Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11214 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

262 reacties

Reputatie 2

Hallo @Rai-77 

De Zyxel-T50 is een prima router en gigabit snelheden kunnen bekabeld zeker behaald worden, WiFi 6 ontbreekt wel maar met WiFi 5 haal je ook mooie snelheden via de WiFi 🙂

@Waqqas 

ik haal nu makkelijk 800-1gbs op diverse apparaten. Mocht ik met de t50 dit niet behalen zal ik deze gewoon retourneren voor een andere t54…

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rai-77 

De Zyxel-T50 is een prima router en gigabit snelheden kunnen bekabeld zeker behaald worden, WiFi 6 ontbreekt wel maar met WiFi 5 haal je ook mooie snelheden via de WiFi 🙂

@TheJoker40 

Dat is heel vervelend als je belt voor een probleem en de mensen van Tmobile gaan er op deze manier mee om. Je moet dus net geluk hebben wie op dat moment opneemt om jou te helpen. Ik had het geluk om geholpen te worden door Eva, want zij toonde begrip, had alle geduld voor mij en ze was super vriendelijk. 
De T50 werkt hier perfect en haalt de zelfde resultaten als de T54, maar ik heb een abonnement van 400mbit. Ik zou dus niet weten of die Gigabit behaalt kan worden met de T50, maar dat is het proberen waard. 

Reputatie 2

@Rai-77 

 

Na 3-4x telefonisch contact te hebben gehad met Tmobile en een melding laten doen bij de backoffice (26-27nov) ben ik op een teleurstellende manier erachter gekomen dat ze mijn melding hebben afgesloten zonder enige vorm van terugkoppeling. Gisteren heeft tot 2 personen mij aangegeven dat ze mij telefonisch zouden terugkoppelen over mijn probleem en helaas moest ik vandaag weer tmobile bellen voor mijn probleem (status). Brandon (persoon van klantenservice) heeft mij vandaag goed te woord gestaan en heeft gevraagd voor mij of ze mij ook een T50 modem kunnen geven. 
 

alleen wil ik wel weten of je de volle 1gigabit ontvangt op je mobiel/apparaten en of de wifi signaal goed is vergeleken met de t54.. Ik zou ook de t54 willen behouden gezien het bij een vriend wel werkt , alleen heeft deze een andere software versie dan die van mij. Ik wacht het nog even af en hoop dat het met t50 goed komt en anders moet ik een officiële klacht indienen. Ik heb namelijk van de klantenservice begrepen dat ze dit probleem heel vaak hebben gehoord in de afgelopen korte tijd. Dus dit lijkt een trending probleem met de nieuwe t54 modem.

 

thanks voor de tip!

@TheJoker40 

zie bovenstaande tekst 👍🏽

Beste allen,

had hetzelfde probleem als thejoker40. De smartone app en mijn smarters pro app werkte niet meer sinds mijn overstap naar Tmobile. Heb contact opgenomen met Tmobile en heb gevraagd of ik de T54 om kon ruilen voor de T50 en heb ze uitgelegd waarom. Heb vandaag de T50 binnen gehad en aangesloten. Nu werken beide apps perfect en is mijn probleem opgelost. Hoop dat deze informatie nuttig is voor wie het betreft. Succes 🤞🏽 

Reputatie 2

@John1157 Het “vervangen” van de router met een eigen / andere merk is meer een workaround. Ik heb een kennis die exact zelfde modem heeft, ook een samsung tv van 2021 en exact zelfde iptv provider en bij hem werkt het gewoon wel.

 

Bij hem hebben ze het ergens in de maand Juni geplaatst zijn glasvezel verbinding en die van mij is in de maand November geplaatst (zit een verschil in de firmware) Ik geloof dat er ergens in het firmware een bug zit en dit zou opgelost moeten worden door Tmobile. Ik heb tmobile genomen omdat ze op dat moment een aantrekkelijke aanbieding hadden en wil eerlijk gezegd niet 50-100 euro + nog geld spenderen aan een eigen router.. zou zonde zijn van de aanbieding. Tmobile heeft mijn melding doorgezet naar de backoffice en ben nog in afwachting op een reactie.

 

ik heb zelf op de website van Zyxel gekeken en kon op de support website niet even snel een firmware update zien voor deze modem (nog al onduidelijke website).

Ik had dezelfde problemen zoals beschreven met de zyxel router en had ook geen iptv meer wel de overige zaken..Netflix en TV

Tv via een hotspot (telefoon) gekoppeld dan werkt het wel.

Oplossing: eigen Asus AX5400 router geplaatst en geconfigureerd vlan 300….probleem opgelost. 

