F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

582 reacties

Reputatie 1

Hey @Marioandretti,
Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:
 

Dank Piotr, Inmiddels via telefoon bevestigd gekregen dat ik 25 unlimited +25 internet 1000 Mbit ga krijgen met gratis tv eerste jaar/ dus jaar 1 25 thuis en daarna 40. Jammer dat dit administratief niet te volgen is op mijn Tmobile pagina, zodat er onzekerheid ontstaat

 

Reputatie 2

Hallo allemaal.  Ik heb internet besteld op 3/01/2020.  De monteur was bij ons na een periode van reflectie om glasvezelverbinding te maken 24/01/2020 vanaf dit moment wachten we op een contact dat niet is gemaakt door Guidion.  Niemand belt mij.  Ik heb geen informatie wanneer de router wordt verzonden en wanneer de monteur komt.  Help.  Regards

Reputatie 3

Het duurde mij allemaal toch iets té lang (op 27 april besteld) en als ik hier in de community rondkijk en in mijn omgeving de verhalen hoor, zie ik de aansluiting niet op korte termijn gerealiseerd worden.

Misschien dat ik later nog probeer of wacht totdat Glaspoort hier heeft uitgerold (Q1/Q2 2023).

 

Misschien kan T-Mobile wel nog even goed naar de tekst kijken:

 

Toch wil ik @Sander, @Lisa en de vele anderen bedanken. Een heel goed 2023 toegewenst!

Reputatie 7
Badge +15

@MrMarcie 

Als je op de T-Mobile website de prijzen 100 Mbps 45 euro, 400 Mbps 55 euro en 1000 Mbps 60 euro ziet dan blijf je dezelfde ONT behouden (XGSPON verbinding).

Prijzen zijn exclusief kortingen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EmmavS 

Tijdens het plaatsen van een bestelling zie je de eerst volgende datum al waarop de verbinding geactiveerd kan worden, bij DSL duurt dit circa 2 weken.

De eerstvolgende datum die je ziet is een wensdatum dus nog niet definitief maar de definitieve datum wijkt hier misschien maar een dag van af of juist helemaal niet.

Reputatie 1

@Waqqas, dat is goed om te weten. Dank je wel!

Reputatie 2

Hallo @Jason,
 

Ik heb voorlopig nog gewoon mijn Ziggo aansluiting. Was namelijk niet gek genoeg omdat via een formulier van T-mobile te laten doen. Just in case 😉 Dat regel ik liever zelf.

De glasvezel is vandaag al voorbereid, dus morgen kan het naar binnen worden gehaald.
Dus daar is het wachten nu op.

Voor de duidelijkheid, dat ik het modem en interactieve TV box niet wil, maar wel krijg, komt door de aanbieding van het eerste jaar. Dat was goedkoper dan meteen internet only te nemen.
Wat ik namelijk wil doen is de glasvezel mijn netwerk switch inbrengen en via een VLAN mijn router in.
De geleverde router heb ik dus niets aan en ik heb een Ubiquiti AP, dus daar heb ik ook geen interesse in.
TV kijk ik niet, dus de interactieve TV box doe ik ook niets mee.

Komt er dus op neer dat ik zo ongeveer alles onaangeraakt in de grote doos laat zitten zodat het volgend jaar weer opgehaald kan worden als ik op internet only over ga :-)


Wat heb je precies voorgelegd aan de specialist?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rh205 

Welkom bij T-Mobile!

Het systeem is wat aangepast waardoor je een eerst gewenste aansluitdatum over ongeveer 2 weken. Deze tijd is nodig voor de verschillende partijen om jouw verbinding in orde te maken.

Vroeger had je een datum van over 4 weken en daar kon je wel kiezen om de bedenktermijn over te slaan omdat er toen eerst werd gewacht totdat de 2 weken bedenk tijd voorbij was. Je hebt nu nog steeds de 15 dagen bedenktijd om van je bestelling af te zien.

