Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV



Toon eerste reactie

409 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mariekeb88, @RVoors@Jeroen_A@12Rick34 & @Erwinvandenbelt, heel fijn dat jullie je ook melden in dit topic! Voor jullie allemaal heb ik nieuwe TV Boxen besteld en ik verwacht dat er snel een bezorger bij jullie op de stoep zal staan. Ik ga erachteraan dat het snel voor jullie bezorgd wordt! 😁

 

@wburger goed dat je dit navraagt! Volgens de DHL Track & Trace code van afgelopen woensdag 31 mei zijn de twee TV Boxen bezorgd op donderdag 1 juni. Ik weet zeker dat het verbeterde beeld je zal bevallen!

 

@MdeRuiter dat is een scherpe vraag! De kosten voor de harddiskrecorder zullen automatisch uitgeschakeld worden zodra je Cloud Opnemen activeert. Zo betaal je netto geen cent meer én kan je ook nog eens opnemen op al jouw apparaten! 😃

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all: wegens een technische fout was dit topic per ongeluk verwijderd na een onbedoelde archiveringsronde. Gelukkig hebben we het topic na een intensieve speurtocht weer gevonden en hersteld.

Straks reageren we op alle nog openstaande verzoeken/berichten. Bedankt voor jullie geduld! 

Reputatie 7
Badge +6

@wburger De Amino Aria 610x heeft geen tulpstekkers, maar wel een 3,5mm-aansluiting. Met een kabel als deze is dat op te lossen.

Reputatie 2

@Jason 

 

@wburger De Kamais en de Draytek worden omgeruild. Hier ontvang je straks een bevestiging van en ook ontvang je de afspraaktool per sms en e-mail om zo een datum in te plannen met Guidion (voor installatie van het modem en de converter). Omdat het systeem nu (tijdelijk) denkt dat jij al vier TV Boxen hebt, doordat de wisseling nog actief is, kan ik de Amulet niet swappen. Ik heb deze wel alvast uit het systeem gehaald zodat we straks bij activatie van de nieuwere Aria boxen direct een derde box erbij kunnen bestellen - sorry voor het ongemak!

Goedemorgen,

Is er al zicht op de omruiling van de Entone Amulet HDD? En wordt dit dan ook een Amino Aria 610x of een ander model waarbij aan de achterkant een aansluiting is voor een audio aansluiting L/R. Op dit moment is de ReSound -TV streamer middels een rood-en witte tulpsteker met de Amulet verbonden.

Graag hoor ik je reactie.

Groet Wim

Hoi, nog een bericht. 
De internetsnelheid is prima nu, vlot een nieuwe modem geïnstalleerd. 
Wellicht off topic, had het als reactie ook onder mijn andere bericht gezet. Excuses daarvoor, maar ik weet niet of dit volgende probleem met de nieuwe modem te maken heeft. 
Zeer regelmatig moet ik bij het zwarte kastje bij de TV, de Entone, de stekker eruit halen en opnieuw opstarten. 
Het beeld loopt vast, blijft haperen etc, net of het te weinig geheugen heeft. 
Na opnieuw opstarten doet het weer een tijdje oké, paar dagen of paar uur en dan loopt de boel weer vast. 
Erg irritant en is daar een oplossing voor?

Reputatie 1

 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand!  
 

ik zie na inloggen dat de nieuw tv box geactiveerd is, maar de kosten nog gelijk aan de oude situatie zijn zonder dat ik het cloud opnemen heb ingeschakeld.

dus op dit moment zullen de kosten weldegelijk stijg met 5,- als is cloud opnemen aanzet….

Iets gaat nog niet goed….. 

 

Was altijd tevreden over tmobile maar sinds we een nieuwe update  hebben gekregen, 15 mei 2024 van tv mobile hebben we alleen maar storingen met onze tv. 

We moeten elke keer opnieuw pincode intoetsen, midden in een programma bevriest het beeld. 

Als je een tv programma terug  wil kijken en je dan weer terug schakeld naar het gewone programma bevriest het beeld ook. 

Ook zijn de concerten die ik had opgeslagen en andere dingen op onze box amulet 515b verdwenen. Dus ook mijn concerten van Nick & Simon. 

Deze nieuwe software is ruk !!!! 

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor dit probleem! .

Met vriendelijke groet,

Manon Vis 

 

 

 

 

 

 

 

Goedenavond,

Sinds de update is er veel frustratie. Beeldkwaliteit lijkt minder goed te zijn en het beeld hangt 10 seconden nadat van kanaal gewisseld wordt. Eerst waren dat nog de publieke omroepen, maar nu allemaal. Wat is hiervoor de oplossing?

Grt,

Jeroen

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

@nora Klopt  t dan dat ik nu 2 kleine kastjes krijg ipv een grote en een kleine ? Want ik heb al 1 kleine binnen gekregen .. 

Hi @Desilove ,

Kan je mijn probleem ook in behandeling nemen? Dank alvast!

groeten,

Rogier Voors

Ik moet helaas sinds de laatste update elke keer de tvbox helemaal opnieuw starten (stroom eraf en er weer op). Heel irritant. Kan hier iets aan gedaan worden? 

