Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Komt voor de bakker @arcovdberge! Ik ga voor je zorgen dat er ook een tweede vervangende TV Box aankomt waarmee je weer snel zorgeloos kan genieten. Daarom wens ik je alvast veel kijkplezier toe! 😃

Reputatie 1

@arcovdberge Op dit moment maak je thuis gebruik van de volgende setup: één Entone Kamai 510 TV Box, één Entone Amulet 515 TV Box (met hdd) en een Huawei modem. Graag ruil ik het Huawei modem én de Kamai voor je om voor nieuwere apparatuur. Mag ik de Amulet ook omruilen? Houd er alsjeblieft rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. 

Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, mogen de Kamai en de Huawei naar een milieustraat gebracht worden. Deze apparaten hoeven niet meer geretourneerd te worden.

Super, dankjewel voor de oplossing. De amulet mag ook worden omgeruild hoor!

Reputatie 7
Badge +9

@Rjruyters bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb zojuist alles voor je in gang gezet. Je ontvang hier nog een bericht van en je bestelling is te volgen in My T-Mobile! Zou je mij, na het installeren van de nieuwe TV Boxen, kunnen laten weten of alles het goed doet?

Graag want zo is t geen beginnen aan. Update is geen positief ding geweest elke dag fe melding dat er geen netwerkverbinding is. Denk erover om alles eruit te gooien en over te stappen naar een andere aanbieder die de boel wel op de rit heeft. Gr rick

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Fr13da, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Ik heb daarom ook besloten beide TV Boxen om te wisselen, ook het DrayTek modem ga ik voor je omruilen voor de Zyxel T-50. Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen voor de installatie van de Media Converter. Je ontvangt hier nog een bericht van, de bestelling is te volgen in My T-Mobile

 

@Rjruyters is het een oplossing om je huidige TV Box te vervangen voor een nieuwe in combinatie met Cloud Opnemen? Zo ja, zet ik dit direct voor je in gang.

Reputatie 7
Badge +16

@Frankhepkema Helemaal goed, ik heb ook de Amulet omgewisseld, bedankt voor je vlotte reactie! 

LET OP: op jouw huidige prijsplan zal je zien staan dat je momenteel een andere korting ontvangt dan hiervoor, dat komt omdat de kortingstag voor een gratis TV Box (die je destijds met jouw abonnementsstart ontving) niet meer bestaat. Deze korting kan ik technisch gezien niet meer toepassen, daarom maak ik er een eenmalige korting van welke bestaat uit 12 maanden keer het maandbedrag van € 5 voor de korting op de tweede TV Box. Hiermee kom je op hetzelfde maandbedrag uit na de vergoeding. Jammer genoeg kan ik deze vergoeding niet geautomatiseerd maandelijks laten toepassen, daarom zal ik het bedrag à € 60 in één keer vergoeden. Dit zie je dan in mindering gebracht worden op een volgende factuur. 

Ook wij hebben problemen met de entone boxen na de update. Moeten steeds overnieuw opgestart worden, ook na kort standby. We hebben een drytek modem.

Kan dit opgelost worden.

Groet Frieda

Reputatie 1

@Frankhepkema Dat klopt, onderaan de streep kom je op hetzelfde maandbedrag uit omdat het gebruik van de fysieke recorder nu ook € 5 per maand is - dit is bovenop de maandprijs voor de hdd zelf (eveneens € 5). Een snelle som laat zien dat je daarom in beide gevallen op hetzelfde maandbedrag uitkomt (omdat dit bij elkaar opgeteld op € 10 uitkomt).

ha @Jason, mooi! Dan geef ik hierbij mijn akkoord voor omwisselen van de Amulet.

 

groet,

Frank

Reputatie 7
Badge +16

@Frankhepkema Dat klopt, onderaan de streep kom je op hetzelfde maandbedrag uit omdat het gebruik van de fysieke recorder nu ook € 5 per maand is - dit is bovenop de maandprijs voor de hdd zelf (eveneens € 5). Een snelle som laat zien dat je daarom in beide gevallen op hetzelfde maandbedrag uitkomt (omdat dit bij elkaar opgeteld op € 10 uitkomt).

