F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Reputatie 7

HI @PA1NT, ik ben super blij dat je vanmiddag door mijn collega telefonisch op de hoogte bent gebracht! Als je nog andere vragen hebt, speel ze dan gerust weer naar mijn door. Dan zorg ik dat ik of mijn collega's ook daar weer op terugkomen. Geniet van je weekend! 

Reputatie 3

Monteur kon vandaag niet komen. Volgende week weer een poging. Zal erom spannen, want KPN komt binnen 2 weken aansluiting opleveren….

Reputatie 7
Badge +4
Dear @ashish01july,



The date you choose is the date you wish you will be connected. Normally an activation takes approximately 6 weeks. The first 2 weeks the customer has a statutory reflection period. This is part of consumer laws. In your My T-Mobile Thuis environment you can waive the reflection period, which will automatically start the activation process. This approximately takes 4 weeks.




  • If you have a DSL subscription you will receive the installation package up front of your activation date.
  • If you have a fiber subscription you will receive a request to make an appointment for installation after the reflection period.

The fastest way to be online is waive the reflection period. I hope this gives you insight in the activation process. If you need more information of assistance, please feel free to ask.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

Hallo Jason

Volgens mij is het nog niet doorgekomen hoor. Bij mijn abonnementen staat  nog steeds alleen internet.

Verder kan ik de tv app ook niet in het Nederlands downloaden.

I ordered internet few days ago and since the day I ordered, the status of my order is 'FOUTJE IN BESTELLING'. It says they're working to solve the problem but still nothing and the date of the delivery is getting closer. What should I do?

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

Reputatie 7
Hey @WJWJ,



Top dat je een T-Mobile Thuis klant gaat worden! Welkom! 😁 Wanneer je een aanvraag hebt geplaatst dan zorgen wij gezamenlijk met de aannemer er voor dat je glasvezel aansluiting kosteloos voor je in orde wordt gemaakt. Hierover hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Alle vervolgstappen die we nemen kun je per e-mail verwachten. Mocht er iets niet geheel duidelijk zijn dan kun je altijd bij ons om hulp vragen.



Hello @ashish01july,



Also welcome Thuis! 😄 I see that you've made an appointment with our engineer on the 17th of October. From that day you can make use of your T-Mobile Thuis subscription. Keep an eye on your inbox the following days. As soon as we ship out the installation package, you'll receive an e-mail. Cheers!



Hi @fredmpenha,



I see that you've already spoken with my colleague and that your subscription has been cancelled. Sadly enough we can't deliver our services on your address. I'm sorry for the inconvenience! Please let me know if I can assist you any further!

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

Hoi, ik heb op 2 oktober internet besteld en dat zou op 17 oktober geleverd worden. Maar nu is de datum ineens verplaatst naar de 22ste? Ik zou heel graag willen dat jullie het terug kunnen zetten naar de 17e.

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

Reputatie 7

Hi @Moonlights, ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's en dat we helaas niet kunnen leveren op jouw adres. Excuses hiervoor en als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ozika, ik heb je twee dagen geleden aangegeven dat het pakket opnieuw verstuurd wordt en dat je binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL zult ontvangen. Ik begrijp dat het frustrerend is en excuses als ik de verwachting heb gecreëerd dat er binnen twee dagen een nieuw pakket bezorgd wordt, dat proces duurt doorgaans vier tot zes dagen. 

Hi, 

Na het bestellen van T-Mobile thuis voor ons nieuwe woonadres, heeft Guidon gevraagd om een afspraak in te plannen.
Tijdens het inplannen werd er gevraagd waar de aansluiting van glasvezel het huis binnen komt. Nu wist ik dit niet, dus ben ik gaan kijken in het nieuwe huis. Hier blijkt dat er geen glasvezelkabel de woning binnen komt. Ook weet ik niet of er wel een glasvezelkabel tot aan het huis ligt. Na een belletje met Guidon ben ik doorverwezen naar T-Mobile zelf

Is dit iets wat T-Mobile kan checken/oplossen?

Hi,

I ordered my TMobile Thuis on 3rd October. It is still not active. I was promised that it will be active by 11th October and latest by 18th October, because I was making a decision between TMobile and Ziggo at that point. Your team-member assured me it will be. active by 18th October, if I removed my reflection period. I have called TMobile thrice every day since 11th October, but haven’t received the internet. I am always told that its KPN fault due to interference in their lines. Next time, when you promise your clients about a fixed date for internet to be delivered, make sure that you also tell them you beg for the connection from KPN. This will allow the client to make a proper decision and efficient plan to not miss out on important events. 

