Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120683 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Het pakket is all gestuurd op16/07 en naa twee weeken heb ik het bonnetje van het pakket all weggegooid omdat ik dacht Dat het pakket all bij jullie aangekomen is maar nou krijg ik brieven van jullie dat het pakket niet is aangekomen maar het lijkt me een beetje sterk dat jullie het pakket niet hebben ontvangen anders was het bij teruggekomen  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marcel van Fessem, hartelijk dank voor het delen van het verzendbewijs, hiermee heb ik de TV Box kunnen afmelden zodat je geen onterechte e-mails meer ontvangt. Mocht je toch nog e-mails met waarschuwingen ontvangen, dan kun je deze linea recta in de prullenmand werpen, sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mikez90, je bent een ware held, supertof dat je het verzendbewijs hier plaatst! Thanks! :grin: Hierdoor heb ik de Track & Trace kunnen achterhalen en het gewicht af kunnen lezen. Je hebt het modem gewoon netjes opgestuurd, evenals de TV Box. Sorry dat we hier eerder geen uitsluitsel over konden geven. Ik heb direct een vergoeding in het systeem gezet die de boete rechttrekt en op 0 zet. Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Vandaag zit ik tot 18:00 voor je klaar!

Reputatie 7

Hey @Peter71,

Je hoeft je geen zorgen te maken over de boete. We hebben er alles aan gedaan om de onterechte boete niet bij je te incasseren. Mijn oprechte excuses dat het terugsturen van je apparatuur niet soepel is verlopen en bedankt voor je geduld in deze!


Hi @Kostasiakovakis,

Oef jammer dat je niet meer in het bezit bent van een verzendbewijs. Ik wil graag controleren wat ik voor je kan betekenen. Daarvoor wil ik je allereerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag!

Goedenavond, wij hebben onze mediabox terug gestuurd op 20 juli jl. al diverse keren contact gehad per mail, met het verzendbewijs in de email en de ontvagstbevestiging in de mail en ook telefonisch contact gehad en uiteindelijk op 19 augustus een telefonisch contact waarin uw medewerker vertelde dat jullie alles binnen hadden was op de 18e ingeboekt. Fijn alles opgelost! Dacht ik, tot ik vandaag  een rekening kreeg van 90 euro voor het niet terugsturen van de mediabox😡. Kan iemand dit nu wel definitief voor me oplossen. 
 

Bianca Schepers
 

 

Hoi, ik krijg helaas ten onrechte melding dat ik tv-boxen moet terugsturen die ik al terug heb gestuurd (in gescand mij tpg-punt). Helaas geen verzendbewijs maar dus wel ingescand mij het retoursturen.

Kan je mij (moderator) even persoonlijk benaderen hiervoor ?

Ik denk dat dit ook bij mij van toepassing is:
De fout is ontstaan doordat het systeem niet begrijpt wanneer een TV Box van het oude model gemodificeerd wordt en in dezelfde order (vergeef me voor dit vakjargon) vervangen wordt voor een nieuwer model. Daarmee geeft die order een signaal af aan het retour systeem alsof er niets geretourneerd is. Ik heb dit nu rechtgezet zodat het ook bij modificaties netjes gecommuniceerd wordt en er geen waarschuwingen uitgestuurd worden wanneer de backlog ziet dat die bewuste boxen gewoon afgemeld zijn.

 

Hoe ontvang ik een QR code / label ??

Mogguh,

Ik heb inderdaad een mail ontvangen met daarin een link naar een QR-code maar die werkt niet. Ik krijg een mooie pagina die zegt tegen mij dat “De pagina die je zoekt bestaat niet. Of niet meer. Of er zit een foutje in de link.”  NOG een app installeren op mijn telefoon begin ik niet meer aan. Dus ik ga naar Mijn ODIDO en daar zie ik helemaal niets over WiFi punten terugsturen…..

 

In de mail staat het volgende: (wat trouwens geschreven is door een Rotterdammert denk ik)
------------------------------------------------------------
Wat te doen met je oude apparatuur
Maak je op dit moment gebruikt van een Huawei HG659 of Draytek Vigor 2132FVn modem? Dan kan je het oude modem naar een inzamelpunt voor kleine elektronica brengen. Kijk op inleverpunten.stichting-open.org/ voor een inzamelpunt bij jou in de buurt.
We ontvangen de wifipunten wel graag terug, wil je deze opsturen?
-------------------------------------------------------------

Ik weet het nu niet meer en jullie mogen nu tegen mij zeggen WAT ik WEL moet doen en WAARHEEN graag. Graag niet met van die rare QR- codes die nergens te vinden zijn op die website van jullie. Doe maar lekker ouderwets een adres. Je kan ze ook op komen halen. Krijg je van mij een bakkie koffie MET een koekie.

