F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

582 reacties

Hoi hoi, een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd met als wensdatum vandaag. Nu staat er inmiddels bij de status van de bestelling 'De eerst mogelijke leverdatum is vrijdag 21 juni 2019'. Echter heb ik nog steeds geen email of brief ontvangen met mijn installatiedatum en ik moet binnen een week in deze woning gaan wonen, dat doe ik uiteraard liever niet zonder internet, haha. Mijn vraag is dan ook of er al meer bekend is over de lever- en/of installatiedatum?



Edit: inmiddels al via de chat geholpen.
Reputatie 7

Hi @jojo08 Ik heb meteen even met je meegekeken maar als ik zoek op het klantnummer dat je in hebt gevuld bij je profiel dan kom ik op een bestaand abonnement uit en ik zie daar geen verhuizing staan, klopt dat?

@Mahshid In jouw geval lijkt er iets niet helemaal goed te gaan met de aanvraag, ik heb onze back office om meer informatie gevraagd en ik kom er komende vrijdag bij je op terug!

Reputatie 6
@Markiemajax Je installatiepakket wordt geleverd door PostNL. Als je er niet bent geven hun het af bij een afhaalpunt bij je in de buurt. Je krijgt een kaartje in de bus met het adres.
Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ronald credoe, goed dat je hier navraag over doet, ik ga hier graag voor je achteraan! In ons systeem zie ik ook de verwachting terug dat je eerder aangesloten zou worden. Ik ben daarom erg benieuwd wat de laatste status is en daarom ga ik de glasvezelafdeling aan de mouw trekken.

Je hoort snel meer van ons, ik zorg ervoor dat de glasvezelafdeling haar tanden hierin gaat zetten voor je!

Reputatie 2

Hoi, 

Ben ondertussen gebeld door odido. 

En gaan de aannemer contacten hierover. 

Even afwachten nog maar. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joelb 

Een provider hanteert een maand opzegtermijn dus als je vandaag opzegt stopt hij pas over een maand.

De Zyxel VMG8825-T50 heeft 4 poorten en elke poort kan voor tv of internet gebruikt worden.

Reputatie 7
Badge +15

@nickdekorte

LOS is inderdaad loss of signal. Het Huawei GPON kastje heeft 4 lampjes; power, PON, LOS, LAN. Indien de namen van de lampjes op het kastje wat jij hebt ontvangen anders zijn dan is het XGSPON.

De monteur zal alles werkend achter laten op het nieuwe adres 🙂

Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.

Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden?
Reputatie 2
Beste,



ik kan nergens de knop "sneller t-mobile thuis" vinden, echter zou ik wel graag afstand willen doen van mijn bedenktermijn, aangezien mijn huidige contract op 20-08 afloopt, maar jullie pas vanaf 25-09 kunnen komen.. Kan iemand mij hiermee helpen?


Bel naar t-mobile en zeg af in je bedenk termijn, kan dat niet, als je een prepaidkaart of abonnement hebt van t-mobile dan kun je een voucher vragen om onbeberkt internet op je mobile telefoon te hebben en dan met de app kijken en streamen naar je tv.
Reputatie 1

Hoi @Jason bedankt voor je antwoord. Ik heb met VWT gebeld, en zij gaven aan dat het een en ander ‘op hold’ staat. Voor hoelang en waarom is mij niet verteld. Voorlopig laat ik het even op z’n beloop en heb ik de einddatum bij Ziggo er weer uit gehaald…

Hallo,

Ik ben net overgestapt. Op zich gaat alles goed. Alles werkt, het internet doet het, de tv doet het, en de telefoon zal overgaan als mijn Ziggo opgezegd wordt neem ik aan. Echter blijft op mijn overzicht pagina staan dat mijn pakket onderweg is en dat ik op 20 augustus kan beginnen. Maar dat is het al geweest. Nu staat in het overzicht dat mijn tv en tv pakket en telefoon "aan sinds 20 augustus" maar mijn internet staat op "aanvraag is in behandeling" ik kan nu dus ook niet mijn hogere internet snelheid toevoegen via klantvoordeel.

Kunt u me hierbij verder helpen?

Groet

Hallo,

 

Niet zeker of dit de juiste plek is. Ik ben benieuwd hoe het zit met mijn bestelling van vast internet thuis. De eerst mogelijke datum was 3 februari, en verder niets gehoord. In één topic las ik iets over een tekort aan installatiepakketten, maar het zou fijn zijn als iemand duidelijkheid kan geven over wanneer ik kan verwachten dat het bezorgd wordt. Het maakt niet uit of het iets later is (nou ja, in deze tijd eigenlijk wel, maar goed), maar het gebrek aan communicatie vind ik wel jammer. Van klanten kun je immers niet verwachten dat ze kunnen gokken wat voor problemen er spelen. 

Reputatie 2
Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.

Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden






Voorbeeldbrief ingebrekestelling



Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.



Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

________________________________________________________________________



AANGETEKEND EN PER GEWONE POST







Aan









Onderwerp: ingebrekestelling





Geachte heer, mevrouw,



Op sloot ik met u een overeenkomst voor . Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

.



Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.



Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Oak667 

Had je glasvezel besteld of DSL?

Wat staat er in het overzicht in je T-Mobile thuis account?

