Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 284618 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 2
@folkert bedankt voor je reactie maar er is dus afgezien van de 3 kanalen die je aangeeft met het huidige modem niks mogelijk.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat iets waar je voor betaalt gewoon werkt?
Zonder daar nog extra handelingen te doen of apparatuur voor in huis te halen?
Reputatie 7
Badge +3
@Folkert bedankt voor je reactie maar er is dus afgezien van de 3 kanalen die je aangeeft met het huidige modem niks mogelijk.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat iets waar je voor betaalt gewoon werkt?
Zonder daar nog extra handelingen te doen of apparatuur voor in huis te halen?


Dat klopt Robert, waarschijnlijk heb je de Draytek als modem/router? Die is inderdaad beperkt qua Wifi en op 2,4 GHz is inderdaad niet meer mogelijk dan één van die drie kanalen te kiezen en hopen dat de buren dat ook doen. Is vaak geen onwil maar niet iedereen weet hoe je zulke instellingen kunt wijzigen.
T-Mobile koos lang voor de Draytek omdat het een betrouwbare en stabiele router is. Ik weet dat ze nu ook Huawei modems gaan leveren die wel 5 GHz ondersteunen, wellicht kan @Sterre hier iets over vertellen...
Reputatie 2

@Folkert bedankt voor je reactie maar er is dus afgezien van de 3 kanalen die je aangeeft met het huidige modem niks mogelijk.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat iets waar je voor betaalt gewoon werkt?
Zonder daar nog extra handelingen te doen of apparatuur voor in huis te halen?
Dat klopt Robert, waarschijnlijk heb je de Draytek als modem/router? Die is inderdaad beperkt qua Wifi en op 2,4 GHz is inderdaad niet meer mogelijk dan één van die drie kanalen te kiezen en hopen dat de buren dat ook doen. Is vaak geen onwil maar niet iedereen weet hoe je zulke instellingen kunt wijzigen.
T-Mobile koos lang voor de Draytek omdat het een betrouwbare en stabiele router is. Ik weet dat ze nu ook Huawei modems gaan leveren die wel 5 GHz ondersteunen, wellicht kan @Sterre hier iets over vertellen...

Ik heb een huawei modem en deze is dualband dus heeft ook 5ghz, alleen mijn apparaten in huis ondersteunen geen 5ghz, dus heb ik er niks aan

Kan ik dan voorstellen dat T-Mobile ajb ervoor zorgt dat het internet (en tv) niet elke keer met een storing kampt? Sinds oktober ‘20 klant maar al vanaf het begin alleen maar problemen met of het internet of de tv. Dikke spijt dat ik de overstap naar t-mobile heb gemaakt. Ook vandaag weer ligt het internet er uit. Algemene storing wederom sinds 16.30 uur. En op dit moment is het probleem nog steeds niet verholpen. Hopeloos. En als ik bel is het enige wat men zegt “u zult toch moeten wachten tot de storing is verholpen”. Zit je dan als je moet werken maar er geen internet is. Wanneer kan ik ervan op aan dat het internet het een keer goed doet zonder storing??

Reputatie 7
Badge +3


@Folkert bedankt voor je reactie maar er is dus afgezien van de 3 kanalen die je aangeeft met het huidige modem niks mogelijk.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat iets waar je voor betaalt gewoon werkt?
Zonder daar nog extra handelingen te doen of apparatuur voor in huis te halen?
Dat klopt Robert, waarschijnlijk heb je de Draytek als modem/router? Die is inderdaad beperkt qua Wifi en op 2,4 GHz is inderdaad niet meer mogelijk dan één van die drie kanalen te kiezen en hopen dat de buren dat ook doen. Is vaak geen onwil maar niet iedereen weet hoe je zulke instellingen kunt wijzigen.
T-Mobile koos lang voor de Draytek omdat het een betrouwbare en stabiele router is. Ik weet dat ze nu ook Huawei modems gaan leveren die wel 5 GHz ondersteunen, wellicht kan @Sterre hier iets over vertellen...
Ik heb een huawei modem en deze is dualband dus heeft ook 5ghz, alleen mijn apparaten in huis ondersteunen geen 5ghz, dus heb ik er niks aan


In dat geval heeft T-Mobile wel zijn best gedaan. De 2,4 GHz Wifi band is nu eenmaal zwaar overbelast, daar kan geen enkele provider iets aan doen. Het enige dat iets kan helpen is met al je buren regelen dat alleen kanaal 1, 6 en 11 gebruikt worden en dat iedereen alleen 20 MHz kanaalbreedte gebruikt.
In deze tijd met ongelooflijk veel draadloze apparaten kun je alleen op 5 GHz hogere snelheden halen, ook op drukke momenten.

