F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

582 reacties

Reputatie 7

Hey @ErikM1979,

Ik heb een update voor je! Allereerst geven onze techneuten aan dat je contact kunt opnemen met de netwerkbeheerder KPN. Ze zullen werkzaamheden uitvoeren in de wijkcentrale en bij jou thuis, vandaar deze afspraak. Je kunt daarom telefonisch contact opnemen met KPN Netwerk NL op 088-0063744 of per e-mail. KPN is te bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 18:00. Deze informatie dien je vervolgens in bij KPNNetwerkNL:

  • Postcode en huisnummer
  • Aangeven dat je al wonende bent op het nieuwe adres
  • Status van je glasvezelaansluiting
  • Je e-mail adres

Wat zijn de vervolgstappen? 
Zodra de benodigde informatie door jou is aangeleverd, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller wij vervolgens jou van een werkende aansluiting kunnen voorzien. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat het ons dan gerust weten. We helpen je graag verder!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ErikM1979, dat is fijn, thanks voor je medewerking! Namens Piotr: een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 😁🌞

Reputatie 1

@Jason Voor jullie uiteraard ook een heel mooi weekend!

Gisteren heb ik KPN gebeld en zij gaan er als het goed is nu voor zorgen. Mocht het te lang duren, neem ik wel weer met KPN contact op. Tot nu toe heb ik goede hoop dat het allemaal in orde gaat komen :)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Kasper_MP, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis! 😄

Jouw overstap zal op 17 september afgerond worden zodat je naadloos naar ons overstapt. Je kunt inderdaad de afspraak op 17 september inplannen, dan is alles gereed om geïnstalleerd te worden. Als ik iets anders voor je kan doen, laat het me dan zeker weten.

Veel overstapplezier en alvast een geweldig weekend toegewenst! 🌞

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @TomThuis, welkom op de Community, ons doel is om elkaar zo goed mogelijk te helpen dus fijn dat je ons gevonden hebt! 😄

Ik vind het heel goed dat jij je verhaal doet, want dit is nu typisch een situatie waar wij van kunnen leren met de organisatie. Er had aanvankelijk bij je aanvraag al aangegeven kunnen worden dat wanneer het een nieuwbouwwoning betreft, wij een andere procedure hanteren die wat meer tijd in beslag neemt dan de gemiddelde twee tot vier weken oplevertijd. Sorry dat je niet meteen hierover geïnformeerd bent, dat had jou veel zorgen gescheeld en dan wist je van meet af aan waar je aan toe was!

Heeft KPN NetwerkNL al contact opgenomen met je? Mocht er om wat voor reden dan ook nog geen telefoontje gepleegd zijn, probeer het dan eens via 088 - 0063744. Volgens mijn collega's kunnen zij je doorverbinden met de afsprakenlijn.

Omdat 4 september nu de plandatum is vanuit KPN om werkzaamheden te verrichten in de centrale en om jouw patch te zetten, kun je vanaf 4 september ook de Guidion installatie laten voltooien. Je bent natuurlijk al aardig lang bezig om alles rond te krijgen en ik vind het onprettig om je dit te vragen, maar onder andere wegens de Europese privacywetgeving mogen wij geen afspraken inplannen voor onze klanten. 

Wat betreft de Unlimited Internet voucher: woon je toevallig in de buurt van een T-shop? Omdat dit een uitzondering betreft, wil ik je graag tegemoetkomen. Mocht je dit willen, koop dan een Prepaid simkaart bij een T-shop, neem de bon mee en stuur mij een privéberichtje, dan zorg ik ervoor dat de aanschafkosten vergoed worden op je eerste (of tweede) rekening en stuur ik meteen een 7 dagen voucher naar je toe. Is dit een ideetje?

