Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 283000 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rcmsys, goed dat je aan de bel trekt! Wij lossen dit heel graag én snel voor je op. Je geeft aan dat je last hebt van haperend beeld, ervaar je dit op beide TV Boxen of enkel op één van de TV Boxen? In dat geval raad ik je graag aan om te controleren of de ‘goede’ TV Box ook werkt op de plek van de ‘slechte’ TV Box. Zo kan je snel uitsluiten of het aan de TV Box, of aan de bekabeling ligt.

Werken beide TV Boxen niet? Dan raad ik je graag aan om op minstens één van de TV Boxen de volgende stappen te doorlopen: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hierna kan je weer van glanzend beeld genieten!


Wat betreft de Wifi, ervaar je hiermee overal in huis problemen of alleen op bepaalde plekken in jouw huis? Ik zie dat een Wifi monteur van ons destijds een versterker heeft geplaatst, maak je hier nog gebruik van en staat deze op een strategische plek waar je de versterker nodig hebt? Daarnaast raad ik je niet aan om gebruik te maken van Wifi kanaal 9 op de 2.4 Ghz frequentie, behalve als je veel buren / andere Wifi signalen in de omgeving hebt. Hoe je het Wifi kanaal kan optimaliseren, vind je overzichtelijk terug bij stap 4 op de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

 

Ik verwacht dat je hierna weer zorgeloos van ons internet kan genieten, maar anders hoor ik dat heel graag!

Reputatie 1

En wederom is het ruk met verbindingen. Tv loopt meerdere keren vast. Wifi is erg slecht. Speedtest op meerdere apparaten amper 40mbit met een 200mbit aansluiting.
We blijven problemen hebben sinds dat we klant zijn geworden. En ik heb geen zin in telkens te moeten resetten of opnieuw opstarten. Ik ben het ook nodig voor trainingen en wedstrijden, maar als je dan wederom uit de wedstrijd raakt, omdat de verbinding ruk is.

Graag een oplossing, anders zijn we aankomende week nog weg. Nu net om 12 uur weer hapering beeld tv.
Zag een test op internet dat t-mobile onderaan staat tussen 10+ providers……..

Reputatie 7
Badge +16

Wow, hier schrik ik oprecht enorm van. Dit is vanzelfsprekend absoluut niet de manier van helpen die onze afdeling wenst uit te stralen.

Jammer genoeg heeft deze collega daar weinig kaas van gegeten. Ik vind dit echt erg en bied mijn excuses aan voor dit onacceptabele gedrag, daar heb je nu vrij weinig aan, maar dat wil ik wel gezegd hebben. Het overgrote deel van ons team werkt met een gigantische dosis plezier en ambitie binnen de serviceafdeling, maar daar zijn dus uitzonderingen in. Naar dat de uitzonderingen de meer dan goede wil en behulpzame intentie van het gros collega's in twijfel doen trekken. 

Als je ooit wens terug te keren bij T-Mobile Thuis, zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat je de aandacht en service verleend krijgt die bij T-Mobile hoort.

Reputatie 1

@NPouwelse Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk geholpen wilt worden, dat is in principe ook altijd de bedoeling. Sorry dat er vier weken overheen zouden gaan, dat is simpelweg te lang - laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat je vijf dagen geleden voor het eerst aangegeven hebt op de Community dat er iets mis is met de Wifi en eergisteren voor het eerst naar de Klantenservice hebt gebeld. Ik had graag alle mogelijke oplossingen willen testen en uitproberen voordat we hiertoe zouden overgaan, maar dat is natuurlijk jouw keuze en die respecteer ik dan ook 100%. 

Ik wens je veel plezier en succes toe bij je nieuwe provider en hoop je ooit weer terug te zien op de Community en bij T-Mobile Thuis. Stay safe!

Ik wou ook niet overstappen maar als een chatsessie door een collega van jou word afgekapt dan houd het op voor mij. Ik ben klant en wil ook graag zo behandeld worden. Een gesprek kap je nooit op zo’n manier af, zeker niet als je bij een klanten”service” werkt.

Ik vroeg alleen of het niet handiger was om een nieuw modem op te sturen en te proberen of dat werkt aangezien jullie monteur 4 weken zou duren. Als dit dan jullie reactie is, stap ik over. 