Je smartphone zal dan al redelijk oud zijn, ik weet dat mijn Samsung Galaxy S3 Mini destijds al 5 GHz Wifi had, alleen nog geen 802.11ac maar de oudere 802.11n norm maar ook daar haalde ik al behoorlijk hoge en stabiele snelheden mee.
Reputatie 2



@Folkert bedankt voor je reactie maar er is dus afgezien van de 3 kanalen die je aangeeft met het huidige modem niks mogelijk.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat iets waar je voor betaalt gewoon werkt?
Zonder daar nog extra handelingen te doen of apparatuur voor in huis te halen?
Dat klopt Robert, waarschijnlijk heb je de Draytek als modem/router? Die is inderdaad beperkt qua Wifi en op 2,4 GHz is inderdaad niet meer mogelijk dan één van die drie kanalen te kiezen en hopen dat de buren dat ook doen. Is vaak geen onwil maar niet iedereen weet hoe je zulke instellingen kunt wijzigen.
T-Mobile koos lang voor de Draytek omdat het een betrouwbare en stabiele router is. Ik weet dat ze nu ook Huawei modems gaan leveren die wel 5 GHz ondersteunen, wellicht kan @Sterre hier iets over vertellen...
Ik heb een huawei modem en deze is dualband dus heeft ook 5ghz, alleen mijn apparaten in huis ondersteunen geen 5ghz, dus heb ik er niks aan
In dat geval heeft T-Mobile wel zijn best gedaan. De 2,4 GHz Wifi band is nu eenmaal zwaar overbelast, daar kan geen enkele provider iets aan doen. Het enige dat iets kan helpen is met al je buren regelen dat alleen kanaal 1, 6 en 11 gebruikt worden en dat iedereen alleen 20 MHz kanaalbreedte gebruikt.
In deze tijd met ongelooflijk veel draadloze apparaten kun je alleen op 5 GHz hogere snelheden halen, ook op drukke momenten.

Je smartphone zal dan al redelijk oud zijn, ik weet dat mijn Samsung Galaxy S3 Mini destijds al 5 GHz Wifi had, alleen nog geen 802.11ac maar de oudere 802.11n norm maar ook daar haalde ik al behoorlijk hoge en stabiele snelheden mee.

Ja ik zal vanavond de buurt even rond gaan hahahahaha, Nee gekheid.
Mijn telefoon is een model van vorig jaar alleen zijn ze vergeten om dit model 5ghz mee te geven. Helaas pindakaas, het betreft een Huawei p8 lite 2017.
Reputatie 7
Badge +3

Ja ik zal vanavond de buurt even rond gaan hahahahaha, Nee gekheid.
Mijn telefoon is een model van vorig jaar alleen zijn ze vergeten om dit model 5ghz mee te geven. Helaas pindakaas, het betreft een Huawei p8 lite 2017.


Dat is bizar zeg! Een Huawei uit 2017 zonder 5 Ghz Wifi...
Reputatie 2
@folkert
Het is een lite model, dus hebben ze waarschijnlijk beperkt op bepaalde functionaliteiten waaronder dus de 5ghz functionaliteit.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Indiedied, laat me jou gelijk helpen!

