Info

Hoe verbeter ik mijn wifi?

  • 6 February 2017
  • 284 reacties
  • 284620 Bekeken
Hoe verbeter ik mijn wifi?

Toon eerste reactie

284 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ai, dat is niet waar je met een storing op zit te wachten @Herry22. Heb je gebeld of via een link geregeld? Bellen werkt vaak handiger om te kijken of er tussentijds nog opties zijn.
Reputatie 1

Hi @sjansens, dank voor de toelichting, die snelheid is inderdaad onder de maat. Maak het nog verschil als je een ander kanaal kiest of deze bijvoorbeeld op ‘auto’ zet? En is de snelheid met meerdere apparaten zo laag? Als dit zo is dan stuur ik graag een monteur bij je langs die gaat kijken hoe we dit kunnen verbeteren! 
 

Hi @Moniek87, ik heb de aantekeningen van de monteur er op na gekeken en hij heeft genoteerd dat jullie nog apparaten gebruiken die geen 5 Ghz ondersteunen. Ons modem wisselt automatisch tussen 2,4 Ghz en 5 Ghz en dit kan dan inderdaad problemen geven. Maar hier is een oplossing voor! 

Je kan op de modem zelf inloggen en dan ‘band steering’ uit zetten. Geef daarna je 2.4 Ghz en 5 Ghz frequenties andere namen zodat deze 2 netwerken gescheiden zijn. Je kan je apparaten dan handmatig verbinden met 1 van de 2 netwerken en hiermee zou het wegvallen van de verbinding dan niet meer voor moeten komen. Mocht je ergens vastlopen laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!

https://www.speedtest.net/result/9456892756

hij stond toch al op auto, voorheen had ik die handmatig ingesteld maar niet meer gedaan na al die resets. ik moet trouwens zeggen dat bedraad het ook niet super snel is. Vind het apart wanneer mijn tv telkens (bedraad aangesloten) moet laden als hij iets van netflix/disney+ aan het spelen is.

 

doe mij die monteur maar ;)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FabPat, ik help je hier graag mee!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Ik heb daarom ook gelijk je verbinding erbij gepakt en zie dat je een eigen switch/router hebt aangesloten. Zou je een aantal speedtesten kunnen doen zonder dat je eigen switch/router is aangesloten?  

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  1. Zorg dat je dichtbij het modem staat
  2. Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  3. Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  4. Maak een screenshot van de speedtest
  5. Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  6. Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

Ook zie ik dat je in bezit bent van onze WAP. Deze werkt niet heel soepel samen met de T-54, de WAP kan ik voor je omwisselen naar ons nieuwe wifipunt, de WX5600. Hier is meer over te lezen in dit topic: 

 

 

Talk soon!

Ik heb de afgelopen 2 jaar internet bij tmobile nooit problemen gehad altijd super snel internet, de laatste maanden hapert hij best wel vaak
heeft iemand een oplossing?
Reputatie 1

Hi @sjansens, dank voor de toelichting, die snelheid is inderdaad onder de maat. Maak het nog verschil als je een ander kanaal kiest of deze bijvoorbeeld op ‘auto’ zet? En is de snelheid met meerdere apparaten zo laag? Als dit zo is dan stuur ik graag een monteur bij je langs die gaat kijken hoe we dit kunnen verbeteren! 
 

Hi @Moniek87, ik heb de aantekeningen van de monteur er op na gekeken en hij heeft genoteerd dat jullie nog apparaten gebruiken die geen 5 Ghz ondersteunen. Ons modem wisselt automatisch tussen 2,4 Ghz en 5 Ghz en dit kan dan inderdaad problemen geven. Maar hier is een oplossing voor! 

Je kan op de modem zelf inloggen en dan ‘band steering’ uit zetten. Geef daarna je 2.4 Ghz en 5 Ghz frequenties andere namen zodat deze 2 netwerken gescheiden zijn. Je kan je apparaten dan handmatig verbinden met 1 van de 2 netwerken en hiermee zou het wegvallen van de verbinding dan niet meer voor moeten komen. Mocht je ergens vastlopen laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!

https://www.speedtest.net/result/9456892756

hij stond toch al op auto, voorheen had ik die handmatig ingesteld maar niet meer gedaan na al die resets. ik moet trouwens zeggen dat bedraad het ook niet super snel is. Vind het apart wanneer mijn tv telkens (bedraad aangesloten) moet laden als hij iets van netflix/disney+ aan het spelen is.

 

doe mij die monteur maar ;)

en iets later weer dit.

https://www.speedtest.net/result/9457073122

Reputatie 7
Hey @Ljamie,

Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!
Hey @Ljamie,

Oef daar moeten we dan iets aan doen! Welke stappen uit dit topic heb je al doorlopen om je Wifi beter te krijgen? En is er iets veranderd in je thuissituatie waardoor je verbinding is gaan haperen? Ik hoor het graag!


