Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 283680 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 1

@Jason
Ik heb het serienummer en MAC adres zo even niet bij de hand (ben op mn werk), maar kan alvast wel bevestigen dat uit jouw lijst het enige apparaat dat we er in de buurt hebben staan, de babyfoon (DECT) is. Maar dit zou toch niet ten gevolg moeten hebben dat het hele draadloos internet uitvalt → lampje op modem uit?

Ik stuur je later prive nog even mn MAC adres en serienummer.

 

Reputatie 7
Badge +16

Super dat je zo snel een terugkoppeling geeft! Het gaat dus om het compleet wegvallen van de Wifi. Daar gaan we wat aan doen. Mag ik het MAC-adres en serienummer van je modem in een privéberichtje ontvangen? Maak je trouwens gebruik van legacy devices? 

- Analoge (beveiligings)camera's
- Babyfoons
- Intercom (flat / appartement)
- (Verouderde) bluetooth apparatuur
- Alle andere apparatuur in de 2.4 GHz band

 

Bovenstaande stoorzenders zie je niet op apps zoals WiFi analyser maar kunnen wel voor fikse WiFi storing zorgen. Het kan ook zijn dat draadloze apparatuur van omliggende buren interfereert in jouw woning.
 

Reputatie 1

@Jason Dank je wel voor de extra info.

Ik kan bevestigen dat het modem goed aangesloten is. Het is hierbij wellicht goed om op te merken dat het modem NIET uitvalt, alleen het lampje INTERNET valt weg. LAN3 blijft branden (hier zit de tv decoder op aangesloten) en TV blijft vaak ook gewoon werken. Het is puur het internet dat wegvalt, soms in combinatie met het WIFI lampje.
Ook in de meterkast is alles orderlijk aangesloten.

Groet,
Rogier

Reputatie 7
Badge +16

Graag gedaan, dan gaan we nu verder zoeken naar de oorzaak! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind:

 

Brandt de power led constant?

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos (stopcontact) zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vastzit.

 

Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. Vaak zit er achter het ISRA nog een vertakking (bridge tap) die voor prestatie verlies zorgt.

Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Voer een factory reset uit op het modem.

Reputatie 1

@Jason Dank voor je bericht.

Ik ervaar de problemen ook in de woonkamer (wifi/modem en laptop/telefoon in dezelfde ruimte).
Mijn kanalen staan op auto
Ik merk inderdaad dat mijn ontvangst in de slaapkamer (andere kant van het appartement) minimaal/afwezig is, maar dat komt door de dikke, bewapende muren in ons appartement. Dat ‘probleem’ staat hier dus los van.

Waar het hier dus om gaat is niet de zwakte van het wifi, maar het compleet wegvallen ervan. Met als resultaat dat mijn TV offline is en ook mijn wifi spraakgestuurde verlichting niet werkt (vooral in de winter irritant).
Helaas is dit een “af-en-toe” probleem, wat het troubleshooten deste lastiger maakt. Ik heb helaas ook geen wifi-router tot mijn beschikking waarmee ik kan testen of het aan het T-Mobile WiFi modem ligt….

Meer hulp is zeker welkom!

Reputatie 7
Badge +16

@simon129 Goedemorgen, wat fijn dat je bekabeld veel hogere snelheden haalt! :smile: Hoe zit het met de wegvallende Wifi? Heb je hier de afgelopen maanden nog last van gehad?

 

 

@RogierVriezen Goedemorgen, laten we er samen voor zorgen dat je Wifi weer geoptimaliseerd wordt! Er zijn altijd oplossingen. :smile:  

Wifi is erg belangrijk, we kunnen bijna niet meer zonder. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt!

De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: http://bit.ly/2lPihzq. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal Succes met de tips! Als je er niet uitkomt, dan help ik je met alle liefde verder (samen met de toppers op onze Community)!

Reputatie 1

Sinds een aantal weken hebben wij problemen met ons wifi netwerk. Over het algemeen werkt de bekabelde verbinding goed, maar WiFi vliegt er vaak uit. Ook de TV is dan zijn wifi verbinding kwijt (voor apps als NPO start enzo).

