Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 284019 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 5
Badge
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn :-)

Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt?
Reputatie 7
@Wazakii Ik heb het in door jou gemaakte topic gereageerd en ik hoor graag van je!

@ahpvanewijk Is het inmiddels gelukt om in te loggen? 🙂 Zo niet dan kan je via My T-Mobile Thuis eventueel het wachtwooord van de Wifi veranderen. Hier vind je hoe je dat kan doen.
Hi, ik krijg dit te zien wanneer ik wifi wil gebruiken..... (televisie met vaste kabel werkt wel). Iemand een idee?

Reputatie 1

Hoi,

Is de verbinding naar je modem wel stabiel dus goed bekabeld internet en hoge snelheden als je een speedtest doet bekabeld met een laptop?

Helpt het om de wifi van de modem uit te zetten en een ander wifi bron te gebruiken?

Voer van tevoren eventueel een fabrieksreset van de modem uit.


De monteur heeft dit toen bekeken en de bekabeling is allemaal oke.
Zolang de wifi er is heb ik via de laptop "gisteren” nog niet de helft van mijn snelheid. Via mobiel tikt het toch 150mb aan. 190 mb komt ook regelmatig voor bij speedtesten. Met laptop heb ik ook deze snelheden wel al gehaald.

Het probleem is dat zo opeens de wifi wegvalt voor een paar seconden. Ook na de nieuwe modem…...

Reputatie 7
Hi @Kitvw, zo te zien ben je nog niet verbonden met het Wifi netwerk. Op onze website vind je meer informatie over hoe je verbinding kan maken met het Wifi netwerk en hoe je deze in kan stellen.
Reputatie 1

Hi @mimi09, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik help je graag om de Wifi problemen op te lossen. Ik heb nog een aantal vragen zodat ik de situatie voor mezelf helemaal helder heb:

  • Ik zie dat we ook al eerder een Wifi extender opgestuurd hebben, maak je hier ook nog steeds gebruik van? 

Ja ik gebruik de wifi extender die is opgestuurd . Deze lijkt steeds uit te vallen. de wifi verbinding valt steeds weg op telefoon, tablet en smarttv. Ook zonder de wifi extender valt de wifi steeds weg waar ik ook in het huis ben. Terwijl tot maart wifi het gewoon deed overal. 

  • Welke problemen ervaar je precies met het verbinden? Zie je het Wifi netwerk helemaal niet of maak je wel verbinding maar is deze bijvoorbeeld traag of valt deze weg?

de wifi verbinding valt weg. met de melding kan ip-adres niet ophalen

 

  • Wat is de reden dat de monteur het gebruik van een guest account aan heeft geraden in dit geval?

De monteur zei u kunt het guest account gebruiken als de wifi weg valt. 

  • Zou je eens een speedtest willen doen met de Ookla speedtest app via je telefoon of laptop en hier het resultaat willen posten? Dan krijg ik een wat beter beeld van de huidige verbinding.

speedtest ookla op mijn pc is: download 134.53, upload 114.32 ping 5. Ik gebruik geen laptop maar een desktopcomputer met UTP kabel. Op mijn telefoon krijg ik ookla niet eens aan de praat omdat de Wifi steeds weg valt. 

maar via de UTP kabel op mijn desktop kan ik wel gewoon op internet. 

Ik hoor het graag, dan ga ik voor je aan de slag!

Bedankt. ik hoor het graag 

 

Hi,

Wij zijn sinds 20 augustus overgestapt naar T-mobile thuis echter werken de diensten nog niet vlekkeloos. Na eerst installatieproblemen te hebben gehad met de externe installateur (Guidion) leek nu eindelijk alles opgelost. Helaas blijkt nu dat na een modemwissel op 13 september er totaal geen wifi signaal meer wordt uitgezonden vanuit het modem en ook de wifi lampjes op het modem branden niet.