Ik heb alles geprobeerd, het ligt er niet aan dat mijn router te ver staat en met opnieuw opstarten gaat die wel sneller maar voor een uurtje of iets
If you don't get the internet speeds you pay for, your wireless internet router signal is probably the reason.
Reputatie 7
Hi @Ljamie, ervaar je dit ook met je bekabelde verbinding of alleen met Wifi? Als je geen gebruik maakt van een bekabelde verbinding zou je dit dan eens willen testen? Zou je dan ook een speedtest van zowel je bekabelde en je Wifi verbinding uit willen voeren zodra het gebeurt? Dan kijk ik graag met je mee!
Hallo,

ik heb al een tijdje internet van jullie thuis maar sinds een paar maanden heb ik problemen dat de wifi telkens weg valt bij mijn iphone 6 plus. Het gekke is is dat mijn vriend nergens last heeft met zn samsung. Die heeft altijd wifi thuis. Ik heb op andere plekken ook gewoon altijd wifi zonder dat het weg valt dus het is echt alleen thuis. Ik heb al meerdere keren het kanaal veranderd maar ook dat werkt niet.

ik weet t niet meer😅help!!
Reputatie 7
Hi @NKI92, dit soort vragen krijgen we eens in de zoveel tijd (opvallend vaak Samsung toestellen dus nu is het een keer omgedraaid haha) maar het is vaak lastig om er precies de vinger achter te krijgen wat de oorzaak is. Hebben jullie één Wifi netwerk, dus alleen van de modem, of maak je toevallig gebruik van repeaters of een router? In dit laatste geval moet je toestel overschakelen van de ene Wifi "bron" naar de andere en soms heeft een toestel hier moeite mee. Mogelijk heeft het toestel van je vriend Wifi + ondersteuning waarmee het toestel automatisch wisselt tussen Wifi en 4G waar jouw toestel dit niet doet.

Gebeurt het misschien of specifieke plekken in de woning, bijvoorbeeld bij het naar boven of naar beneden gaan (of bijvoorbeeld de tuin in) of gebeurt het ook "spontaan"?

Ik begin er wel moedeloos van te worden:

  1. Stekkers er elke dag uit, werkt niet.
  2. Kanaal aanpassen werkt niet, wordt het alleen maar slechter van! Dus maar weer op automatisch gezet. En ik kan alleen kiezen voor kanaal 1 t/m 9 (geen 11).

     

  3. Als ik bij de modem sta is de speedtest rond de 90, als ik 10 stappen verder zet, zit ik op 46! 
  4. Onze eigen router uitgezet (en het extra wifipunt van Tmobile), dus puur op het wifi van Tmobile gedraaid. Maar dat werkt gewoon niet. We hebben een abonnement voor 400 Mbit/s up en down. Dit halen we gewoon echt niet. Ik kan moeilijk mijn smart TV in de meterkast waar de modem zit plaatsen.
  5. Telefoon gaat nog redelijk. Laptop gaat goed als ik normaal werk. Als ik een webinar of video consult geeft, blijft de wifi vaak vastzitten.
  6. Ook onze tv blijft om de 10min weer haperen. 

Het lijkt alleen maar erger te worden. Met Ziggo hadden we alleen op de bovenste verdieping/kantoor problemen en heel af en toe een keer met een streamingsdienst, maar bij Tmobile is dit werkelijk waar elke dag en overal, zelfs in onze woonkamer, waar de modem nog geen 5 meter vandaan staat!

onlangs overgestapt... wij (2personen) maken voornamelijk gebruik van de wifi in de avond en dan valt ie ook steeds weg. Hiervoor gebeurde het nooit met de vorige provider. Mijn vermoeden is dat de Zylex VMG8825-T50 kwalitatief slecht is. Interface ziet er niet goed afgewerkt uit.. doet er circa 4 minuten over om online te komen.


Kanalen wijzigen helpt niet. En het zijn alleen de apparaten die wifi gebruiken de enige die ook de wifi verliezen. tv en hue brigde(bekabeld) blijven wel online ondanks dat de wifi wegvalt.


is het mogelijk om een andere modem te krijgen als ik dat aanvraag?

@Hidden.nld


Dank voor je uitgebreid antwoord. Ik waardeer het oprecht! Dankzij je tip heb ik het probleem kunnen isoleren tot 2 mobiele telefoons in het huis (de meestgebruikte). 2 android. Ik zal kijken of het gebeurd als ik overstap naar apple telefoons. Zal het nog laten weten 🙂
Hey, ik heb een vraagje over de Zyxel router, waarom zijn alle ports gecapped op 100M/Full duplex behalve port 4 die gebruikt moet worden voor TV? Wat hebben we dan aan een 750Mbps abonnement als we max 100Mbps via de kabel kunnen ontvangen?

