Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120667 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?

Toon eerste reactie

529 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Wanneer heb je het modem ongeveer geretourneerd? 

Ik wil niet opgeven voordat het gelukt is om te achterhalen waar je zending momenteel is en ik heb er het volste vertrouwen in, ondanks dat het reçuutje kwijt is, dat we jouw pakket gaan lokaliseren!

Niet gevreesd: wanneer het pakket sowieso teruggestuurd is, komt deze vroeg of laat een keer binnen. Dat is natuurlijk een tegenvaller omdat je de boete dan voorschiet, maar ik beloof dat zodra het pakket binnen is, ik dit bedrag vergoed zodat jij het 32 dagen later teruggestort krijgt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hes_vraagt 

Zit er wel een briefje bij met je klantnummer en NAW gegevens of een retournummer? Dan moet het goed komen.

Nee dat is t probleem geen verzendbewijs meer. En serieus op de post gedaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @OpaGod, bedankt voor het retourneren van ons apparatuur. Onze techneuten zijn druk bezig om de fouten op de website op te lossen. Alvast hele fijne feestdagen gewenst!🎅🏼🎄

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super, bedankt voor het verzendbewijs @Pieter Pas! Ik voeg het bewijs toe aan jouw klantprofiel zodat mijn collega's ook kunnen zien dat je het verstuurd hebt.

Reputatie 1

Bij mij het zelfde, zo snel de mail met de boete sturen, slechte service.

 

terwijl pakket allang is verstuurd, zie bewijs.

 

Reputatie 7
Badge +1

Vandaag een mail gekregen dat de apparatuur nog niet terug gestuurd zou zijn, echter is deze op 2 augustus reeds door T-Mobile ontvangen,  zie onderstaande .

Hier is je pakket

T-Mobile Thuis (Retouren)

Antwoordnummer 15021

 

1117ZZ SCHIPHOL-RIJK

Nederland

De reis van je pakket

  1. 2 augustus 3:00

    Retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender

    Bezorgd op 2 augustus 3:00

  2. 1 augustus 2:57

    Zending is gesorteerd

  3. 30 juli 15:30

    Zending is ontvangen door PostNL

Toon alles

Gegevens van je pakket

Bezorgadres

T-Mobile Thuis (Retouren)

Antwoordnummer 15021

 

1117ZZ SCHIPHOL-RIJK

Nederland

Afzender

OnbekendDit is een tooltip

 

Track & trace-code

3SCFUS8079055

Gegevens

Gewicht: 1,72 kg

Details: 23,5 x 21 x 28,5 cm

Beschrijving

0010191111

 

 

Was het maar zo’n feest. Ik dacht dat die QR-code wel zou verraden wie de afzender was. Die zit op zich ook op de doos geplakt, maar ineens twijfel ik over mijn aanname en actie. Ik vrees dat ik nogal daas ben geweest.  

Reputatie 7
Badge +4

Wij zouden je met liefde een kopje koffie aanbieden @OpaGod, en als het gezellig is doen we er toch gewoon lekker twee. 😉 Bedankt, geniet van je jaarwisseling en een heel gezond 2024 gewenst! 😃

 

Fijn dat je dit kon toelichten @rick l! Dit topic is namelijk voor Internet + TV apparatuur en 4G voor Thuis is onderverdeeld bij de mobiele afdeling. Ik heb geen inzicht in de 4G voor Thuis abonnementen maar geen zorgen, ik help je hier nog steeds graag mee. Zou je via een privébericht het 097 nummer doorsturen van je abonnement? Dan zorg ik dat er een mobiele collega dit snel voor je in behandeling neemt en we dit samen definitief kunnen oplossen. Ik help je hier graag mee! 😃

