Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel

  • 25 November 2022
  • 262 reacties
  • 11214 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

262 reacties

Reputatie 1

Misschien inderdaad een Samsung Tizen compatibiliteit probleem, want dat heb ik ook.

Ik zal het zo snel mogelijk testen.

Reputatie 7
Badge +6

Hi all, in dit topic geeft @Lisa aan dat er een (tijdelijke) oplossing is gevonden voor streamingdiensten (en IPTV) die niet werkten in combinatie met Samsung TV's. Misschien kunnen jullie je daar melden, zodat deze fix ook bij jullie toegepast kan worden, in afwachting van een permanente oplossing. Hopelijk werkt dit ook voor jullie!

@Lisa Dit maakt me wel heel nieuwsgierig wat die fix dan inhoudt. Zou je dat na kunnen vragen?

Reputatie 2

@ChrisWeertjes 

 

gewoon opzeggen, bespaart je hoop tijd en moeite.

als je je gezonde verstand nog lief hebt zou ik geen tmobile abonnement afsluiten.

Reputatie 1

Ook hier net Tmobile Thuis internet gekregen vandaag en iptv via de app op de TV werkt niet.

Via de mobiel en formuler z10 box werkt wel.

 

Reputatie 2

Dank voor je reactie en link...heb gewoon een modem nodig die dat iptv laat werken:). 

Reputatie 7
Badge +14

Over welke modem hebben we het dan, en hoe/wat zijn dan de juiste settings in de modem.? Tv decoder van T-mobile kun je niet gebruiken voor iptv. 

Er is een eigen topic van en er zijn ook vele topics van klanten die verschillende types routers hebben ingezet en zo volledige vrijheid hebben op hun verbinding. Maar een beetje IT kennis is wel handig.

Reputatie 2

Over welke modem hebben we het dan, en hoe/wat zijn dan de juiste settings in de modem.? Tv decoder van T-mobile kun je niet gebruiken voor iptv. 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt ook een eigen modem/router aansluiten of een tv decoder van t-mobile aansluiten.

Reputatie 2

@TheJoker40 ...Ja idd toevallig dat we hetzelfde toestel hebben. Bij mijn wat ouder LG tv met iptv werkt het wel. Wat doet die zyxel T54 dan anders? En als ik in plaats van de app er nu eens een kastje voor iptv tussen zet krijg je het dan ook werkend of maakt dat niets uit?  Zoals je aangeeft dat firmware pushen of een andere router van de plank halen niet gaat gebeuren dan blijft er in mijn ogen weinig tot niets over. Dan kan ik net zo goed weer overstappen naar een andere provider....heb nog 13 dagen bedenktijd. T-mobile zit toch op de kpn lijn waarom dan geen soort overeenkomst met soort gelijke modems. 

Reputatie 2

@Chriscross76 

 

wat toevallig dat we de zelfde tv hebben.

ik heb inderdaad ook de 65QN93B 2022 Neo QLed. 
Maar zoals je ziet geven meerdere mensen aan last te hebben voor deze probleem dus dat betekent dat het niet aan deze type tv kan liggen. Iemand van de klachten afdeling heeft mij benaderd om hulp te bieden dus we gaan even kijken wat hij voor mij kan betekenen. Jammer dat het to zo ver moest komen maar een firmware pushen of een andere modem uit de plank halen met een oudere software is ook niet mogelijk. Een t50 is een downgrade weer naar wifi 5 en verlies je weer snelheden.

 

ik houd jullie wel up to date, laat deze topic een voorbeeld zijn.

 

 

Reputatie 2

Heb wat ontdekt. Op mijn LG tv werkt iptv allemaal prima bedraad...op mijn nieuwe Samsung QN93B dus niet....Samsung lijkt me de issue....heb er 2 verschillende iptv apps op gebruikt ...smartens en hotiptv beide werken ze niet dwz er kan niets mee worden afgespeeld, het overzicht van films wordt wel weergegeven. Op de lg draai ik de smartens app deze werkt daar prima op. Dus de samsung tv in combi met de zyxel T54 werkt dus niet. Er zit idd een blokkade vanuit de zyxel router. Op mn Samsung tv kan ik niets wijzigen of instellen ook verschillende ip apps geprobeerd  met hetzelfde probleem. @T-Mobile kan dit vanuit jullie verholpen worden dmv andere firmware? Voorheen bij kpn met een experiabox v10A router nooit problemen ondervonden. 