Waar heb je geprobeerd om jouw melding kenbaar te maken? Ik zie namelijk dat er medio vorig jaar voor het laatst contact opgenomen is met onze Klantenservice en zie verder geen berichten op de Community van je. Ik wil graag uitzoeken waar dit dan precies fout gaat zodat het in de toekomst niet meer voorkomt.

wat betreft jouw verbinding: ik zie dat het modem al 66 dagen onafgebroken online is, dat kan ook bijdragen aan een probleem in de verbinding. Zou je deze eens kunnen herstarten op de volgende manier, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Reputatie 7
Hoi Robert,

Dat ziet er inderdaad uit alsof het verbeterd moet worden. Wat fijn dat je al verschillende tips geprobeerd hebt. Jammer dat deze niet hebben geholpen, maar geen zorgen, ik help je verder! Ik heb direct een monteur gevraagd om bij jou langs te komen voor de Wifi-service. Je ontvangt een SMS op het 06-nummer eindigend op 71 om een afspraak te maken. Jouw wifi wordt snel gefixt!
Reputatie 7

Hey @RTigg,

En heeft de bovenstaande fabrieksreset geholpen? Heb je ook al geprobeerd om je apparaten te verbinden met de 5 Ghz verbinding? Ook ben ik benieuwd of je problemen ervaart met je bekabelde verbinding of enkel de Wifi. Met die informatie kunnen we al een aantal zaken uitsluiten. 

Reputatie 7
Badge +3
De toekomst is toch voor de apparaten met 5 GHz (802.11ac) Wifi.
Goedemiddag,

Ik vroeg me af of ik gebruik kan maken van de Wifi service; of dat ik zelf een apparaat moet aanschaffen; Mijn modem staat in een meterkast op de gang van het appartementencomplex. De Wifi valt vrijwel constant weg, zelf gebruiken we deze om deze reden zo min mogelijk (bekabelde PC's internet op telefoon gebruiken we 4g).

Nu werk ik ook soms thuis en is het wel prettig als ik met mijn Macbook (welke uiteraard ook geen RJ45 aansluiting heeft ook normaal kan internetten. Vaak verbind ik nu met de hotspot van mijn telefoon, omdat deze vele malen sneller en stabieler is.

Dit lijkt me een voorbeeld van iets wat niet helemaal in de haak zit, is het mogelijk om gebruik te maken van de WIFI service? We zouden namelijk vrij makkelijk een accesspoint kunnen aansluiten in het appartement zelf, daar ligt namelijk al een switch met vrije poorten.

Tevens verhuis ik over 'n half jaar naar 'n nieuwbouw huis. Ook daar verwacht ik geen perfect signaal naar de 3e etage 🙂 dus iets in die trant kan dan nuttig zijn (daar zijn overigens niet veel plekken beschikbaar voor kabels te trekken/boren vanwege vloerverwarming dus overweeg om daar via het stroomnet internet aan te sluiten?).
Na 3 weken zonder tv en internet in onze nieuwe woning is eergisteren de guidion monteur geweest om de nieuwe Huawei HG 659 router te installeren. Omdat alles al voorbereid was (alles gekopieerd uit mijn oude meterkast) en de vorige bewoner ook t-mobile klant was was de monteur binnen 10 minuten klaar. TV werkt al vind ik de kwaliteit van het signaal iets minder stabiel (af en toe blokkerig) dan in mijn vorige woning (identieke nieuwbouwwoning op zo'n 25 meter van mijn huidige woning). Ook de wifi ben ik niet zo over te spreken. Op de 5ghz geeft de Huawei op mijn mobiel beneden een goede snelheid zo'n 200 mbps van de 750 mbps die er bedraad binnen komt in de meterkast. Op de andere verdiepingen is er echter gewoon geen wifisignaal te ontvangen (ook via 2.4 ghz nauwelijks enige signaal). Dus net zoals in mijn oude woning maar weer gebruik gemaakt van de switches en Devolo powerline adapters conform mijn eerdere topic (zie hier) en ook gekeken naar welke kanalen het minst bezet zijn en van alles uitgeprobeerd.

Echter is de wifi-snelheid in dit huis minder dan in het oude huis ondanks dat er weinig andere 5ghz gebruikers zijn en de kanalen vrij zijn. Ik kom op de meeste apparaten tot 30 mbps tot max 60 mbps via de powerline adapters die op elke verdieping geplaatst zijn. Deze heb ik al op verschillende stopcontacten/groepen geprobeerd. Wat moet ik doen om in mijn hele huis een stabiele hoge wifi snelheid te halen? Een nieuwe router zoals de Asus AC-5300 uitproberen of meerdere accespoints zoals die van Ubiquiti plaatsen? Of is wat ik heb gewoon het maximaal haalbare omdat het nu eenmaal nieuwbouw is? Andere zaken die ik in het verleden al geprobeerd heb zijn het plaatsen van een wifi extender, een Netgear Nighthawk X4 router als accesspoint en een Netgear Orbi RBK50 multiroom wifi. Allemaal zonder succes, snelheid blijft hetzelfde.
Reputatie 7