Na meer dan 3,5 maand had ik helaas nog internet en tv van T-Mobile. Na meerdere malen contact gezocht te hebben met jullie en de partners die jullie gebruiken is niet duidelijk geworden hoe jullie mij binnen een redelijke termijn internet en tv wilde leveren. Meer dan 3 maanden wachten is echt buiten alle proporties terwijl andere bedrijven in een week kunnen leveren. Daarop heb ik van tv en internet afgezien omdat jullie ook niet met een goede oplossing of hulp kwamen. Ik kreeg enkel verwarrende en botte reacties terug. Nu willen jullie blijkbaar graag een bedrag incasseren voor annuleringskosten terwijl jullie niet binnen een redelijke termijn hebben geleverd. Ronduit belachelijk. Ik zou dan ook graag zien dat jullie hiermee stoppen en wil anderen waarschuwen voordat zij in zee gaan met T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +16

@cptgrt Thanks voor je terugkoppeling met betrekking tot het modem, ik ga één van onze specialisten bij de technische dienst aanschieten om te vragen of jouw order een spreekwoordelijke ‘push’ kan krijgen, zodat je alsnog volledig aangemeld wordt. Ik kom hier snel op terug! 😁

@TomThuis Heel graag gedaan, vaak denken we in problemen terwijl er net zo makkelijk in oplossingen kan worden gedacht. Dat scheelt jou een hoop trammelant en maakt het zoekwerk voor ons als medewerkers ook nog veel uitdagender en leuker! 😊

Afijn, terugkomend op de voucher: heb je ergens een losse smartphone liggen waar je de T-Mobile prepaidsim in kunt doen? Zo ja, dan heb je daar meteen je hotspot mee gefixt. Stuur me een berichtje zodra je de kaart gekocht hebt, dan vergoed ik deze stante pede voor je. 

Reputatie 2

Yes, ik heb een andere mobiel gevonden waarmee ik de hotspot kan aanmaken. Top! Nogmaals bedankt!!

Reputatie 7
@jaspergie Ik begrijp helemaal dat je er van baalt dat het zo lang heeft geduurd. Normaal gesproken zorgen wij dat je binnen 3 tot 4 weken online bent. Dit is wanneer er een aansluitpunt op jouw adres aanwezig is. Op het moment dat deze nog aan moet worden gelegd dan zijn we afhankelijk van de netbeheerder en kunnen wij je pas aansluiten op het moment dat zij klaar zijn. Ik vermoed dat er in dit geval mogelijk wat mis is gegaan in de communicatie tussen ons en de netbeheerder en dat we geen melding van hen hebben ontvangen dat de aansluiting opgeleverd was. Normaal gesproken zetten we de opdracht direct door naar onze monteursdienst zodra we bericht van de netbeheerder ontvangen om een afspraak met je te maken.



De opdracht ligt inmiddels bij onze monteursdienst, de reden dat mijn collega je direct naar Guidion verwijst is omdat zij zelf de monteurs inplannen. Uiteraard nemen wij ook graag contact voor je op maar we hebben liever rechtstreekse lijnen zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Daarom kan je direct met onze monteursdienst een afspraak inplannen wanneer het jou uit komt.





@alpha537 Ik zie dat je inmiddels ook contact op hebt genomen via Facebook, ik stel voor dat we daar verder gaan, dan gaan we niet langs elkaar heen praten ;)





@Scouser1957 Ik heb het meteen voor je nagekeken en zo te zien heb je al gekozen voor een snelle aansluiting (02-05-2019), in dat geval doe je al automatisch afstand van de bedenktijd, dat gaat dus helemaal lukken!

Hoi @RonaldSpr,

Fijn om te horen dat de overstap je over het algemeen goed bevallen is! Sorry dat er iets mis is gegaan met de TV pakketten die je had besteld en dat je dit pas gisteren zelf hebt kunnen oplossen. Hopelijk kan je met onze Terug Kijken functie alsnog het gemiste plezier inhalen. Heel veel kijkplezier nog gewenst het komende seizoen. 

Hoi Cal,

Het klopt idd dat ik de pakketten gisteren zelf heb kunnen activeren.

Alles werkt naar volle tevredenheid, en nogmaals mijn complimenten voor de overstapservice.

Groet, Ronald. 

Reputatie 1

Hi @MMuizelaar, welkom bij de T-Mobile voor thuis Community! Heel goed dat je via deze weg contact opneemt. Allereerst excuses dat de start van jouw abonnement niet vlekkeloos is verlopen, dat had ik echt heel graag anders gezien. Ik ga je hier dan ook gelijk bij helpen, want je hoort zo snel mogelijk van jouw verbinding te genieten. Omdat ik wil dat je in ieder geval onbeperkt kunt internetten tot dit euvel is opgelost, heb ik je via een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Op deze manier kun je een hotspot maken van jouw telefoon. 