Na tientallen belletjes met de T-mobile klantenservice ben ik nog niks wijzer en bestaat het probleem nog steeds! Ik zou ik nu graag wel een duidelijk antwoord willen hoe we dit gaan oplossen...immers kunnen we zowat niet meer zonder wifi tegenwoordig. Graag snel een reactie.
Reputatie 1
Hoi!
Ik heb al tijden een probleem met mijn Wi-Fi. De verbinding is namelijk heel onstabiel, soms haal ik een nette snelheid van 35+ Mbps, maar hij valt vaak weg tot ong 3 a 4 Mbps. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar dat maakt weinig uit. Mijn router (Draytek) is door de monteur in mijn meterkast geïnstalleerd, misschien ligt het daaraan? Overigens zie ik weinig mogelijkheden om hem ergens anders te installeren.
Graag hoor ik hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Reputatie 7
@FunkyG Ik zie dat we inmiddels de modem hebben vervangen, top! Werkt inmiddels alles naar wens?

@lennyh Daar kijk ik graag naar met je! Heb je de tips en stappen in dit topic al doorlopen? Haal je het verschil in snelheid op dezelfde plek in de woning of is de verbinding bijvoorbeeld boven trager? Zou je eens een speedtest willen doen, zowel bekabeld als via Wifi in de buurt van de modem en hier de resultaten willen plaatsen? Je kan een speedtest uitvoeren via https://www.speedtest.net/.

Gisteren, woensdag 1 maart 2023 is het T-Mobile Glasvezel pakket geïnstalleerd.   Internet, telefoon en TV functioneren.   Mijn Canon TS3450 printer laat zich niet met de wifi verbinden.   Weet iemand hoe dit opgelost kan worden.  Bij voorbaat dank voor het te krijgen advies.

My internet connection was done 2 weeks ago but since then im not satisfied with the connection quality at all. It keeps disconnecting, when i try to watch something online it lags once in a few seconds. I tried every suggestion you guys mentioned but nothing has been changed. But when i make a speedtest i get good results. But not my wifi or lan connection is stable actually. 

Reputatie 4

Hey @scaglar, I’m here to help! Is your modem connected to the connection point (ISRA punt in Dutch) via a cable? You mention that both your Wifi and LAN are not stable. Is it during certain hours of the day that the connection gets lost? Did you try a full factory reset? Did you check your own devices as well? You can share me the details via a private message (click on my picture). I’m curious to see what causes the problem and how we can solve this together!

Reputatie 7

Hey @sjansens,

Dit gaan we oplossen voor je! Zojuist heb ik direct een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om je Wifi weer zo optimaal mogelijk te krijgen. :smile:

Hi ​​​@rcmsys,

Ik zie inderdaad dat er een monteur bij je langs is geweest voor de Wifi. Hij heeft daarbij je modem omgewisseld. Heeft het toen wel goed gewerkt? En welke snelheid meet je nu in de buurt van het modem? Bij Wifi is er altijd sprake van verlies en hoe verder de afstand tot de modem hoe meer je dit zal ervaren. We bieden inderdaad een 'Wifi garantie' tot één verdieping van de modem vandaan maar bijvoorbeeld niet op zolder en in de achtertuin. Als je overal een goede Wifi verbinding wil dan kan je bijvoorbeeld zelf een router plaatsen om het signaal uit te breiden. Dit kan al heel veel schelen! Ook het aanpassen van het Wifi kanaal en het gebruik van 5Ghz biedt vaak verbeteringen, deze tips vind je allemaal terug in het topic.

Ik ben wel benieuwd of je TV en bekabelde verbinding gelijktijdig met je Wifi wegvalt? Dan kunnen we al een aantal zaken uitsluiten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Amadeo Kuijpers 

Kan de printer het WiFi netwerk wel zien?

Je kunt via 192.168.1.1 inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat en bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen, probeer nu eens verbinding te maken.

Een andere optie is om in het hamburger menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos en bij algemeen onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.

Hoi, ik heb vandaag internet opgeleverd gekregen. Glasvezel 750Mbit met Zyxel T50. Wifi internet valt om de paar minuten uit op mijn laptop en op mijn twee  mobiele telefoons. Ik moet dan de Wifi uitzetten en weer aanzetten (op mijn devices), daarna doet Internet het weer voor een paar minuten. Ik heb het volgende reeds geprobeerd zonder verbetering:
- De Zyxel modem en zwarte box (mediaconverter?) van de stroom gehaald. 
- De  Wifi channel handmatig op minst drukke kanaal gezet.
- 2.4. en 5 Ghz met elke eigen SSID. Geeft op beide zelfde probleem.
 