Reputatie 7

Hi @BeMu, top dat je dit hier aankaart en fijn dat je zo snel de apparatuur hebt geretourneerd! Excuses voor de verwarring en dat jij nu al deze e-mail hebt ontvangen, maar je hoeft je hier geen zorgen om te maken. Zodra het pakket bij ons is binnengekomen doet ons distributiecentrum er maximaal vijf werkdagen over om het pakket te verwerken. Ik vermoed dan ook dat jij heel snel de bevestigingsmail van ons gaat ontvangen. Wil je dit deze week nog even aankijken? Dan ga ik checken of het helemaal in orde komt. Aan onze kant zie ik ook dat het pakketjes netjes is aangekomen, dus hier gaan wij zeker geen kosten voor in rekening brengen. Het is alleen nog net iets te vroeg om hier actie op te ondernemen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bas0502, fijn dat je gelijk alle informatie kon meesturen, super! Ik ben meteen in je dossier gedoken en ik zie dat het pakket nog in het sorteercentrum van DHL ligt. Zelf merk ik ook dat het DHL flink wat tijd nodig heeft de laatste tijd voor retourverwerkingen. Ik verwacht dat DHL het pakket alsnog binnenkort naar ons retour stuurt en zodra het pakket verwerkt is sturen wij je een bevestiging per email. Voor de zekerheid zorg ik ervoor dat je pakket de maximale periode heeft om verwerkt te worden, namelijk tot eind maart. Dit is meer dan genoeg tijd voor de apparatuur om op tijd binnen te komen. 

Dit komt helemaal goed, ik wil je hartelijk bedanken voor het retourneren en vroeg of laat krijg je absoluut van ons een bevestiging per email dat de apparatuur binnen is! 😄

 

Ga je verhuizen en neem je jouw T-Mobile voor thuis diensten mee? Yay! 😃 Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay! 😞  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen. In dit topic lees je precies hoe dit werkt!

 


Milieu en duurzaamheid staan bij T-Mobile hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief! 😉 Per e-mail hebben we je een 3s verzendlabel gestuurd. Print het label uit en plak hem op de doos. Geen printer? Laat het label dan via je mobiele telefoon scannen bij het postkantoor.

Kun je het 3s label niet gebruiken, schrijf dan het adres en het retournummer op de doos. Mist het retournummer? Geen zorgen, ook zonder dit nummer zal het pakketje bij ons arriveren:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Retournummer: “Zie e-mail”

 

TV Box

Onderstaande TV Box(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Andere TV Box(en)van T-Mobile voor thuis
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

 

 

 

Mogguh personen,

Ik heb even een vraag. De apparatuur krijg je in bruikleen en moet je retourneren bij opzegging van het abonnement. Nu heb ik mijn TV abonnement opgezegd omdat er toch niets meer op TV is wat de moeite waard is voor €15/maand. Ik krijg nu dus een mail met de vraag om de TV box, afstandsbediening en adapter in te leveren bij een E-waste inleverpunt.
Hoe kan ik dit later bewijzen bij opzegging van het gehele contract, afgezien van het mailtje?

Heeft T-mobile niet veel vertrouwen in zijn uitgeleende apparatuur dat het gerecycled moet worden of is er een andere reden voor?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rick l, oei dat is niet heel fijn! Allereerst heel veel beterschap. Je raad het nooit, ik zit midden in de verbouwing van mijn huis en dit is mijn aannemer ook overkomen!😅 Heb je toevallig het verzendbewijsje nog? Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, dit is de eerste herinnering die we uitsturen omtrent de boete. Hierna heb je nog 30 dagen de tijd om het apparatuur geretourneerd te hebben. Ik ga er vanuit dat het goed komt, mocht je toch nog een melding ontvangen? Laat het dan gerust weten, dan ga ik kijken waar het misgaat.

 

P.s. Ik denk dat de collega's van logistiek erg blij zijn met de vondst van een chocolade letter!😁

 

Hey @amstelbaco, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je bij je eerste bestelling bij ons een wifipunt (WAP6807) hebt bijbesteld. Deze heb je op 20-08-2022 in ontvangst genomen en zou nog ergens bij je thuis moeten liggen. We hebben namelijk alleen de TV Box ontvangen en deze is goed verwerkt. 