Het poort tekort probleem is/was vooral op ODF (eigen netwerk van T-mobile) en je kunt na gaan of je in een ODF gebied zit als er 1000 mb op jouw adres beschikbaar is. Indien de max 100 mb is dan zit je op het KPN netwerk.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @weust, wat goed dat het gelukt is met aansluiten! Ik heb het aan Guidion duidelijk gemaakt en de afspraak wordt er bij deze uitgehaald! :wink: 

Hoi @muni, welkom op de Community! Een gemiddelde Glasvezelverbinding paraat maken duurt zo'n 2 tot 4 weken. Dit is sterk afhankelijk van hoe het eraan toe is met de aanleg in de woonwijk en de gereedheid van jouw FTU in huis. Een FTU is het Glasvezelaansluitpunt en wordt geïnstalleerd door de netwerkbeheerder (in dit geval KPN Netwerk NL). Na een postcodecheck te hebben gedaan in het netwerksysteem, kom ik erachter dat de aangeleverde technologie nog niet mogelijk is op jouw adres. Hier wordt ook nog geen concrete plandatum voor genoemd. Sorry voor het ongemak! Kan ik jouw aanvraag annuleren, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het te lang duurt.

Reputatie 2

Hallo @Jason, Ik heb de mail van T-Mobile Thuis met de annulering van Guidion al ontvangen (uur geleden) dus had al zo'n idee dat iemand van jullie het geregeld had :-)

Heb ook al de ingangs datum van het contract ontvangen per mail (kwam er vlak na) en gaat netjes per vandaag in.

 

Dank jullie wel!

Gisteren ook al gevraagd via de telefonische helpdesk, maar niet helemaal begrepen wat die mij vertelden volgens mij. Daarom wederom. In mijn T-mobile thuis portal staat het volgende:

 

Installatiedatum bekend - 17 april

ik heb nog geen installatiepakket gezien, of iets van een installatie-afspraak gehoord. Van de helpdesk begreep ik dat deze melding gaat over het aansluiten aan providerkant van de vezel, en dat de thuisinstallatie pas daarna plaats gaat vinden. Waarom dan de verwarrende berichten over installatiepakket thuissturen en installatie-afspraken?

 

Mijn nieuwsgierigheid wordt vooral ingegeven door de onbruikbaarheid van een 16mbit DSL-lijn die ik nu heb. Wacht met smart op glasvezel :)

Reputatie 7

Hi @TKN, excuses voor de onduidelijkheid! Op dit moment hebben we vertraging in het uitsturen van installatiepakketten. Ik kan op het moment geen concrete datum noemen maar we werken achter de schermen keihard om het installatie pakket zo snel mogelijk bij je te krijgen! Excuses voor de vertraging.

Hallo , gisteren 8april was mijn installatiedatum voor mijn t-mobile thuis maar ik heb noog steeds mijn installatiepakket niet ontvangen , ik zou graag willen weten wanneer ik het krijg

Welkom bij de club:unamused:  Mijn installatiedatum was 6 april en inmiddels 4 keer met T-mobile klantenservice aan de lijn gehangen. Excuus van wissel distributiepartner is er al ruim een week en heb medelijden met het support team die met dit disfunctioneren moeten dealen. Prima dat het langer kan duren maar dat is geen excuus om niet in staat te zijn exacte locatie van pakket te weten. Daarnaast geeft de website ook geen melding van dit soort problemen. Misschien minder focus leggen op imago behoud en een paar van die medewerkers (of het geld er voor) laten helpen om de rotzooi op te lossen. Absoluut triest en een slechte binnenkomer. O en geef de schuld aub niet aan PostNL, die hebben vertraging maar niet 2 weken+. Btw nog een vraag: Waarom worden nieuwe klanten niet actief geïnformeerd over de situatie? In plaats daarvan staat er doodleuk een installatie datum met een belofte er onder die 0% klopt!

 

 

Reputatie 1

Hey @Marioandretti,

Allereerst tof dat je gaat overstappen! :smile: Wanneer je je Unlimited abonnement combineert met je T-Mobile Thuis dan wordt je internetprijs inderdaad € 25,- per maand voor je internet pakket na activatie van je Uit & Thuis voordeel. Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:
 

@Piotr  Gisteren is het uiteindelijk gelukt om glasvezel binnen te krijgen en volgende week komt Guidion het modem aansluiten. Zojuist via de telefoon contact gehad met een een collega van jou omdat het tv deel er blijkbaar toch nog niet bij staat. De betreffende collega zal mij 5-5 na installatie terugbellen. Hopelijk komt het goed volgende week (ook met het kosten aspect), maar wel erg jammer de tv module er niet is als Guidion langskomt :-( 

 

 

Reputatie 7

Hey @sjogro,

Voor het aanleggen van ons eigen glasvezel netwerk in Den Haag werken we samen met onze aannemer Volker Wessels. Zij zullen het aansluitpunt voor glasvezel in je woning plaatsen en daarna komt onze monteur langs om alles voor je aan te sluiten. Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Dit kan even duren maar maak je geen zorgen, je wordt zeker niet vergeten! Je kan ook rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels via 088 1860 444, dan nemen ze de planning graag met je door. Meer informatie over de aanleg van glasvezel in Segbroek vind je in dit topic.

