[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15177 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

Toon eerste reactie

307 reacties

Reputatie 1

Ik werd gewezen op dit topic. Ik heb ook slow motion beeld gekregen na de laatste update. Vooral goed zichtbaar bij bewegend beeld zoals voetbal. Ik heb een Entone TV-box. Getest op twee tv's, beide hetzelfde probleem. Graag snel met een oplossing komen want dit is echt onacceptabel.

Reputatie 7
Badge +1

Ik had mijn Entone 510b voor de aardigheid ook maar eens op z'n rug gelegd om eens te kijken hoe het ding nu eindelijk is, Mfg datum is in Nederlanse data omgezet 06 oktober 2016,  95-8900000-02

Het logo voor op de box is wel van T-Mobile, helaas zijn deze boxen vrij oud als men ziet hoe snel alles veranderd denk daarbij aan UHD enz, ook zijn de specs vergeleken bij de boxen van o.a. KPN vrij beperkt.

Gelukkig is de koppeling met mijn Panasonic wel goed, en geen last van haperend beeld en geluid

Reputatie 1

De rolback kun je zelf uitvoeren, de powerflip uitvoeren.

Ethernet kabel er uit, box van de stroom, stekker er weer in en wachten tot die zegt dat er geen verbinding is en dan ethernet kabel er in, dan haalt die de laatst beschikbare SW versie op, nu dus versie 25.

Zoals eerder aangegeven, werkt dat na herhaaldelijk proberen niet. Er wordt geen rollback uitgevoerd. Versie blijft 27.

Reputatie 2

Hier ook een drama na de update. Niet te doen, hapert constant op de normale zenders en voetbal kijken is inderdaad niet te doen. Heb de Vodafone boxen nog, die zijn wel eens aan vervanging toe lijkt me!

Ik heb de problemen ook. Wat bij mij je helpt is een harde reset uit te voeren. Dan kan ik een paar uur ongestuurd kijken. Daarna nemen de problemen weer toe. Met name voetbal en NPO is helemaal niet naar te kijken, hogere bitstream denk ik

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Reputatie 2

Ik zie dat mijn topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635/index5.html

gesloten is, maar nog altijd is er geen fix..

Inmiddels zit ik alweer 3 maanden naar 576p te kijken, een reset/powerflip helpt ook niet. De gehele duur van dit probleem is niet redelijk meer te noemen. Ik zou graag willen dat iemand contact met mij opneemt voor compensatie, informatie over de oplostermijn en eventueel een aanbod tot het voortijdig beëindigen van de TV dienst.

Reputatie 6
Badge

Op het ODF netwerk had NPO al een hoge bitrate (zelfde als Ziggo), daar zal het echt niet aan liggen. Studio Voetbal nu is een stotterfestijn, helemaal qua geluid (RTL5 gewoon prima nu bijvoorbeeld). Valt me wel op dat het met dit soort programma's/scènes het meest voorkomt (talkshow-achtige dingen en het journaal). Eerder vanmiddag Op zoek naar Rembrandt oid, sommige scenes prima en wanneer er iemand solo een praatje ging houden kwamen de stotteringen weer …

 

Hier staat meer info aangezien het om twee apart staande issues lijkt te gaan: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131

26 November zou er een hardware upgrade plaatsgevonden hebben maar dat heeft zo te lezen niet het gewenste effect gehad te hebben en vindt 6 December een nieuwe onderhoudsbeurt plaats.

Heb dan ook geen last van een tragere box of onkijkbaar voetbal na de firmware upgrade maar wel van de stotteringen die al vlak voor de update begonnen. Twee volledige resets en een stroomstoring later is er na een week niks veranderd of verbeterd iig dus nu maar de zesde afwachten.

Reputatie 2

Shit, gisteravond iets te vroeg gejuicht. Vanavond helaas weer stroperig beeld. Snell check leert dat de decoder weer naar 1080p/60HZ teruggesprongen is. Moet ik hem nu iedere avond voor het tv kijken resetten voor 1080i/50hz? 

Ik ervaar dezelfde problemen en heb afgelopen vrijdag gezegd tegen de klantenservice dat ik denk dat het de combinatie is van het Draytek modem met de Entone decoders.

Vorige week woensdag is er een monteur langs geweest en die heeft het modem vervangen door een nieuwe (precies hetzelfde merk en type). Dit maakte geen verschil in beeldkwaliteit. Daarna is hij vertrokken want er zou die nacht een update komen waardoor de problemen zouden moeten worden opgelost…

Omdat er niks is veranderd krijg ik vrijdag via de pakketpost, 2 nieuwe decoders (1 met- en 1 zonder opnamefunctie). Ik zal na vrijdag laten weten of dit heeft geholpen.

Inmiddels heb ik nieuwe apparatuur ontvangen en aangesloten. Helaas was het niet de apparatuur zoals omschreven aan de telefoon. Er was mij verteld dat ik voortaan via de cloud op zou kunnen nemen omdat ik een decoder zou krijgen zonder HDD. Ik heb precies dezelfde types Entone kastjes gekregen als ik al had, maar de nieuwe Entone decoders waren wel van een nieuwer bouwjaar. Eentje met HDD uit 2014 (ik had 2012) en eentje zonder HDD met als bouwjaar 2017. 