Omdat je hoort te weten waar je aan toe bent, heb ik één van mijn collega's van de technische dienst aan zijn mouw getrokken voor een status update. Op dit moment zie ik zelf nog geen heldere terugkoppeling van TSD, dus hier ga ik voor je achteraan. Ik hoop dat ik hier vandaag nog een reactie op binnenkrijg, maar ik kom hier uiterlijk maandag bij jou op terug. Bij deze word ik dan ook graag jouw aanspreekpunt, zodat je hier zelf niet achteraan hoeft te gaan. Ik ga zorgen dat ik jou meer over de situatie kan vertellen! ❤️

@Lisa erg bedankt voor je snelle reactie. Hoop inderdaad dat je er wat beweging in kan krijgen. Ik wacht je berichtje even af en zal je als primair aanspreekpunt inzetten.

 

Reputatie 1
Hallo,

Vandaag t-mobile thuis aangevraagd. En ik las ergens de bedenktijd kan overslaan. Waar kan ik dat vinden of kan een moderator dat doen?
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RonaldSpr, sorry voor het ongemak! Ik heb het zaterdag in orde gemaakt voor je. De order was nog niet volledig voltooid inderdaad, dat heb ik op de achtergrond wel gedaan. Gelukkig heeft dit bijgedragen aan de oplossing, maar aan jou: chapeau voor hoe je dit aangepakt hebt. Door het nogmaals bestellen van de TV pakketten, kreeg de aanvraag nogmaals de spreekwoordelijke push die nodig was om alles te activeren. Goed bezig! 👍

Veel sport- en kijkplezier!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeroenjoo 

Sinds een tijdje gaat de bedenktijd pas in als je internet verbinding actief is of als je modem werkt bij glasvezel.

Een nieuwe aanvraag duurt circa 2 weken, deze tijd is nodig om de verbinding naar je woning gereed te maken, het kan ook zo zijn dat het iets langer duurt. Meestal bij glasvezel.

Reputatie 7
Badge +16

Klopt helemaal! In sommige gevallen kan die aansturing (netbeheer) gelijk gedaan worden op dezelfde dag, mochten er issues opspelen, maar meestal gaat daar dan nog een dag overheen. Geen zorgen! In het absolute gros van de situaties, is een tweede aansturing niet nodig en wordt er meteen opgeleverd thuis. 

Reputatie 7

Hi @MMuizelaar, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Vandaag heb ik nog eens één van mijn collega's aan de mouw getrokken, om jou meer duidelijkheid te kunnen geven. Wij kunnen bij jou de ONT niet registreren. Het klinkt wellicht iets te technisch, maar het lijkt erop alsof de access switch in de centrale niet goed is ingesteld. Het duurt altijd iets langer om updates binnen te krijgen als het is doorgezet naar onze IT-afdeling, maar het is natuurlijk zeker niet de bedoeling dat het stil lijkt te staan. Ik heb dan ook bij een collega van de IT-afdeling aangeklopt met het vriendelijke verzoek om zo snel mogelijk een nieuwe update met mij te delen. Ik blijf dit voor je chasen, zodat dit zo snel mogelijk opgelost gaat worden. Ontzettend bedankt voor jouw geduld! ☘️

Hi @PA1NT, ik wil je graag laten weten dat wij nog in afwachting zijn van de status update die @Sander gisteren voor jou heeft opgevraagd. Wij kregen hier vandaag al wel van door dat de order on hold staat met de melding ‘PoP inaccessible’. Omdat ik graag iets meer context wil, ben ik hier voor je achteraan gegaan. Zodra ik een volledige terugkoppeling heb ontvangen, dan deel ik die meteen met je. 