 

 

Reputatie 7

Hi @zlatan.112, super dat jij gelijk het verzendbewijsje hier deelt! Excuses dat dit is gebeurd, ik ga je hier gelijk bij helpen. Het is momenteel erg druk bij PostNL, dus ik zie dat het pakket nog niet bij ons is aangekomen. Zodra dit is binnengekomen, dan wordt dit rechtgezet in ons systeem. Ik wil je graag laten weten dat ik dit deze week voor je in de gaten houd. Wanneer het pakket niet bij ons binnenkomt, dan voer ik een aanpassing uit aan de achterkant zodat het systeem weet dat alle apparatuur netjes binnen is gekomen. Jij gaat dan ook geen boete krijgen! ❤️

Reputatie 6

Hoi @OpaGod, goede vraag! Op het moment dat je je TV abonnement opzegt, wordt de apparatuur uit je abonnement gehaald. De e-mail die je hebt ontvangen is inderdaad de bevestiging dat je deze apparatuur niet hoeft te retourneren maar naar een recyclepunt kunt brengen. De aanname die je doet is niet juist. De apparatuur werkt prima naar behoren. We willen echter graag dat apparatuur nog een lange tijd mee gaat wanneer we het uitleveren, daarom is ervoor gekozen om bepaalde types geen tweede leven meer te gunnen. We sturen bepaalde types niet meer opnieuw uit.

Heb vandaag alle apparatuur teruggestuurd mijn abo is beëindigd op 25 mei. Alleen ik heb vergeten een briefje in de doos te doen met mijn adresgegevens en naam gaat dit wel goedkomen?Pakketje is verstuurd via QR code. Track trace code JVGLOTC0038931287.

Hallo, zelfde probleem als de laatste reacties. 22 december het retourpakket verzonden en volgens track&trace 23 december ontvangen, maar waarschijnlijk nog niet goed verwerkt want ik krijg een maand later nog brieven over boetes. Kunnen jullie dit ook corrigeren? Alvast bedankt!


 

Reputatie 7

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Reputatie 2

Helaas hier ook wederom een e-mail dat de apparatuur nog niet teruggestuurd is…

 

zie:  https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SOPKL2586091-NL-1117ZZ

 

Reputatie 3

Hi,

Recentelijk is mijn TV-Box door ODIDO vervangen door een Mediabox omdat de TV-Box de nodige problemen gaf. Ik kreeg toen tevens het verzoek om de TV-Box terug te sturen. Dat heb ik gedaan op donderdag 14 december j.l. maar ontvang nu bericht van ODIDO dat de TV-Box nog niet door ODIDO is ontvangen. Daarom hierbij het DHL verzendbewijs plus de opgave van DHL dat het pakket op 20 december is afgeleverd. Graag ontvang ik bevestiging van ODIDO dat de TV-Box plus bekabeling en afstandsbediening door ODIDO zijn ontvangen.
Met een vriendelijke groet,

HanL

 

Reputatie 1

Beste,

 

ik krijg telkens een melding dat ik apparatuur nog moet terugsturen maar dat heb ik allang gedaan. 
ik heb geen zin in een boete van 250 euro terwijl ik alles netjes teruggestuurd heb. 
 

graag controleren. 
 

bedankt! 
 

Reputatie 7

Heel graag gedaan! Yes, dat klopt als een bus. Zodra de apparatuur binnen is, dan ontvang jij per e-mail een bevestiging. Ik blijf het in de gaten houden! 💪

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Btjuh 

Wanneer had je het apparatuur precies teruggestuurd en heb je het verzendbewijs nog? Plaats hier een foto van het verzendbewijs zonder privé gegevens uiteraard, dan kunnen de moderators het nakijken.

De verwerking van je retour kan tot 2 weken duren, alle mails betreffend herinneringen die je in die 2 weken ontvangt kan je dan even "negeren".

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Hi @brian bedankt ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gehad en inderdaad zou het probleem nu opgelost zijn en alles alsnog ontvangen. Het is ook wel raar dat de modem wel ingeboekt is en de mediabox niet zat allemaal in dezelfde doos. Maar goed eind goed al goed zal ik maar zeggen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mathijs3213564883515, bedankt voor het meesturen van jouw verzendbewijs, ik heb deze meteen gekoppeld aan jouw klantprofiel. Ook heb ik de Zyxel afgemeld en retour gemeld zodat je geen onterechte e-mails en waarschuwingen meer ontvangt. Mocht dit onverhoopt toch nog het geval zijn, dan kun je deze compleet negeren en direct in de prullenmand deponeren.

Reageer