 

Reputatie 2

Heb wat ontdekt. Op mijn LG tv werkt iptv allemaal prima bedraad...op mijn nieuwe Samsung QN93B dus niet....Samsung lijkt me de issue....heb er 2 verschillende iptv apps op gebruikt ...smartens en hotiptv beide werken ze niet dwz er kan niets mee worden afgespeeld, het overzicht van films wordt wel weergegeven. Op de lg draai ik de smartens app deze werkt daar prima op. Dus is iets met de samsung tv of in combi met de T54,.weet alleen nog niet wat het is.

Reputatie 2

Vanmorgen overgestapt van kpn naar tmobile. Monteur geweest en alles leek goed te werken tot dat ik erachter kwam dat iptv bedraad niet werkt...op de mobiel via de wifi werkt het wel. Dan denk je ik ga vanaf de tv ook met wifi ipv bedraad maar dit werkt dus ook niet. Baal hier goed van ....nu de topics te hebben gelezen zijn we in principe genaaid betreft iptv. Pas die firmware aan is dat nou zo moeilijk. Jammer dit denk er nu al aan om de boel terug te sturen. Bah

Vanaf vanmiddag overgestapt van KPN naar Tmobile internet thuis en ook ik kan geen iptv meer kijken. Iptv provider ziet geen issues aan zijn kant en toevallig kom ik nu dit ticket tegen wat mij dus aan t denken zet… ben dus niet de enige die hier last van heeft. Workaround, prima als dat een oplossing is, maar dat lijkt mij niet de juiste manier of methode vanuit tmobile. Dit schijnt een issue te zijn bij de type t54 modems met blijkbaar t zelfde firmware wat hetgene blokkeert…. 
 

Laat eens wat slimmere mensen naar dit probleem kijken vanuit tmobile en gooi svp een ander firmware de deur uit! 

Reputatie 2

@eric 

 

Bedankt dat je aan het meedenken bent, maar als dit het manier is van handelen van een structurele probleem zal tmobile nog heel vaak meldingen binnenkrijgen hierover. Daarnaast heb ik in een eerdere reactie aangegeven dat ik tmobile heb gekozen omdat zij hier de glasvezel hebben aangelegd en scherper waren geprijsd ivm concurrent, dus nu ga ik een router aanschaffen van 80-100€ , maar wat heb ik aan mijn deal nu? 
 

de scherpe prijs wat ik had is dan niet meer relevant want die heb ik dan door een FOUT VAN TMOBILE MODEMS uitgegeven aan een zelf gekochte modem. Dit hoort niet. Dus mijn verzoek wordt gewoon niet opgepakt , de backoffice is alleen goed in meldingen sluiten. Een oudere software versie zelf erop krijgen is niet mogelijk omdat de fabrikant zelfs geen support hierop levert omdat het van tmobile afkomstig is en die verwijst me weer naar tmobile. Wat een dilemma en een en al ellende zeg. Ben er echt gestoord aan geraakt dat ze dit niet kunnen verhelpen zonder dat ik €100 kosten aan hoeft te maken

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben bang dat dit, al krijg je de oude versie erop, op een gegeven moment toch overschreven wordt. Er bestaat niet een update fasering per aansluiting alleen wordt niet iedereen tegelijk van zo'n nieuwe versie voorzien. In zo'n update zitten niet alleen cosmetische verbeteringen maar ook zaken als security updates en patches. Zonder alle details te hebben bekeken, maar als er iets bijzonders voor jou is, zou een eigen router nog een oplossing zijn? Dan ben je niet afhankelijk van de software updates van de provider.

Reputatie 2

@Sander 

 

ik heb de nieuwe modem vandaag ontvangen en direct aangesloten.

Dan denk je eindelijk na een maand een modem te ontvangen hebben met een oude versie erin want dat heb ik nu zo vaak aangekaart in beide topics wat ik heb aangemaakt. Dan ontvang je het exact zelfde versie-model als de huidige wat weer niet functioneert. Nou heb ik 2 meldingen naar de backoffice laten maken en 2x erin vermeld dat het een probleem was met de huidige modem en de versie daarvan (software of modelnr) , en nu ontvang ik precies hetzelfde modem met EXACT zelfde versie met zelfde bugs en fouten. 
 

Nou vraag ik het nog een keer, kan het geregeld worden dat er een andere software erop geïnstalleerd kan worden een oudere versie op deze modem want ik heb er nu nog steeds niks aan …

Reputatie 7

Hi @TheJoker40, goed om te horen dat het ander T54 modem wél juist werkt. Daarom heb ik dan ook direct een nieuw modem voor je aangevraagd. Wil je die aansluiten en het oude modem retourneren? Ik ben heel benieuwd of dit nu eindelijk de oplossing gaat zijn. Het kan bijna niet anders, fingers crossed! 