Hi @mimi09, geen zorgen dat gaat helemaal lukken, zo te lezen zijn mijn collega’s er al druk mee bezig! Er gaat vaak wat verwerkingstijd overheen voordat het administratief recht getrokken is, de herinneringen worden automatisch verstuurd en mag je als niet verzonden beschouwen. Ik zie dat er al een collega van onze back office bezig is om de wijziging te verwerken, ik verwacht dat je binnen een aantal dagen bericht van ons ontvangt dat het gelukt is.

De spullen kan je kosteloos terugsturen naar onderstaand adres onder vermelding van je klantnummer+1 (in jouw geval RGP946871)

 

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Retournummer: (klantnummer + volgnummer)

 

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Dat had ik gedaan toen ik het abo afsloot, en daar kwam uit dat ik de keuze had tussen 100 en 50 down, en 30 up voor beide. Dus koos ik voor 100/30, maar nu blijkt dus dat de max 53/10 is, dus ik ben voorgelogen door de programmering op de website.

ik heb aardig wat ervaring met internet aansluitingen en computers in het algemeen, ik repareer en installeer al meer dan 30 jaar computers dus ik weet wel waar ik op moet letten.
Dat de max dus maar 53/10 is op dit adres had ik zeker wel geweten omdat ik namelijk 3 jaar geleden precies hetzelfde had met KPN en die gave dat zeer duidelijk aan, en daar dus specifiek op gelet het met het afsluiten van mijn abo, en daar heb ik dus zeker geen notificatie van gekregen op de website toen ik het abo afsloot.

Ze hebben wel 2 weken geleden glasvezel bekabeling gelegd in de straat hier dus ik ga sowieso over op glasvezel als dit abo afloopt, maar ik denk niet bij t-mobile want ook t-mobile TV werkt niet naar behoren, de ondertitels bij alle programma's lopen meer dan een minuut achter.
En mijn internet wordt al zeer traag als ik een stream van 1600x900 op mijn 2e PC kijk terwijl ik zit te browsen.
Ook moet je netlimiter gebruiken op beide PC's om een goede load verdeling te krijgen, anders stopt de TV er gewoon mee als je even iets download met pc 2, zo traag is die verbinding..Meer dan 4MB/ps haal ik gewoon niet, dat is echt nog een stuk slechter dan ik op mijn oude KPN VDSL verbinding had, daar haalde ik zeker 8MB/ps.
 

Reputatie 7
@mathijssegers Bedankt voor de duidelijk toelichting, een Acces Point in het appartement lijkt mij een prima oplossing! Ik heb onze monteur zojuist opdracht gegeven om er één te plaatsen, je ontvangt een sms/e-mail om hier een afspraak voor in te plannen! ;)

@Martin78 Hmm zo te lezen heb je zelf al veel geprobeerd om de Wifi snelheid zo hoog mogelijk te krijgen. Ik heb zelf goede resultaten gehaald met een multiroom/wifi mesh oplossing (1/4 van de snelheid op zolder en ongeveer de helft beneden, de rest gaat denk ik verloren aan de goede isolatie 🙂 ). Ervaar je naast de lagere snelheid ook problemen met de Wifi verbinding? 30 tot 60 Mbps zou voldoende moeten zijn voor de meeste apparaten voor een goed werkende internetverbinding. Ik haal zelf op zolder ongeveer 60 Mbps en ervaar geen problemen met streamen en zelfs online gamen. Als je niet voldoende hebt aan de huidige snelheden dan zou je al rigoreuze oplossing eventueel netwerkkabels naar de verschillende verdiepingen kunnen trekken en daar dan een accespoint op aansluiten. Op die manier heb je de Wifi "bron" in de ruimte staan waar je er gebruik van maakt. Hier zal vermoedelijk na de modem dan nog een switch tussen moeten zodat je vanuit daar kabels kan laten lopen. Dit is dus een behoorlijke onderneming.

