Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 6
Badge

Toch wel knap, ik heb helemaal geen problemen met de Entone 510. Af en toe idd de melding na langere standby tijd dat er opnieuw verbonden moet worden maar als je de onderliggende techniek van het nieuwe T-Mobile TV begrijpt met ‘unicast’ streams ipv ‘multicast’ is dat ook geen verwonderlijke melding ...

Voor specialisten misschien gesneden koek, maar voor leken is de werking van de set top box toch echt slechter als voor de update. Vooral ouderen waren gewend TV aan en gelijk beeld; nu moet mijn vrouw me steeds roepen dat de TV weer raar doet.

Op zich zou het ook niet aan de box moeten liggen (kan ook zijn dat het helpt dat het hier 's nachts van de stroom afgaat). ‘G.D’ en ‘W.V.’ maakten melding van andere problemen als ik het zo teruglees.

Had dit al in een ander topic geplaatst maar hier iets meer uitleg over unicast vs multicast (wat ook een
reden kan zijn voor het trager zappen, wat wederom niet aan de box zelf ligt)

“Multicast

Voor het kijken van live tv-zenders gebruikt KPN de zogenaamde multicast techniek. Heel eenvoudig – en eigenlijk iets te simpel – gezegd betekent dit dat iedereen die een live tv-zender bekijkt gebruik maakt van dezelfde stream op het netwerk. Bij live pauzeren, het gebruik van Begin Gemist, het terugkijken van een zelf opgenomen programma of het terugkijken van een programma via de tv-gids wordt er echter overgeschakeld naar unicast. Dit is een stream die voor de kijker persoonlijk wordt gestart. KPN maakt bij KPN TV+ nu nog gebruik van de unicast-stream die ook bij alle overige decoders wordt gebruikt. Deze heeft een iets lagere bandbreedte. De echte beeldfanaten zien dit terug in de beeldkwaliteit.

T-Mobile gebruikt nu dus ook unicast streams voor live tv waar dit op het oude platform nog ‘gewoon’ multicast was. Elke keer dat je zapt moet dus een nieuwe stream opgestart worden ipv dat je bij een al lopende stream inhaakt (qua navigeren in het menu bijv. merk ik helemaal niets van een trager geworden box. In tegendeel, het gaat sneller dan het oude menu).

Dingen als om een pincode gevraagd worden heb ik al helemaal nog nooit gezien en kan me niet herinneren ooit iets in dat menu te hebben aangepast (wel dat het al een aantal keer in wat topics voorbij gekomen is).

Net even gekeken en bij de admin staat het op leeftijd 16

Reputatie 1

Hallo hallo,

Ik moet zeggen dat wij (met een Entone kastje) precies dezelfde problemen hebben. Alle adviezen over kabels die vast moeten zeggen…..

Er is software veranderd door T-Mobile. Na deze update werken er dingen veeeeeeel slechter (of helemaal niet). Iedere keer dat wij het Entone kastje aanzetten moeten er opnieuw “connectie” gemaakt worden. Dit was voorheen niet. 

Met enige regelmaat stopt een programma met spelen, dit was voorheen niet.

Met enige regelmaat is er geen geluid, dit was voorheen niet.

Als het enige dat veranderd is, de software is dan is dit gewoon heeeeeel slecht getest op de Entone kastjes.

Het zou fijn zijn als T-Mobile dit voor ons op gaat lossen.

Vast bedankt,

Marco

Reputatie 1

Mijn entone recorder staat in de kelder en werkte altijd perfect. Echt heel irritant dat je na een verplichte update opeens geen tv meer kunt kijken en meerdere keren per dag de kelder in moet duiken. 

Als de app voor lg breedbeeld zou zijn dan had ik de gehele decoder niet meer nodig. Ik heb 3 van die dingen staan. Hoe kunnen we dit oplossen want nu functioneert voor geen meter meer. 

 

Hier staat een amulet kamais 515b. Afgelopen week heb ik de update gehad en ook hier moet er elke dag verbinding worden gemaakt. Box gaat elke dag uit.

Mvg, Claudia 

Reputatie 1

Ik zie in mijn mail dat er nieuwe apparatuur onderweg is, in deze topic lees ik ook dat de DRAYTEK router wordt omgewisseld, geld dat ook voor die van mij?