Reputatie 2

@Lisa 

 

Wat gaat er veranderen? Ik heb al 5x melding uitgezet naar backoffice en altijd zijn ze afgekeurd. Ik heb alle hoop verloren en ik zal je uitleggen waarom.

Gisteren heb ik nog een keer servicedesk via de chat benaderd en een ene Frank gesproken. Heb hem de hele situatie uitgelegd (nog een keer natuurlijk want ik heb daarvoor de tijd..) EN EXPLICIET GEVRAAGD OF IK EEN VERVANGENDE MODEM KAN KRIJGEN?. 
 

Frank: “Ja hoor meneer wat ik voor u ga doen is ik ga een monteur sturen” , ik zeg tegen hem voordat je een monteur langs stuurt moet ik wel weten of hij een MODEM bij zich heeft anders HEEFT HET GEEN NUT. Frank: “Ja Hoor je hoeft geen zorgen te maken” de standaard klantenservice leugen dat ik al een maand lang moet aanhoren. En ja dank je Frank, en een minuut later een mail ontvangen dat ik een afspraak kan inplannen met Guidion voor vandaag tussen 14:00-16:00. En voordat ik verder ga maak ik nog een teleurstelling mee, want wat doe onze meneer Frank van de servicedesk, je zou denken dat er nu in de werkbon iets zou staan van het vervangen van een modem nee hoor hij doet niet wat er gevraagd wordt en is zeer laks om zelf wat te typen in de werkbon en neemt precies de werkbon over van afgelopen 12 December wat een andere collega heeft getypt. Zeer laks en onkundig, dus ik heb zelf toevoeging gedaan aan de werkbon (dat kan blijkbaar bij het maken van een afspraak), vervolgens bel ik later Guidion nog om te vragen of ZE EEN MODEM meenemen voor deze afspraak want ik weet het van de vorige bezoek dat die monteur zei: wij hebben geen modem bij ons , deze moet tmobile sturen. En de mevrouw zegt van nee helaas gaat de monteur geen modem vervangen. Dus lekker weer een dag verder een meer kosten gemaakt want tijd kost geld en nog een stapje hoger kwa frustratie. Dus bij deze wil ik Frank van de servicedesk bedanken! toppie kerel! Monteur is langs gekomen heb het aan hem verteld dat ales kwa internet, meting, etc alles goed werkt en dat er alleen in combinatie met randapparatuur en de modem dingen niet goed werken. 
 

en om dit nu 1000% te bevestigen heb ik maar de zyxel t54 modem van meegenomen van mijn vriend en bij mij aangesloten en alles werkt perfect. Maar goed bedankt Tmobile toppie klantenservice. Monteur heeft maar wat uitgetypt in de werkbon en weet niet wat  er nu gaat gebeuren. Ik betaal lekker volle pond voor een halfwerkende modem. Dus wat kan JIJ voor mij betekenen wat de anderen al hebben geprobeerd?

 

 

Reputatie 7

Hi @TheJoker40, ik had ontzettend gehoopt op een andere terugkoppeling! Weet dat ik jouw gevoel kan begrijpen en ik baal er dan ook van dat afspraken niet altijd zijn nagekomen en je niet op de hoogte bent gebracht van de uitkomst van het onderzoek. Dit had niet zo mogen verlopen, excuses hiervoor. Omdat ik net als jij ook heel graag wil weten of de problemen verdwijnen met een ander modem, wil ik alsnog achter de swap aan gaan voor jou. Ik wil graag van jou weten of ik de T-54 om kan wisselen voor een andere T-54 of dat je het liever met de T-50 wilt proberen. Voor het laatste dien ik namelijk aan te kloppen bij onze technische dienst, maar de eerste optie die kan ik voor jou regelen. Hiermee ga ik buiten het boekje om, omdat de technische dienst heeft aangegeven dat de fout waarschijnlijk niet in het modem zit. Toch wil ik dit inzetten als laatste redmiddel voor jou. Laat je aan mij weten of ik hiermee voor jou aan de slag kan gaan of blijf je bij jouw laatste beslissing? Die uitkomst respecteer ik uiteraard ook, al zie ik het natuurlijk het liefste anders. 