Hoe kan ik nu die WiFi punten terugsturen?

Ik hoor spoedig van jullie wat te doen.

Met vriendelijke groet,
Ronald

Reputatie 5
Badge +4

Hi @rick l, ik zie dat het in jouw geval gaat om een 4G voor Thuis abonnement, wat bij de mobiele afdeling hoort. Ik kan dit zelf niet voor je inzien, maar ik wil graag @Pharwin van Odido of @Marciano van Odido vragen of ze je hierbij kunnen helpen! 

Reputatie 2

Hey @Testking & @dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen. Het minder goede nieuws is dat ik de factuur met de boete niet meer tijdig kan stop zetten. Ik wil jullie dan ook vragen om ons een bericht te sturen zodra dit bedrag wordt gefactureerd. Dan zorgen wij er gelijk voor dat er een vergoeding wordt ingediend voor dat bedrag. Sorry voor het ongemak! Dit proces willen we graag in de toekomst aanpassen.


Ik heb genoeg! Ik zal elke incasso weigeren en ik zal T-Mobile aanklagen als jullie, na 4 maanden,  me blijft lastigvallen met je onzin..

Geen vriendelijke groeten

Didier Leclercq

 

Dus dan toch die herinnering aanpassen zonder dreiging van de afkoopsom en er onder zetten dat binnenkomst apparatuur en mail elkaar gekruisd kunnen hebben.

Persoonlijk vind ik dit wel kort op de tijd van moeten verzenden en de mail, zeker als verwerken minimaal 2 weken of langer kan duren.

Hoi,

ik heb gisteren mijn internet van T-Mobile Thuis opgezegd, maar het geautomatiseerde mailtje dat ik van jullie heb gekregen is niet ingevuld:

 

Stuur je apparatuur aan ons terug
De apparatuur die je van ons hebt is in bruikleen, dus die willen we graag terug als je opzegging afgerond is. Het gaat dan om:

0 modem
0 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-versterker(s)


Terugsturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos. Stop hier alle apparatuur in, inclusief kabels.
2. Stuur deze doos met apparatuur gratis terug, binnen 8 dagen nadat je T-Mobile Thuis abonnement is opgezegd. Vermeld hierbij altijd jouw retournummer: .
3. Ga hiervoor naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

 

Er is niet aangegeven welke apparatuur ik terug moet sturen, en wat mijn retournummer is.

 

Mvg

Wat is dit nu voor een reactie . .ik vraag juist om even contact … mijn mobiel nummer staat ook in het systeem van T-mobile…

 

Beste XXX,


Bedankt voor je e-mail aan T-Mobile Thuis.

Antwoord
Ik zie dat je met deze vraag eerder met onze klantenservice gebeld hebt. Hierbij ga ik er vanuit dat je vraag al is beantwoord.
 
Heb je toch nog een andere vraag, dan weet je ons te vinden.
 

Reputatie 1

Dear T-mobile,

I ended my TV subscribtion, thus I returned the TV box via postnl last week. The case number is BDH76388-1.

Today I track the package and notice that nobody can receive the TV box package. It says the package will be sent back to me...

Could you please have a check? Thanks!

Moderator edit: please don't share personal data in public. 

The proof is appended.

Thanks!

Kind regards,

Li WANG

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @amstelbaco 

Nadat je het abonnement hebt beëindigd ontvang je een email met instructies om het apparatuur retour te sturen, hier zit ook een link in met de qr code die je bij DHL kunt laten scannen.

Reputatie 7

Hi @dluf, dat lijkt mij niet handig. Zoals mijn collega aangaf vergoeden we de kosten graag mar dit kunnen we alleen achteraf doen. Het bedrag zal dus eerst geïncasseerd worden en daarna ontvang je dit van ons terug. We hebben na je eerste bericht niets meer van je gehoord, er is dus nog geen verrekening aangemaakt. Ik heb dit zojuist alsnog voor je gedaan! Je kan het nog openstaande bedrag van  75,- voldoen en dan staat het begin mei weer op je rekening!

Reputatie 7
Badge +15

Hello @LiWANG 

I don't think there is a problem since I had the same message while tracking, all should be okay.

Did you receive a reminder via email for example?

Hoi @AlbertG, geen zorgen! Ik heb het meteen nagekeken en ik heb het in ons systeem als ontvangen gemeld. Mocht je nog herinneringen of emails krijgen dan kun je dit negeren. Fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hallo, Ik heb 21 juli een factuur gehad van 75E i.v.m. het niet retourneren van het modem. Het geld is inmiddels al van mijn rekening, maar de factuur staat in het systeem als niet voldaan. Ik denk dat het toch nog mis gegaan is?

