Beantwoord

In januari glasvezel aangevraagd en nog geen aansluiting


Reputatie 1

Op 09-01-2021 hebben wij een glasvezel abonnement afgesloten in Loosduinen. Echter zijn wij nu bijna 6 maanden verder en is er nog steeds geen enkele progressie te zien. 

Na contact met de klantservice kregen wij (als klant) het verzoek om zelf contact op te nemen met VWT. Daar zij slecht bereikbaar zijn is dit geen pretje, na enkele pogingen en lange wachttijden eindelijk iemand gesproken. Het zou doorgezet worden naar de onderaannemer. Enkele weken later nog steeds niks gehoord, dan maar weer contact opnemen met de klantenservice. Helaas kunnen zij niks doen, weer moeten wij zelf contact opnemen met VWT en weer krijgen wij te horen dat het bij de onderaannemer ligt. 

Alle lichten zouden op groen staan (akkoord vve, glasvezel ligt al sinds eind 2020 voor de stoep etc.) maar een werkende aansluiting in huis of zelfs een indicatie van een mogelijke oplevering is nergens te bekennen. En dit terwijl er genoeg woningen bij ons in de buurt al aangesloten zijn op glas….

Wij horen dan ook graag welke actie jullie nu gaan ondernemen zodat wij alsnog binnen een (voor zover dat nu nog van toepassing is) redelijke termijn een actieve glasvezel verbinding krijgen. 

icon

Beste antwoord door Jason 2 June 2021, 14:08

Bekijk origineel

138 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@alfred.douma Het is dat je er zelf nog de humor van kan inzien, ten dele. Ik schaam me oprecht voor het uitblijven van enige progressie. Volgens mij zijn wij hierin samen destijds het gevecht aangegaan. Een definitieve aansluitdatum is wel het allerminste dat je hoort te hebben ontvangen na ruim twee jaar tijd. Ik heb onze Fiber-afdeling eens aan de mouw getrokken om hier echt een concrete update in te geven, sorry voor de nalatigheid. Wat betreft een compensatie: je betaalt nu rond de € 40 op het DSL-abonnement. Voor Glas zou je op € 45 zitten gedurende het eerste halfjaar (daarna verdwijnt de pakketkorting op TV). Dit verschil van € 5 wil ik voor een volledig jaar vergoeden, of beter gezegd: zodra Glas eindelijk geleverd wordt, vergoed ik de eerste twee volledige maanden voor je aan de Glasvezel-kant. Dat zal dan € 90 zijn. Dat heb je na alle opstartproblemen mijns inziens wel verdiend. Hier komen we later op terug.

Hi @alfred.douma, allereerst: de beste wensen! Mijn collega heeft aangegeven dat we momenteel geen concrete update voor je hebben, sorry. VWT is zoals @Demi al aangaf nog steeds bezig met werkzaamheden om de Glasvezel klaar te maken naar de gevel van jou toe. Omdat deze order op de agenda staat voor een wekelijks overleg bij VWT, doen mijn collega's daar geen individuele navraag meer voor. Ik hoop dan ook dat er in dit nieuwe jaar vanuit de kant van VWT snel meer nieuws volgt. 

@Demi @Boris @Lisa ,

Ben een beetje teleurgesteld dat ik geen verjaardagskaartje ontvangen heb voor mijn bestelling... die is namelijk zondag 2 jaar geworden…

Het is dat ik graag glasvezel wil en dat er geen andere aanbieder is op dit moment... maar geef toe, op dit moment begint de wachttijd wel een beetje belachelijk te worden. De geleverde apparatuur staat hier inmiddels ook al bijna 2 jaar klaar, volgens mij kunnen jullie binnenkort nieuwe hardware sturen omdat deze inmiddels verouderd is…

Zou nu toch wel een keer een definitieve aansluit/installatiedatum willen ontvangen. Je verschuilen achter "het ligt bij VWT" kan echt niet meer…

Ook betaal ik nu al 2 jaar meer dan wat ik voor de glasvezel aansluiting zou betalen, krijg ik daar ook nog compensatie voor?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, allereerst: de beste wensen! Mijn collega heeft aangegeven dat we momenteel geen concrete update voor je hebben, sorry. VWT is zoals @Demi al aangaf nog steeds bezig met werkzaamheden om de Glasvezel klaar te maken naar de gevel van jou toe. Omdat deze order op de agenda staat voor een wekelijks overleg bij VWT, doen mijn collega's daar geen individuele navraag meer voor. Ik hoop dan ook dat er in dit nieuwe jaar vanuit de kant van VWT snel meer nieuws volgt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, omdat ik ook niets liever wil dan dat je met goed nieuws het nieuwe jaar in gaat, heb ik opnieuw een status opgevraagd bij mijn collega's! Ik vermoed dat ze opnieuw aangeven dat ze er vanzelf op terugkomen als er iets nieuws te melden is, maar ik dubbelcheck graag of ik toch iets voor je kan lospeuteren. 