Fijne dag verder.

Reputatie 7
Badge +16

@NPouwelse Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk geholpen wilt worden, dat is in principe ook altijd de bedoeling. Sorry dat er vier weken overheen zouden gaan, dat is simpelweg te lang - laat daar geen misverstand over bestaan. Wat ik wel oprecht jammer vind, is dat je vijf dagen geleden voor het eerst aangegeven hebt op de Community dat er iets mis is met de Wifi en eergisteren voor het eerst naar de Klantenservice hebt gebeld. Ik had graag alle mogelijke oplossingen willen testen en uitproberen voordat we hiertoe zouden overgaan, maar dat is natuurlijk jouw keuze en die respecteer ik dan ook 100%. 

Ik wens je veel plezier en succes toe bij je nieuwe provider en hoop je ooit weer terug te zien op de Community en bij T-Mobile Thuis. Stay safe!

Reputatie 1

Hoi @NPouwelse, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren. 

Je geeft aan dat je over het algemeen gemiddeld 30 Mbit/s downloadsnelheid binnenhaalt op Wifi op het 2.4 Ghz netwerk, klopt dat? Houd er wel rekening mee dat Wifi geen gegarandeerde snelheid is, maar een service. Bekabeld garanderen we 90 tot 100 Mbit/s snelheid wanneer je een 100 Mbit/s abonnement hebt, maar op Wifi is hier geen garantie op te bieden omdat het afhankelijk is van te veel externe factoren.

Ik zie in een notitie van mijn collega dat je gebeld hebt met de Klantenservice, is daar nog wat uitgekomen?

Hoi Jason, 

Ik heb mijn abonnement inmiddels opgezegd.

Mijn WiFi is altijd snel geweest en al jullie tips werken verder niet. Jullie enige optie was over een maand een monteur sturen die waarschijnlijk adviseert betaalde wifi versterkers te nemen, verder was er op korte termijn  geen oplossing mogelijk vanuit jullie. Ik trof ook een nogal onvriendelijke medewerker op de chat toen ik vroeg of er geen andere optie was dan een monteur over 4 weken, die was er niet en de chat werd toen bot afgebroken dus houd het helaas op voor mij. 
 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @NPouwelse, op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren. 

Je geeft aan dat je over het algemeen gemiddeld 30 Mbit/s downloadsnelheid binnenhaalt op Wifi op het 2.4 Ghz netwerk, klopt dat? Houd er wel rekening mee dat Wifi geen gegarandeerde snelheid is, maar een service. Bekabeld garanderen we 90 tot 100 Mbit/s snelheid wanneer je een 100 Mbit/s abonnement hebt, maar op Wifi is hier geen garantie op te bieden omdat het afhankelijk is van te veel externe factoren.

Ik zie in een notitie van mijn collega dat je gebeld hebt met de Klantenservice, is daar nog wat uitgekomen?

Reputatie 1

Normaal gezien zou dat kunnen maar er is niks verandert aan de isolatie van mijn huis en voorheen was mijn WiFi wel gewoon snel en nu niet meer.

Ik wacht even een reactie van t mobile af want naar mijn mening is mijn modem gewoon kapot/versleten dus. Ik ben eigenlijk niet van plan meer te gaan betalen om de internetkwaliteit die ik altijd had terug te krijgen maar bedankt voor je tips.

@NPouwelse

Dat zou misschien te maken kunnen hebben met de isolatie van je huis.

Dit biedt T-Mobile aan.

WiFi plus

 

Reputatie 7
Badge +15

@NPouwelse 

Dat zou misschien te maken kunnen hebben met de isolatie van je huis.

Dit biedt T-Mobile aan.

WiFi plus

Reputatie 1

Hallo @NPouwelse 

Werkt je bekabelde internetverbinding wel naar behoren?

Je geeft aan dat als je bij de modem staat de WiFi optimaal is en alleen als je een beetje verder weg is zakt de snelheid wat in.

2,4 GHz daar haal je misschien ook maar rond de 50 Mbit mee en je zit wel boven de minimumwaarde van T-Mobile, dat is 10 Mbit met WiFi op DSL.

Hebben de tips uit dit topic niet geholpen zoals de bandbreedte en kanaal wijzigen?