Alles werkt weer als vanouds

Reputatie 2

@TechRacing93 

 

Wel vreemd dat het enkel met de SMART TV als client problemen levert en bij dit type modems.
Er zit zeker een bug in dat is nu denk ik wel de conclusie die getrokken kan worden gezien ik niet de enige ben die problemen heeft met de T54 op dit gebied.

 

Reputatie 6
Badge +3

Tot zover is het IPTV verhaal opgelost dmv een workaround maar conclusie is toch dat er een probleem zit met het VLAN settings van de zyxel t54 modem, met bepaalde apparatuur zoals een smarttv werkt dit niet perfect als het gaat om IPTV. Ik zal hiervoor met Tmobile zelf nog een keer contacteren zodat dit permanent opgelost kan worden met hun eigen modem. Tot zo ver bedankt en als jullie nog tips hebben voor om de snelheid issue op te lossen met de TP-LINK Archer C7 , be my guest!

Er zijn geen VLAN's aan de LAN kant van de T54, alleen aan de WAN kant. En als daar het probleem in zou zitten zou het ook niet via je iPhone werken 😉. Het maakt voor de T54 niet uit wat voor client het is, sterker nog die weet nog niet eens het verschil tussen de clients. Het heeft niks met VLAN’s te maken. 

Hopelijk weet @Lisa iemand die het probleem kan oplossen. 

Reputatie 2

 @TMTV @Waqqas @UmKa 

Een geweldige update met een “maar”:

De tp-link archer C7 (v2) die ik nog had liggen heb ik kunnen omtoveren van een ZIGGO firmware naar een originele TP-LINK firmware dankzij jullie hulp + https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1674027 (link naar firmwares) in combinatie met de settings voor IPTV VLAN 300 via: https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-huawei-modem-vervangen-voor-eigen-router-305727

 

Dus de situatie is nu: huidige zyxel t54 modem ligt weer in de kast en is vervangen door mijn Tp-link archer c7 AC1750 router, hierop heb ik dus de kabel in de blauwe WAN/Etherner port erin gedaan vanuit de mediaconverter en heb ik de volgende instellingen ingesteld (via bovenste community overgenomen)

 

Nadat ik de ziggo firmware heb gecracked met de TP-Link firmware van Dav1d op de Tweakers forum, was het mogelijk om deze TP-LINK router te upgraden naar de meest recente versie dat beschikbaar was vanuit hun eigen site. In de eerste instantie had ik geen internet via de wifi verbinding en was het allemaal lastig omdat ik een beetje noob ben op dit soort punten. Ik heb de TP-Link router fysiek met een netwerkkabel (op poort 1 van de router) moeten aansluiten met mijn laptop om daar in de instellingen van de router te komen. Dit zijn gewoon default settings en is op de website te vinden.

 

Al en al is het nu gelukt om gewoon dual band router te hebben dat ook nog internet ontvangt en waarbij mijn IPTV ook gelukkig werkt op de TV. Alleen is dit natuurlijk geen “echte” oplossing en ik zal Tmobile daarom  vragen om een andere versie van een modem te leveren. Ik ontvang nu helaas wel heel wat minder snelheid (met kabel net geen 500mbps en 5ghz op 1 meter afstand 330-400 mbps). Dit is op dit moment niet heel erg maar je betaalt wel voor de 1gbps. Als ik de datasheet van de router bijpak dan zie ik dat deze makkelijk de 1ghz+ moet gaan behalen met 5ghz maar ik weet niet wat ik nog moet doen met om dit te behalen gezien dit een kale firmware upgrade was en dat de instellingen niet aangeraakt zijn.

 

Tot zover is het IPTV verhaal opgelost dmv een workaround maar conclusie is toch dat er een probleem zit met het VLAN settings van de zyxel t54 modem, met bepaalde apparatuur zoals een smarttv werkt dit niet perfect als het gaat om IPTV. Ik zal hiervoor met Tmobile zelf nog een keer contacteren zodat dit permanent opgelost kan worden met hun eigen modem. Tot zo ver bedankt en als jullie nog tips hebben voor om de snelheid issue op te lossen met de TP-LINK Archer C7 , be my guest!

Reputatie 2

@TMTV 

Dat is inderdaad de archer c7 van tp-link met een ziggo branding en firmware erop.  Het heet ziggo -c7 in dit geval.. ik zou het eventueel kunnen proberen om de firmware te kunnen flashen nooit eerder gedaan maar voor deze ziggo router heb ik nooit betaald kwam gratis mee ooit.. @Waqqas en als dat ook niet lukt kan ik nog terugvallen op de €55-€59 router die je hebt aangeboden.