@alfred.douma De laatste update is dat ze zijn nog bezig met werkzaamheden om de glasvezel klaar te maken naar de gevel toe. De order loopt door, maar er zit een vertraging op. Ik heb ook gelijk navraag gedaan bij onze technische dienst. Hopelijk kunnen we je ook snel meer vertellen over de voortgang!

Hoi @Demi ,

Wij zijn inmiddels weer 3 weken verder zonder nieuws... Hopelijk nog goed nieuws voor het nieuwe jaar. 

Reputatie 7
Badge +6

@alfred.douma De laatste update is dat ze zijn nog bezig met werkzaamheden om de glasvezel klaar te maken naar de gevel toe. De order loopt door, maar er zit een vertraging op. Ik heb ook gelijk navraag gedaan bij onze technische dienst. Hopelijk kunnen we je ook snel meer vertellen over de voortgang!

Hi @alfred.douma, ik ben heel blij dat mijn collega jou deze ochtend nog kon bellen met een update! Hopelijk ben je zo weer wat meer op de hoogte gebracht. Weet dat je hier te allen tijde kunt aankloppen. 

Hoi @Lisa ,

De update van 14 dagen geleden was dat VWT de kabel zou gaan aanleggen tot aan het huis. Helaas is het sinds die tijd weer stil. Enig idee wanneer VWT aan het werk gaat?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik ben heel blij dat mijn collega jou deze ochtend nog kon bellen met een update! Hopelijk ben je zo weer wat meer op de hoogte gebracht. Weet dat je hier te allen tijde kunt aankloppen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, volkomen terecht dat je dit aanstipt! Ik heb opnieuw gevraagd of er al meer nieuws is en of ze jou maandelijks op de hoogte kunnen brengen met updates aan de hand van de meetings die ze hebben. Zo hoef je er niet telkens zelf achteraan. Ik hoop dat ze jou hierbij kunnen helpen en dat ze jou zo elke maand kort kunnen laten weten wat op dat moment de status is. 

Hi @alfred.douma, mijn collega heeft laten weten dat jouw case wekelijks wordt meegenomen in de meeting met VWT. Het wachten is op het doortrekken van de kabel, daar zit op specifiek dit adres nog een technische belemmering. Weet in elk geval dat het volop de aandacht heeft en dat ook mijn collega's jouw geduld enorm waarderen. 

Hoi @Lisa ,

Sinds ik een maand geleden jouw collega heb gesproken nog weinig nieuws gehoord, ben erg benieuwd naar de voortgang...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, mijn collega heeft laten weten dat jouw case wekelijks wordt meegenomen in de meeting met VWT. Het wachten is op het doortrekken van de kabel, daar zit op specifiek dit adres nog een technische belemmering. Weet in elk geval dat het volop de aandacht heeft en dat ook mijn collega's jouw geduld enorm waarderen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Ik wil je laten weten dat ik nog in afwachting ben van een reactie. Hopelijk krijg ik snel iets door en/of nemen mijn collega's weer contact met jou op om je meer duidelijkheid te geven. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik heb meteen gevraagd aan mijn collega of er iets nieuws bekend is! Je hoort weer van me, zodra ik een reactie heb gekregen. 

Hi @alfred.douma, super - ik ben heel blij dat mijn collega jou telefonisch heeft laten weten dat we jou zeker niet vergeten zijn! Hopelijk horen we donderdag meer, fingers crossed. 

Hoi @Lisa ,

Jij toevallig al iets vernomen? Ik namelijk nog niet ...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, super - ik ben heel blij dat mijn collega jou telefonisch heeft laten weten dat we jou zeker niet vergeten zijn! Hopelijk horen we donderdag meer, fingers crossed. 

Hi @alfred.douma, ik heb opnieuw de navraag voor je uitstaan! Ook heb ik gevraagd wat precies de reden is dat het stil blijft, want ik kan me voorstellen dat jij duidelijkheid wilt (en ik zelf trouwens ook). Je bent weer de eerste die het hoort als ik een terugkoppeling binnenkrijg. Ik wil zeggen dat jouw geduld echt enorm wordt gewaardeerd.  