Met vriendelijke groet

Frits

Reputatie 3

Goedenavond,

Mijn Entone510b doet helemaal niets meer na stroomloos geweest te zijn. Heb de box al geprobeerd langer stroomloos te houden, en de reset pin gebruikt, maar er gaat geen enkel lampje meer branden. Ook niet bij de netwerk poort aan de achterzijde

Ik denk dat hij defect is gegaan.

Zou ik een nieuwer model toe gestuurd kunnen krijgen?

Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zwartezwaan, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je nog in bezit bent van twee oude Entone Kamai 510 TV Boxen en een DrayTek modem. Ik vervang deze heel graag voor je! Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Zal ik dit meteen voor je in gang zetten?

Ik ervaar dus identieke problemen sinds de update. Het beeld staat stil. Kanaal wisselen helpt dan even maar al snel moet je toch resetten.

3 weken geleden de helpdesk gebeld en ze zeiden dat dit een bekend probleem was en ik zou 2 nieuwe TV boxen krijgen. Nog niks ontvangen dus ik heb eergisteren weer de helpdesk gebeld en die wist nergens van en kon ook niks terugvinden. Begon het hele riedeltje over lampjes en resetten. Kan zij ook niks aan doen maar probleem dus nog niet opgelost. Ik heb volgens mij ook 2 oude Entone boxen maar dit kunnen jullie uitlezen. Graag deze vervangen. 🙏

Ja graag 👍

Reputatie 1

Jason, zou jij die van mij ook kunnen omwisselen aub? Ik ervaar dezelfde problemen met mijn Kamais

Kan ik met een nieuwe recorder zonder kosten 2 programma's opnemen zoals in het verleden? Of zijn hier kosten aan verbonden?

Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Inmiddels zijn we weer heel wat dagen verder. Ik heb nog niets gemerkt/gezien van een onderzoek en ook nog geen nieuwe TVbox ontvangen. Het probleem is toch duidelijk.  Graag reactie en actie (nieuwe tv box opsturen).

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Allegro, @FrankEhv en @sander_millingen, bedankt voor jullie herstelmeldingen. Superfijn dat alles nu wel werkt naar behoren! Veel plezier met het TV-abonnement! 📺

 

@alle users die nog op een reactie wachten: ik ben alles aan het bundelen in een ander bericht zodat het wat overzichtelijker wordt. Geef me maximaal nog een uurtje, dan heb ik overal op geantwoord. Wegens Pinksteren zijn we niet toegekomen aan alles in dit topic, sorry voor de wachttijd!

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Hoi @Demi , de update kwam als een verrassing maar het zou fijn zijn als de netwerkverbinding weer normaal stabiel is. Komt dit soort informatie niet bij een release te staan op https://www.t-mobile.nl/thuis/software-update of op

want nu staat overal en nergens iets maar vooral niet centraal. Ja het is makkelijk voor mij om er iets van te vinden maar het is toch ook aan jou en je collega’s om informatie bij klanten te krijgen? Gebruik dan ajb (ook) zo’n centrale pagina.

Reputatie 1

Goedenavond, 

Op 3 juni heb ik in dit topic bericht gekregen dat de TV boxen omgeruild zouden worden. Ik heb wel een bevestiging van de aanvraag ontvangen, maar heb nog niets ontvangen. Ik vroeg mij dus af of er iets mis is gegaan? Jason gaf wel aan dat mijn telefoonnummer niet goed doorkwam, maar dat zij na vorig weekend worden opgelost. Ik hoor graah meer. 

Groeten Jessica 

Reputatie 2

Hoi @Allegro@FrankEhv en @sander_millingen, bedankt voor jullie herstelmeldingen. Superfijn dat alles nu wel werkt naar behoren! Veel plezier met het TV-abonnement! 📺

 

@alle users die nog op een reactie wachten: ik ben alles aan het bundelen in een ander bericht zodat het wat overzichtelijker wordt. Geef me maximaal nog een uurtje, dan heb ik overal op geantwoord. Wegens Pinksteren zijn we niet toegekomen aan alles in dit topic, sorry voor de wachttijd!

Hoi @Jason bij mij werkt de nieuwe box nog niet. Zal vast niet aan het kastje zelf maar aan de verbinding liggen.

Dus hopelijk komt dat na donderdag als Guidion is geweest nog goed….