Misschien kan je eens kijken of je een WiFi versterker kunt plaatsen?

Hoi, 

 

bedankt voor je reactie. Met een bekabelde verbinding heb ik gewoon de volle snelheid van mijn abonnement 

Dus het ligt echt aan de WiFi, met een beetje afstand bedoel ik een andere kamer. Ik heb dan wel vol bereik met de WiFi alleen is de verbinding  dan heel traag. Voorheen had ik dit probleem niet en er is verder niks veranderd in huis.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @NPouwelse 

Werkt je bekabelde internetverbinding wel naar behoren?

Je geeft aan dat als je bij de modem staat de WiFi optimaal is en alleen als je een beetje verder weg is zakt de snelheid wat in.

2,4 GHz daar haal je misschien ook maar rond de 50 Mbit mee en je zit wel boven de minimumwaarde van T-Mobile, dat is 10 Mbit met WiFi op DSL.

Hebben de tips uit dit topic niet geholpen zoals de bandbreedte en kanaal wijzigen?

Misschien kan je eens kijken of je een WiFi versterker kunt plaatsen?

Reputatie 1

Hallo, ik heb het idee dat mijn WiFi modem (Huawei) de laatste tijd niet meer zo goed presteert. Als ik op enige afstand van het modem ben dan haal ik op de 2,4 ghz vaak max 30 mbps terwijl ik dan wel vol bereik heb met het netwerk, vaak is het nog minder en is het zelfs zo dat de upload snelheid hoger is dan de download snelheid. (Mijn abonnement is 100mbps dsl)

Op de 5ghz gaat het wel wat beter maar ook niet optimaal:

Dichter bij het modem heb ik op 5 ghz gewoon optimale snelheid maar de 2,4 ghz is dan ook niet sneller dan 40mbps. Via 4g haal ik ruim 100mbps dus aan het toestel ligt het ook niet.
 

Resetten heb ik al vaak geprobeerd en dat helpt niet echt of maar heel kort, de kanalen zijn ook niet bezet waar het modem op zit en bovenstaande speedtest is ook op een rustig moment van de avond gedaan dus daar ligt het allemaal niet aan. Er is ook niks verandert in huis ofzo en het modem staat al jaren op dezelfde plek. Voorheen had ik nergens last van.

 

Zou het kunnen dat het modem in de loop der jaren (nu 3,5 jaar oud) minder snel/krachtig word en dat het daar aan ligt?  Of is er iets anders wat er aan de hand kan zijn? 
 

Alvast bedankt voor de reactie,

 

Reputatie 7

Hi @mimi09, geen zorgen dat gaat helemaal lukken, zo te lezen zijn mijn collega’s er al druk mee bezig! Er gaat vaak wat verwerkingstijd overheen voordat het administratief recht getrokken is, de herinneringen worden automatisch verstuurd en mag je als niet verzonden beschouwen. Ik zie dat er al een collega van onze back office bezig is om de wijziging te verwerken, ik verwacht dat je binnen een aantal dagen bericht van ons ontvangt dat het gelukt is.

De spullen kan je kosteloos terugsturen naar onderstaand adres onder vermelding van je klantnummer+1 (in jouw geval RGP946871)

 

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Retournummer: (klantnummer + volgnummer)

 

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reputatie 1

de bewijsstukken heb ik aan jullie doorgemaild

Reputatie 1

hierbij nogmaals mijn probleem ivm een nieuwe mail overdat de drytekmodem nog niet ontvangen zou zijn. En verzoek om alles nu op te lossen: 

26 augustus is de drytek modem vervangen voor een zyxel modem . Dit werkte niet op mijn ziekenhuisaperatuur en ook niet op mijn smarttv. Hiervoor is iemand langsgeweest van Guidion op woensdag 9 september 2020. Op dinsdag8 september 2020 heb ik de drytek modem terug gestuurd. Zie het terug stuur bewijs.