Controleer voordat je hier aan begint voor de zekerheid nog even of je bekabeld rechtstreeks op de modem wél de volle snelheid haalt. Ik heb zojuist je aansluiting vanuit hier nog nagekeken en de volle snelheid komt in in ieder geval binnen dus bekabeld zou je deze moeten halen. Via de switch en netwerkkabels kan je dit dan doorleggen naar de overige verdieping in huis (vaak zijn er al overigens al wel netwerkkabels getrokken bij nieuwbouw woningen, deze kan je bij de oplevering weg laten werken in de muur via wall sockets. Als deze er al liggen dan kan je uiteraard hier de Acces Points op aansluiten.
Reputatie 1
Ik heb alle kanalen geprobeerd en zodra ik een kanaal selecteer waarvan de analyzer zegd dat deze redelijk is (maximaal in mijn omgeving 2 ster) veranderd dez naar geen enkele ster. Signaal beneden blijft schommelen tussen -50 en -60 db (redelijk maar door de schommelingen erg eritant) een verdieping hoger wordt dit tussen -60 en -70 db zolder heeeft geen bereik of nog net -90db. Verplaatsn van de modem is niet mogelijk, eerdere telefonische klachten zouden remote verholpen worden maar dat is nooit gebeurd, eigen router heeeft het wel goed gedaan maar is nu stuk. Graag zou k een stabiele wifi router of eventueel repeater hebben
Reputatie 7
Badge +15

@Marcurios 

Wanneer je de postcodecheck doet dan zie je bovenaan al staan wat de maximaal haalbare snelheid is op je adres. 

Eerst kon je inderdaad kiezen uit 50 of 100 Mbps maar vanwege het nieuwe portfolio 2022 is dat nu 1 abonnement tot 100 Mbps.

Reputatie 7
Hoi @anton71,

Super dat je al aan de slag bent gegaan met de checks en tips uit dit topic! De analyzer is handig, maar niet waterdicht. Interferentie van babyfoons of bluetooth neemt deze niet mee. Ik zou kanaal 1, 6 en 11 gedurende 24 uur uitproberen en de beste hierna selecteren. Heb je ook het 5G netwerk geprobeerd als je dichtbij het modem bent? In andere kamers is het gewone (2.4 Ghz) aan te raden. Mag ik vragen welke snelheid je haalt op de eerste verdieping?
Reputatie 1
Test resultaat naar server van Jonaz op 5 km afstand geeft down 2,35 up 2,28 ping 10 ms Jitter 430 ms Pakketverlies 4,8.
Kanaal 11 was het orginele kanaal en dar heb ik hem juist afgehaald, 1 heb ik indertij op verzoekk van de helpdesk al eens geprobeerd, maar 6 zal ik nog een kans geven.
Reputatie 7
Badge +4
je kan het beste de speedtest.net amsterdam xs4all of solcon server gebruiken. de afstand is leuk maar al het verkeer gaat toch eerst naar amsterdam voor het verder gaat
Reputatie 7
Hi @anton71, die snelheid boven kan beter! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 2
Wifi service van T-mobile is vanmiddag langs geweest. Slecht.. oh wat slecht. Een wifi extender inpluggen om problemen op te lossen. En dan de persoon zelf... erg onprofessioneel. Wou geloof ik zo snel mogelijk weer weg. Zijn houding zal ik maar achterwegen laten. Slecht.
En ik ben erg teleurgesteld in T-mobile. Naast dat ik een stopcontact kwijt ben en geen netwerk kabel meer kan gebruiken maar alleen wifi, vind ik dit echt de meest goedkope crappy oplossing ooit.
En die netwerk kabel had ik voor mijn werk. Nu dus maar bidden dat de wifi stabiel genoeg is. Heb er een hard hoofd in.
Ben echt serieus diep teleurgesteld in T-mobile.
Graag zou ik alle instellingen willen zodat ik mijn eigen glasvezel router/modem kan ophangen.
Reputatie 7
@Nightcrawler322 balen dat je dit zo ervaren hebt! De houding van de monteur kan ik niet goed praten 😦, dit is absoluut niet de manier waarop we service leveren! Ik hoop in ieder geval dat je Wifi nu wel beter functioneert. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je overwegen om een eigen router aan te sluiten. Deze optie is er dus gelukkig wel! In dit topic zie je hoe je dit kunt doen.

Reageer