Het enige dat dan werkt is het resetten van het router/modem. Duidt dit op een hardware probleem en zijn dergelijke problemen bekend bij T-Mobile?

ja dat klopt.  Heb nu ook getest door met mijn laptop naast de meterkast  te gaan staan met een kabel verbinding naar de router. Dat blijft wel goed werken! en bereikt nog hogere snelheden (850Mbit up en down!!) Althans heb er ongeveer 15 minuten gestaan om te testen.

Reputatie 7
Badge +15

@simon129 ik ben benieuwd hoe je 2.4 GHZ en 5 GHz apart gedaan. Heb je het volgende gedaan?

In je modem interface ga naar het menu, netwerkverbindingen, draadloos klik vervolgens op de tabblad Easy mesh, schakel deze uit en klik op toepassen. Ga naar het tabblad alleen en vink 2.4 GHZ en 5 GHz hetzelfde houden bovenaan uit. Onder zie je het 2.4 GHZ netwerk kies hiervoor kanaal 1 of 6 en klik op toepassen. Selecteer nu het 5 GHZ netwerk, selecteer hiervoor kanaal 36 en zet bijvoorbeeld 5G achter de SSID zodat hij apart zichtbaar is in de netwerkenlijst en klik op toepassen.

Dit helpte voor vele mensen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @simon129, top dat je al zoveel geprobeerd hebt! Het lijkt inderdaad alsof het draadloze netwerk wegvalt. Merk je dit ook tijdens het gebruik van een bekabelde verbinding? Mocht je dit nog niet getest hebben, kan je dit dan checken? Zit er ook TV in je abonnement dan hoor ik graag of deze verbinding tegelijkertijd wegvalt. Ik wil namelijk graag vaststellen waar het probleem precies vandaan komt. Je mag mij de uitkomst sturen via een privébericht, gepaard met je gegevens!

Hoi, ik heb vandaag internet opgeleverd gekregen. Glasvezel 750Mbit met Zyxel T50. Wifi internet valt om de paar minuten uit op mijn laptop en op mijn twee  mobiele telefoons. Ik moet dan de Wifi uitzetten en weer aanzetten (op mijn devices), daarna doet Internet het weer voor een paar minuten. Ik heb het volgende reeds geprobeerd zonder verbetering:
- De Zyxel modem en zwarte box (mediaconverter?) van de stroom gehaald. 
- De  Wifi channel handmatig op minst drukke kanaal gezet.
- 2.4. en 5 Ghz met elke eigen SSID. Geeft op beide zelfde probleem.
 

Speedtest.net geeft als internet het doet wel goede waarden aan, namelijk 140Mbit op 2.4Ghz en 450Mbit op 5Ghz

Kan ik nog iets anders proberen?

Reputatie 4

Hey @scaglar, I’m here to help! Is your modem connected to the connection point (ISRA punt in Dutch) via a cable? You mention that both your Wifi and LAN are not stable. Is it during certain hours of the day that the connection gets lost? Did you try a full factory reset? Did you check your own devices as well? You can share me the details via a private message (click on my picture). I’m curious to see what causes the problem and how we can solve this together!

My internet connection was done 2 weeks ago but since then im not satisfied with the connection quality at all. It keeps disconnecting, when i try to watch something online it lags once in a few seconds. I tried every suggestion you guys mentioned but nothing has been changed. But when i make a speedtest i get good results. But not my wifi or lan connection is stable actually. 

Reputatie 7
@FunkyG Ik zie dat we inmiddels de modem hebben vervangen, top! Werkt inmiddels alles naar wens?

@lennyh Daar kijk ik graag naar met je! Heb je de tips en stappen in dit topic al doorlopen? Haal je het verschil in snelheid op dezelfde plek in de woning of is de verbinding bijvoorbeeld boven trager? Zou je eens een speedtest willen doen, zowel bekabeld als via Wifi in de buurt van de modem en hier de resultaten willen plaatsen? Je kan een speedtest uitvoeren via https://www.speedtest.net/.
Reputatie 1
Hoi!
Ik heb al tijden een probleem met mijn Wi-Fi. De verbinding is namelijk heel onstabiel, soms haal ik een nette snelheid van 35+ Mbps, maar hij valt vaak weg tot ong 3 a 4 Mbps. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar dat maakt weinig uit. Mijn router (Draytek) is door de monteur in mijn meterkast geïnstalleerd, misschien ligt het daaraan? Overigens zie ik weinig mogelijkheden om hem ergens anders te installeren.
Graag hoor ik hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Hi,