Also, I would like to have the GDPR form, because if my internet is not working by tomorrow, I will be reporting this incident to the consumer forum. I will also screenshot this forum, where you mention it takes approximately 6 weeks to get a connection active. The GDPR form should provide all details of the first conversation where Jordy your colleague assured me the internet will be active by 18th October. 

Netherlands service works completely opposite the Dutch culture of straightforwardness.

Vorige week vrijdag gebeld door T-Mobile. Of ik wilde overstappen naar hun Thuis abonnement, in combinatie met een verlenging van mijn Unlimited Sim Only abonnement.

 

Prima, stuur die prijsopgave/offerte maar door. Meermaals expliciet benadrukt dat dit een offerte moet zijn, en ik hier zélf binnen 10 dagen achteraan zou reageren. Helaas heeft de telefoniste niet haar woord gehouden en meteen de overgang in gang gezet. Ik zit dus nu met een verlenging van 2 jaar, en een vast thuis abonnement voor 1 jaar. Natuurlijk kan ik gebruik maken van het 14 dagen herroepingsrecht, en wellicht ga ik dat nog doen ook. Want, hier word ik absoluut niet blij van.

 

Waarom? Ongevraagd een overstap in gang zetten, dit te snel doen waardoor de aanvraag niet goed verloopt, en ik vervolgens zélf actie moet ondernemen.

 

  1. Vrijdag telefonisch een offerte aangevraagd.
  2. Vrijdagavond een bestelbevestiging per e-mail ontvangen. Alarmbel 1.
  3. Vrijdagavond Welkom bij T-Mobile Thuis ontvangen. Alarmbel 2.
  4. Vrijdagavond een bevestiging van het mobiele telefoonabonnement ontvangen. Alarmbel 3.
  5. Uiteindelijk scheelt het geld, en denk ik, ach, laat ook maar, ik heb belangrijker zaken aan mijn hoofd. Laat maar doorgaan.Spijt #1.
  6. Maandagochtend een mail van de vorige aanbieder voor Thuis gehad. “Uw contract wordt beëindigd. Jammer!” Vreemd. Ik heb nog geen gegevens doorgestuurd van mijn huidige aanbieder behalve de naam van de aanbieder, dus geen contractnummer, geen rekeningnummer, en geen andere zaken. Hoe kon T-Mobile dit dan regelen?
  7. Dinsdagochtend een mailtje van T-Mobile. Of ik de missende informatie even wil geven. Ik zoek dus, ondanks de ergernis, bij de vorige aanbieder de missende informatie op. Tenminste één van de drie velden moeten worden ingevuld. Ik braaf alle drie velden invullen, rechtstreeks gekopieerd vanaf de documenten van de vorige aanbieder. Ben ik er maar weer vanaf.
  8. Binnen een half uurtje weer mail van T-Mobile: de overstapaanvraag is niet goedgekeurd. Doe het zelf maar. Spijt #1.

Het resultaat is dat de status van de overstap mij nu onbekend is. Is het wél geregeld, aangezien de vorige aanbieder zegt dat mijn contract wordt beëindigd, en dat ik mijn modem moet terug sturen? Of niet, omdat T-Mobile aangeeft dat de aanvraag niet geaccepteerd is? Of komt dat omdat T-Mobile dit vrijdag al heeft gedaan ZONDER mijn gegevens?

 

Hoe dan ook, ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik hiermee in zee ben gegaan. T-Mobile, dit moet beter. Ik overweeg nu serieus om alsnog naar Ziggo te gaan, icm Vodafone. Puur uit wrok, niet omdat zij beter zijn hierin.