Reputatie 1

@Frankhepkema Slim dat je gelijk jouw thuissituatie met ons deelt, dat maakt het meteen duidelijker! Ik denk aan de volgende oplossing/werkwijze: we ruilen beide TV Boxen om zodat je straks twee Aria’s thuis hebt. Daarop kun je dan gebruik gaan maken van Cloud Opnemen (€ 5 per maand - ongeacht het aantal boxen). Je hebt nu een Draytek modem thuis, deze ruil ik graag om voor een Zyxel T50 + Media Converter zodat je een geoptimaliseerd thuisnetwerk hebt qua apparatuur. De Kamai en Draytek zal ik alvast swappen, maar voor de Amulet vraag ik jouw toestemming: ga je daarmee akkoord?

Beste @Jason Dat betekent dat opnemen straks alleen in de cloud kan. Kosten voor huidige functionaliteit ‘pauzeren en opnemen’ is €5 /mnd, met opnemen in cloud - ook €5 / mnd blijven de kosten onder de streep gelijk?

En met opnemen in de cloud blijft pauzeren ook mogelijk?

 

Groet,

Frank

Reputatie 7
Badge +16

@Frankhepkema Slim dat je gelijk jouw thuissituatie met ons deelt, dat maakt het meteen duidelijker! Ik denk aan de volgende oplossing/werkwijze: we ruilen beide TV Boxen om zodat je straks twee Aria’s thuis hebt. Daarop kun je dan gebruik gaan maken van Cloud Opnemen (€ 5 per maand - ongeacht het aantal boxen). Je hebt nu een Draytek modem thuis, deze ruil ik graag om voor een Zyxel T50 + Media Converter zodat je een geoptimaliseerd thuisnetwerk hebt qua apparatuur. De Kamai en Draytek zal ik alvast swappen, maar voor de Amulet vraag ik jouw toestemming: ga je daarmee akkoord?

Reputatie 1

Beste mensen van T-Mobile,

 

Ook wij ondervinden hinder na de update vorige maand.

Situatie: 2 boxjes (amulet 515b en kamai 510b).

Beide boxjes geven iedere keer wanneer we TV willen kijken dat er eerst verbinding gemaakt moet worden. Volgens mij heeft dit ook gevolg voor het opnemen van programma's (met de amulet 515b): verschillende opnames zijn niet gelukt - mijn vermoeden is omdat er geen verbinding is.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • modem opnieuw opgestart en daarna de TV boxjes opnieuw opgestart
  • “alles” van de spanning en daarna opnieuw opstarten

 

Ik hoor graag wat een oplossing is voor dit probleem.

 

Groeten,

Frank

Reputatie 7
Badge +16

@arcovdberge Op dit moment maak je thuis gebruik van de volgende setup: één Entone Kamai 510 TV Box, één Entone Amulet 515 TV Box (met hdd) en een Huawei modem. Graag ruil ik het Huawei modem én de Kamai voor je om voor nieuwere apparatuur. Mag ik de Amulet ook omruilen? Houd er alsjeblieft rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. 

Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, mogen de Kamai en de Huawei naar een milieustraat gebracht worden. Deze apparaten hoeven niet meer geretourneerd te worden.

Reputatie 2

Komt er nog een update m.b.t de achteruitgang bij het nieuwe TV kijken om dit op te lossen?

Wanneer is dit dan?

 

Wat ervaar ik nu.

Bijna iedere keer kun je op opnieuw verbinden drukken omdat er geen tv beschikbaar is.

Mis nog steeds het klokje in de standby modus.

Het spoelen gaat tergend langzaam alhoewel die wel een andere snelheid aangeeft.

Het doorspoelen bij ieder opname van welke zender dan ook wordt niet meer ondersteund.

Helemaal droevig : je kunt nog maar 1 zender per keer opnemen, daar ga je met je meerdere serie opnames.

Zelfs de oude videorecorder van mijn opa kan er drie tegelijk maken.

 

Wat is nu de vooruitgang dan?