Hallo @amstelbaco 

Nadat je het abonnement hebt beëindigd ontvang je een email met instructies om het apparatuur retour te sturen, hier zit ook een link in met de qr code die je bij DHL kunt laten scannen.

Ik heb mijn abonnement niet beeindigd, maar krijg zonder een mail te ontvangen een factuur van € 70 euro. Nooit geen wifipunt ontvangen !!

Dus kan ik toch niets retour sturen !!

Reputatie 6
Badge +6

Hi @rick l, ik heb gelijk met je mee zitten kijken ik zie geen boete bij je 4G voor Thuis abonnement terug. Kun je me iets meer vertellen hierover? Wel zie ik dat je de apparatuur terug hebt gestuurd en dat deze bij ons is verwerkt op 23/11/23 en dat je abonnement is stopgezet op 07/12/23. Op je factuur van december 2023 zie ik dat er een herberkening is gemaakt van de te veel betaalde kosten van € 31,45 voor de periode 07/12/23 t/m 31/12/23. Dit bedrag is in mindering gebracht op je verzamelfactuur met je mobiele abonnement. De factuur voor je mobiele abonnement eindigend op ****808 was € 51,10, maar omdat je nog een bedrag van ons terugkreeg voor je 4G voor Thuis abonnement, is op deze verzamelfactuur het bedrag in mindering gebracht, waardoor de factuur dus uitkomt op € 19,65.

Begrijp ik het goed dat je gebruik hebt gemaakt van de 14 dagen bedenktijd? Stuur me even een privébericht met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit tot de bodem voor je uitzoeken! 

 

Reputatie 2

Dat is niet waar.

Piotr scheef eerder: Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen

Ik geloof allemaal niet dat ik wordt gecrediteerd na een maand.

Als jullie kunnen een creditnota maken kunnen jullie ook de factuur met de creditnota verrekenen.

Alle incasso opdracht van T-Mobile zijn geblokkeerd bij mijn bank .

Op 7 januari hebben jullie mijn modem terug ontvangen.

Nu, 4 manden later, niemand had kunnen dit oplossen en ik moet geloven dat ik mijn geld terug zal ontvangen.

Nee, de volgende incasso zal ook geweigerd worden

 

Je schreef ook dat jullie na de eerste bericht niets van mij hebben gehoord. Dat is liegen,

Er zijn bijna 10 bericht van mij.

Nog een keer, alle liegende bericht van jullie:

@dluf Je hebt inderdaad een onterechte waarschuwende e-mail ontvangen ten aanzien van het modem. Nogmaals: bij ons is je modem retour gemeld op 7 januari jl. Dit houdt in dat ik de onterechte boete die uitgegeven kan worden kwijtscheld.

Hey@Testking &@dluf,

Dit wil ik graag voor jullie herstellen! Ik zie inderdaad dat jullie netjes alles terug hebben gestuurd. Het goede nieuws is dat jullie onterechte boete niet hoeven te betalen.

 

 

In feit, jullie vragen de klanten jullie werk te doen en/of  te herstellen.

Geenszins

 

Reputatie 1

Hello @LiWANG 

I don't think there is a problem since I had the same message while tracking, all should be okay.

Did you receive a reminder via email for example?

Many thanks for your response, Waqqas! @Waqqas 

I have received no reminder from PostNL, but two emails from T-mobile reminding me to return the TV box and i will be charged on this Nov 25. 

I can understand that it may take several days for T-mobile to deal with my case. So I don’t complain anything. My only worry is that the TV package could be loose or lost if sent back and forth. To avoid the unnecessary problem if package lost, i hope T-mobile can receive the package as soon as possible. That’s why i’m here. Thanks! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AlbertG, goed dat je dit aangeeft. Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat we de betaling ontvangen hebben. Ik heb dit ook meteen voor je vergoed, dit zal ons systeem nog moeten verwerken. Als dit eenmaal verwerkt is zal het een paar werkdagen duren, meestal 3, voordat het terug te zien is op je rekening! 

Reputatie 2

Het is toch gelukt om de creditnota met de factuur te verrekenen,

Het lijkt zo mooi,  na 4 maanden, 3 moderators en 9 posten.

JE HEBT ALLES BETAALD

Moot van t-Mobile: Makkelijker kunnen wij niet doen, maar leuker wel.

Adios

Goedemorgen,

 

ik heb een mailtje gehad dat jullie mijn apparatuur deels hebben ontvangen. De TV-box wel, het modem niet. Ik heb echter alles in één doos verstuurd. Hoe nu verder?

Groet,

Lars

 

Track en trace DHL: JVGLOTC0034221862

 

 

Reageer