Op 9 september 2020 is er door de monteur een Huawei modem getest met mijn apperatuur en deze doet het prima. Dus zij heeft de huawei hier gelaten en de zyxelmodem mee terug genomen . Dit staat ook in de werkbon van Guidion. Echter het klopt niet dat er een wifiplus dienst is geinstalleerd. De huawei modem is alleen geinstalleerd omdat deze wel werkt met de ziekenhuisapperatuur. ze zei dat ze de zyxelversterker niet mee mocht nemen en zij heeft gebeld met haar collega van tmobile en die zou een retour doos en code aanmaken 

Op vrijdag 11 september heb ik een doos ontvangen. ik dacht dat dit voor retour van de zyxel versterker was. maar er zat tot mijn grote verbazing een zyxel modem in. Dit terwijl de zyxel niet werkt en al was meegenomen door guidion. Ik heb gelijk gebeld met Edwin hij zou een ticket maken voor de backoffice. Die is daar nu in behandeling.

Nu krijg ik een mail (14-09-2020) met de mededeling van een boete en de mededeling dat ik de drytek met retournr RGP94687-1 niet zou hebben terug gestuurd. Dit is incorrect. Zie de bijlage. ik heb gebeld met Amina zij heeft ticket 2020091411049027 aangemaakt en ze zei dat hij 10 sept is ontvangen en als ik vrijdag 18 sept nog geen bevestigingsmail ontvangen heb dat ik dan weer contact moet opnemen.

Verder wacht ik nog op de verwerking van ticketnr 2020091111040684 die edwin gemaakt had. Hij was overigens heel aardig hoor.
Ik wil graag dat deze goed verwerkt wordt want het schijnt dat de Huawei nog in het systeem gezet moet worden omdat ik anders modemloos ben. En er moet een retour code gemaakt worden voor de zyxel wifi extender en een retourcode voor de extra geleverde zyxelmodem. En dus die retourzending van de drytek moet worden verwerkt . Want ik ga niet buiten mijn schuld om 125 euro betalen. En ik wil graag dat dit alles goed verwerkt wordt om te voorkomen dat ik alsnog boetes krijg voor die andere modem en extender.

Ik zie uw antwoord graag moet spoed tegemoet

Reputatie 1

beste cal,

afgelopen dinsdag 8 september heb ik de drytek modem terug gestuurd via post NL. woe 9 sept kwam de monteur van tmobile. Ze had een drytek mee maar die werkt juist niet meer ivm een andere kaart in de centrale van KPN. Daarom haperde de verbinding .  Dus die heb ik niet nodig. Ze heeft nogmaals geprobeerd mijn apparaten aan te sluiten op de zyxel maar dat werkte niet. Dus de verbinding zelf is prima maar de wifi werkte alleen op mijn smartphone en tablet en niet op de smarttv en cpap.. Dus heeft ze een huawai geinstalleerd. Toen werkte ineens alles perfect. Dus nu heb ik een huawai modem. En t zyxel modem heeft ze mee terug genomen en haar collega gebeld om een doos op te sturen om de zyxelversterker terug te sturen. Vandaag vrijdag 9 sept kwam de post NL aan de deur met een doos maar daar zat weer een zyxelmodem in. Dat was dus niet de bedoeling. Ik heb gebeld met edwin . Hij heeft een ticket gemaakt voor de backoffice want de huawai modem staat nog niet in het systeem. Als de nieuwe zyxel ook terug gaat zou ik in jullie systeem dus staan als modemloos wat dus niet klopt want ik ben niet modemloos ik heb nu een huawai modem. In iedergeval.wat nu moet gebeuren is dat ik 2 codes krijg om zowel de zyxel modem en versterker te retourneren.  En dat de huawai modem in jullie systeem wordt geregistreerd. Maar goed je collega edwin is daar al mee bezig. Het lag dus niet aan de internet snelheid van mijn verbinding het lag echt aan het zyxelmodem

groet mimi

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mimi09, fijn dat je Brain's vragen kon invullen! Ik ben direct op onderzoek uitgegaan, en zo te zien ligt het niet aan de inkomende verbinding want deze is erg stabiel. Heb je de versterker draadloos of bekabeld met ons modem verbonden? Als de versterker draadloos met het modem verbonden is, kan het enkel binnen een bepaalde afstand van het modem staan omdat de verbinding anders ‘te ver’ voor de draadloze versterker is om op te pakken, waardoor deze frequent de verbinding zal verliezen. Dit zou ook kunnen verklaren waarom je op de andere apparaten zo vaak de verbinding verliest.