Reputatie 1

Ook hier is de wifi waardeloos.
Alle tips al meermalen gedaan en we hebben zelfs al een monteur op bezoek gehad.
Nieuwe modem gekregen, maar het probleem blijft bestaan.

De wifi valt steeds weg. Het bereik is redelijk, maar de verbinding is erg instabiel. Wat kunnen we nog meer doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FabPat, ik help je hier graag mee!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten. Ik heb daarom ook gelijk je verbinding erbij gepakt en zie dat je een eigen switch/router hebt aangesloten. Zou je een aantal speedtesten kunnen doen zonder dat je eigen switch/router is aangesloten?  

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  1. Zorg dat je dichtbij het modem staat
  2. Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  3. Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  4. Maak een screenshot van de speedtest
  5. Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  6. Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

 

Ook zie ik dat je in bezit bent van onze WAP. Deze werkt niet heel soepel samen met de T-54, de WAP kan ik voor je omwisselen naar ons nieuwe wifipunt, de WX5600. Hier is meer over te lezen in dit topic: 

 

 

Talk soon!

Hi @FabPat, zou je de bovenstaande stappen kunnen volgen? Dan kan ik een onderzoek voor je starten. 

De 400 Mbit/s moet haalbaar zijn met een bedrade verbinding. Met een wifi verbinding zal dit altijd lager zijn, echter is 90 Mbit/s te laag. Graag wil ik je dan ook vragen om de stappen te volgen zodat ik een onderzoek voor je kan starten om dit op te lossen!

Wie zou mij kunnen helpen? Ik ervaar veel problemen met mijn WiFi verbindingen in huis. Ik maak gebruik van een 5ghz verbinding in combinatie met de Zyxel modem (glasvezel verbinding van t-mobile).

De draadloze apparaten zijn verbonden met het WiFi netwerk, echter komt er geen internet doorheen. Ook is het niet mogelijk om verbinding te maken met het ip adres van de router. Het is simpel op te lossen om op de mobiele apparaten de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden met het WiFi netwerk. Ik heb al regelmatig de router opnieuw opgestart echter heeft dit geen effect op het probleem.
Reputatie 7
Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!
Reputatie 7
Badge +15

Hoi,

Is de verbinding naar je modem wel stabiel dus goed bekabeld internet en hoge snelheden als je een speedtest doet bekabeld met een laptop?

Helpt het om de wifi van de modem uit te zetten en een ander wifi bron te gebruiken?

Voer van tevoren eventueel een fabrieksreset van de modem uit.

Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!

Dit gebeurt met alle apparaten. Hoe is het mogelijk dat een specifiek apparaat storing veroorzaakt en daardoor op meerdere toestellen de WiFi verbinding niet werkt en pas weer werkt als ik WiFi aan/uit zet? Ik had het er ook last van op mijn vorige modem van tmobile, heb daarom nog geen fabriekreset gedaan. Ik heb al diverse malen op de devices WiFi instellingen gereset dan wel niet het bekende netwerk vergeten.
Mijn T-Mobile Thuis geeft op de laptop problemen. Hij geeft telkens meldingen als err_connection_timed_out en err_network_changed. Is er iemand die mij kan helpen met de juiste instellingen voor de laptop. Zodat ik deze gewoon kan gebruiken zonder dat een internetpagina constant opnieuw geladen moet worden???
Reputatie 7
Hoi @MmarkM,

Hmm dan moeten we dieper graven wat dit probleem veroorzaakt. Een fabrieksreset van je modem is de volgende stap die ik je kan aanraden. En vervolgens al je apparaten één voor één te laten verbinden met je modem.

Hey @Majanga2000,

Ervaar je dit probleem ook met een andere browser? Hier zie je welke stappen je kunt ondernemen om dit probleem op te lossen. Het verwijderen van je cachegeheugen en cookies kan ik je aanraden en vervolgens je browser opnieuw op te starten. Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Hi,

Ik heb zelf nu iets langer dan een jaar internet via t-mobile thuis (50 mbps). Aan het begin altijd rond de 30 mbps gehaald op speedtests door het hele huis. Echter, werkt de verbinding nu veel slomer en kom ik steeds rond de 15 mbps uit. Ik heb alle stappen op de site om wifi te verbeteren doorlopen, maar niks maakt het beter. Zelfs als ik mijn computer via ethernet aan de modem hang, kom ik niet hoger dan 15 en vaak zelfs lager. Het lijkt wel alsof er iets ergens miszit waardoor ik maximaal 15 mbps haal, aangezien het nooit hoger komt dan 15,5, maar ook bijna niet lager.

Ik zou graag willen weten of ik nog iets anders kan proberen of dat iemand er anders even naar kan kijken om te zien wat er mis is?
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn 🙂

Reageer