 

Tot zo ver wil ik jullie wel van harte bedanken voor het meedenken, ik ga het eerst met de ziggo router probereren! Ik houd jullie wel op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +6

@TheJoker40 Als het bekabeld ook niet werkt, ben ik wat betreft de T54 door mijn ideeën heen. Maar met die TP-Link is wel iets te doen. Is dat toevallig de Archer C7? Dan is goedkoopste oplossing gratis, maar wel op eigen risico. Er is een mogelijkheid om de beperkte Z*ggo-firmware te vervangen door de volledige TP-Link-firmware, waarmee hij zijn oorspronkelijke routerfuncties terugkrijgt. Zie daarvoor dit topic op Tweakers. Als dat gelukt is, hoef je alleen nog maar VLAN 300 in te stellen en kan de Zyxel terug in de doos.

Reputatie 7
Badge +15

@TheJoker40

Een TP LINK router met VLAN ondersteuning en WiFi 6 heb je ook voor 55 euro, de TP-LINK AX10. Deze kan je dan rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter.

TP LINK router AX10

Reputatie 2

@UmKa @TMTV @Waqqas 

 

update over wat ik heb geprobeerd:

ik heb een POWERLINE adapter gekocht van het model TP-Link TL-WPA7617 KIT, deze is natuurlijk gekoppeld aan de zyxel t54 modem. Ik heb hiervan het wifi punt geprobeerd op 2.4ghz en 5ghz = geen succes

 

ik heb een directe LAN/netwerkkabel verbinding geprobeerd van de TV naar de zyxel t54 modem = geen succes

 

ik noemde eerder dat ik een router had van tp-link maar blijkbaar is het een tp-link accespoint?? Die kreeg ik samen met ziggo om mn wifi thuis te versterken lang geleden, functioneert denk ik niet als een router. Maar deze heb ik dus ook geprobeerd als: zyxel t54 utp kabel naar >tp link accespoint > en dan hierop de wifi gebruiken van deze tp link accespoint maar helaas ook geen succes… een fritzbox modem/router kopen van €200 euro is geen oplossing heb ik liever dat tmobile mij een oudere type modem geeft of een andere… nog andere suggesties?;(

Reputatie 7
Badge +6

@UmKa Ik ben geen medewerker, dus ik kan de firmware niet aanpassen. Dat zal een medewerker ook niet kunnen, maar ik denk dat dat niet de oplossing is. Als je geen TV van TM afneemt, wordt er geen verbinding gemaakt via dat VLAN. De instellingen worden dan niet gebruikt en kunnen ook niet in de weg zitten. Het probleem lijkt in de combinatie van de T54 en de TV te zitten. Je kunt die eigen router blijven gebruiken. Als je dat niet wilt, kan een moderator wellicht je T54 omruilen voor een T50, maar ik weet niet zeker of dat kan.

@TheJoker40 Op je eerste vraag: ja, dat kan. Als je hem als router aansluit, maak je een apart netwerk. Dat is op zich geen probleem, zo lang je niet vanaf een ander apparaat in je netwerk streamt, omdat ze dan niet in hetzelfde netwerk zitten. Dat probleem is er niet als je hem als access point aansluit. Geef dat wifi-netwerk dan wel een andere naam, zodat je zeker weet dat de TV deze kiest. Wat betreft het tweede punt: ik bedoelde eigenlijk een wifi-punt van T-Mobile, maar een powerline-adapter kan ook werken. Of dat stabiel genoeg is, is op voorhand niet te zeggen. Dat is een kwestie van uitproberen.

Nog een update, zelfs als ik de Zyxel in mijn netwerk als access point wil gebruiken, verstoord hij de IPTV signaal. Ook als ik hem aan een separate poort aansluit.

@TMTV  ik zou willen verzoeken om de firmware aan te passen zodat men zelf een vlan kan selecteren. 

Reputatie 7
Badge +15

@TheJoker40

Welke TP-LINK router heb je precies? In de interface bij de IPTV tab VLAN 300 invullen voor internet en aansluiten op de mediaconverter.

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-huawei-modem-vervangen-voor-eigen-router-305727

Deze handleiding is hetzelfde voor het vervangen van een Zyxel-T54 door een TP-LINK.

@TMTV

 

ik ga vandaag meerdere dingen proberen:

 

  1. ik heb thuis nog een router liggen van tp-link of linksys is het dan de bedoeling dat ik deze gewoon middels een LAN kabel verbind met mijn zyxel t54 modem en dan vervolgens mijn TV verbind met het wifi punt van deze router (linksys/tp-link?)
  2. ik heb een POWERLINE adapter besteld zoals je dat suggesteerde, deze zal ik ergens naast de tv aansluiten om te kijken of deze op de wifi / utp poort (bekabeld) werkt

@Waqqas

ik heb niet echt een android kastje maar dat is een optie om te testen, dat is mijn laatste hoop als alle bovenstaande opties niet werken. Maar dit betekend toch dat er een fout zit in de modem van TMOBILE ? Nogmaals ik heb vrienden die wel glasvezel of normaal verbinding hebben in combinatie met een samsung tv en een iptv vanuit zelfde provider en deze werkt gewoon op de tv en alle apparatuur…

 

@UmKa

welke model fritzbox heb je geprobeerd? En hoe heb je deze aangesloten? Heb je dan de zyxel t54 buiten gelaten ofzo en de kabels rechtsstreeks in de fritzbox gedaan? Kan je me hierover mee informeren ajb.