De eerste indruk is goed, ik heb nog geen live voetbal gezien, maar de schokkerige bewegingen in mijn beeld lijken niet meer aanwezig te zijn sinds ik de nieuwe decoders heb aangesloten.

Reputatie 1

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Bij mij ook bij Begin gemist zelfde irritante beeld, ondanks dat @Sander stelt dat dit niet het geval is. Wanneer kunnen we daadwerkelijke oplossingen van jullie verwachten @Sander? Dit duurt me echt te lang. Weer een zondag voetbal vol irritatie voetbal zitten kijken. 
 

edit: Hier voorbeeld van beeld bij ‘begin gemist’: 

 

Reputatie 6
Badge

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Met een Android telefoon heb je vrijwel automatisch ook een Youtube account, misschien een optie?

 

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Bij mij ook bij Begin gemist zelfde irritante beeld, ondanks dat @Sander stelt dat dit niet het geval is. Wanneer kunnen we daadwerkelijke oplossingen van jullie verwachten @Sander? Dit duurt me echt te lang. Weer een zondag voetbal vol irritatie voetbal zitten kijken. 
 

edit: Hier voorbeeld van beeld bij ‘begin gemist’: 

 

Hier in de Achterhoek zit ik op het WBA glasvezel van KPN, wat begin deze eeuw door toen Reggefiber  in diverse plaatsen is aangelegd.

Van de hier in dit topic vermelde problemen gelukkig met mijn Entone 510 totaal geen last, gisteren een powerflip gedaan en net via het menu een herstart staat inderdaad op 1080P/60Hz getest op diverse zenders o.a NPO en Foxsports enz, tot op heden geen enkel probleem met wat dan ook

Misschien speelt dit probleem alleen bij T-MOBILE's eigen streams.


 

Als dit is wat bedoelt wordt met ‘slowmotion’ (zie een heel blokkerig beeld in deze video) dan is dat idd heel triest om naar te kijken. Zo te zien ook niet moeilijk om vast te leggen met een camera …

Hier totaal geen last van (met T-Mobile’s ‘eigen’ streams). Heb gisterenmiddag nog eens wat beelden bekeken vóór en ná een factory reset en merk echt zo goed als geen verschil. Wat er al vaag uitzag, vooral bij de BBC,  was erna op 1080i @ 50hz ook vaag. Voetbal in SD op het Duitse WDR leek misschien heel ietsjes beter ...

[Wel heel irritant dat] alleen al op standby zetten en daarna weer aan al zorgt voor de sprong terug van 1080i @ 50Hz naar 1080p @ 60Hz. (@Nico73 dus ja dat wordt vrijwel iedere keer een reset doen voorlopig)

Dat er op NPO 1-3 GOS geen stotter voorkomt zou ik ook niet durven zeggen, heb er wel eens naar gekeken na een eerder claim/ tip hier en meende het wel gezien te hebben. Wel hoor je verschil in het geluid (misschien geen Dolby spoor bij GOS?). Dat het vaker voorkomt in de drukke avonduren dan de rest van de dag moet toch ook ergens op wijzen …

Het is in ieder geval wel een stuk minder dan het geweest is, op tijden echt bijna onkijkbaar vanwege de irritatiefactor, maar nog niet zoals voorheen. Als er nu een stottering is is die duidelijk nog heviger dan het altijd geweest is.

 

Entone 510b met datum 16-08-2018 (x2)

Reputatie 7
Badge +4

@FredjeL 

 

Het klopt dat er geen nieuwe harddisk recorders zijn. de bestaande worden gecontroleerd en opnieuw ingezet. zo te zien is die van jou niet leeg gehaald. T Mobile komt binnenkort met cloudopname dus verwacht niet dat er nieuwe gaan komen.

Reputatie 3

Top al die bijdragen weer!

Die reset fixt het stroperige enigszins, maar om de paar minuten een seconde of twee het blokkerige beeld blijft helaas ook gewoon bestaan.

Vet irritant om nu al bijna drie weken geen normale TV te kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @stefanva,

 

We gaan samen naar een oplossing zoeken! Mag ik alsjeblieft je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht? Dan ga ik vervolgens zo snel mogelijk checken hoe ik je ga helpen. :smile:

Reputatie 2

Een week geleden mijn verhaal gedaan over de problemen die ik ervaar na de grote update van de tv-ontvangers. De nieuw geleverde Amulet 515b werkte 2 uur lang zonder problemen maar daarna is het weer erg slecht. Alle RTL zenders zijn blokkerig en haperen. Dit is ook op verschillende andere zenders waaronder ook niet Nederlandse.