Reputatie 1

No worries.  De nieuwe tv boxen kennen geen Harddisk meer. Ze zijn dus allemaal hetzelfde.

Het mooie is dat als je cloud opnemen activeert elke tv box die je dan hebt die functie krijgt. Je betaald maar 1 x €5 per account i.p.v. €5 per HDD recorder.

Top .. dank je voor dit antwoord.. ik begrijp m ! 

Reputatie 7
Badge +14

No worries.  De nieuwe tv boxen kennen geen Harddisk meer. Ze zijn dus allemaal hetzelfde.

Het mooie is dat als je cloud opnemen activeert elke tv box die je dan hebt die functie krijgt. Je betaald maar 1 x €5 per account i.p.v. €5 per HDD recorder.

Reputatie 1

Post eens een foto. Dat spreekt  makkelijker dan " twee kleine kastjes"..

Ik vind t al heel wat dat ik kan reageren. Ik heb een TV kastje met klok in m'n woonkamer.(daar kon ik ook mee opnemen .. en een heel klein TV kastje in de slaapkamer nu ..  beide is iets met entone.ikneem aan dat tmobile weet welke apparatuur er staan en dat er nog Vodafone op staat

Reputatie 7
Badge +14

Post eens een foto. Dat spreekt  makkelijker dan " twee kleine kastjes"..

Reputatie 1

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

@nora Klopt  t dan dat ik nu 2 kleine kastjes krijg ipv een grote en een kleine ? Want ik heb al 1 kleine binnen gekregen .. 

Reputatie 5
Badge +4

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

Intussen heb ik na de update nog steeds problemen. Elke keer de melding "Er is een probleem opgetreden". Vaak 5 a 6 keer achter elkaar, soms wel tot 10 keer. Je bent zo een kwartier bezig met die ongein. Ik zou zeggen stuur iedereen met een probleem-kastje een nieuwe anders wil ik mijn geld terug over de afgelopen maand.

Hallo, wij zitten exact met hetzelfde probleem. 

Sinds de update moeten we bij het opstarten van de tv elke keer “opnieuw verbinden”. Daarnaast loopt het beeld vaak vast en moeten we “opnieuw verbinden” aanklikken. Dit moeten we ook als we van zender wisselen. 

 

Ik hoor graag of er een mogelijkheid is om dit probleem op te lossen, het is erg irritant. 

 

 

Reputatie 1

@Desilove Bedankt voor je snelle bevestiging! Ook bij jou heb ik trouwens de Huawei omgeruild zodat je straks veel stabieler internet hebt thuis!

@Jason  ik heb ondertussen een klein boxje binnen gehad  en die modem.. maar dan mis ik toch nog die grotere box ? Ik kan er niet helemaal achterkomen of die nog onderweg is .. want die ik nu gehad heb kwam ook in twee delen .. 

sluit ik me helemaal bij aan dit is geen kijken zo als je elke keer eerst een half uur aan het resetten bent om een programma  te kunnen kijken .

Bij ons ook op de entone amulete, verbindingsproblemen meerdere keren al opnieuw moeten opstarten zelfs geheel netwerk resetten om verbinding te krijgen. Beeld kwaliteit is matig en zappen is veel langzamer afstandbediejing tv vaak niet te gebruiken. Met name bij sport lijkt het of we 10 stappen terug in de tijd hebben moeten doen de beeld verversing is erg traag waardoor ghosting. Teleurstellend en dat voor minimale toegenomen gebruiksgemak in het zap menu en terugkijken … wat overigens al meer dan 5 jaar bij ziggo de standaard is 

 

ik hoop echt dat het snel opgelost wordt en eigenlijk zouden we gecompenseerd moeten worden 

@Ishana   Bedankt voor de reactie en oplossing. Je schrijft dat ik een nieuwe tv-box krijg. Ik heb echter twee Entone boxen. Zou ik er dan ook weer twee kunnen ontvangen?

 

alvast bedankt, 

bertus 

Hier het zelfde probleem na de laatste update krijg ik continue de melding deze resolutie wordt niet ondersteund door de televisie. 

in de opzet homecinema is niets veranderd alleen de laatste update nu moet iedere keer de stroom overal afhalen alles zichzelf laten resetten en dan kunnen we pas weer alles kijken .

ik hoop dat T Mobile dit heel snel oplost anders is dit een ex klant van hen.

Reputatie 1

Ik heb een nieuwe tv box. Nu wil ik het opnemen instellen in de cloud, maar dat kost 5,- extra. 
Met de box die ik hiervoor had, met harddisk, kon ik opnemen waar ik ook al voor betaalde. 
Het kan toch niet zo zijn dat een technische omruiling mij 5,- per maand meer gaat kosten?

Hoi @PatC, heel erg bedankt voor je gegevens! Met het probleem wat je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten!

 

Hier precies dezelfde problemen met oudere Entone harddiskbox en DrayTek.

  • Box verliest verbinding
  • Beeld bevriest
  • Opnames mislukken
  • Doven-ondertiteling werkt niet bij opnames of begin gemist
  • Slechter beeld

Ik zet opnemen op Cloud. Graag zo snel mogelijk update van hardware.

Reageer