Beantwoord

Halve downloadsnelheid (500Mbit) tov uploadsnelheid (940Mbit)



Toon eerste reactie

228 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, maar je hebt tot 31 maart 2024. Om een aanpassing te maken. Dus 8 maanden om een email aan te passen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, ik had graag met een update willen komen. Ik heb zojuist weer gevraagd wat de status is. Het onderzoek loopt nog steeds. Excuses dat het zo lang duurt, het is een lastig probleem. Ze weten nog niet waar het vandaan komt. Er staat haast achter dit issue, weet dat we er mee bezig zijn. Ik hoop snel met een concrete update te komen!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @florisVries, ik kan je nog geen nieuws brengen jammer genoeg. Onze collega’s wachten nog altijd op een update vanuit de uitvoerder. Wel heb ik gelezen dat er overwogen wordt om een monteur richting de wijkcentrale te sturen. Het lijkt een probleem te zijn waar meerdere providers in jouw regio last van hebben. Begin komende week kijken we nog eens naar het incident en zullen we met klem verzoeken de langverwachte update te ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Covadek, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je verbinding en dat deze optimaal is. Zou je een eigen topic hierover kunnen aanmaken? Dan help ik je daar verder! Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @tyson, dat is vreemd. SPEED lampje uit betekent dat hij maar 100 Mbit/s ontvangt vanuit de wijkcentrale. Laat voor nu maar de oude hangen, de firmware zal einde middag geupgraded worden. Het internet valt dan een paar minuutjes weg tijden het updaten. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven?

Interessant om te lezen dit… Ik dacht dat het aan mij lag, ben ook overgestapt van KPN naar TMNL en ervaar sinds een paar maanden soms enorme beroerde snelheid (down/up). Het zwalkt alle kanten op, downloads varierend van 125Mbps tot max 800Mbps - eerste weken had ik gewoon netjes 900+ op de teller staan (voor de duidelijkheid, de geadverteerde snelheid is 1Gbps). Download gaat over het algemeen een stuk beter, ergens tussen de 600-900+ Mbps. Dit is allemaal gemeten rechtstreeks achter de Zyxel router, alle firewalling/IPS ellende staat al uit. Opvallend is dat zolang je test met een server van TMNL het aanzienlijk beter gaat dan wanneer je het netwerk verlaat (bv KPN test server). Duidelijk een peering probleem - loopt alle verkeer nog steeds via T-Systems in Duitsland ofzo???

 

Zie ziet tegenwoordig mijn landschap eruit - Nederland zou vlak moeten zijn:

En upload:

 

En voor de duidelijkheid, dit is gemeten bekabeld direct aangesloten op de Zyxel router. Niet over wireless, niet achter een 3rd party router en ja er zit meer apparatuur aangesloten maar die zijn niet verantwoordelijke voor de ontbrekende 700Mbps ;-)

Ben heel benieuwd wat ar achter de schermen aan wordt gedaan (en wat er eigenlijk mis is)...

Reputatie 7

Hi @florisVries, super dat je dit kon doorzetten! Mijn collega is hier heel blij mee, want hij heeft dit verder kunnen doorzetten. Hij is hier volop in gedoken en laat het aan mij weten wat de vervolgstappen worden en zal de aankomende updates met mij delen. Hopelijk kan ik je dus snel vertellen hoe we dit issue voor je gaan tackelen. 

Hi @Involver, hartstikke goed dat je dit topic gevonden hebt! Ook jouw resultaten heb ik doorgezet naar mijn collega, maar jij bevindt je op een ander netwerk. In dit onderzoek kun je dan ook niet worden meegenomen, maar ik heb wil heel graag een apart onderzoek voor jou inschieten die ik zelf goed in de gaten ga houden als dat nodig is of onze monteursservice Guidion aansturen. Voordat ik hiermee aan de slag kan, heb ik nog enkele vragen voor je:

  • Maak je ook gebruik van een eigen router of gebruik je enkel het modem van T-Mobile? 
  • Heb je al geprobeerd om de huidige UTP-kabel om te wisselen met een willekeurige andere UTP-kabel en maakt(e) dit verschil uit? 
  • Ervaar je hetzelfde issue als je een ander LAN-poort op het modem gebruikt? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor internet.

