bij deze ontvanger weg.

Wellicht heeft T-Mobile iets anders ‘gepushed’ naar de betreffende ontvanger?

Reputatie 1

Het stotteren gaat hier anders vrolijk door… het wordt steeds irritanter. Zo kan je niet serieus een onderwerp volgen als het constant wordt verhaspeld

Reputatie 1

Het stotteren gaat hier anders vrolijk door… het wordt steeds irritanter. Zo kan je niet serieus een onderwerp volgen als het constant wordt verhaspeld

mmm, nieuws kijken is echt een feest!, ik zit nu al op 22x storing in 14 minuten……. ☹️

 

Reputatie 1

Wanneer kunnen we een fix op de NPO kanalen verwachten die wel werkt @Sander ? 

 

Reputatie 6
Badge

Wanneer kunnen we een fix op de NPO kanalen verwachten die wel werkt @Sander ? 

 


Filmpje? Hier al een tijdje zo goed als geen last meer van, het zal al vast geen landelijk probleem meer zijn.

Reputatie 1

Wanneer kunnen we een fix op de NPO kanalen verwachten die wel werkt @Sander ? 


Filmpje? Hier al een tijdje zo goed als geen last meer van, het zal al vast geen landelijk probleem meer zijn.

Wat is hier? Randstad? Groningen? Arnhem? Eindhoven?

btw, dat filmen heeft geen zin. Het stotteren is niet continue, maar op willekeurige momenten. Aangezien we hier met zn 5en wonen ga ik niet heul de tijd naar nieuwsuur staren of naar heel holland bakt als men hier iets anders wil kijken, zoals gumbal of 24kitchen, oftwel niet NPO 1 2 of 3

@Brian 

Sinds vorige week donderdag geen problemen meer gehad. Lijkt erop dat probleem verholpen is. 

VRAAG: wat is gedaan wat probleem opgelost heeft? Ik ben heel benieuwd.

 

Verder: tnx aan een ieder die bijgedragen heeft aan oplossing van het probleem.

Hier, regio Amsterdam, heb ik last van beide problemen (schokkerig beeld dat lijkt op een framerate-issue vooral na scenewisselingen en snelle bewegingen, en natuurlijk onderbrekingen in beeld en geluid bij met name de NPO-kanalen). Combinatie Draytek en Entone 510. Heb er nu al maanden last van en ik krijg in de beste gesprekken met de klantenservice excuses en de mededeling dat het probleem bekend is en de volle aandacht heeft. 

 

Ik vind het nu erg lang duren en overweeg ook een overstap. 

Reageer