Speedtest.net geeft als internet het doet wel goede waarden aan, namelijk 140Mbit op 2.4Ghz en 450Mbit op 5Ghz

Kan ik nog iets anders proberen?

Reputatie 1

Dank je Piotr,

De wifi was na het nieuwe modem helaas niet beter. We moesten het een poosje aankijken, omdat de zyxel even tijd nodig zou hebben.
Wat ik sinds gisteren gedaan heb is de 2.4 en 5ghz apart te maken en ik heb de 5ghz hernoemt.  2.4 heb ik vast gezet op kanaal 9. Deze blijft na meerdere testen telkens vrij in onze omgeving. Juist die wat jullie aangeven zijn bezet.
Het bereik is op de 1e verdieping al slecht met de 5ghz. Zit direct boven de meterkast. De 2,4 doet het iets beter, maar is geen volle bak. Wat dat betreft is het bereik wel slecht als dit eigenlijk op de 1e nog zou moeten werken….. Maar achter in de tuin valt het niet tegen en dit is toch al gauw 20+ meter vanaf de meterkast.

Vanmorgen had ik met zowel de laptop als telefoon gemiddeld rond de 190mb met download en upload. Op beide frequenties. Zoals al gezegd, als de verbinding goed is, meestal de snelheid ook.
Ik heb een fritz repeater op de 1e verdieping via wifi. Wat ik nog wil proberen is deze via de kabel werkend te krijgen om zo ook op de 1e verdieping signaal te hebben in de hoop dat de wifi daar ook goed uitzend. En controleren of de fritz nog werkt, want daar krijg ik nu mijn twijfels over. Aan de andere kant, als het bereik op de 1e slecht is zal de fritz ook slecht doorzenden toch?

Tv/beeld valt eigenlijk nooit weg. Het is puur de wifi.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @simon129, top dat je al zoveel geprobeerd hebt! Het lijkt inderdaad alsof het draadloze netwerk wegvalt. Merk je dit ook tijdens het gebruik van een bekabelde verbinding? Mocht je dit nog niet getest hebben, kan je dit dan checken? Zit er ook TV in je abonnement dan hoor ik graag of deze verbinding tegelijkertijd wegvalt. Ik wil namelijk graag vaststellen waar het probleem precies vandaan komt. Je mag mij de uitkomst sturen via een privébericht, gepaard met je gegevens!

Reputatie 7
Badge +15

@simon129 ik ben benieuwd hoe je 2.4 GHZ en 5 GHz apart gedaan. Heb je het volgende gedaan?

In je modem interface ga naar het menu, netwerkverbindingen, draadloos klik vervolgens op de tabblad Easy mesh, schakel deze uit en klik op toepassen. Ga naar het tabblad alleen en vink 2.4 GHZ en 5 GHz hetzelfde houden bovenaan uit. Onder zie je het 2.4 GHZ netwerk kies hiervoor kanaal 1 of 6 en klik op toepassen. Selecteer nu het 5 GHZ netwerk, selecteer hiervoor kanaal 36 en zet bijvoorbeeld 5G achter de SSID zodat hij apart zichtbaar is in de netwerkenlijst en klik op toepassen.

Dit helpte voor vele mensen.

Reputatie 1

Hallo Piotr,

 

De fabrieksreset heeft helaas niet geholpen. 

Ik heb momenteel maar 1 verbinding, dus ik kan niet zien/testen of het met de 5GHZ beter gaat. Waar kan ik een instructie vinden om een gescheiden wifi in te stellen?

Bekabeld heb ik niet kunnen testen want ik heb geen apparaten met bekabeling :-)

 

Grt,

Reputatie 1

Goedemorgen!

sinds anderhalve week hebben we elke dag wel problemen met onze WiFi. Beneden kijken we tv met de app en dit lukt dan dus ook niet. Het mobiele internet doet het wel. Een wifi-versterker gebruiken we. deze staat boven. 
 

nu krijg ik op de tv de melding ‘geen ethernet’. Betekent dit dat het bekabelde internet niet goed is? 

Na het opnieuw opstarten van de modem (witte kastje woonkamer) krijgen we eerst weer verbinding, maar na een paar minuten gaat het lampje bij het internetbolletje weer rood knipperen en dan valt het uit. Ik word hier echt niet goed van. Het mobiele internet doet het wel.

volgende hebben we al meerdere malen gedaan:

Modem opnieuw opstarten. 