Wij zijn sinds 20 augustus overgestapt naar T-mobile thuis echter werken de diensten nog niet vlekkeloos. Na eerst installatieproblemen te hebben gehad met de externe installateur (Guidion) leek nu eindelijk alles opgelost. Helaas blijkt nu dat na een modemwissel op 13 september er totaal geen wifi signaal meer wordt uitgezonden vanuit het modem en ook de wifi lampjes op het modem branden niet.

Na tientallen belletjes met de T-mobile klantenservice ben ik nog niks wijzer en bestaat het probleem nog steeds! Ik zou ik nu graag wel een duidelijk antwoord willen hoe we dit gaan oplossen...immers kunnen we zowat niet meer zonder wifi tegenwoordig. Graag snel een reactie.
Reputatie 7
Hi @Kitvw, zo te zien ben je nog niet verbonden met het Wifi netwerk. Op onze website vind je meer informatie over hoe je verbinding kan maken met het Wifi netwerk en hoe je deze in kan stellen.
Hi, ik krijg dit te zien wanneer ik wifi wil gebruiken..... (televisie met vaste kabel werkt wel). Iemand een idee?

Reputatie 7
@Wazakii Ik heb het in door jou gemaakte topic gereageerd en ik hoor graag van je!

@ahpvanewijk Is het inmiddels gelukt om in te loggen? 🙂 Zo niet dan kan je via My T-Mobile Thuis eventueel het wachtwooord van de Wifi veranderen. Hier vind je hoe je dat kan doen.
Reputatie 5
Badge
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn :-)

Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt?
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn 🙂
Hi,

Ik heb zelf nu iets langer dan een jaar internet via t-mobile thuis (50 mbps). Aan het begin altijd rond de 30 mbps gehaald op speedtests door het hele huis. Echter, werkt de verbinding nu veel slomer en kom ik steeds rond de 15 mbps uit. Ik heb alle stappen op de site om wifi te verbeteren doorlopen, maar niks maakt het beter. Zelfs als ik mijn computer via ethernet aan de modem hang, kom ik niet hoger dan 15 en vaak zelfs lager. Het lijkt wel alsof er iets ergens miszit waardoor ik maximaal 15 mbps haal, aangezien het nooit hoger komt dan 15,5, maar ook bijna niet lager.

Ik zou graag willen weten of ik nog iets anders kan proberen of dat iemand er anders even naar kan kijken om te zien wat er mis is?
Reputatie 7
Hoi @MmarkM,

Hmm dan moeten we dieper graven wat dit probleem veroorzaakt. Een fabrieksreset van je modem is de volgende stap die ik je kan aanraden. En vervolgens al je apparaten één voor één te laten verbinden met je modem.

Hey @Majanga2000,

Ervaar je dit probleem ook met een andere browser? Hier zie je welke stappen je kunt ondernemen om dit probleem op te lossen. Het verwijderen van je cachegeheugen en cookies kan ik je aanraden en vervolgens je browser opnieuw op te starten. Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Mijn T-Mobile Thuis geeft op de laptop problemen. Hij geeft telkens meldingen als err_connection_timed_out en err_network_changed. Is er iemand die mij kan helpen met de juiste instellingen voor de laptop. Zodat ik deze gewoon kan gebruiken zonder dat een internetpagina constant opnieuw geladen moet worden???
Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!

Dit gebeurt met alle apparaten. Hoe is het mogelijk dat een specifiek apparaat storing veroorzaakt en daardoor op meerdere toestellen de WiFi verbinding niet werkt en pas weer werkt als ik WiFi aan/uit zet? Ik had het er ook last van op mijn vorige modem van tmobile, heb daarom nog geen fabriekreset gedaan. Ik heb al diverse malen op de devices WiFi instellingen gereset dan wel niet het bekende netwerk vergeten.

Reageer