Wij gaan 26 okt verhuizen en dan is ook de aansluitdatum alleen nu kreeg ik een bericht dat de aansluitdatum vervroegt is na vandaag om 18:00 hoe zit dat dan? Want ik woon nu nog op het oude adres sluit dat hier dan vanaf vandaag 18:00? Daar ben ik dan niet zo blij mee omdat we dus pas de 26ste verhuizen en daarbij ik zou ook nieuwe kastjes krijgen maar heb niks gekregen dus snap er helemaal niks meer van????? Help hoe zit het nu 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Stephan de Witte, ongevraagd aan een contract gebonden worden, is een kwalijke zaak. Graag zoek ik dit tot op de bodem voor je uit én wil ik ervoor zorgen dat, met jouw goedkeuring natuurlijk, de “aanvraag” bij Thuis geannuleerd wordt. Sorry dat je dit overkomen is, dat kan en mag nooit gebeuren - ook niet als het een vergissing blijkt te zijn. Hier moet absoluut strengere controle op komen en ik zet dit stante pede door naar onze collega's zodat het onderzocht wordt.

Bedankt dat je deze melding doet op de Community! Mag ik je verzoeken om jouw Thuis klantnummer (staat in de e-mail die we je toegestuurd hebben met het contract) in je profiel op de Community te plakken, alsjeblieft? Dan kan ik nagaan waar het misgegaan is en hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Nogmaals sorry en ik ga er alles aan doen om dit voor je recht te zetten. Indien je er, ondanks de onterechte aanvraag, toch gebruik van wilt maken, hoor ik dat ook graag. Dan zorg ik ervoor dat de overstap vanaf nu wel vlekkeloos verloopt.

Reputatie 7

Hey @mgz25885,

I'm really sad to hear that you still experience problems with your subscription. :disappointed:  I want to inform you that you can contact Guidion (our engineer service) and make an appointment for the installation on the following number:  088-2000 151. Our engineer will solve this problem for you! So sorry for the inconvenience!

In the meantime, do you also have a mobile T-Mobile subscription? I can provide you an Unlimited voucher so you can stay online via your mobile phone, which you can then use as a Hotspot to connect your other devices. Do you wish to receive the voucher code? 

Hey @melissa90,

Dat is heel vreemd! Ik wil dit graag voor je gaan uitzoeken. Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik vervolgens al je gegevens erbij!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Job P 

Indien het glasvezel nog niet naar binnen is gebracht dan zal T-Mobile dit wel regelen samen met de netwerkbeheerder.

Een glasvezelaansluitpunt komt meestal in de meterkast dus wellicht kan je daarvoor kiezen.

Hi Piotr,

Unfortunately, not resolved yet. I am heading to India tomorrow, and will plan the meeting on 14th November after I return. I was told I will receive a call yesterday or today to get this resolved - not done either.

 

You have the best service ever ------- wait for it ------ in false promises and lying.

Kind regards,

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb op 16 september mijn thuis internetabonnement afgesloten. Zoals op dit forum is aangegeven zou ik binnen 2 a 3 weken gebeld moeten zijn door Guidion om de installatieafspraak in te plannen. Echter heb ik nog niets te horen gekregen. Aangezien het om een nieuwbouwwoning gaat zit ik zonder internet zolang dit abonnement nog niet geïnstalleerd is, dus ik hoop dat er snel een afspraak gemaakt kan worden.

Groet,

Thijs

Ik heb een installatieafspraak voor maandag. Maar zie nu dat ik een installatiepakket moet ontvangen. Die heb ik nog niet. Wat nu?

Reputatie 7

@mgz25885 It looks like you managed to make an appointment, excellent!
 

@Thijs van Zon We staan te trappelen om je aan te sluiten!  Bij nieuwbouw wordt de aansluiting gemaakt door de netbeheerder (Reggefiber). Vaak gebeurt dit weer door een onder aannemer. Zodra de aannemer de werkzaamheden af heeft gerond geeft de netbeheerder aan dat de aansluiting actief is. Zodra wij deze melding ontvangen starten we direct met het inplannen van een afspraak met onze monteur en sturen we het installatie pakket naar je op. In dit geval is de aansluiting nog niet afgemeld en kunnen we dus nog niet starten. Zodra dit wel het geval is gaan we voor je aan de slag!
 

@erikson76 Er is een vertraging opgetreden in het versturen van de pakketten. We doen ons uiterste best om er voor te zorgen dat het installatie pakket zo snel mogelijk naar je toe komt! Excuses voor de vertraging.

 

Ik heb een installatie pakket besteld, deze is afgeleverd bij een post NL pakketpunt. Helaas was ik niet in de gelegenheid om deze binnen 7 dagen af te halen en is het pakket retour gestuurd. Wanneer kan ik het pakket (weer) verwachten?

Reageer