 

 

by the way de streaming werkt wel op andere apparatuur zoals

mijn samsung tablet s8 of iphone met hetzelfde wifi punt. 

Ergens zit er een fout in deze type modem…

 

Het probleem zit in de T54 modem. ik heb friz box 7590Ax aangesloten direct op de media converter (glasvezel omvormer) en de wizard gevolgd in de fritz en alles werk als een zonnetje. 

De bug zit in de Zyxel modem, op een of ander manier blokt hij de stream of de vlan die mix de signalen. 

Reputatie 2

@TMTV 

 

ik ga vandaag meerdere dingen proberen:

 

  1. ik heb thuis nog een router liggen van tp-link of linksys is het dan de bedoeling dat ik deze gewoon middels een LAN kabel verbind met mijn zyxel t54 modem en dan vervolgens mijn TV verbind met het wifi punt van deze router (linksys/tp-link?)
  2. ik heb een POWERLINE adapter besteld zoals je dat suggesteerde, deze zal ik ergens naast de tv aansluiten om te kijken of deze op de wifi / utp poort (bekabeld) werkt

@Waqqas 

ik heb niet echt een android kastje maar dat is een optie om te testen, dat is mijn laatste hoop als alle bovenstaande opties niet werken. Maar dit betekend toch dat er een fout zit in de modem van TMOBILE ? Nogmaals ik heb vrienden die wel glasvezel of normaal verbinding hebben in combinatie met een samsung tv en een iptv vanuit zelfde provider en deze werkt gewoon op de tv en alle apparatuur…

 

@UmKa 

welke model fritzbox heb je geprobeerd? En hoe heb je deze aangesloten? Heb je dan de zyxel t54 buiten gelaten ofzo en de kabels rechtsstreeks in de fritzbox gedaan? Kan je me hierover mee informeren ajb.

 

 

by the way de streaming werkt wel op andere apparatuur zoals

mijn samsung tablet s8 of iphone met hetzelfde wifi punt. 

Ergens zit er een fout in deze type modem…

Het werk op elk type apparaat, telefoon, Android box, PC. maar niet via TV.

stb.iphd.tv is mijn streamer.

Ik heb de IP range ook van de Zyxel omgezet zoals in de fritz maar geen oplossing tot nu toe. 

Reputatie 7
Badge +6

@UmKa Heb je de suggesties van hierboven (2,4GHz en 5GHz scheiden, WPA3 en Wifi 6 uit) geprobeerd? Dan lijkt het sterk op hetzelfde probleem als dat van @TheJoker40. Op welk apparaat werkt het streamen niet? En welke IPTV-dienst gebruiken jullie? Misschien kunnen we zo een gemeenschappelijke oorzaak en oplossing vinden, al lijkt het erop dat een eigen router (of een wifi-punt) in dit geval de enige oplossing is.

@UmKa Door het vervangen van je router heb je nu een ander IP-adres. Is dat ook in een andere range? Dan zou het nog steeds kunnen dat je IPTV-provider een (reeks) IP-adres(sen) geblokkeerd heeft. De Zyxel T54 zou niets moeten blokkeren, dus vanuit T-Mobile is het zeker geen opzet, maar misschien is het een bug. Vandaar mijn vraag of het met een ander apparaat op de T54 wel werkt.

Met de T54, kan ik met andere apparaten streamen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheJoker40 

Mijn buurman heeft een Zyxel-T54 en een losse IPTV abonnement via een tv kastje (mytvonline), het abonnement wordt dan ingeladen via een mac adres en dat werkt bij hem probleemloos.

Is het een optie om eens een goedkope Android kastje aan te schaffen, daarop XCIPTV downloaden bijvoorbeeld en kijken of dat werkt?

Reputatie 7
Badge +6

@UmKa Door het vervangen van je router heb je nu een ander IP-adres. Is dat ook in een andere range? Dan zou het nog steeds kunnen dat je IPTV-provider een (reeks) IP-adres(sen) geblokkeerd heeft. De Zyxel T54 zou niets moeten blokkeren, dus vanuit T-Mobile is het zeker geen opzet, maar misschien is het een bug. Vandaar mijn vraag of het met een ander apparaat op de T54 wel werkt.