Beste T-Mobile medewerkers,



Het Installatiepakket is naar mijn adres verstuurd. Het zou op maandag 26 augustus worden bezorgd. Helaas heb ik niks ontvangen. Ik heb contact opgenomen met PostNL en ze hebben het volgende gezegd ''Ik heb het voor je nagekeken en je pakket is retour gestuurd naar de afzender omdat je adres niet goed zal zijn. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met T-mobile voor een passende oplossing.''



Ik wil graag weten waarom dit zo is gegaan en ik hoop het installatiepakket zsm te krijgen.



Groeten,

Zaid

Hi @Waqqas 

 

Ik heb DSL besteld. In het account staat alleen: 

‘Lijn wordt aangevraagd

We zijn druk bezig met je bestelling.' (dit staat er al sinds de bestelling geplaatst is)

Ik wil alleen iets meer duidelijkheid over wanneer het opgestuurd wordt.

Reputatie 7
Hey @Zaid92,



Ik zie dat je nieuwe pakket vandaag wordt bezorgd tussen 15.45 - 17.45. 😄 Helemaal top!
Reputatie 7
Badge +15

@Oak667 

Ik denk dat eea nog moet worden gedaan in de wijkcentrale door een KPN monteur. Daarvoor kun je het beste even afwachten op de reactie van een moderator.

Hallo,



Ik heb internet en tv aangevraagd op de site van T-Mobile zelf. Ik kon 18 september als eerste aansluitdatum kiezen, maar we zouden het eigenlijk graag volgende week of nog liever deze week krijgen. Is dat mogelijk ? We hebben geen ander abonnement dus ook geen overstapservice nodig. Ik verneem het graag, alvast bedankt!



Met vriendelijke groet,



Kim
Reputatie 7

Hoi @Oak667 ,

Dank je wel voor je bericht en welkom bij de Community! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met de telefonische helpdesk en zij hebben je van de juiste informatie weten te voorzien. Heb je vragen, weet dan dat we hier ook voor je klaar zitten. 

Hoi,

Er is bij mij recent glasvezel aangesloten. Hierbij is er op het FTU (TK01) gelijk een (O)NT (XGS PON) geplaatst. 

Ik ben in het voorstadium van de glasvezel aansluiting ingegaan op het aanbod van KPN, wat nu in de 14 dagen bedenktijd zit. Middels een folder merkte ik op dat ik via T-mobile een stuk goedkoper uit kan zijn. Mijn bedoeling is dus om over te stappen.

De klantenservice gaf echter aan de telefoon aan dat het aansluiten wel even kan duren omdat hier een monteur voor langs moet komen. Aangezien het een XGS PON aansluiting betreft, zou deze normalieter niet vervangen moeten worden en is de installatie volledig aan de UTP kant. (in geval van eigen router de VLAN aanpassen.

Klopt dit of moet het ONT wel vervangen worden? 
Dit aangezien ik dan dus een tijdje zonder internet zou komen te zitten.

Hello, I need help! I received yesterday the packet and in the letter said the I only will have signal on 10-09-2019, but in the same day, they send me an e-mail saying that on 03-09-2019 everything was ready to be use...but I've installed all (I think that correctly) but I still havent signal of internet.

Can you help me? Which date os correct, because I really need the internet, my son as already use 15 Gb from the mobile phone!!

Hoi @Boris!

 

Ik ben inderdaad gebeld door een zeer attente medewerker. Het ging over een telefoon verbinding via een andere provider waar ik niets van af wist. Ik ging even uitzoeken en dat klopte inderdaad. Ik wil eigenlijk dat dat overgenomen wordt en dat we een vast telefoon abonnement toevoegen aan mijn bestelling. Toen ik terugbelde, zei de tweede medewerker dat ik moest afwachten totdat de eerste medewerker zou terugbellen. Dus in principe heb ik een simpel verzoek maar ik wacht dus even af. 

Maar mocht dat niet nodig zijn, ik wil dus vast bellen (vast bellen start) bovenop het internet abonnement. Als iemand dit kan regelen zodat het proces verder kan, dan ben ik geholpen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jurgen6693 

Op het KPN netwerk met de XGSPON ONT kan je hem laten zitten bij de overstap naar T-Mobile en hoef je enkel de router te wisselen.

Omdat je aangeeft dat T-Mobile voordeliger is denk ik dat je wordt aangesloten op het T-Mobile netwerk met een Huawei GPON ONT.

1000 Mbps voor 45 euro exclusief klantvoordeel hoort bij het T-Mobile netwerk.

Reputatie 7
Hi @kimendp We sluiten je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk aan, de datum die je vermeld ziet staan op de website is echt de eerst mogelijke datum die beschikbaar is. Nadat we jouw aanmeldingen hebben ontvangen wordt er een monteur ingepland om je aan te sluiten vanaf de centrale en in het geval van glasvezel sturen we ook monteur bij je langs om het thuis aan te sluiten. Hier gaat wat tijd overheen vandaar dat eerder aansluiten niet mogelijk is.



Hi @mariolima, you should be able to connect since the 03-09 however there might be a problem with the incoming connection. I just sent out an assignment for one of our mechanics and you will receive a text to make an appointment so we can get you online as soon as possible!

Reageer