Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 283701 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 7
Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!
Wie zou mij kunnen helpen? Ik ervaar veel problemen met mijn WiFi verbindingen in huis. Ik maak gebruik van een 5ghz verbinding in combinatie met de Zyxel modem (glasvezel verbinding van t-mobile).

De draadloze apparaten zijn verbonden met het WiFi netwerk, echter komt er geen internet doorheen. Ook is het niet mogelijk om verbinding te maken met het ip adres van de router. Het is simpel op te lossen om op de mobiele apparaten de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden met het WiFi netwerk. Ik heb al regelmatig de router opnieuw opgestart echter heeft dit geen effect op het probleem.
Hey, ik heb een vraagje over de Zyxel router, waarom zijn alle ports gecapped op 100M/Full duplex behalve port 4 die gebruikt moet worden voor TV? Wat hebben we dan aan een 750Mbps abonnement als we max 100Mbps via de kabel kunnen ontvangen?
Is inmiddels opgelost, was een foutje van mijn kant.
Hey, ik heb een vraagje over de Zyxel router, waarom zijn alle ports gecapped op 100M/Full duplex behalve port 4 die gebruikt moet worden voor TV? Wat hebben we dan aan een 750Mbps abonnement als we max 100Mbps via de kabel kunnen ontvangen?

@Hidden.nld



Dank voor je uitgebreid antwoord. Ik waardeer het oprecht! Dankzij je tip heb ik het probleem kunnen isoleren tot 2 mobiele telefoons in het huis (de meestgebruikte). 2 android. Ik zal kijken of het gebeurd als ik overstap naar apple telefoons. Zal het nog laten weten :)



De 5G wifi op de router uitschakelen heeft alle verbindingsproblemen opgelost. al 4 dagen geen enkele keer verbinding verloren thuis. een andere telefoon proberen was ook niet nodig.

Dank allen voor de troubleshooting.
@Hidden.nld


Dank voor je uitgebreid antwoord. Ik waardeer het oprecht! Dankzij je tip heb ik het probleem kunnen isoleren tot 2 mobiele telefoons in het huis (de meestgebruikte). 2 android. Ik zal kijken of het gebeurd als ik overstap naar apple telefoons. Zal het nog laten weten 🙂
Reputatie 7
Badge +4
@ycarlos

Er zitten nog een paar bugs in het modem. deze worden in de komende updates opgelost.
Wat helpt is bandsteering uitschakelen en wifi op een vast kanaal zetten. sommige apparaten ondersteunen de bandsteering niet goed waardoor er verbindings problemen zijn.

De vertaling van de interface lijkt gewoon door een transelater gehaald te zijn waardoor ik het ook ff niet snap. ja dat vind ik ook om te huilen.

het klopt dat het opstarten 4 minuten duurt. en dat is redelijk. zie soms modems die een half uir nodig hebben om op te starten. maar het snelste modem was de Draytek die slechts 15sec nodig had om online te komen.

Op dit moment gebruikt T Mobile alleen de Zyxel in. een ander modem is er dus niet meer.

onlangs overgestapt... wij (2personen) maken voornamelijk gebruik van de wifi in de avond en dan valt ie ook steeds weg. Hiervoor gebeurde het nooit met de vorige provider. Mijn vermoeden is dat de Zylex VMG8825-T50 kwalitatief slecht is. Interface ziet er niet goed afgewerkt uit.. doet er circa 4 minuten over om online te komen.


Kanalen wijzigen helpt niet. En het zijn alleen de apparaten die wifi gebruiken de enige die ook de wifi verliezen. tv en hue brigde(bekabeld) blijven wel online ondanks dat de wifi wegvalt.


is het mogelijk om een andere modem te krijgen als ik dat aanvraag?

Reputatie 7
Hi @NKI92, dit soort vragen krijgen we eens in de zoveel tijd (opvallend vaak Samsung toestellen dus nu is het een keer omgedraaid haha) maar het is vaak lastig om er precies de vinger achter te krijgen wat de oorzaak is. Hebben jullie één Wifi netwerk, dus alleen van de modem, of maak je toevallig gebruik van repeaters of een router? In dit laatste geval moet je toestel overschakelen van de ene Wifi "bron" naar de andere en soms heeft een toestel hier moeite mee. Mogelijk heeft het toestel van je vriend Wifi + ondersteuning waarmee het toestel automatisch wisselt tussen Wifi en 4G waar jouw toestel dit niet doet.