Sinds up date heb ik geen beeld bij aanzetten TV. Moet dan stroom eraf halen of weer opnieuw aanmelden met klantnummer enz. 
ik heb een entone amulet 

Reputatie 1

Toch wel knap, ik heb helemaal geen problemen met de Entone 510. Af en toe idd de melding na langere standby tijd dat er opnieuw verbonden moet worden maar als je de onderliggende techniek van het nieuwe T-Mobile TV begrijpt met ‘unicast’ streams ipv ‘multicast’ is dat ook geen verwonderlijke melding ...

Voor specialisten misschien gesneden koek, maar voor leken is de werking van de set top box toch echt slechter als voor de update. Vooral ouderen waren gewend TV aan en gelijk beeld; nu moet mijn vrouw me steeds roepen dat de TV weer raar doet.

Gisteren weer veel uitval van de box met bevroren beeld en/of geluid. Blijft heel irritant, dus stuur alsjeblieft een nieuwe box. Bij voorbaat dank, want dan kunnen we weer normaal TV kijken.

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

 

Ik heb hetzelfde probleem. Via de helpdesk heb ik vanmorgen nog gehoord, dat ze nog op zoek zijn naar een oplossing.

 

Reputatie 1

Hoi @L.jo, met het door jou opgegeven e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan voeg ik je toe aan het openstaande onderzoek!

Kan ik ook aan dat onderzoek toegevoegd worden?

 

Loopt bij mij weer regelmatig vast :/

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @timvw, dit heeft niet alleen verbeteringen voor je TV Box, maar ook voor je Internet! Laat je me weten of ik het voor je kan vervangen?

Hoi @M.kossen, je TV Boxen en verouderde modem zijn meteen vervangen! Per e-mail ontvang je informatie van Guidion om een afspraak te maken voor de installatie hiervan. 

Hoi @djdano, ik los dit graag voor je op! Ik kan je TV Boxen en verouderde modem vervangen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

Hoi @LVW60077, ik zie dat je verouderde modem en TV Box met harddisk nog niet zijn vervangen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

 

Super bedankt voor jullie geduld, ik wens jullie een heel fijn weekend! 😄

Groetjes, Ishana

 

Reputatie 2

Hoi @J.hemelrijk, het modem is nog niet herstart (stroomloos) na de update. Kun je het modem van de stroom loskoppelen en na 20 seconden weer aansluiten, alsjeblieft? 

Vandaag wederom gedaan( 3e keer al deze week op aanraden van je collega's ) hij doet het dan idd weer een dagje..  heb nu alles uitgezet kabel eruit.. eerst modem opgestart en daarna tvbox en daarna de kabel in de tv box gedaan.. hopelijk komt er een oplossing want steeds uitvallen als je tv kijkt is niet fijn😉

 

@Cheyenne, hierbij geef ik akkoord om mijn huidige tv box om te ruilen voor een Amino Aria 610.

Reputatie 6
Badge

. Niet per se een Entone probleem maar er is zo te zien geen keus in taal meer bij Eurosport en hij staat nu standaard op Engelstalig. Hier ook gepost een paar dagen geleden (toen er vlak erna wel ineens NL commentaar was maar gister en vandaag is het gewoon weer Engels) :

5 of 6 opties om uit te kiezen naar niet een die ook maar iets doet bij Audio Taal 🤣

Voor Eurosport 1 om precies te zijn. ES2 heeft volgens mij allang geen NL commentaar meer…

 

Edit: net een teaser in beeld voor de Roland Garros vrouwenfinale en die was wel NL-talig dus benieuwd of na de reclame het commentaar wel weer ineens NL talig is (daarnet Stereo weer in Dolby AC3 veranderd dus zou met deze instelling meeveranderd kunnen zijn)

Edit 2: reclame voorbij en het commentaar is dus gewoon Engels, direct hier aan voorafgaand nog een Bet365 reclame in het NL.

Edit 3: de KPN app ter controle weer aangezet en daar commentaarloze audio (wat normaal gesproken NL commentaar zou zijn).

Reputatie 1

@Cheyenne, dat is grappig. Ik heb geen mail en geen sms hierover ontvangen. Net nogmaals nagekeken.

Ondertussen is er nog een irritatie bijgekomen, ik moet nl iedere dag opnieuw de box aanmelden bij het netwerk, wat uiterst irritant is. Hoe gaat T-mobile dit nu oplossen of moet ik hier maar gewoon mee leren leven? Dat maakt nl. de keuze naar overstappen wel een stuk makkelijker!

Reageer