Reputatie 2

Ik ben klaar met tmobile.

na 100 belletjes gepleegd te hebben, zo veel meldingen te hebben uitgezet naar de backoffice, tig medewerker via de chat hebben te gesproken lukt het ze maar niemand om een klant te helpen met een vervangende modem.

 

ik heb mijn longen uit mijn lichaam moeten praten om mijn probleem op verschillende manier de unskilled bemande klantenservice mijn probleem uit te leggen. Nou heb ik voor een klachtenformulier gezocht en nee die bestaat niet, logisch. Anders zouden ze maar constant de klachten moeten behandelen , de klantenservice kan geeneens een melding compleet doorzetten naar de backoffice laat staan een klacht behandelen. Ik krijg constant leugens te horen, constant worden er meldingen gemaakt richting het backoffice team maar geen uitkomst voor een vervangende modem. Hoe moeilijk kan het zijn. Over het backofffice team wil ik niet eens veel praten, dat is weer het andere helft van de unskilled team. Constant meldingen afsluiten zonder enige vorm van terugkoppeling, constant zelf bellen om de terugkoppeling te horen. Ben klaar met T-mobile dat ze klanten aan het lijntje houden. Ik zal een andere communitypost plaatsen en dit soort schandalige praktijken van Tmobile vermelden. Na een maand geduld te hebben heb ik genoeg gewacht vind ik. @Waqqas ik heb gevraagd of het contract opgezegd kan worden zonder een afkoopsom/boete, want ben er daadwerkelijk klaar mee.

 

 

@Jason 

ik zag jou toevallig onder een post wat betreft het niet bestaan van een klachtenformulier, nu begrijp ik jullie waarom haha. Maar goed jij kan er ook niks aan , toch..?

 

Reputatie 2

@TechRacing93 

Mijn modelnaam: DX5401-B1 

Mijn firmware versie : v5.17 (ABZC.0) T54C_b17_0826

—-

modelneem van vriend : DX5401-B0

firmware versie van vriend : v5.17 (ABZC.0) T54C_b12

 

ik heb even op de website van Zyxel gekeken maar als ik dan een firmware wil gaan zoeken verwijst deze mij weer naar mijn Internet service provider (tmobile), dus van het kastje naar de muur verhaal. Ze hebben echt een vage website… Ik heb Tmobile afgelopen Maandag gebeld om te vragen of ze mijn versie kunnen downgraden naar een oudere versie of een andere modem kunnen opsturen, ik ben nog in afwachting. Inmiddels zijn we al 2-3 weken verder met zelfde problemen, nu heb ik een andere probleem erbij gekregen dat mijn apparaten geen verbinding maken met de 2.4ghz en 5ghz wifipunt, of dat de verbinding automatisch wordt verbroken met dat wifi punt en dan kan ik het niet herstellen (gebeurt af en toe).. Wat een ellendige apparaat is dit zeg….ik wacht tot maandag af en als ik dan niks hoor ga ik een officiele klacht indienen, het moet nergens niet zo moeilijk zijn om een nieuwe modem te kunnen krijgen

Reputatie 6
Badge +3

 
 

alleen wil ik wel weten of je de volle 1gigabit ontvangt op je mobiel/apparaten en of de wifi signaal goed is vergeleken met de t54.. Ik zou ook de t54 willen behouden gezien het bij een vriend wel werkt , alleen heeft deze een andere software versie dan die van mij.

Welke firmware heb jij draaien in vergelijken bij je vriend? 

Reputatie 2

Hee, TheJoker40.

Heb je voor de app betaald? vaak melden de IPTV-aanbieders hun server niet aan bij WHC waardoor de jezelf de eenmalige kosten dient te te betalen. 
probeer anders STB-smart (Stalker-portaal) je dient de virt-mac-adres door te geven aan de server-eigennaar…

Gr

@ZachteG  FlixIPTV wat ik heb is een betaalde/premium versie, andere IPTV apps zijn gratis om te gebruiken. Maar Tmobile heeft nog steeds mijn probleem niet opgelost (modem geruild). Ik heb ze nu 100x moeten bellen om te vragen naar een vervangede modem, klantenservice is gewoon een teleurstelling en 9/10 hebben helaas niet echt een technische achtergrond waardoor ik mijn probleem niet goed kan uitleggen… 

Hee, TheJoker40.

Heb je voor de app betaald? vaak melden de IPTV-aanbieders hun server niet aan bij WHC waardoor de jezelf de eenmalige kosten dient te te betalen. 
probeer anders STB-smart (Stalker-portaal) je dient de virt-mac-adres door te geven aan de server-eigennaar…

Gr