Reputatie 1

Dank je @Piotr, ik heb een afspraak in kunnen plannen met ze. 

Reputatie 4

Hi, de reacite van @Waqqas was bedoeld voor @Paul55555 😃

Reputatie 6

@Walden welkom op de Community! Ik heb jouw aanvraag er direct bij gepakt en zie dat er nog een paar werkzaamheden verricht moesten worden, waardoor de installatiedatum even op zich heeft laten wachten. Je hebt zojuist een e-mail ontvangen met daarin de installatiedatum. Alvast heel veel plezier met je diensten! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Deniezzzz, sorry dat ze niet zijn langsgekomen, hier wil ik het niet bij laten zitten! Ik zie dat je inderdaad een afspraak gisteren had staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben ons nog niet voorzien van een update of afmelding van de afspraak van gisteren. Wij gaan hier contact over opnemen met KPN NetwerkNL en eens flink bij hen aankloppen om te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra er meer bekend is zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gebracht.

Hier gaan wij voor je achteraan, dit gaan wij voor je op- en aanpakken!

Reputatie 7

Hi @ArjenW, kijk dat is een strakke planning haha. Maar geen zorgen, op 14 juli komt de lijn dan beschikbaar maar je gaat pas open zodra je de modem aansluit óf automatisch 2 weken nadat de lijn beschikbaar is gemaakt. Je hebt dus 14 dagen de tijd om de modem aan te sluiten, dat moet vast lukken! :slight_smile:

Reputatie 1

Hoi @Deniezzzz, sorry dat ze niet zijn langsgekomen, hier wil ik het niet bij laten zitten! Ik zie dat je inderdaad een afspraak gisteren had staan met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben ons nog niet voorzien van een update of afmelding van de afspraak van gisteren. Wij gaan hier contact over opnemen met KPN NetwerkNL en eens flink bij hen aankloppen om te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra er meer bekend is zal jij de eerste zijn die op de hoogte wordt gebracht.

Hier gaan wij voor je achteraan, dit gaan wij voor je op- en aanpakken!

Super. Bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ArjenW, goede vraag! Inderdaad goed om te zien dat de lijn eerder geactiveerd kan worden. Wanneer je T-Mobile Thuis morgen installeert, zal vanaf die datum de facturatie starten. Ook zullen wij Ziggo via de Overstapservice laten weten dat je online bent, en Ziggo dus kan worden afgesloten. In dat geval zal Ziggo een einddatum van 11 juli hebben. Zolang dat geen problemen oplevert met de contracttermijn die je bij Ziggo hebt, voorzie ik geen enkel probleem! Heb je liever toch dat het alsnog op de afgesproken datum gebeurd, installeer T-Mobile Thuis dan op 14 juli. Dit komt hoe dan ook in orde!

Reputatie 7

Hey @ErikM1979,

Allereerst tof dat je voor T-Mobile Thuis hebt gekozen, welkom! Nu had ik je liever een soepele overstap gegund dan hetgeen wat je tot nu toe hebt ervaren. Graag wil ik uitzoeken wat er bij jouw bestelling misgaat waardoor er vertraging is opgelopen. Zojuist heb ik onze techneuten aangestuurd om dit voor je uit te zoeken en op te lossen. We gaan ons uiterste best doen om je zo snel mogelijk van een werkend T-Mobile Thuis abonnement te voorzien. Tot die tijd wil ik je vragen om je geduld. Zodra er een update volgt dan brengen we je gelijk op de hoogte. Sorry voor het ongemak Erik, we gaan hiermee aan de slag!

Reputatie 7

Hi @PA1NT, wat heerlijk zeg - fijn om te lezen! 😁 Hier wil ik zeker voor je naar gaan kijken, hartstikke goed dat je het aangeeft. Zojuist ben ik ook op jouw privébericht teruggekomen en ik plaats mijn reactie ook hier voor de volledigheid. Zojuist heb ik een collega van de technische dienst hiervoor aan zijn mouw getrokken. Zodra hij dit heeft verholpen, dan laat ik je dat hier weten. Dan staat alles ook cosmetisch weer helemaal goed!

 

Reputatie 1

Hallo @Piotr,

Dank je wel voor je reactie op mijn bericht en heel fijn dat jullie dit oppakken.

Ik wacht de update en het bericht af.

Gr. Erik

Reageer