Kun je hierop terugkomen? 😁 Dankjewel! 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, heel erg bedankt voor al je geduld! Op dit moment zijn onze techneuten er nog erg druk mee bezig. Als ik een concrete update hierover heb, plaats ik dat in dit topic. Excuses dat dit zolang duurt, ik had het ook eerder verholpen willen zien worden. Ik wil je dan ook vragen om alsjeblieft iets langer geduldig te zijn. Weet dat we hier hard mee bezig zijn om dit euvel voor jullie te verhelpen. Heel erg bedankt.

Reputatie 1

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @florisVries, bedankt voor de moeite om de screenshots te sturen! Zoals je in mijn vorige comment al hebt gelezen ben ik hier druk mee bezig en zodra ik een update krijg, krijgen jullie dat te horen. 

Hi @Tommie van Odido , wanneer gaat de poortmove plaatsvinden? Als we 2023 kunnen afsluiten met een goed werkende glasvezel verbinding ben ik een happy camper en jij van me af. Goede deal toch?! 😁

Reputatie 1

@Tommie weer zijn we 8 dagen verder….

Reputatie 4

En € 73,73 armer…. 

 

 

Reputatie 1

En weer zijn we een week verder, waar blijft een update, waar blijft de oplossing, kom nou t-mobile, dit moet toch een keer op te lossen zijn? Inmiddels hebben we, na een vergoeding voor get afgelopen jaar, alweer een paar keer het volle pond betaald…….

Reputatie 1

 

Opstart van upload gaat nu weer vvertraagd.
Van t-mobilethuis nog niets weer gehoord en we zijn weer meer dan een week verder.

 

Reputatie 1

 

Reputatie 4

Los van de zeer vervelende snelheidsissues die wel erg traag opgelost lijken te worden, vraag ik mij meer en meer af waarom veel mensen überhaupt een 1 Gbit abo hebben afgesloten. Ik ben wel benieuwd welk voordeel je daarmee denkt te behalen tov bijv. het 400 Mbit abo?

 

Meest simpele antwoord, 600Mbit. Is het persé nodig, neen. Ik kan rustig 10min wachten op een up- en/of download, maar als het in 5min kan, heb ik dat liever. Zeker als het gaat om het downloaden van digitale content voor m'n PlayStation of werkgerelateerde bestanden. De meerprijs van 5 euro per maand heb ik daar wel voor over. 

 

Ze moeten dat dan alleen wel leveren…

Beetje lullig om te zeggen maar de Ziggo lijn die ik hiervoor had, was qua snelheid minder dan het abonnement van T-mobile, maar leverde per saldo wel meer Mbit op.

Reputatie 1

Hallo Jason

Bedankt voor je update. Jammer dat het blijkbaar voor meer providers geldt, ik had dan wel wat meer spoed  verwacht, onderhand zijn we bijna 7 maand verder en betaal ik wel het volle pond.

groet

Floris

Reputatie 1

@Jason @tyson 

hierbij mijn testen, de enige goede verbinding is de eigen t-mobile server, daarna gaat het fout

 

.. stilte ..

Reputatie 1

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik ben benieuwd wat jullie überhaupt nog kunnen doen? Ik heb de hoop namelijk een beetje opgegeven. Hoor het graag.

 

@florisVries

zijn jouw problemen inmiddels opgelost?

Het vreemde bij mij is nu dat de rechtstreekse lijn naar odido \Amsterdam wel goed is:

maar de andere servers geven nog steedds ongeveer de helft download tov upload

En dus is volgens t-mobile de lijn wel goed en ligt het niet aan hun, dus ja ik heb de moed ook opgegeven.
 

 

Reputatie 4

Sound of Silence 

 

 

Reputatie 1

Hallo @Dolphin @EdwinBrokx @sanderDeventer @tyson @Tommie 

ik ben gisteren ook gebeld en guideon is al geweest, glasvezel kabel tussen witte en zwarte box vervangen en nu lijkt het goed, probleem is dat naar t-mobile zelf het goed lijkt te gaan, bij mij is nu download beter dan upload maar niet stabiel, wrs gaan ze nu zeggen dat het naar T-mobile goed is en ze verder niets kunnen doen🙈

 

Reputatie 7

Hi @florisVries, excuus voor de verlate reactie! Ik heb direct een update voor je. Momenteel staat het onderzoek nog open. We zijn vrijwel dagelijks in contact met de netwerkbeheerder, KPN, om tot een oplossing te komen. Ik had je graag al direct een oplossing kunnen geven, maar we zijn nog hard voor je bezig. Excuus voor het ongemak!

@Tommie van Odido zijn er al updates te vermelden na twee weken? Komt kpn nog langs?

Reageer