@Lisa ,

Ik heb telefonisch contact gehad met een van jouw collega's. Hij gaf aan dat er donderdag contact zal zijn met vwt. 🤞

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik heb opnieuw de navraag voor je uitstaan! Ook heb ik gevraagd wat precies de reden is dat het stil blijft, want ik kan me voorstellen dat jij duidelijkheid wilt (en ik zelf trouwens ook). Je bent weer de eerste die het hoort als ik een terugkoppeling binnenkrijg. Ik wil zeggen dat jouw geduld echt enorm wordt gewaardeerd.  

Hi @alfred.douma, ik ben meteen weer met je mee gaan kijken! Gelukkig kan ik je laten weten dat wij niet stil zitten. Echter snap ik dat je actie wilt zien en daar doen mijn collega's hun uiterste best voor. Mijn collega heeft laten weten dat wij opnieuw het escalatiesheet hebben uitgezet naar Volker Wessels Telecom wat eerder ook al is uitgezet. De reactie lijkt aan de kant van VWT uit te blijven, dus dat is heel rot. Ik hoop dat wij door het chasen toch echt op korte termijn de reactie binnen zullen krijgen dat ze met jou contact gaan opnemen. 

Hoi @Lisa ,

Wij zijn weer 2 weken verder, nog niets gehoord...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik ben meteen weer met je mee gaan kijken! Gelukkig kan ik je laten weten dat wij niet stil zitten. Echter snap ik dat je actie wilt zien en daar doen mijn collega's hun uiterste best voor. Mijn collega heeft laten weten dat wij opnieuw het escalatiesheet hebben uitgezet naar Volker Wessels Telecom wat eerder ook al is uitgezet. De reactie lijkt aan de kant van VWT uit te blijven, dus dat is heel rot. Ik hoop dat wij door het chasen toch echt op korte termijn de reactie binnen zullen krijgen dat ze met jou contact gaan opnemen. 

Hi @alfred.douma, ik wil je heel graag nog laten weten dat mijn collega gisteren een meeting heeft gehad met VWT waarbij ook jouw order is meegenomen! Ik verwacht dan ook dat VWT snel met een reactie gaat komen. We stellen jouw geduld enorm op prijs! 

Hoi @Lisa ,

Weer bijna 2 weken verder zonder enig geluid van vwt...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik wil je heel graag nog laten weten dat mijn collega gisteren een meeting heeft gehad met VWT waarbij ook jouw order is meegenomen! Ik verwacht dan ook dat VWT snel met een reactie gaat komen. We stellen jouw geduld enorm op prijs! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi@alfred.douma, jeetje - dit duurt wel erg lang zeg! Dankjewel dat je dit hier doorgeeft. Ik heb de collega in kwestie meteen deze update doorgegeven en ben een kijkje gaan nemen achter de schermen. Hierin zie ik dat we inderdaad nog wachten op een antwoord van VWT en dat dit antwoord deze week wordt verwacht. Hopelijk gaan ze na mijn bericht van deze ochtend opnieuw een reminder sturen, want ik wil dat VWT zo snel mogelijk bij jou op de stoep staat. 

Hi @alfred.douma, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Ik wil je graag voorzien van een status update. Voor het weekend heb ik nogmaals aandacht gevraagd voor jouw case en mijn collega heeft toen opnieuw aan de mouw getrokken bij Volker Wessels Telecom. Vandaag wil ik je laten weten dat VWT heeft aangegeven opnieuw bij jou te gaan kijken en contact hierover op te nemen met je. Laat jij het hier weten als er contact is opgenomen en ze zijn langsgekomen? Ik hoop dat je na deze afspraak snel meer duidelijkheid krijgt! 🤞


 

Hoi @Lisa ,

Nog steeds geen bericht contact of bericht...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Ik wil je graag voorzien van een status update. Voor het weekend heb ik nogmaals aandacht gevraagd voor jouw case en mijn collega heeft toen opnieuw aan de mouw getrokken bij Volker Wessels Telecom. Vandaag wil ik je laten weten dat VWT heeft aangegeven opnieuw bij jou te gaan kijken en contact hierover op te nemen met je. Laat jij het hier weten als er contact is opgenomen en ze zijn langsgekomen? Ik hoop dat je na deze afspraak snel meer duidelijkheid krijgt! 🤞


 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @alfred.douma, momenteel ben ik nog in afwachting van een reactie van mijn collega's! Ik heb nogmaals een reminder gestuurd, dus ik hoop dat ik snel een reactie krijg. Ik zit er bovenop, dus je hoort echt meteen van me als ik een terugkoppeling heb ontvangen. 

Reageer