Reputatie 1

Hi @MMuizelaar, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Vandaag heb ik nog eens één van mijn collega's aan de mouw getrokken, om jou meer duidelijkheid te kunnen geven. Wij kunnen bij jou de ONT niet registreren. Het klinkt wellicht iets te technisch, maar het lijkt erop alsof de access switch in de centrale niet goed is ingesteld. Het duurt altijd iets langer om updates binnen te krijgen als het is doorgezet naar onze IT-afdeling, maar het is natuurlijk zeker niet de bedoeling dat het stil lijkt te staan. Ik heb dan ook bij een collega van de IT-afdeling aangeklopt met het vriendelijke verzoek om zo snel mogelijk een nieuwe update met mij te delen. Ik blijf dit voor je chasen, zodat dit zo snel mogelijk opgelost gaat worden. Ontzettend bedankt voor jouw geduld! ☘️

Hi @PA1NT, ik wil je graag laten weten dat wij nog in afwachting zijn van de status update die @Sander gisteren voor jou heeft opgevraagd. Wij kregen hier vandaag al wel van door dat de order on hold staat met de melding ‘PoP inaccessible’. Omdat ik graag iets meer context wil, ben ik hier voor je achteraan gegaan. Zodra ik een volledige terugkoppeling heb ontvangen, dan deel ik die meteen met je. 

Lisa, bedankt voor je terugkoppeling. Hoop dat e.e.a. snel wordt opgepakt door de IT-afdeling en wordt opgelost. Zou snel aan de slag willen. Groet, Marco

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jeroenjoo, tof dat de lijnbeheerder jouw lijn eerder heeft geactiveerd dan gepland! Ik ben erg blij om te zien dat het modem al 8 uur met ons internet verbonden is, en ik hoor het graag als ik verder nog iets voor je kan betekenen. Heel veel plezier nog met jouw verbinding! :smile:

Hi @Golden07, dat kunnen we zeker snel oplossen. Guidion heeft het installatieticket niet helemaal goed afgemeld, en vandaar dat jouw abonnement niet is doorgelopen. Ik laat het door de technische dienst rechtzetten en je ontvangt een email van ons zodra het is gelukt! 

Hey @Birdie76, erg fijn om te zien dat @Waqqas je al zo op weg heeft geholpen! Ik wil graag nog toevoegen: het was ons vooraf niet bekend dat de lijnbeheerder je eerder aan zou sluiten. Af en toe komt het voor dat een monteur van de lijnbeheerder je al eerder omzet als hij voor een andere klant in de wijkcentrale moet zijn. Gelukkig levert dit verder geen complicaties op zoals Waqqas al goed heeft uitgelegd! :slight_smile:

@Cal Tnx voor de bevestiging. Het werd een beetje onduidelijk (vooral ook omdat het pakket er nog niet is). Grz JM

Reputatie 1

Hi @MMuizelaar, heel graag gedaan - dat kan ik mij volledig voorstellen! Ik heb zojuist een update binnengekregen van mijn collega. Er wordt nog heel hard aan gewerkt. Ik zal het zo eenvoudig mogelijk proberen toe te lichten. Er is een bepaalde reset uitgevoerd, maar die heeft jammer genoeg niet geholpen. Het ticket is dan ook weer doorgezet naar een ander team om hierbij te assisteren. Ik laat het gelijk weten als ik een nieuwe update heb ontvangen. 

Lisa,

 

Het werkt sinds vanmiddag. Moet wel zeggen dat ze erg snel Ziggo hadden doorgegeven om de huidige aansluiting uit te zetten, voordat ik kon verifieren of het werkte (was op kantoor en kreeg van thuisfront paniekreactie dat internet niet meer werkte). Had wel een mail ontvangen van T-mobile dat het werkte en dat ook de telefoon omgezet was. In ieder geval bedankt voor je inzet.

 

Groet,

Marco.

Reputatie 1
Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?

Hoi Jason,

Bedankt voor de info! Gelijk geregeld.

Vriendelijke groet,

Dario

Reputatie 1
Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?




Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:



Beste heer



We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.

Hallo @VeravdWijdeven 

De ONT wordt geleverd door T-Mobile samen met de router.

Dankjewel voor het antwoord! Fijne avond :)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ronald credoe 

Odido zal ook eerst moeten wachten op de netwerkbeheerder/aannemer om jouw woning te voorzien van een glasvezelaansluitpunt, zodra het glasvezel klaar is voor gebruik dan ontvang je vanzelf een email van Odido ok een afspraak te maken voor de verdere installatie.

Helaas kan Odido niet inzien wanneer de netwerkbeheerder/aannemer aan de slag gaat bij jou in de straat dus daarvoor zou je het beste contact opnemen met hen.

Ligt er nog helemaal geen glasvezel of ligt het glasvezel wel al bij de stoep of gevel?

Reageer