Daarnaast zie ik dat je momenteel 100 Mbit/s bij ons afneemt, terwijl je voor dezelfde prijs naar 1000 Mbit/s kan. Dit komt omdat je een Unlimited Mobiel abonnement bij ons hebt, waardoor alle snelheden op jouw adres voor € 25,- worden aangeboden. Daarom raad ik je graag aan om jouw internetsnelheid te wijzigen in jouw My T-Mobile account op https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/internet/wijzigen. Deze snelheidswijziging zal er niet voor zorgen dat jouw Wifi snelheid 10x zo snel wordt, maar het zou in ieder geval wel een stuk moeten helpen. :wink: Hopelijk heb ik met deze twee punten een oplossing weten aan te reiken!

Reputatie 1

Hi @mimi09, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik help je graag om de Wifi problemen op te lossen. Ik heb nog een aantal vragen zodat ik de situatie voor mezelf helemaal helder heb:

  • Ik zie dat we ook al eerder een Wifi extender opgestuurd hebben, maak je hier ook nog steeds gebruik van? 

Ja ik gebruik de wifi extender die is opgestuurd . Deze lijkt steeds uit te vallen. de wifi verbinding valt steeds weg op telefoon, tablet en smarttv. Ook zonder de wifi extender valt de wifi steeds weg waar ik ook in het huis ben. Terwijl tot maart wifi het gewoon deed overal. 

  • Welke problemen ervaar je precies met het verbinden? Zie je het Wifi netwerk helemaal niet of maak je wel verbinding maar is deze bijvoorbeeld traag of valt deze weg?

de wifi verbinding valt weg. met de melding kan ip-adres niet ophalen

 

  • Wat is de reden dat de monteur het gebruik van een guest account aan heeft geraden in dit geval?

De monteur zei u kunt het guest account gebruiken als de wifi weg valt. 

  • Zou je eens een speedtest willen doen met de Ookla speedtest app via je telefoon of laptop en hier het resultaat willen posten? Dan krijg ik een wat beter beeld van de huidige verbinding.

speedtest ookla op mijn pc is: download 134.53, upload 114.32 ping 5. Ik gebruik geen laptop maar een desktopcomputer met UTP kabel. Op mijn telefoon krijg ik ookla niet eens aan de praat omdat de Wifi steeds weg valt. 

maar via de UTP kabel op mijn desktop kan ik wel gewoon op internet. 

Ik hoor het graag, dan ga ik voor je aan de slag!

Bedankt. ik hoor het graag 

 

Reputatie 7

Hi @mimi09, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik help je graag om de Wifi problemen op te lossen. Ik heb nog een aantal vragen zodat ik de situatie voor mezelf helemaal helder heb:

  • Ik zie dat we ook al eerder een Wifi extender opgestuurd hebben, maak je hier ook nog steeds gebruik van? 
  • Welke problemen ervaar je precies met het verbinden? Zie je het Wifi netwerk helemaal niet of maak je wel verbinding maar is deze bijvoorbeeld traag of valt deze weg?
  • Wat is de reden dat de monteur het gebruik van een guest account aan heeft geraden in dit geval?
  • Zou je eens een speedtest willen doen met de Ookla speedtest app via je telefoon of laptop en hier het resultaat willen posten? Dan krijg ik een wat beter beeld van de huidige verbinding.

Ik hoor het graag, dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 1

Goedemorgen,

Nou ik heb alle tips en trics toegepast. En de nieuwe zyxelmodem werkt totaal niet met de wifi. Ik gebruik mijn wifi verbinding ook voor medische doeleinden en ik kan met dat nieuwe modem geen verbinding maken met de wifi . en verder werkt ineens de wifi ook niet meer goed op mijn smartphone en smarttv. 

Administratie doe ik gelukkig via een desktop pc gewoon via een UTP kabel dat werkt wel goed maar als je op het icoontje klikt dan geeft ie de naam aan van het oude drytek modem. ik denk misschien dat daar de fout in zit maar de monteur van gideon zei dat dat niet uit maakte. Maar hij maakte ook nog even snel een guestaccount aan en dan zei hij dat ik moest switchen tussen de accounts. Maar goed dat werkt niet uberhaupt en ik vind ook dat inprincipe de wifi gewoon moet werken en niet steeds moet weg vallen. eerst had ik vodafone en in 2017 is dat overgegaan naar tmobile prima en tot februari had ik ook totaal geen problemen en kon mijn arts van het ziekenhuis ook gewoon mijn medische apperatuur uitlezen en nu is er een probleem. En zegt gideon dat het aan de apperatuur ligt van het ziekenhuis en aan mijn eigen apperatuur. Terwijl het altijd goed gewerkt heeft met de wifi.