Ik zie dat er best wat community leden dezelfde problemen ervaren al blijft een definitieve oplossing uit. Hier baal ik best van en vind het vreemd dat T-mobile weinig tot geen antwoord geeft. Betalen wil ik best maar dan wel voor een product dat redelijk storingsvrij functioneert en niet voor wat ik nu krijg.

@T-mobile: kan er nu een duidelijk antwoord gegeven worden op de vraag wat er op de achtergrond gebeurd om de aangegeven problemen op te lossen? Is dit op korte termijn te verwachten of kan ik beter opzoek gaan naar een provider die via de coax kabel een goed werkend product aanbied?

 

Er werd gevraagd om een opname van de beeldhapering

Alleen niet duidelijk hoe ik dit kn toevoegen

 

Reputatie 3

Inmiddels ben ik er achter dat in mijn geval een reset van de ontvangers niet (meer) werkt bij mij.

Diverse keren naar fabrieksinstellingen, maar beeld blijft stroperig en “laggy” aanvoelen. Pff...

Reputatie 1

Inmiddels ben ik er achter dat in mijn geval een reset van de ontvangers niet (meer) werkt bij mij.

Diverse keren naar fabrieksinstellingen, maar beeld blijft stroperig en “laggy” aanvoelen. Pff...


Das heel vervelend. Bij mij werkt de fabrieksreset wel (keurig 1080i/50hz zoals de box ook kan trekken) alleen moet ik dat dus iedere keer doen als ik tv wil kijken. Ik betaal iets te veel per maand om elke avond met een pinnetje te pielen om vervolgens een minuut of vijf later eindelijk tv te kunnen kijken. 

Dat gaan we dus ook niet heel erg lang doen, al heb ik na ruim drie weken niet de illusie dat T-Mobile het heel erg vindt dat dit ze een paar klanten kost.

Reputatie 1

T-Mobile reageert gewoon niet meer?

Reputatie 7

Hoi @Fr4nk, ik heb jouw topic gesloten, aangezien we het gesprek hier centraal hebben. Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @Ralf K., Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @HJHome, bedankt voor de uitgebreide uitleg en omschrijving van jouw setup! Dit kan ons helpen het probleem te achterhalen: dank! De TV Box zelf is niets mis mee en kan nog wel eventjes mee! Het merendeel van onze klanten heeft deze TV Box en kan probleemloos TV-kijken. En dat willen we graag voor iedereen zo voor elkaar krijgen. De oorzaak moeten we dan wel scherp hebben. Deze zit in de software - niet de hardware. 

 

Aan iedereen! Hartelijk bedankt voor alle bijdragen en video's! Weet dat we hier in dit topic meekijken en deze feedback ons helpt bij het achterhalen van het probleem. Excuus voor de tip aangaande Begin Gemist. Ik zie nu dat dit niet (bij iedereen?) werkt. De tip die jullie aandragen (schakel bij instellingen naar 50 Hz i.p.v 60) zal ik toevoegen aan mijn bericht wat nu staat gemarkeerd. 

 

Reputatie 3

De tip die jullie aandragen (schakel bij instellingen naar 50 Hz i.p.v 60) zal ik toevoegen aan mijn bericht wat nu staat gemarkeerd. 

 

Op de Entone 510b staat dit nergens in de instellingen. Geldt wellicht alleen voor de HDD-variant?

Reputatie 1

Hoi @Fr4nk, ik heb jouw topic gesloten, aangezien we het gesprek hier centraal hebben. Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @Ralf K., Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @HJHome, bedankt voor de uitgebreide uitleg en omschrijving van jouw setup! Dit kan ons helpen het probleem te achterhalen: dank! De TV Box zelf is niets mis mee en kan nog wel eventjes mee! Het merendeel van onze klanten heeft deze TV Box en kan probleemloos TV-kijken. En dat willen we graag voor iedereen zo voor elkaar krijgen. De oorzaak moeten we dan wel scherp hebben. Deze zit in de software - niet de hardware. 

 

Aan iedereen! Hartelijk bedankt voor alle bijdragen en video's! Weet dat we hier in dit topic meekijken en deze feedback ons helpt bij het achterhalen van het probleem. Excuus voor de tip aangaande Begin Gemist. Ik zie nu dat dit niet (bij iedereen?) werkt. De tip die jullie aandragen (schakel bij instellingen naar 50 Hz i.p.v 60) zal ik toevoegen aan mijn bericht wat nu staat gemarkeerd. 

 

@Sander Graag fabrieksreset uitvoeren. Mijn opnames was ik toch al kwijt door de vervanging van de tv box. 

Reputatie 1

@Sander 

Mijn Tv Media-boxen a.u.b. ook graag een fabrieksreset geven zodat deze weer op 1080i/50hz draait.

Reputatie 1

@forward en @sander

en vergeet het meest belangrijke niet: hoe structureel is zo'n fabrieksreset op afstand? want ik moet het nu elke avond zelf doen omdat de box zichzelf terug zet naar 1080p/60HZ. Het lijkt me dat dit gedrag uit de firmware zelf gehaald moet worden, want ik gok niet dat jullie dit iedere avond voor ons gaan doen?

Reageer