Gebeurt het misschien of specifieke plekken in de woning, bijvoorbeeld bij het naar boven of naar beneden gaan (of bijvoorbeeld de tuin in) of gebeurt het ook "spontaan"?
Hallo,

ik heb al een tijdje internet van jullie thuis maar sinds een paar maanden heb ik problemen dat de wifi telkens weg valt bij mijn iphone 6 plus. Het gekke is is dat mijn vriend nergens last heeft met zn samsung. Die heeft altijd wifi thuis. Ik heb op andere plekken ook gewoon altijd wifi zonder dat het weg valt dus het is echt alleen thuis. Ik heb al meerdere keren het kanaal veranderd maar ook dat werkt niet.

ik weet t niet meer😅help!!
Reputatie 7
Hi @Ljamie, ervaar je dit ook met je bekabelde verbinding of alleen met Wifi? Als je geen gebruik maakt van een bekabelde verbinding zou je dit dan eens willen testen? Zou je dan ook een speedtest van zowel je bekabelde en je Wifi verbinding uit willen voeren zodra het gebeurt? Dan kijk ik graag met je mee!
If you don't get the internet speeds you pay for, your wireless internet router signal is probably the reason.
Hey @Ljamie,

Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!


Ik heb alles geprobeerd, het ligt er niet aan dat mijn router te ver staat en met opnieuw opstarten gaat die wel sneller maar voor een uurtje of iets
Reputatie 7
Hey @Ljamie,

Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!
Ik heb de afgelopen 2 jaar internet bij tmobile nooit problemen gehad altijd super snel internet, de laatste maanden hapert hij best wel vaak
heeft iemand een oplossing?
Reputatie 7
Badge +4
Ai, dat is niet waar je met een storing op zit te wachten @Herry22. Heb je gebeld of via een link geregeld? Bellen werkt vaak handiger om te kijken of er tussentijds nog opties zijn.
Helaas is de afspraak pas over 2 weken...
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan. Laat je weten of daarmee het probleem is opgelost? Mocht je nog vragen hebben, laat het dan ook gerust weten!
Ja al menig keer, WAN lampje blijft knipperen (geen stabiele verbinding), nu afspraak met een monteur gemaakt.

bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Herry22,

Heb je het modem en media converter al opnieuw opgestart? Vaak is dit voldoende om het probleem op te lossen.
Sinds gisteren problemen met TV kijken en vanochtend hele WiFi down!
Reputatie 7
Niet overstappen, @linet!😥 Je kunt inderdaad proberen te bellen met Guidion. Vaak is er nog een gaatje te prikken en ben je daarmee eerder geholpen.😄
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @linet,

Dat is wel erg ver weg. Heb je met Guidion gebeld of heb je dit via de site geregeld? Vaak helpt het om te bellen. Dan is er meer mogelijk en kun je hopelijk sneller genieten van een betere verbinding.
Na alle stappen te hebben doorlopen toch maar weer eens gebeld voor een wifi verbinding die al een jaar slecht is. Dit om evetueel toch bij T-Mobile te blijven ipv nu het einde van mijn contractperiode in zicht is de boel op te zeggen.

Zeer vriendelijk geholpen aan de telefoon en
Een ticket gekregen voor een monteur.
Eerst beschikbare datum 10 mei!?

NOU dan is overstappen naar een andere aanbieder voor mij een snellere oplossing.
Reputatie 7
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.
Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?
pff


Wanneer je van alles hebt geprobeerd en het mocht niet baten. Dan kunnen we altijd nog een monteur aansturen die je Wifi zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.☺️ Wel is het zo dat het Wifi signaal op sommige adressen stabieler werkt dan op andere. Dit heeft ermee te maken dat je Wifi signaal van vele factoren afhankelijk is.

Reageer