Nu moet ik met corona alsnog naar het ziekenhuis. Terwijl iedereen in de ict wereld loopt te pochen met ooh het nieuwe normaal thuiswerken en zorg op afstand. PFF zorg op afstand ja dan moet eerst de wifi eens gewoon stabiel werken zonder dat het steeds weg valt. Ik zal eens de patientenverenigingen aanschrijven welke providers geschikt zijn voor zorg op afstand. En ik zal ook contact opnemen met de clientenraden van de 2 ziekenhuizen waar ik en mijn dochter zorg van krijgen over hoe dat nou zit met medische apperatuur en als je een nieuw modem krijg dat het dan aan het ziekenhuis zou liggen. En hoe dat zit dan met de zorgverzekering. Want ik denk ook niet dat de zorgverzekering er op zit te wachten dat zij elke keer nieuwe apperatuur moeten vergoed omdat Tmobile en gideon besluiten onstabile modem af te leveren. En als wifi het niet goed doet moeten patienten dus voor het uitlezen van apperatuur naar het ziekenhuis komen voor een gesprek met de arts en dat kost weer een consult terwijl dit ook telefonisch of desnoods per email kan. Dus ik zal ook even navragen bij de zorgverzekeraar hoe dat zit. 

Ik vind het allemaal zeer vervelend. En ook dat ik weer 2 weken met een slechte wifi verbinding zit.ze komen pas weer volgende week en dan moet ik maar afwachten of het lukt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DennisvHout,

Leuk dat je actief bent op onze Community! Normaliter zou ik je aanraden om nog een tweede bron, met voorkeur https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest of https://www.speedtest.net/ te gebruiken, maar na het meten van jouw internetlijn merk ik dat er iets niet helemaal goed gaat met de verbinding. Hiervan heb ik onze technische dienst op de hoogte gesteld, en zij zullen onderzoeken waar het knelpunt zich precies bevindt. Wij houden je in ieder geval op de hoogte, en wij zullen er zeker voor zorgen dat je binnenkort weer van je oude vertrouwde snelheid kan genieten!

Hoi,

Zoals uit bovenstaand plaatje blijkt, is mijn download prima, maar mijn upload enorm traag. Ik heb inmiddels mijn modem een aantal keren gereset, maar dat helpt niets. Ik heb er nu een dikke week last van.

Hoe los ik dit op?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @moontjuhh 

Waarschijnlijk hen je een goed geïsoleerde huis waardoor het wifi signaal niet goed door je huis gaat.

Het beste kan je een versterker/router bedraad op de eerste verdieping plaatsen en deze instellen als Acces Point bijvoorbeeld.

De TP Link Deco maakt gebruik van wifi om onderling te verbinden wat soms niet echt handig kan zijn.

Sinds 1 maand heb ik T-mobile Thuis in mijn nieuwbouw huis en beneden doet de wifi het perfect. Op de eerste etage's een beetje tot geen verbinding en op zolder en in de tuin helemaal geen verbinding. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Heb zo'n deco pakket gekocht, maar dat werkte niet en toen was de verbinding er nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +6

@Doornekamp33 Logische vraag! We hebben vrij recent de Zyxel in gebruik genomen dus op dit moment zijn we niet bezig met weer een nieuw modem maar er komt wel wat anders leuks aan op het gebied van Wifi bij Thuis. :grin:

Als je zoiets zegt, ga ik natuurlijk zoeken ;-) Er schijnt iets aan te komen wat “Wifi Plus” gaat heten. Onderdeel daarvan is dat je één of meerdere exemplaren van de wifi-versterker WAP6807 kunt bestellen via My T-Mobile Thuis. Zie screenshot hieronder. Ik kan er helaas niet op klikken, dus wat het gaat kosten, en wat ‘Wifi Plus’ verder inhoudt, weet ik niet. Ik ben benieuwd…

 

Reageer