Modem van de stroom af en opnieuw opstarten.

wifi-versterker ook van de stroom gehad en opnieuw aangesloten  

kan iemand alstublieft helpen?

aanvulling:

heb uitvoerig gekeken bij de netwerkinstellingen op de televisie. De tv kan het thuisnetwerk niet vinden. 
Een netwerk waar 5G achter staat, staat niet tussen de beschikbare netwerken. 
Via mijn account het kanaal aanpassen gaat niet, want er kan geen verbinding worden gemaakt met het kastje. Dit geeft jullie website aan. 

Reputatie 1

Sinds een aantal weken hebben wij problemen met ons wifi netwerk. Over het algemeen werkt de bekabelde verbinding goed, maar WiFi vliegt er vaak uit. Ook de TV is dan zijn wifi verbinding kwijt (voor apps als NPO start enzo).

Het enige dat dan werkt is het resetten van het router/modem. Duidt dit op een hardware probleem en zijn dergelijke problemen bekend bij T-Mobile?

Reputatie 1

Ik heb inmiddels alles uitgeprobeerd en weet waar het allemaal fout kan gaan.

2.4ghz is gewoon te druk in mijn straat. Nu tijdens de crisis is het helemaal hopeloos. Het WiFi signaal is een drama daardoor en 5ghz wordt niet ondersteund door de router.

ik wil mijn router ruilen voor een apparaat dat wel 2020 proof is en wel dual band ondersteunt.
 

@Jason Ik zie dat andere klanten wel een router hebben met 5G, kun jij dat voor mij ook regelen, of moet ik daarvoor bellen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mimi09, fijn dat je Brain's vragen kon invullen! Ik ben direct op onderzoek uitgegaan, en zo te zien ligt het niet aan de inkomende verbinding want deze is erg stabiel. Heb je de versterker draadloos of bekabeld met ons modem verbonden? Als de versterker draadloos met het modem verbonden is, kan het enkel binnen een bepaalde afstand van het modem staan omdat de verbinding anders ‘te ver’ voor de draadloze versterker is om op te pakken, waardoor deze frequent de verbinding zal verliezen. Dit zou ook kunnen verklaren waarom je op de andere apparaten zo vaak de verbinding verliest.

Daarnaast zie ik dat je momenteel 100 Mbit/s bij ons afneemt, terwijl je voor dezelfde prijs naar 1000 Mbit/s kan. Dit komt omdat je een Unlimited Mobiel abonnement bij ons hebt, waardoor alle snelheden op jouw adres voor € 25,- worden aangeboden. Daarom raad ik je graag aan om jouw internetsnelheid te wijzigen in jouw My T-Mobile account op https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/internet/wijzigen. Deze snelheidswijziging zal er niet voor zorgen dat jouw Wifi snelheid 10x zo snel wordt, maar het zou in ieder geval wel een stuk moeten helpen. :wink: Hopelijk heb ik met deze twee punten een oplossing weten aan te reiken!

Reputatie 7
Badge +16

@simon129 Goedemorgen, wat fijn dat je bekabeld veel hogere snelheden haalt! :smile: Hoe zit het met de wegvallende Wifi? Heb je hier de afgelopen maanden nog last van gehad?

 

 

@RogierVriezen Goedemorgen, laten we er samen voor zorgen dat je Wifi weer geoptimaliseerd wordt! Er zijn altijd oplossingen. :smile:  

Wifi is erg belangrijk, we kunnen bijna niet meer zonder. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt!

De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: http://bit.ly/2lPihzq. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal Succes met de tips! Als je er niet uitkomt, dan help ik je met alle liefde verder (samen met de toppers op onze Community)!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Winters27 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Wanneer het internet lampje rood is kun je dan eens kijken welke lampjes er branden, knipperen of uit zijn op de mediaconverter?

Indien je DSL hebt is de modem aangesloten op het KPN ISRA waar de KPN kabel ook op is aangesloten zonder aftakkingen oid?

De tv heeft misschien alleen ondersteuning voor 2,4 GHz daarom dat hij het 5 GHz netwerk niet kan zien 

Reageer