Behalve dan dat je eigenlijk blijft betalen voor minder functies

Nee nog steeds teleurstellend die super update, beste oplossing is weer een downgrade.

 

Oh ja het beeld is gelukkig nog hetzelfde gebleven maar dat kan ook moeilijk anders

Reputatie 1

@arcovdberge Graag check ik wat de best passende oplossing is voor jou: kun je jouw T-Mobile voor thuis klantnummer toevoegen aan je communityprofiel? Zo kan ik alles opzoeken en een lijnmeting uitvoeren, thanks!

 

@wburger Ik heb vandaag eindelijk de derde vervanging kunnen bestellen. Deze zal binnen enkele dagen bezorgd worden zodat je ook op die box kunt tv-kijken. 

Gedaan

Ook hier het zelfde probleem .overgestapt naar cloud opnemen maar kan nog steeds niet via de recorder in cloud opnemen .krijg alleen maar eenmalig en serie opname

@Jason ook wij hebben problemen met onze entone kastjes sinds de update. Moeten steeds alles opnieuw opstarten. Ook als het stroom er niet af is geweest, maar de tv even op standby heeft gestaan. We hebben een Drytek modem.

Groet Frieda

Hai Tommie,

Dank voor de snelle reactie en het opsturen van de tv box.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rocelicy, welkom op onze Community!

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe update. Wel heb ik besloten om je TV Box om te ruilen voor een Amino Aria 610. Je ontvangt hier nog een bericht over en je bestelling is te volgen in My T-Mobile

Goedemorgen all, er wordt een onderzoek opgezet voor iedereen die nog de Kamai 510 thuis heeft staan. We maken voor jullie allemaal een losstaand incident aan zodat de tv-specialisten kunnen onderzoeken waar het spaak loopt en deze bugs kunnen worden hersteld. 

Wordt snel vervolgd! 

Hi Jason, ik heb na de update ook klachten aan de tv-ontvanger. Dit is ook de Kamai 510. Heb jij al mogelijk een update met betrekking tot het onderzoek? Het is vermoeiend om telkens het kastje opnieuw aan te sluiten.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,

Reputatie 7
Badge +16

@wburger Geen dank, heel graag gedaan. Ben blij dat we ondanks de strubbelingen en recente bugs toch een alternatief konden implementeren. Heel veel plezier de nieuwere apparatuur! 

Reputatie 2

@Jason 

@wburger Ik heb vandaag eindelijk de derde vervanging kunnen bestellen. Deze zal binnen enkele dagen bezorgd worden zodat je ook op die box kunt tv-kijken. 

Super bedankt voor al je moeite!!!

Reputatie 7
Badge +16

@arcovdberge Graag check ik wat de best passende oplossing is voor jou: kun je jouw T-Mobile voor thuis klantnummer toevoegen aan je communityprofiel? Zo kan ik alles opzoeken en een lijnmeting uitvoeren, thanks!

 

@wburger Ik heb vandaag eindelijk de derde vervanging kunnen bestellen. Deze zal binnen enkele dagen bezorgd worden zodat je ook op die box kunt tv-kijken. 

Reputatie 2

@Jason

@wburger goed dat je dit navraagt! Volgens de DHL Track & Trace code van afgelopen woensdag 31 mei zijn de twee TV Boxen bezorgd op donderdag 1 juni. Ik weet zeker dat het verbeterde beeld je zal bevallen!

Dat geloof ik ook, nadat donderdag de monteur van Guidion geweest is. Maar graag wil ik ook weten wanneer ik de vervanging van de Amulet tegemoet kan zien.

@TMTV

Dank voor je oplossing!!

Reputatie 1

Hoi, ook hier vergelijkbare problemen sinds de grote update. We hebben een Entone Amulet met harddisk/opnamefunctie.

De problemen: Steeds opnieuw verbinden bij opstarten, zeer regelmatig haperend of vastlopend beeld en (misschien ligt het aan mijn kennis van de instellingen) maar de klok is in standby stand geen klok meer dus lijkt het of de box niet meer goed werkt?

Groeten

 

Reageer